Benzin nebo naftu ??

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

NOVON píše:...Nicmene pokud uz by tomu tak bylo,tak se rozhodne nekradla z duvodu poruchovosti daneho dílu,ale pro zvysovani vykonu..
No jasně! Ti s verzí 66kW si to chtěli předělat. Aneb kdo šetří (při nákupu), má za tři (ve výsledku). :x
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od BigBang »

Jerry, nerozumím řeči tvého kmene :D Kdyby jezdili na vlně toč. momentu, tak jim chcípací klapka ani VG nezatuhne, jelikož by jezdili nad 2 tis. min-1, kde už je více méně zavřený EGR a lopatky jsou v pozici, kdy už by nedošlo v „přefouknutí“, což je typickej projev zatuhlý regulace...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od PavelRS »

Jenže ta rotačka 81kW, když se upraví SW, tak se stejně posune, doba kdy táhne, o nějakých 500 otáček do 4 tisíc, možná něco málo přes? To moc nepomůžee.

Kamarád jí sice v čipu má, ale od takového pochybného tunera a jak to zatáhne, tak já pak už jenom cítím tak ten tah pomalu polevuje, od 3500 tisíc je pak konec.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

BigBang píše:Jerry, nerozumím řeči tvého kmene :D Kdyby jezdili na vlně toč. momentu, tak jim chcípací klapka ani VG nezatuhne, jelikož by jezdili nad 2 tis. min-1, kde už je více méně zavřený EGR a lopatky jsou v pozici, kdy už by nedošlo v „přefouknutí“, což je typickej projev zatuhlý regulace...
Jenže ono nejde jen o ty otáčky motoru, ale také o tlakové poměry v sacím traktu závisející rovněž na zatížení motoru. Tedy to kdyby, o kterém píšeš, platí pouze při "drcení" motoru pod plným plynem v předmětných otáčkách.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:...jak to zatáhne, tak já pak už jenom cítím tak ten tah pomalu polevuje, od 3500 tisíc je pak konec.
Musel by vyměnit i turbo, jenže to stojí peníze... :P
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od NOVON »

Bigbang: Prefuk a nasledny nouzak se hlasi mezi 2600-3000 ot. vetsinou.Aby regulace byla funkcni v celem rozsahu,je potreba to aspon 1 tydne protocit ke 4000 ot.Taky neni u 81 kw verze turbo jako turbo,ty starsi-AHF maji 9-ti lopatkovou regulaci (i verze 66 kw ALH, po faceliftu)..novejsi-ASV (od faceliftu 2000- ) maji regulaci 11-ti lopatkovou a prave ta,je problemovejsi.
Co se tyce "chcipaci" klapky,tak ta nezatuhava,nema z ceho,je jeste pred EGR ventilem,ale tam praska ovladaci plastove tahlo od podtlakove banky ke klapce.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

NOVON píše:...Co se tyce "chcipaci" klapky,tak ta nezatuhava,nema z ceho,je jeste pred EGR ventilem,ale tam praska ovladaci plastove tahlo od podtlakove banky ke klapce.
Hmm, zajímavé. Měl jsem tu kostku "vydělanou" a byla "zadělaná" (mastným karbonem) ze všech stran... :? Vyčistil jsem ji, na chvilku zprovoznil, ale stejně byla na výměnu, protože vůle ve vydřeném uložení osy způsobující zasekávání - podtlakové ovládání nedokázalo překonat kritický moment...
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od NOVON »

PavelRS: Co se tyce obtokoveho turba,tak ano..vydrzi vice nez VGT,je konstrukcne jednoduzsi,ALE zrovna u vykonnejsich motoru 1.8T (154,165 KW,pocinaje 132 kw) dostava zahul a trpi na praskani vyfukoveho housingu mezi vrtulkou/obtokovym kanalem a opalovani az upalovani obtokove klapky..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od PavelRS »

Známej má právě tu novější, rok 2004. Měl turbo na repasu v Bosch Car servisu, ale stejně se to děje u něj, i když méně.

Já teda mám jednodušší Turbo u RS, ale i kvůli motoru nejezdím nikdy pod 2000 otáček, snažím se je tam vždycky minimálně mít a pak podle sluchu, jak motor zrychluje, případně vybruje okamžitě podřazuji ještě o další stupeň.

Jinak běžný jízdní režim místo A - místo B, předpisovkou jezdím v rozmezí otáček 2000 - 3500. Jinak samozřejmě, jak si s RS můžu konečně zajezdit v létě tak dost často jsem za 5 tisíci otáček, někdy i přes 6000 tisíc. Samozřejmě po zahřátí oleje na potřebnou teplotu a to samé dochlazování.

K tomu Turbu, kamarád co má RS má i ve 260 tisicích původní Turbo. Ono vydrží tolik, kolik mu dovolí majitel. :wink:

Verze 154 a 165kW už má K04 Turbo. RS má to "menší" K03s.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:...původní Turbo. Ono vydrží tolik, kolik mu dovolí majitel. :wink:
Jó, kdyby to bylo tak jednoduché. :(
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od PavelRS »

Jak to mám chápat Jerry3?

Je jasné, že všechno jenom neovlivní řidič a jsou i turba, která odcházejí, o tom žádná. Myslím si ale, že tu životnost dost ovlivní majitel svým schováním k motoru a autu jako takovému. Včasné výměny oleje, nevytáčení za studena, dochlazování po nakládačce, nejezdit stále na ekojízdy atd. :)

Není to jenom o tom, ale tohle má svůj podstatný vliv :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

Chápej to tak, že ničím a nijak neovlivníš špatně zvolené konstrukční řešení, což nemusí být ani tak o "kvalitách" samotného turbodmychadla, jako třeba o nevhodnosti jeho fixace na blok motoru - viz např. svého času problémy Saabu...
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od NOVON »

PavelRS: Jo tve chovani k turbu je prikladne.Lze timto ovlivnit podstatne zivotnost,pokud ovsem uz jej nenacal nekdo pred tebou,tak jako u meho turba.
Mam najeto 290 tis km a uz je na vymenu,i kdyz bezna zivotnost je pres 400 tis.km .Piska jak stara liazka,vule na hridelce a pozdeji natlaci pozadavek ECU.No holt auto z italie,jezdilo v alpach,ci li prach (netesnil filtrbox),vymeny oleje 18-22 tis.km a dochlazovani tam beztak taky neprobihalo.Uz mam koupene fungl nove,jrn sr furt nemuzu dokopat k vymene :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od PavelRS »

Upřímně také nevím jak dlouho mé turbo vydrží. Já sehnal RS s velmi dobrým nájezdem 130 tisíc km z Německa. Najel jsem na něm zatím 9 tisíc km a vypadá to ok. Nepíská, logoval jsem s kamarádem za jízdy, dává požadvaný tlak, tak snad jestě něco vydrží. Předchozí majitel, který to auto i kupoval byl už pán ve středních letech, tak snad to vydrží. Ale počítám s tím, že mě to může kdykoliv čekat no.. Proto se snažím k tomu být co nejvíc šetrný, aby něco vydrželo ještě. :wink:

Chystám se v červenci také na motorovou brzdu, tak jsem zvědav, jak na tom bude výkonově.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Pitris »

PavelRS píše:Chystám se v červenci také na motorovou brzdu, tak jsem zvědav, jak na tom bude výkonově.
Jestli má motor fakt 130tkm tak by to (vzhledem k tomu že tento byl jeden z nejlepších a ještě od motorářů Audi) mohlo být zajímavé :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět