Benzínový motor

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Benzínový motor

Příspěvek od bio »

právě vyšlo
http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu- ... ych-ojetin

čili pro nás olejáře nic nového, ale alespoň osvěta pro ostatní
Máchal

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Máchal »

Doufám, že můj 1.8T motor ještě nějaký ten pátek vydrží, protože vůbec netuším, jakou náhradu bych za něj zvolil :cry:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Jezevcik »

Za článek díky. Jsem zvědav, co na to Čumil a jeho nohsledi.
Je zvláštní, že i v těchto případech výrobce nenajde odvahu upozornit na ono nebezpečí a nezruší dlouhé výměnné intervaly.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Pandora »

Proc se nedoporucuje pouzivani full saps oleju? Pokud nemam filtr pevnych castic, tak proc nemit vyssi TBN?
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Benzínový motor

Příspěvek od bio »

To jezevcik: protože marketing automobilek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Colommbo »

Pandora píše:Proc se nedoporucuje pouzivani full saps oleju?...
Protože full saps oleje obsahují ve správném množství správné prvky mající blahodárný vliv na mazání motoru jako takového (popeloviny obsahující m.j. fosfor a SÍRU.) Doporučení raději nepoužívat tyto oleje se v článku týká (stejně jako obsah článku celého) jen a pouze PŘÍMOVSTŘIKOVÝCH motorů, u systému s nepřímým vstřikem to nevadí, naopak... :)
Cit.: "Pokud by motor nasával pouze vzduch, nemusel by být problém tak veliký, ale moderní motory musejí mít systém zpětného vedení zplodin zpět do sání, aby došlo k jejich dočištění. U dieselů nebo některých benzínových motorů to obstarává EGR ventil, do sání se ale vrací například i odvětrání klikové skříně. Tento vzduch obsahuje zbytky nespáleného paliva, zbytky spáleného paliva a také částečky oleje, které se nestačí setřít z povrchu válce a dohoří na jeho stěnách. Velikým problémem jsou saze reagující se sírou při nižších spalovacích teplotách, to je přímo živná půda pro tvorbu karbonu. Směs se pak vrací do sání a když jí dáte do cesty překážku, začne se na ní usazovat. A největší překážkou je samozřejmě sací ventil."
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: Benzínový motor

Příspěvek od e1H »

e1H píše:Pri mojej prevádzke a pravidelnom používaní full SAPS oleja by to bola časom istá smrť motora, aleeee ja EGR a podobné zvrhlosti v motore nemám. :P 8)
P.s.: Ale je pravda, že nepriame vstrekovanie by sa hodilo tiež.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned dub 10, 2016 23:20, celkem upraveno 1 x.
e1H

Re: Benzínový motor

Příspěvek od e1H »

e1H píše:Pri mojej prevádzke a pravidelnom používaní full SAPS oleja by to bola časom istá smrť motora, aleeee ja EGR a podobné zvrhlosti v motore nemám. :P 8)
P.s.: Ale je pravda, že nepriame vstrekovanie by sa hodilo tiež.
KKK

Re: Benzínový motor

Příspěvek od KKK »

Pro neznalé četl jsem to a mám tfsi tj. příme vstřikování a používám mobil1 5w50 je to ok??Dekuju
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Colommbo »

V intencích uvedeného článku by se olej full saps, jímž Mobil1 Peak Life dozajista je (ACEA A3/B3,B4), používat neměl, ale kde je pravda...? :? Osobně jsem toho názoru, že není-li motor permanentně podtáčený (což při použití tohoto oleje nepředpokládám) a olej je měněn v inteligentních intervalech, má i tento olej v motoru své místo. :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
kkk

Re: Benzínový motor

Příspěvek od kkk »

Děkuju za odpověd protože se v tom moc nevyznam tak se ptam.Jak poznal FullSaps olej?Hledal jsem na netu a nic jsem nenasel:-) ani u pana googla Kuba
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Jezevcik »

LOW a MID SAPS oleje mají specifikaci ACEA C1, C4 a C2, C3.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
KKK

Re: Benzínový motor

Příspěvek od KKK »

Aha takže yacco galaxie 5w50 je taky Full saps že?
jinak ja si vždy něco přečtu a pak se děsím co jsem zase udělal špatně:-)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Colommbo »

Ano a hodně dobrý, píší dokonce o polyalfaolefinech a esterech. :)
Yacco GALAXIE GT 5W-50
100% syntetický olej, API SN/CF (přesahuje požadavky API SG, SH, SJ, SL a SM), ACEA A3/B3 - 10, ACEA A3/B4 - 07, MB 228.3, VW 502.00 / 505.00
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
kkk

Re: Benzínový motor

Příspěvek od kkk »

Tak to mám brouka v hlavě co tam mám nalít :-(
Odpovědět