Berlingo 207tis. km
Moderátor: Colommbo
Berlingo 207tis. km
Dobrý den,
blíží se interval výměny oleje a potřebuji radu ohledně oleje. Na mojí berle je od začátku( rv.2006)používán olej zn.TOTAL 5W40 ,interval výměny 15000km.Motor má najeto 207tis a začíná být malinko hlučnější.Uvažuji proto o 10W40 QUARTZ 7000.Nebo poradíte vhodnější volbu? Děkuji.
blíží se interval výměny oleje a potřebuji radu ohledně oleje. Na mojí berle je od začátku( rv.2006)používán olej zn.TOTAL 5W40 ,interval výměny 15000km.Motor má najeto 207tis a začíná být malinko hlučnější.Uvažuji proto o 10W40 QUARTZ 7000.Nebo poradíte vhodnější volbu? Děkuji.
Re: Berlingo 207tis. km
To úplně není pravda. Stačí dát olej viskoznější v obou třídách a rozdíl poznáš. Třeba 10W60.
Ale těžko radit, když nevíme, co má berle za motor. Třeba takovému elektromotoru to jistě nepomůže.
Ale těžko radit, když nevíme, co má berle za motor. Třeba takovému elektromotoru to jistě nepomůže.
Re: Berlingo 207tis. km
10W-60? To Berlingo bude jezdit okruhy?
Jinak hlučnost lze snížit nahrazením např. oleje se sníženou HTHS olejem s normální HTHS, ale v tomto konkrétním případě je již použit, i když možná by ta 10w40 lépe vytěsnila vzniklé vůle...
Jinak hlučnost lze snížit nahrazením např. oleje se sníženou HTHS olejem s normální HTHS, ale v tomto konkrétním případě je již použit, i když možná by ta 10w40 lépe vytěsnila vzniklé vůle...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Berlingo 207tis. km
lefort: reagoval jsem jen na tu hlučnost
TEmaus: Ta 10W40 to zlepší, je-li motor hlučnější jen za studena.
TEmaus: Ta 10W40 to zlepší, je-li motor hlučnější jen za studena.
Re: Berlingo 207tis. km
Ano. A pokud je potřeba snížit hlučnost při provozní teplotě - ale zdaleka ne na všechno pomůže olej, tak zvednout "letní" třídu oleje. Ze 40 na 50(60). Ale není to oprava motoru, je to jen "odsunutí" potíží.
Jinak ta 10w se dá dobře použít když nejsou časté mrazivé starty a krátké popojížďky. Když ano, je vhodnější zůstat u 5w. A výměnu při krátkých jízdách po 10-ti a při delších do 15-ti tkm / po 1 roce.
Jinak ta 10w se dá dobře použít když nejsou časté mrazivé starty a krátké popojížďky. Když ano, je vhodnější zůstat u 5w. A výměnu při krátkých jízdách po 10-ti a při delších do 15-ti tkm / po 1 roce.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Berlingo 207tis. km
jo jasný,já taky nemám porouchanej motor,jen má prostě 200 na hřbetě,tak je holt trochu hlučnější po zahřátí mezi 1800-2300 ot. Po zahřátí s každým startem lehounce zakouří,ale žádnej dvoutakt.
Re: Berlingo 207tis. km
Podle mě ta první úvaha byla nejjednodušší a celkem správná. Dát olej 10W-40.
Re: Berlingo 207tis. km
Suhlas s Itall-om To ze nezistis rozdiel v hlucnosti motoru pri prevadzkovej teplote pri vymene 5W40 za 10W40 moze napisat len teoretik. Prax je vsak ina. Skus a daj vediet
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Berlingo 207tis. km
Ano.jerome píše:Suhlas s Itall-om To ze nezistis rozdiel v hlucnosti motoru pri prevadzkovej teplote pri vymene 5W40 za 10W40 moze napisat len teoretik. Prax je vsak ina. Skus a daj vediet
Re: Berlingo 207tis. km
tak nějak jsem to očekával,děkuji za odpovědi.Jak bude hotovo budu informovat.
Re: Berlingo 207tis. km
Ta 10w40 motor asi trošku ztiší, ale pokud je motor "trochu hlučnější po zahřátí mezi 1800-2300 ot", tak jestli budou časté mrazivé starty a krátké jízdy, je přechod z 5w na 10w pro motor tím horším řešením....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Berlingo 207tis. km
-Zde souhlasim s Jeromem. Praxe jina se zde skutecne rozchazi,trochu s teorii.
-Prechod z 5 na 10,by byl problem,pokud by motor byl nadmerne hlucny po nastartovani,nikoliv po ohrati.
-Prechod z 5 na 10,by byl problem,pokud by motor byl nadmerne hlucny po nastartovani,nikoliv po ohrati.
Re: Berlingo 207tis. km
Zde se možná jen trošku nechápeme
Když je motor víc slyšet při provozní teplotě, může pomoct zvednout letní číslo - ze 40 na 50.
Když je motor víc slyšet po startu za studena, může pomoct zvednout zimní číslo - z 5w na 10w, protože olej bude hustější, ale právě proto, že bude hustější jsem napsal že: "jestli budou časté mrazivé starty a krátké jízdy, je přechod z 5w na 10w pro motor tím horším řešením". A to proto, že to sice možná motor po startu a po "několikerém převalení" ztiší, ale při mrazivých startech a krátkých jízdách je vhodnější olej s lepší startovatelností a lepší tekutostí - olej nízkoviskóznější. Toť vše....
Když je motor víc slyšet při provozní teplotě, může pomoct zvednout letní číslo - ze 40 na 50.
Když je motor víc slyšet po startu za studena, může pomoct zvednout zimní číslo - z 5w na 10w, protože olej bude hustější, ale právě proto, že bude hustější jsem napsal že: "jestli budou časté mrazivé starty a krátké jízdy, je přechod z 5w na 10w pro motor tím horším řešením". A to proto, že to sice možná motor po startu a po "několikerém převalení" ztiší, ale při mrazivých startech a krátkých jízdách je vhodnější olej s lepší startovatelností a lepší tekutostí - olej nízkoviskóznější. Toť vše....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF