AVIATICON UNIQUE 5W/40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Pitris »

Malda71 píše:....Další vcelku překvapení bylo při první výměně olej nebyl zdaleka tak černý jak bylo před tím zvykem....
Já jen podotknu že správně fungující olej by ale měl po ujetí určité vzdálenosti (a po 10tkm už určitě) být tmavý bo jednou z jeho důležitých funkcí je i udržování nečistot vzniklých provozem a spalováním ve vznosu a neměl by umožnit jim se usadit na vnitřních částech motoru. Zkrátka při standardní výměně by olej černý být měl !
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jiří

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Jiří »

Používal jsem Aviaticon 10W-40 do Toyoty Celica 1,8 ročník 94 protože trochu víc papala olej tak jsem hledal něco levnějšího. Kupoval jsem "rozlévaný" ten je superlevný..(pošlou vám kanystřík) auto běhalo jak hodinky.
Teď mám Aviaticon 5W-40 v Corse 1,2 16V a jezdím taky bez problému. Po první výměně po koupi ojetiny motor ztichl (ale před tím tam byly pěkné s.....) Koupil jsem opět rozlévaný - v tomto případě není čeho se bát neb je to nejlevnější co je na trhu takže není čím pančovat. Leda syntetiku polosyntetikou ale věřím že dodavatel je solidní.
NOP

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od NOP »

Tedy já bych to ani zdaleka tak jednoznačně neviděl, jak píše Pitris. Motory HDI opravdu trpí extrémní tvorbou karbonu v oleji, následkem které potom často odcházejí třeba turba (už se tady o tom psalo). Existují v podstatě tři teorie - selhávající EGR ventily, které potom dusí motor výfukovými plyny, rovněž příliš tenké sací kanály u 16. vent. hlavy, které se ucpávají karbonem až po ne dobře vyřešený tvar olej. vany, v níž se hromadí úsady především karbonu, které se zčásti uvolňují do nového oleje. Tedy vše u motorů, které by měly mít už docela velký nájezd km. Ale z vlastní zkušenosti musím říci, že k tomu rychlému a razantnímu zakarbonování dochází již u zcela nových motorů a tedy s novou olejovou náplní. Takže určitě to bude souviset s konstrukcí motoru, ale jinak.... :roll: Já jsem ze zvědavosti použil v minulosti olej Aviaticon Unique Longlife III WIV 5W-30 v dieselu Toyota s DPF, byl v motoru cca 7 tis. km, tedy relativně krátce a k jeho výměně nedošlo kvůli nějakým problémům, naopak, já byl vcelku spokojen, ale chtěl jsem prostě vyzkoušet něco jiného. Oleje si většinou měním sám a ta cena za Aviaticon také byla dobrá, takže někdy měním častěji a raději to nikomu neříkám, protože bych byl nepochybně označen v lepším případě za pitomce. Tady to ale myslím dost lidí pochopí. No a já bych naopak řekl, že již po této porci km byl olej tmavější, než obvykle a bylo to někde na úrovni olejů Shell, od kterých to ale člověk očekává. Ještě doplním, že s diesely HDi od PSA jezdí paní (již 3x zkušenost) i další v rodině. Malda71 píše, že při výměně olej nebyl zdaleka tak černý, jak bylo před tím zvykem. No, nevím, ty oleje již po nájezdu cca 10 tis. km bývají velmi silně znečištěné karbonem a černé "jak bota" a pokud byly černé méně, tak v případě, o kterém píše Pitris by to byl skutečně průšvih, protože ten motor by byl časem výrazně zakarbonovaný, pokud ten olej není schopen rozpouštět a podržet v sobě především ten karbon, na zbytek je tam olej filtr. Takže pro mne osobně zůstává docela dost otázek, které by snad vyřešil pouze nějaký test, případně chem. rozbor toho oleje, zda tam jsou ty patřičné chemikálie vůbec, nebo v dostatečném množství, jakým způsobem Malda71 teb rozdíl zjistil (asi pouze vizuálně, podobně jako já), zda má ještě někdo další podobné zkušenosti atd.... :?: Ale ještě je tu ta dost málo pravděpodobná možnost, že olej částečně eliminoval tvorbu karbonu, tedy ten konstrukční problém motoru... Do té doby je tu spousta jiných olejů a tedy možností.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od lengy60 »

