Benzínový motor
Moderátor: Colommbo
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzínový motor
Jurawoode,mohu se tě zeptat,proč do toho pleteš kawu HR,která nemá přímej vstřik (má 4 vstřiky pod klapkama a pak 4 nad klapkama stejně jako cbr 1000 nebo 600). Navíc ten motor je dělanej na ty točky. Zkus si s ním jezdit na 2000 ot - tak ti pogratuluje ..
A jak s tím souvisí lodní motory(převážně 2T),který mají třeba 96 cm vrtání a zdvih 2,5m!? Kolik by si po nich jako chtěl?
A jak s tím souvisí lodní motory(převážně 2T),který mají třeba 96 cm vrtání a zdvih 2,5m!? Kolik by si po nich jako chtěl?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Benzínový motor
ok, a pomohlo by tankování víceoktanového paliva?
co se týče té kawy, dám krk za to, že by to zas tak nevadilo Ono se toho hodně nakecá...vysavače mají problém s největším opotřebením hlavně nahoře. Padlé ventily, prasklé pružiny, uteklá vačka, prasklý píst, mnohočetná přidření ... nikdy to nebylo na výletě s kamarády, vždycky to bylo na okruhu. OK, ale to sem nepatří..
co se týče té kawy, dám krk za to, že by to zas tak nevadilo Ono se toho hodně nakecá...vysavače mají problém s největším opotřebením hlavně nahoře. Padlé ventily, prasklé pružiny, uteklá vačka, prasklý píst, mnohočetná přidření ... nikdy to nebylo na výletě s kamarády, vždycky to bylo na okruhu. OK, ale to sem nepatří..
Naposledy upravil(a) Jurawood dne úte lis 28, 2017 14:25, celkem upraveno 2 x.
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Benzínový motor
Ale vždyť ta odpověď tu je Na minulé straně je na to odkaz....vita_k píše:....zadny tedy olej 5w30/40 A3 o kterem by se vedelo, ze ma mene vapniku, tedy stale nevime?
Shi píše:Vzhledem k přímovstřiku bych šel po oleji, který má potenciál bránit výskytu LSPI.
Zatím se ví, že na LSPI jsou náchylné oleje s vyšším obsahem vápníku, což jsou zrovna mnohé "top notch oleje". LSPI se také dá předcházet tím, že olej mění podstatně častěji, než předepisuje výrobce a že se motor nezatěžuje v nízkých otáčkách.
Podle analýz z Ruska málo Ca (cca 1300 ppm) obsahují např:
Sunoco Synturo Gold SAE 5w-40
Elf Excelium NF SAE 5w-40
Aral High Tronic 5w-40
Zrovna LiquiMoly na Ca příliš nešetří (cca 3000 ppm), pro GDI tedy radši LM nebrat.
Konkrétně např LM Synthoil HT 5w-40 má obsah Ca 2700 ppm, viz. http://www.oil-club.ru/forum/topic/4429-4429/
Přehled složení některých 5w-40 olejů viz např zde:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/1234 ... yh-analiz/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzínový motor
A já bych to zase tak jednoznačně neviděl. Zrovna tomu vysavači bude vadit daleko víc podtáčení,než držení pod krkem. Na výletu s kamarády se taky dost motorů zastavilo. A mezi námi,kolikrát jízda s kamarády=jízda na okruhu.Jurawood píše:ok, a pomohlo by tankování víceoktanového paliva?
...vysavače mají problém s největším opotřebením hlavně nahoře. Padlé ventily, prasklé pružiny, uteklá vačka, prasklý píst... nikdy to nebylo na výletě s kamarády, vždycky to bylo na okruhu. OK, ale to sem nepatří..
Navíc znám dost silničních moto,které se pohybují převážně v horní polovině otáček a fungují bez problému a to mají v hrbu dost přes 50 000 km ... takže sice se toho dost nakecá,ale nic není tak černobílé. A třeba největší namáhání rozvodů nepřichází v maximálních točkách,ale právě při jízdě na šudlačku ...
A pak sme zase u toho. Malá pístová rychlost a najednou plně otevřená škrtící klapka. Velké zatížení pístní skupiny i celého klikového mechanizmu. A pak nám zase praskají písty ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Benzínový motor
Pitris, diky, nejak jsem to prehlidl... mrknu na to.
Jerry3- znam lidi, co s primovstrikacema nejeli nikdy nad 2500 ot/min
Neda rozepsat do detailu, jak kdo presne jezdi nebo nejezdi - co jsem psal jsi vzal moc doslova. Rikal jsem, ze to moc nepomuze, navic s tim nejezdim jen ja. Rekl bych ze optimalne jezdi par lidi na zemekouli. Pak ovsem hledani zazracneho oleje omezujiciho LSPI a podobne na miste ac se to snazis lehce zesmesnit. coz?
Jerry3- znam lidi, co s primovstrikacema nejeli nikdy nad 2500 ot/min
Neda rozepsat do detailu, jak kdo presne jezdi nebo nejezdi - co jsem psal jsi vzal moc doslova. Rikal jsem, ze to moc nepomuze, navic s tim nejezdim jen ja. Rekl bych ze optimalne jezdi par lidi na zemekouli. Pak ovsem hledani zazracneho oleje omezujiciho LSPI a podobne na miste ac se to snazis lehce zesmesnit. coz?
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
A proč jen lehce? Těžce! Vždyť se nejedná o nic jiného, než o uměle vytvořený problém v duchu vytloukání klínu klínem.
A když už jsme o toho, co či koho znám nebo neznám, tak jsem měl kolegu, který byl zklamaný ze svého služebního Galanta 2,0 (MPI), poněvadž prý "blbě jezdil". On s ním totiž nikdy nešel přes 2000 ot./min.! U motoru, s nímž bylo hříchem jezdit pod 4000 ot./min., neboť právě tehdy předčil všechny své dobové konkurenty. Ano, i takoví se mezi námi našli už tehdy. Dnes takové produkují samy automobilky.
P.S.: Sám téměř nikdy nakoukám na otáčkoměr a i rychloměr moc nesleduji. A skutečnou spotřebu paliva počítám jen proto, abych věděl, o kolik se PP (palubní pohádkář) opět zmýlil, jinak mne zajímá jen s přihlédnutím k potřebě tankovat (ve smyslu její hodnota vs. objem nádrže, tedy i dojezd). Ale včera jsem to schválně kvůli tobě dělal, abych ti dnes položil onu otázku.
A když už jsme o toho, co či koho znám nebo neznám, tak jsem měl kolegu, který byl zklamaný ze svého služebního Galanta 2,0 (MPI), poněvadž prý "blbě jezdil". On s ním totiž nikdy nešel přes 2000 ot./min.! U motoru, s nímž bylo hříchem jezdit pod 4000 ot./min., neboť právě tehdy předčil všechny své dobové konkurenty. Ano, i takoví se mezi námi našli už tehdy. Dnes takové produkují samy automobilky.
P.S.: Sám téměř nikdy nakoukám na otáčkoměr a i rychloměr moc nesleduji. A skutečnou spotřebu paliva počítám jen proto, abych věděl, o kolik se PP (palubní pohádkář) opět zmýlil, jinak mne zajímá jen s přihlédnutím k potřebě tankovat (ve smyslu její hodnota vs. objem nádrže, tedy i dojezd). Ale včera jsem to schválně kvůli tobě dělal, abych ti dnes položil onu otázku.
Re: Benzínový motor
v súvislosti s odkazom na moje vlákno by som rád pripomenul ze som tam proste ten LM Synthoil HT 5w-40 bezbožne nalial . Napriek vysokemu obsahu vápnika. Zatiaľ na nom nabehane cca 3000km a nepozorujem žiadne nežiaduce javy ako LSPI, trhanie pri akceleracii alebo podobne. Co pozorujem je ze napriek nizsim teplotam ma motor na volnobehu podla mna tichší chod ako na prvonáplň. Ci je to dobre ci zle neviem.
Nabudúce nalejem Motul Xcess alebo Sunoco Synturo Gold. Zrovna to sunoco by som volil vtedy ak by som mal z toho obsahu vápnika veľký bolehlav. A pojde tam okolo 9tkm. Potom okolo 15tkm bude garancka. Uvidime. Je pravda, ze sa snazim hlavne nepodtacat. Mnohokrát sa pristihnem pri tom ze jazdim o dva kvalty nizsie ako radi ted debilny "nasepkavac".
Nabudúce nalejem Motul Xcess alebo Sunoco Synturo Gold. Zrovna to sunoco by som volil vtedy ak by som mal z toho obsahu vápnika veľký bolehlav. A pojde tam okolo 9tkm. Potom okolo 15tkm bude garancka. Uvidime. Je pravda, ze sa snazim hlavne nepodtacat. Mnohokrát sa pristihnem pri tom ze jazdim o dva kvalty nizsie ako radi ted debilny "nasepkavac".
Re: Benzínový motor
Ja dokonca na 6 prev. stupni (s 2.0tsi 200KW/400Nm) neakcelerujem svižne vôbec, len udržiavam rýchlosť, prípadne veľmi zľahka zvyšovanie rýchlosti (no vždy minimálne 2500ot./min pre 6-tku)Jerry3 píše: Ale pomůže: jelikož máme úplně stejná auta, tak tohlesvědčí o tom, že si kurvíš motor.vita_k píše:... Na dalnicich pres cca 2200 ot/min uz obvykle slapu plyn jak chci... Spotreba 7.2, kterou se ted snazim zvysovat, ale moc mi to nejde:)
P.S.: Šestka je použitelná tak akorát k udržování tempa 100 (2000 ot./min.) při jízdě po rovině, ovšem když po motoru něco chceš, musí mít na tu šestku alespoň 2500 ot./min. (120 km/h).
