Benzin nebo naftu ??
Moderátor: Colommbo
Re: Benzin nebo naftu ??
Znám jediný důvod, proč krást takto specifickou věc: dá se zpeněžit, neb je po ní poptávka. A proč po ní byla poptávka, to je snad nasnadě.
Re: Benzin nebo naftu ??
Ahoj, Pročítal jsem tenhle topic a říkal si, jestli se vyjádřím či ne.
Pravda, rozhodně nemám tolik zkušeností s motory jako Jerry3, Pitris, Pedro a další, ale s nějakými nafťáky jsem jel, teď mám benzin 1.8T 132 kW od VAGiny v RSu, tak bych něco napsal.
Když to vezmu čistě lajcky, tak byl takový fenomén ještě nedávno a ještě teď to v hospodách takto lidi rozebírají, že porovnávali, porovnávají Turbodiesel s atmobenzinem, to samozřejmě samo o osobě není ani jako jablko s hruškami, ale jako meloun s kedlubnou.
Tam je jasné, že benzin se bude muset točit, kdežto turbodiesel dá krouťák v nižších otáčkách.
Zmiňovaný 1.8 20v má trošku špatnou pověst, ale moji známí měli verzi co měla již variabilní časování ventilů a s tím motorem se dalo předpisově jet kolem 6 litrů. Samozřejmě musel se jinak točit.
Jiný kamarád má 1.9 TDi Octávku rotačku, 81 kW, měla by být čiplá na 100 kW a nějakých 290 nm krouťáku. Porovnávali jsme to, jel jsem s tím, ale neoslovilo mě. Kamarád myslel, že vyšší krouťák mu pomůže, ale na jeden kvalt jsem ho v pružném zrychlení předjel úplně v pohodě.
Když beru v potaz, že je to hlučné, a jak zmiňoval Pitris, tak zatáhne kolem 2000 otáček, a kolem 3500 končí. Nicméně ten zátah, pocitově výraznější je daný hlavně tím, že Nafta pod turbem jede podstatně hůře než benzín a taky má vyšší krouťák, díky delšímu zpřevodování jej musí mít aby motor ty delší kvalty utáhl.
V porovnání s tím je RS pro mně mnohem příjemnější. Zátáhne také kolem 2000 otáček a táhne až do 6500 otáček. Je to kultivovaný příjemný motor a velmi pružný.
My doma měli vždycky benzíny, nafta mi nepřirosla k srdci, v práci jsem s ní taky jezdil, ale to samé 2000 otáček zátah, 3500 ot konec. to prostě nejsou vlastnosti, které by se mi líbily.
Pravda, naše diskuze skončí v vždycky u toho, že jediný argument je spotřeba, vejdu se do pěti litrů. OK. Já jezdím s RS dálky kolem 7 litrů, kombinaci město, mimo město s vytáčením občas se vejdu do 8 litrů. Někdy 8.5 litru, ale to mi vykompenzuje už jen radost z auta a z jeho příjemného projevu.
Nicméně i ta super rotačka ho trošku zrazuje, protože s ní jezdí město a zatuhává mu regulace Turba, takže dost často je v nouzáku ani oprava to nevyřešila úplně. Když to porovnám s mým 1.8T, tak tam tohle odpadá, díky jednoduchému turbu s wastegate.
Tak se ptám sám sebe. Stojí ta menší spotřeba za případné problémy? Nehledě na to, že z mého pohledu je benzin prostě příjemnější svým projevem, zejména na dálky.
Všichni argumentují hlavně spotřebou, ale jak řekla rada starších, ta není všechno. V jednom článku porovnávali oboje a byl tam hezký nadpis.
"Dnes se naftové auto vyplatí už jenom tomu, kdo tankuje jinde než na benzině." Na tom něco bude.
Pravda, rozhodně nemám tolik zkušeností s motory jako Jerry3, Pitris, Pedro a další, ale s nějakými nafťáky jsem jel, teď mám benzin 1.8T 132 kW od VAGiny v RSu, tak bych něco napsal.
Když to vezmu čistě lajcky, tak byl takový fenomén ještě nedávno a ještě teď to v hospodách takto lidi rozebírají, že porovnávali, porovnávají Turbodiesel s atmobenzinem, to samozřejmě samo o osobě není ani jako jablko s hruškami, ale jako meloun s kedlubnou.
Tam je jasné, že benzin se bude muset točit, kdežto turbodiesel dá krouťák v nižších otáčkách.
Zmiňovaný 1.8 20v má trošku špatnou pověst, ale moji známí měli verzi co měla již variabilní časování ventilů a s tím motorem se dalo předpisově jet kolem 6 litrů. Samozřejmě musel se jinak točit.
Jiný kamarád má 1.9 TDi Octávku rotačku, 81 kW, měla by být čiplá na 100 kW a nějakých 290 nm krouťáku. Porovnávali jsme to, jel jsem s tím, ale neoslovilo mě. Kamarád myslel, že vyšší krouťák mu pomůže, ale na jeden kvalt jsem ho v pružném zrychlení předjel úplně v pohodě.
Když beru v potaz, že je to hlučné, a jak zmiňoval Pitris, tak zatáhne kolem 2000 otáček, a kolem 3500 končí. Nicméně ten zátah, pocitově výraznější je daný hlavně tím, že Nafta pod turbem jede podstatně hůře než benzín a taky má vyšší krouťák, díky delšímu zpřevodování jej musí mít aby motor ty delší kvalty utáhl.
V porovnání s tím je RS pro mně mnohem příjemnější. Zátáhne také kolem 2000 otáček a táhne až do 6500 otáček. Je to kultivovaný příjemný motor a velmi pružný.
My doma měli vždycky benzíny, nafta mi nepřirosla k srdci, v práci jsem s ní taky jezdil, ale to samé 2000 otáček zátah, 3500 ot konec. to prostě nejsou vlastnosti, které by se mi líbily.
Pravda, naše diskuze skončí v vždycky u toho, že jediný argument je spotřeba, vejdu se do pěti litrů. OK. Já jezdím s RS dálky kolem 7 litrů, kombinaci město, mimo město s vytáčením občas se vejdu do 8 litrů. Někdy 8.5 litru, ale to mi vykompenzuje už jen radost z auta a z jeho příjemného projevu.
Nicméně i ta super rotačka ho trošku zrazuje, protože s ní jezdí město a zatuhává mu regulace Turba, takže dost často je v nouzáku ani oprava to nevyřešila úplně. Když to porovnám s mým 1.8T, tak tam tohle odpadá, díky jednoduchému turbu s wastegate.
Tak se ptám sám sebe. Stojí ta menší spotřeba za případné problémy? Nehledě na to, že z mého pohledu je benzin prostě příjemnější svým projevem, zejména na dálky.
Všichni argumentují hlavně spotřebou, ale jak řekla rada starších, ta není všechno. V jednom článku porovnávali oboje a byl tam hezký nadpis.
"Dnes se naftové auto vyplatí už jenom tomu, kdo tankuje jinde než na benzině." Na tom něco bude.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Benzin nebo naftu ??
Jezdíval jsem s ním za 8,5 - 12,5. S tímtéž motorem, ale oturbeným, pak za 6,5 - 14,5. Rozdíl v charakteru a zejména hlučnosti přímo propastný, samozřejmě ve prospěch 1,8T.PavelRS píše:Zmiňovaný 1.8 20v má trošku špatnou pověst, ale moji známí měli verzi co měla již variabilní časování ventilů a s tím motorem se dalo předpisově jet kolem 6 litrů. Samozřejmě musel se jinak točit.
Nepomůže ani náhodou, protože rozsah využitelných otáček...PavelRS píše:Kamarád myslel, že vyšší krouťák mu pomůže, ale na jeden kvalt jsem ho v pružném zrychlení předjel úplně v pohodě.
To jsem poněkud nepobral. Pocitově totiž nafta jede lépe, než odpovídá skutečnosti, a delší kvalty jsou tam proto, aby jich nemuselo být 20 - protože (opět) rozsah využitelných otáček...PavelRS píše:Nicméně ten zátah, pocitově výraznější je daný hlavně tím, že Nafta pod turbem jede podstatně hůře než benzín a taky má vyšší krouťák, díky delšímu zpřevodování jej musí mít aby motor ty delší kvalty utáhl.
Naprostý souhlas! Ostatně to platí pro většinu turbobenzínů o alespoň trochu normáním objemu. Protože (už potřetí) rozsah využitelných otáček!PavelRS píše:V porovnání s tím je RS pro mně mnohem příjemnější. Zátáhne také kolem 2000 otáček a táhne až do 6500 otáček. Je to kultivovaný příjemný motor a velmi pružný.
Když bude chtít řidič turbokamen stačit řidiči turbobenzínu o srovnatelném výkonu, tak spotřeba bude +-stejná, akorát že ta turbokamna uštve. Nemluvě už oPavelRS píše:Pravda, naše diskuze skončí v vždycky u toho, že jediný argument je spotřeba, vejdu se do pěti litrů. OK. Já jezdím s RS dálky kolem 7 litrů...
PavelRS píše:ale to mi vykompenzuje už jen radost z auta a z jeho příjemného projevu.
+ zatuhává "chcípací klapka" v sání, kvůli čemuž to pak nejde natočit.PavelRS píše:Nicméně i ta super rotačka ho trošku zrazuje, protože s ní jezdí město a zatuhává mu regulace Turba, takže dost často je v nouzáku ani oprava to nevyřešila úplně...
A stojí ta spotřeba za absolutní ztrátu radosti z jízdy?PavelRS píše:Tak se ptám sám sebe. Stojí ta menší spotřeba za případné problémy? Nehledě na to, že z mého pohledu je benzin prostě příjemnější svým projevem, zejména na dálky.
Ano, vždyť "nafta zadarmo" byl ten pravý prapůvodní důvod rozšíření dieselů v osobácích.PavelRS píše:"Dnes se naftové auto vyplatí už jenom tomu, kdo tankuje jinde než na benzině." Na tom něco bude.
Re: Benzin nebo naftu ??
Ahoj Jerry3.
Asi jsem to napsal špatně o tom pocitu. Pocitově sice jede lépe, ale ve skutečnosti nikoliv. Alespoň co jsem já mohl právě u rotačky vyzkoušet, tak pod turbem jede o dost hůř, proto je tam pak takový kopanec v náběhu toho krouťáku. A zdá se to, že to jede lépe.
Kdež to u 1.8T je tam příjemně lineární náběh krouťáku a není tam ten kopanec, mně to vyhovuje, je to pro mě příjemnější. Samozřejmě kámoš, že se mu zdá, že to jede hůře. Nicméně v živém porovnání rotačka nestačila.
Delší zpřevodování jasné, menší spektrum otáček, tak jsem to myslel, a díky těm těžším kvaltům musí být více krouťáku, benzin to kompenzuje pak spektrem otáček, už si rozumíme?
Jinak mě rozhodně nestojí ta spotřeba za to přijít o požítek z jízdy, prostě benzím vě mně osobně budí ty emoce, tu radost ve vysokých otáčkách. Dost lidí ti však řekně, že mít naftu, je o životním stylu..
Jinak u nás máme JZD, celkem velké, lidi jezdí couračky pár set metrů do práce. No zkuste hádat, jakou mají motorizaci a dost lidí řeší právě s těmi ropáky problémy s motorem.
Asi jsem to napsal špatně o tom pocitu. Pocitově sice jede lépe, ale ve skutečnosti nikoliv. Alespoň co jsem já mohl právě u rotačky vyzkoušet, tak pod turbem jede o dost hůř, proto je tam pak takový kopanec v náběhu toho krouťáku. A zdá se to, že to jede lépe.
Kdež to u 1.8T je tam příjemně lineární náběh krouťáku a není tam ten kopanec, mně to vyhovuje, je to pro mě příjemnější. Samozřejmě kámoš, že se mu zdá, že to jede hůře. Nicméně v živém porovnání rotačka nestačila.
Delší zpřevodování jasné, menší spektrum otáček, tak jsem to myslel, a díky těm těžším kvaltům musí být více krouťáku, benzin to kompenzuje pak spektrem otáček, už si rozumíme?
Jinak mě rozhodně nestojí ta spotřeba za to přijít o požítek z jízdy, prostě benzím vě mně osobně budí ty emoce, tu radost ve vysokých otáčkách. Dost lidí ti však řekně, že mít naftu, je o životním stylu..
Jinak u nás máme JZD, celkem velké, lidi jezdí couračky pár set metrů do práce. No zkuste hádat, jakou mají motorizaci a dost lidí řeší právě s těmi ropáky problémy s motorem.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Benzin nebo naftu ??
