Benzínový motor

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Colommbo »

Mobil1 Peak Life je špičkový olej, Yacco může být díky PAO a esterům (jsou-li skutečně použity) ještě o trochu lepší. Takže je vlastně zcela jedno, který naliješ... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
KKK

Re: Benzínový motor

Příspěvek od KKK »

To jo šlo mi o to abych tím něco nepos*al víš:-) po přečtení toho článku.To že jsou to dobré oleje to vím ale šlo mi o to abych použitím těchto olejů neudělal víc škody než-li užitku.
bloke

Re: Benzínový motor

Příspěvek od bloke »

Má už niekto skúsenosti s domácim použitím mikro-kamier na prehliadnutie motorového priestoru?
Príklad použitia 1Príklad 2 (aj Scotty Kilmer to už niekde v jeho stovkách videí spomínal https://www.youtube.com/user/scottykilm ... tml5=False ).
Údajne už nie sú ani drahé pri objednávkach priamo z Číny, a pri konkrétnych vozidlách by sa mnoho takmer v okamihu vyjasnilo (aj nepriamo vstrekované atmosférické motory môžu byť pri prevahe mestských použití nevhodne zanesené; navyše podla všetkého pri takejto prevádzke je asi aj nižšia nádej vyčistiť v dohladnej dobe ich "VIF-ovaním", ak gro jázd pozostáva z tých krátkych so studeným motorom - a to či už tých šetrných s miernym plynom, alebo tých škodlivých s vytáčaním na studeno...).
Teda pri každom podozrení aj na zakarbónovanie z akýchkolvek príčin, už človek nemusí tápať, kde je závada, a nechať si v servisoch (či svojpomocne) meniť aj drahé súčiastky, štýlom opakovaný pokus-nulový výsledok.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Pitris »

kkk píše:....se ptam.Jak poznal FullSaps olej?
Nemá v označení ACEA C"něco". Není ani MID, ani LOW SAPS. Ale když měníš olej v rozumných intervalech - při krátkých / ostřejších jízdách do 10-ti tkm a nebo při delších / klidných do 15-ti tkm/po roce, tak máš v podstatě zbytečné obavy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Kuba
Příspěvky: 16
Registrován: pon dub 11, 2016 10:31

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Kuba »

Sem se musel zaregistrovat už mě nebavilo to pořád vyplňovat:-)
jinak díky za vysvětlení:-) s autem se jezdí do práce krátké trasy do 10 km a často do 25 km jinak pak dle volna a možností. Olej tam je cca 7-8 tis km dele ne :-) tak je to ok to jsem rád.Kuba
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Benzínový motor

Příspěvek od lefort »

Docela zajímavé téma :wink: Praktická otázka - přímovstřikový motor 1.5/1.6 EcoBoost, nemá EGR, ale variabilní časování obou vačic, čímž je do určité míry jeho funkce suplována, ale myslím že k motoru šetrněji. Dilema - používat C3 olej? Ford samozřejmě doporučuje svůj olej, případně olej splňující C2 (mám takové tušení, že právě k co největšímu omezení tvorby karbonu). Pokud pominu otázku záruky, má smysl používat olej s C3 (Yacco VX1000 5w40 FAP) nebo můžu s klidem použít Yacco Galaxie RS 0w40?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Návštěvník

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Návštěvník »

Tady se celé roky něco tvrdilo kolem full x mid x low saps olejů, až se z toho stalo dogma. Tvorba karbonových úsad (mimo jiné) vlivem možství obsahu síry v oleji je nečastější argument těch, kteří propagují právě ty mid, nebo dokonce low saps oleje, a to bez ohledu na konstrukci motoru. Jak je vidět, pravda bude někde uprostřed, ale tak to v životě bývá. Málo kdy je něco pouze "černobílé".
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Pitris »

Převážnou většinu karbonu a usazenin v motoru má na svědomí už "unavený" olej. Už neudrží ten "sajrajt" ve vznosu a postupně mu dovoluje se usadit. Nový a ve správných intervalech měněný (správný) olej to neudělá a udrží motor čistý i po najetí pár stovek tisíc kilometrů. Proto olej měnit zavčas; a kdo tak činí nemívá s tím problém....:)
Ale samozřejmě to není jenom o vnitřní čistotě. Dlouhé výměnné lhůty zapříčiňují i vnitřní korozi a větší opotřebení motoru a jeho netěsnosti....:(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Benzínový motor

Příspěvek od vita_k »

Kameru mam objednanu z ali za 10 USD.
Nenasel se nejaky zatim zajimavy olej low saps low calcium hodne molybden a fosfor a i tak aby trochu mazal? :)
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Durex »

Bohužel tady se olejem toho moc nezlepší. Je to prostě vlastnost,která vychází z konstrukce motoru a jeho plnění.

Karburátorový motor měl/má naprosto čisté sání a někdy jen špinavou škrtící klapku. Nepřímý vstřik už má téměř vždy po nějaké době špinavou klapku a částečné úsady na sacích ventilech. No a nejhorší je to u přímovstřiku.

Nedávno sem jeden takový motor dělal a byl sem docela v šoku,jak může jinak naprosto zdravý motor mít zasviněný sání. Pomůže jen nejezdit na spotřebu a víc vytáčet motor pokud chci nebo požaduji větší výkon a tedy zatížení. No a po čase udělat rozborku a mechanicky vyčistit. Jinou možnost nevidím,i když se na trhu nabízejí …

Pak používat olej rozumné viskozity a měnit max po 10 000 km nebo 1 roce …
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Benzínový motor

Příspěvek od NOVON »

durex: Kolik sis vzal za to vycisteni,pokud to neni tajne,at jsem nejak v obraze..Dik
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Benzínový motor

Příspěvek od NOVON »

NOVON píše:durex: Kolik sis vzal za to vycisteni,pokud to neni tajne,at jsem nejak v obraze..Dik
Ty primovstriky se zasiraji podobne jako neprimovstriky jezdici na LPG,kdy majitele nepochopi doporuceni,stridat plyn s benzinem 3:1 a ne jen start na benzin.Jen ten start na benzin pro ocistu vstrikovacu a sedel ventilu proste nestaci.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Benzínový motor

Příspěvek od vita_k »

Ja jsem doiteroval (ac by se mnou nekdo nesouhlasil) k 5w30 A3. Ten by mel dlouhodobe zrejme stacit.

Nicmene i pro pocit, ze pro to neco delam bych stale poprosil o odpoved (Nenasel se nejaky zajimavy olej low saps low calcium hodne molybden a fosfor a i tak aby trochu mazal?)
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Durex »

Tak bohužel ti asi nepomůžu,protože sem to dělal u kamaráda a stálo mě to celou neděli,ale dostal sem oběd,pivko a 2 zákusky :lol: Jednalo se o Audi A4 s motorem 1,8 TSFI r.v. 2008. Bral sem to jako osobní zkušenost a že se podívám na ten náskok díky technice :lol: Dělalo se jen sání s klapkama a škrtící klapkou. Nejhorší bylo to vše odmontovat,než člověk zjistí co a jak,jelikož sem ten motor viděl prvně. Teď už by to byl jinej fofr :lol:
Naštěstí sací ventily byly na tom docela dobře. Pokud už by na nich byly velké nánosy,tak hlava dolů a pak klasika ... Ale to už je dražší sranda. Ale 100% funkční,než se spoléhat na chemii nebo jiné postupy,při které se neprovádí demontáž motoru
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Jerry3 »

vita_k píše:Ja jsem doiteroval...
Mohu se zeptat, co to znamená?
Odpovědět