Tak tohle není pravda: do 1,6EB výhradně 5W-30 A5! Alespoň právě takhle to mají značkové servisy zapsané v jejich počítačové síti. Na manuál k autu klidně zapomeň. A v praxi jsem si na vlastním motoru ověřil, že v případě použití 5W-20 má 1,6EB za vyšších teplot potíže s funkcí regulace časování ventilů.vita_k píše:Do eb se ma lit 5w20 popr 5w30 a1 a5.
Benzínový motor
Moderátor: Colommbo
Re: Benzínový motor
Re: Benzínový motor
Pomocníka řazení s šipkou i dolů mají současné Hondy. V kopci, když mi klesnou otácky pod cca 2.300 ot./min., pomocník radí podřadit.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Benzínový motor
5w20 pisou na catcar.info. o kvalite zdroje se nechci prit.
Spis co tu tak ctu a zajima me, zda se nemusim bat dat 5w40 (Sunoco Synturo Gold), ktery tu byl zminen:-) Treba je to muj zazracny olej.
Spis co tu tak ctu a zajima me, zda se nemusim bat dat 5w40 (Sunoco Synturo Gold), ktery tu byl zminen:-) Treba je to muj zazracny olej.
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
vita_k: 1.4 t-gdi v i30 103kw. Sunoco Synturo Gold mi bol poradeny od uzivatela Pitris. A aj ked som ho tam nenalial tak dalsia napln bude bud Sunoco SG alebo Motul Xcess. Oba dokazem zohnat v objeme 5L do 30e. Takto budem menit olej kazdych 7-8tkm.
Avsak ako som povedal, napriek tomu ze LM Synthoil HT ma obsah Ca 2700 ppm tak som ho tam nalial. Zatial no problem, tankujem Super 95 a sem tam MaxMotion 100 (teraz 3 nádrže po sebe) . Pokial sa veziem sám tak tomu dávam za uši. S priateľkou nie lebo je jej po pár zákrutách blivno. Ale nepodtacam.
Avsak ako som povedal, napriek tomu ze LM Synthoil HT ma obsah Ca 2700 ppm tak som ho tam nalial. Zatial no problem, tankujem Super 95 a sem tam MaxMotion 100 (teraz 3 nádrže po sebe) . Pokial sa veziem sám tak tomu dávam za uši. S priateľkou nie lebo je jej po pár zákrutách blivno. Ale nepodtacam.
Re: Benzínový motor
Pro zajímavost jaký je pro tvůj gdi doporučený olej od výrobce?
Díky za info
Díky za info
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
Myslim ze je to v manuale specifikovane nasledovne (skontrolujem to ked pridem dom):
Odporucany je 5w-30 acea A5. V pripade ze by som sa vyskytoval v oblasti kde nie je dostupny tak mozem pouzit aj olej 5w-40 acea A3. Ta druha moznost sa mi pozdavala viac .
EDIT: S ohladom na clanok v prvom poste by som sa rád spýtal tunajšej odbornej verejnosti ci naozaj full saps oleje predstavujú pre novodobé oturbené priamovstreky zvýšené riziko z hladiska tvorby karbonu a samotného vyššieho obsahu síry.
Citujem.: "Pokud by motor nasával pouze vzduch, nemusel by být problém tak veliký, ale moderní motory musejí mít systém zpětného vedení zplodin zpět do sání, aby došlo k jejich dočištění. U dieselů nebo některých benzínových motorů to obstarává EGR ventil, do sání se ale vrací například i odvětrání klikové skříně. Tento vzduch obsahuje zbytky nespáleného paliva, zbytky spáleného paliva a také částečky oleje, které se nestačí setřít z povrchu válce a dohoří na jeho stěnách. Velikým problémem jsou saze reagující se sírou při nižších spalovacích teplotách, to je přímo živná půda pro tvorbu karbonu. Směs se pak vrací do sání a když jí dáte do cesty překážku, začne se na ní usazovat. A největší překážkou je samozřejmě sací ventil."
Zdroj: https://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu ... ych-ojetin
A čo je pre ten motor lepšie pri výmennom intervale 8tkm - použiť kvalitný mid SAPS napr. MO EE Nanodrive 5w40 alebo používať plnotučný full SAPS olej?
Odporucany je 5w-30 acea A5. V pripade ze by som sa vyskytoval v oblasti kde nie je dostupny tak mozem pouzit aj olej 5w-40 acea A3. Ta druha moznost sa mi pozdavala viac .
EDIT: S ohladom na clanok v prvom poste by som sa rád spýtal tunajšej odbornej verejnosti ci naozaj full saps oleje predstavujú pre novodobé oturbené priamovstreky zvýšené riziko z hladiska tvorby karbonu a samotného vyššieho obsahu síry.
Citujem.: "Pokud by motor nasával pouze vzduch, nemusel by být problém tak veliký, ale moderní motory musejí mít systém zpětného vedení zplodin zpět do sání, aby došlo k jejich dočištění. U dieselů nebo některých benzínových motorů to obstarává EGR ventil, do sání se ale vrací například i odvětrání klikové skříně. Tento vzduch obsahuje zbytky nespáleného paliva, zbytky spáleného paliva a také částečky oleje, které se nestačí setřít z povrchu válce a dohoří na jeho stěnách. Velikým problémem jsou saze reagující se sírou při nižších spalovacích teplotách, to je přímo živná půda pro tvorbu karbonu. Směs se pak vrací do sání a když jí dáte do cesty překážku, začne se na ní usazovat. A největší překážkou je samozřejmě sací ventil."
Zdroj: https://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu ... ych-ojetin
A čo je pre ten motor lepšie pri výmennom intervale 8tkm - použiť kvalitný mid SAPS napr. MO EE Nanodrive 5w40 alebo používať plnotučný full SAPS olej?
Re: Benzínový motor
Takovy zajimavy dotaz a nikomu se do toho nechce:) Ja bych uvital i nejake ciste spekulace... Nikdo tu prece nechce po nikom zadne zaruky, ale nazory;)
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
O "odbornosti" citace z onoho odkazu svědčí už jen samotná zmínka o roli EGR k jakémusi "dočištění" výfukových plynů. Kdo tohle dokázal napsat, ten ví o celé problematice ale úplný ho.no!
Re: Benzínový motor
Nie nepredstavujú. V "zdravom" motore, ktorý funguje ako má, je príspevok k jeho ne/zanášaniu karbónovými úsadami od takého či onakého oleja absolútne zanedbateľný (sú tu absolútne neporovnateľne významnejšie faktory, ktoré to ovplyvňujú a majú na svedomí).Zubesuch píše: EDIT: S ohladom na clanok v prvom poste by som sa rád spýtal tunajšej odbornej verejnosti ci naozaj full saps oleje predstavujú pre novodobé oturbené priamovstreky zvýšené riziko z hladiska tvorby karbonu a samotného vyššieho obsahu síry.
A pokiaľ sa motor zasviňuje "vďaka" oleju, tak je to z dôvodu mechanického problému.. či už vadný odlučovač alebo krúžky, ktoré sú buď navrhnuté voľnejšie než by bolo vhodné alebo časom strácajú svoju funkciu z dôvodu zatuhávania a zapečenia a nedokonalého stierania oleja zo stien..
Re: Benzínový motor
Co uškodí víc
Spotřeba A3 oleje deci nebo C2 litr na 10tkm A to těch "škodlivin pro eko" není v C2 10x míň.
Spotřeba A3 oleje deci nebo C2 litr na 10tkm A to těch "škodlivin pro eko" není v C2 10x míň.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzínový motor
"Degradovaný olej, který se doslova vypéká a mění v mazlavou kaši, pak funguje tak trochu jako krevní sraženina, která může ucpat tepnu. Jen si představte sací ventil jako srdeční chlopeň. "
No ty vole, co je potom skrtici klapka? Prostata?
No ty vole, co je potom skrtici klapka? Prostata?
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Benzínový motor
Aneb když lékař fušuje do motorů...
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4