Už jsem to tu mnohokrát psal, ale hledat se mi to nechce, tak snad jen pro oživení:PavelRS píše:Pocitově sice jede lépe, ale ve skutečnosti nikoliv. Alespoň co jsem já mohl právě u rotačky vyzkoušet, tak pod turbem jede o dost hůř, proto je tam pak takový kopanec v náběhu toho krouťáku. A zdá se to, že to jede lépe.
- atmosférický benzín o srovnatelném výkonu vždy udělá turbodiesel ve zrychlení z 0 na 100 a Vmax;
- přitom subjektivně bude mít řidič turbodieselu skvělý pocit, jak mu to jede;
- nejméně pocitů pak bude mít řidič turbobenzínu o srovnatelném objemu, který je bez problémů udělá oba, a to ve všech disciplínách.
Re: Benzin nebo naftu ??
Hezky řečeno. I jsem se zasmál
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Benzin nebo naftu ??
S 2.0TSI som dal už nie jeden aj 3.0TDi (A4, A6) do plaču bez problémov..
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin nebo naftu ??
zatuhlá regulace a chcípací klapka je důsledkem ježdění „na spotřebu“ s vytáčením do 2 tis. min-1....
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Benzin nebo naftu ??
vlně točivého momentu", tj. přesně v duchu toho, k čemu je ten motor nejlépe uzpůsoben, resp. pro co má ty nejlepší předpoklady.BigBang píše:zatuhlá regulace a chcípací klapka je důsledkem ježdění „na
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin nebo naftu ??
nevím, jestli je ten motor zrovna uzpůsoben jízdě „čekání na moment“, já tak nejezdím
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Benzin nebo naftu ??
ja taky nejezdim na spotrebu,radim s tdi kolem 2500 ot i vice.
Mam wastegate turbo bez naklapeni rozvadecich lopatek a je fakt,ze kopanec oproti VGT turbu tam je a me se to líbí..Od 1900 kdy uz ma turbo natlaceno plny tlak pak staci pridat a diky delsim kvaltum to zrychluje solidne.
Ale je to na gustu kazdeho soudruha.
Nicmene tovarni soft ridici jednotky neni nejlepsi,staci lehka uprava a tah rozhodne neskonci u 3500 ot,jak se tady pise.
Jinak to,ze 1.8T tahne i nad 5000 ot rozhodne neni ani tak turbem,ale 20V technikou hlavy valcu,resp.vyplachu motoru.
Dalsi vec,1.8 20V bez turba mely v kazde verzi vatiabilni casovani saci vacky,ALE az po inovaci,kdy zacal lepe tahat odspodu a snizila se spotreba,dostal variabilni delku saciho potrubi-pozna se podle plastoveho saciho potrubi u techto motoru..
Mam wastegate turbo bez naklapeni rozvadecich lopatek a je fakt,ze kopanec oproti VGT turbu tam je a me se to líbí..Od 1900 kdy uz ma turbo natlaceno plny tlak pak staci pridat a diky delsim kvaltum to zrychluje solidne.
Ale je to na gustu kazdeho soudruha.
Nicmene tovarni soft ridici jednotky neni nejlepsi,staci lehka uprava a tah rozhodne neskonci u 3500 ot,jak se tady pise.
Jinak to,ze 1.8T tahne i nad 5000 ot rozhodne neni ani tak turbem,ale 20V technikou hlavy valcu,resp.vyplachu motoru.
Dalsi vec,1.8 20V bez turba mely v kazde verzi vatiabilni casovani saci vacky,ALE az po inovaci,kdy zacal lepe tahat odspodu a snizila se spotreba,dostal variabilni delku saciho potrubi-pozna se podle plastoveho saciho potrubi u techto motoru..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Benzin nebo naftu ??
jerry3: Co se kradlo?Vstrikovaci cerpadla jako z aut? Hm..odvaha hodinu kuchat cizi auto na parkingu.Nicmene pokud uz by tomu tak bylo,tak se rozhodne nekradla z duvodu poruchovosti daneho dílu,ale pro zvysovani vykonu..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Benzin nebo naftu ??
Nikoli "čekání na moment", ale "jízda na vlně točivého momentu". To jsou "trochu posunuté" věci...BigBang píše:nevím, jestli je ten motor zrovna uzpůsoben jízdě „čekání na moment“, já tak nejezdím
Re: Benzin nebo naftu ??
a podle nepřístupnosti tří zapalovacích svíček.NOVON píše:dostal variabilni delku saciho potrubi-pozna se podle plastoveho saciho potrubi u techto motoru..