..Na svižnejšiu akceleráciu minimálne 5 pr. stupeň a zároveň minimálne 3500ot., no niekedy tam hodím radšej 4ku, (takéto situácie ale nebývajú moc časté, pretože to už sú pomerne vyššie rýchlosti)..
Najčastejšie pri akceleráciach sa dostávam do situácie kedy sa mi ponúka zaradiť 3 pr. stupeň a cca 3300-3500ot./min - podľa mňa pre ten motor je to zároveň aj najoptimálnejšie východzie pásmo, aby pracoval s ľahkosťou a plným potenciálom bez kurvenia.
Re: Benzínový motor
Jelikož mám k dispozici citelně menší výkonový potenciál, nepohrdám ani dvojkou. Snad pouze na dálnici (nemusím řešit vozidla v protisměru) podřazuji jen o dva kvalty, na čtyřku.kornel píše:Najčastejšie pri akceleráciach sa dostávam do situácie kedy sa mi ponúka zaradiť 3 pr. stupeň a cca 3300-3500ot./min.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Benzínový motor
Tu je kočka zakopána. Motor se jen tak líně převaluje na nejvyšší kvalt kolem 1500/min., když tu blbce napadne sešlápnout pedál na podlahu (on si to ten motor nějak přebere, navíc má přece turbo)...Durex píše:...Malá pístová rychlost a najednou plně otevřená škrtící klapka. Velké zatížení pístní skupiny i celého klikového mechanizmu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Benzínový motor
..občas aj ja, ale z dvojky akcelerujem jemnejšie.. čisto z dôvodu toho, že od 2500ot. na dvojke, to letí na hor veľmi prudkým spôsobom otáčkovo aj rýchlostne.. doslova v sekunde tam musím hodiť vyšší kvaltJerry3 píše:Jelikož mám k dispozici citelně menší výkonový potenciál, nepohrdám ani dvojkou.kornel píše:Najčastejšie pri akceleráciach sa dostávam do situácie kedy sa mi ponúka zaradiť 3 pr. stupeň a cca 3300-3500ot./min.
Re: Benzínový motor
Chlapi, dovolím se zeptat v tomto vlákně (podle lupy se tu ta značka taky probírala). Zkoušel tu někdo v benzínovém motoru zn. Penrite? Radši bych 5W30 s A3, tam jsem našel jen ten Racing 5 a pokud by nebylo zbytí, tak "prinejhorším" 0W30 A3, tam je HPR 0... Zkoušel někdo? Sklad v Brně je Bohu žel s tou 5W30 na suchu Díky za postřehy...
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Benzínový motor
Zubesuch-co máš vlastně za motor? Není to v podpisu. Do eb se ma lit 5w20 popr 5w30 a1 a5. Já dávám zatím 5w30 a3 tak už si říkám, že dávat 5w40 a3 nebude už takový prohřešek
Zkusím vybrat něco z těch, které jsi našel s málo calc.
Šipky se dá zbavit přes diagnostiku, asi to udělám
Zkusím vybrat něco z těch, které jsi našel s málo calc.
Šipky se dá zbavit přes diagnostiku, asi to udělám
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
Celý ten koncept šipky je naprosto pomýlený, poněvadž je v případě daného vozu postaven výhradně na měření tlaku mezi škrticí klapkou a motorem. Šipka navíc ukazuje pouze směrem nahoru, tj. řadit vyšší kvalt, nikoli dolů. A k tomu ještě, byť logicky, neukazuje nic při zařazené šestce. Ale pokud si všimneš, že při jízdě na nižší kvalty po přidání plynu zmizí, musí ti hned být jasné, že jde o naprosto primitivní záležitost, která se, třebaže v jiné formě, objevila už v polovině 70. let min. st.
Do r. 2011 jsem měl příležitost zařídit si řádově stovky aut. Jel jsem prakticky se vším, co se objevilo jako novinka na trhu, a to až do cenové hladiny 6,5 mil. Kč. A přinejmenším jedno auto, bohužel si už nepamatuji, které to vlastně bylo, to mělo udělané skutečně chytře: nejenže ukazovalo, kdy řadit nahoru (určitě to nebylo postavené jen na tlaku v sání), ale zároveň dobře napovídalo, kdy řadit dolů. Jenže to bychom dnes asi chtěli po výrobcích příliš. Ostatně dobře už bylo...
Do r. 2011 jsem měl příležitost zařídit si řádově stovky aut. Jel jsem prakticky se vším, co se objevilo jako novinka na trhu, a to až do cenové hladiny 6,5 mil. Kč. A přinejmenším jedno auto, bohužel si už nepamatuji, které to vlastně bylo, to mělo udělané skutečně chytře: nejenže ukazovalo, kdy řadit nahoru (určitě to nebylo postavené jen na tlaku v sání), ale zároveň dobře napovídalo, kdy řadit dolů. Jenže to bychom dnes asi chtěli po výrobcích příliš. Ostatně dobře už bylo...