Už jsem to tady psal několikrát,u 16V HDI se sešlo několik věcí najednou.Jednak se lidi nechali přesvědčit,že dieselový agregát je ideální i na poskakování kolem komína a pak se nelze divit zvýšené tvorbě karbonu a ucpávání olejových kanálků a trubičky se sítkem k turbu.To se ucpalo také díky tomu,že šroub ,kudy olej proudí k turbu byl krátký a otvor malý.Po nahrazení delším šroubem s větším otvorem a trubičkou o větším průměru tento problém téměř vymizel.Existují lidi,co jezdí dlouhodobě na "obyčejnou" 5W-40,který včas mění,FAP filtr jim slouží bez problémů nebo jiní co jezdí na předepsanou 5W-30 i delší trasy,mění po 25-30 tis.
Olej dokáže poměrně rychle zničit regenerace FAP,protože když se s autem cuká po městě a tak dochází k regeneraci častěji a když se zahájená regenerace nestihne dokončit,tak pak jednoho dne nastoupí razantnější režim,kde se vstřikuje mnohem více paliva a nezachrání to pak ani žádný super olej,jak si někteří myslí.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od bjukemen »

kazdopadne NOP pise pravdu, tiez mam nejake skusenosti ohladom HDI 1,6 16V ,ale podstatne je to ze olej nebol dostatocne cierny, a pri tom mal byt, a cim skorej tym lepsie...myslim ze povodne odsudzovanie znacky Aviaticon je zbytocne aj ked je (ne)tmavost oleja zaujimava
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Pitris »

bjuki :?: ....nebol dostatočně čierny a mal byť - a čim skorej tym lepšie.... ale neodsudzovať aj keď je zaujímave že netmavne :? Nechápem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bloke

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od bloke »

Možno je to len búrka v pohári vody, jedno slovné spojenie, že olej už nebol zďaleka tak čierny... ale Malda71 nepísal "priehladný, svetlý" možno bol nepriehladne hnedý. On tuším podla nájazdu mení olej cca každé 4 mesiace, takže musí byť olej po takej dobe s 12-13000 km čiernočierny, aby bol považovaný za riadne fungujúci? Keď po 70t km a Aviaticonom je na tom jeho HDI motor ešte lepšie než pri iných značkách (ktoré mu tak nesadli), to by sa mu snáď už nejaké neduhy zjavili (zvuk, otáčky, výkon + všetky ďalšie súvisiace prichádzajúce do úvahy..). Však sa možno ešte zapojí do diskusie.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Pitris »

Já ani o žádnou bouři ve sklenici vody neusiloval. Jen jsem podotknul když Malda napsal že "olej po vypuštění nebyl zdaleka tak černý jak bylo před tím zvykem", že jednou z důležitých vlastností dobrého oleje v motoru je i schopnost nedovolit nečistotám vzniklých spalováním se usadit a udržet je ve vznosu a proto býti po vypuštění po běžném intervalu tmavý.... Ničehož nic jiného jsem tím neměl na mysli bo ten olej neznám....
NOP

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od NOP »

Motor HDi při nájezdu cca 400 tis. km jsem ještě neviděl, naposledy jedno z těch aut, které jsme měli doma, je v rodině a nyní má natočeno přes 180 tis. km. Výměna oleje probíhá tak, že tu "černočernou" hrůzu vypustíte, vyměníte vložku filtru, cca 2 a více hodin kapeme, nová vložka, nový olej, krátce natočíte motor, aby se vložka zaplnila před finálním měřením a máte v motoru stejně nepopsatelně černou "hrůzu", jako tam byla před tou výměnou. :shock: Prostě nevím, co viděl Malda71 a proč napsal, co napsal, ale já mám dojem, že kdybych tam nalil lák z vokurek, tak to dopadne stejně - asfalt. Zkoušet to ale nebudu. A prosím, aby jste mne brali s rezervou, již 10. rok jezdím s dieslovými dvoulitry od Toyoty, dva stejné motory, měním po 10 tis. km a tam ten olej pořád vypadá jako olej. Sice také ztmavne, ale tak do 2 tis. km po výměně stále vypadá, jako bych ho tam nalil před chvílí.... Je pravdou, že tam je servisní náplň cca 5,9 litrů, ty HDi 1.6 a 1.4 mají cca 3,8 l. Kdykoliv měním olej v Citroenu mojí paní, tak mám vztek a pocit zbytečnosti. :cry: Koukal jsem i do jiných motorů, naposledy VW po 22 tis. km (říkal majitel), ale HDi nic nepřekoná...
bloke

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od bloke »

No však ja tu tiež nikoho neobviňujem z postranných úmyslov, to čo som napísal som sa normálne pýtal, že ako to má byť? Keď raz je v tom naftovom HDI obvyklý vypúšťaný velmi tmavý čierny olej, či by na ňom pri rovnakých výmenách (km/čas) s iným olejom vypúšťaným trebárs na tmavohnedo, už toto bolo prejavom istej nekvality náplne.
Mne to čisto laicky vychádza (=môžem byť vedla), že ten tmavo-hnedý olej ešte dosahuje aj posledné stovky km pred vypustením svoje olejové funkcie, teda že to nie je už len "degradovaný" tekutý popol, prach, "mazut" ktorý už len viacmenej obrusuje plochy.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od lengy60 »

NOP: To víš na frantíky nikdo nemá,takže bys mohl nechat odkapávat klidně týden. :lol: Proč?
Inu proto,že HDI má tak "úžasně" řešenou vanu,že tam snad 3/4 litru oleje zůstane a proto to v servisu odsávají.Ale můžeš nahlédnout sem http://www.citroeny.cz/forum/ a kolegů nafťáků se optat,jak to řeší v domácích podmínkách.Ale pokud máš dost odvahy a vybavení,tak pak se nabízí tohle řešení. :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=phjR7jFUOK0
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od bjukemen »

nejde mi do hlavy preco Malda71 napisal ze olej mal inu farbu, aj ked mal som rozne diesle a na kazdom bol po vymene olej cierny ako bota, a vzdy rovnako pri akomkolvek olei az na jednu vynimku, a to s olejom Mogul 10w-40 s tym zacal tmavnut dost neskoro,ale hnedy nebol ani tam, povacsine hnede oleje su na benziniakoch


byvale 2,2 hdi spinilo olej rychlo hadam po 500-1000km a to som pouzival Ombrého metodu
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od bjukemen »

to lengy60: aj to je riesenie :mrgreen:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
NOP

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od NOP »

-->lengy60, bjukemen: dobrý, fakt dobrý. Já jsem to vyřešil tím, že jsem zkrátil interval výměn na 8 tis. km, dávám nějaké slušné, ne příliš drahé oleje a spokojenost. Dříve jsem se paní snažil vymluvit PSA, ale ona prostě chce Citroeny a diesly, ačkoliv najezdí tak 15 tis. km/rok. Jednak proto, že diesly mají větší "kroutící moment" a podrží ji na rozjezdu v kopcích, kde ji benzínové motory prostě chcípají (začne "panikařit", prostě ženská za volantem) a potom, již tři auta od Citroenu, a zatím (ťuk, ťuk) žádné zaznamenání hodné problémy nebyly. A přiznám se, k C2 Entreprise (dvoumístný užitkáč) 1.4 HDi, který byl doma přes 7 roků jsem měl doslova citový vztah, neboť jsem s ním v té době také dost jezdil a to autíčko byl bezproblémový nezmar, který jezdil doslova zadarmo. No a k tomu oleji Aviaticon, já jsem použil 5w30 C3 v Avensisu, neboť mám (bohužel) DPF a spokojenost, naprostá. Spotřeba na úrovni jiných olejů s touto viskozitou, dokonce se mi chod motoru zdál více tichý, než jindy, ale to jsou takové osobní pocity, které bych ani jinde neprezentoval. Prostě nemám výhrady ani k té barvě oleje, když jsem jej měnil nebo kontroloval ani jinak. V podstatě mi nyní Malda71 "nasadil brouka do hlavy", zda něco na tom jeho sdělení nemůže být...., ale já si to vyhodnotil na základě té mojí zkušenosti, že ta značka a olej budou "v pohodě".
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od lengy60 »

Tak tenhle stroj(C2) mám v plánu příští rok manželce koupit na rozježdění. :wink: Samosebou 1.1 benzín,bo kamna na kolečkách já nemůžu. :D Když to tak vezmu,tak máme v rodině od creativ technology docela slušnou řádku strojů. :mrgreen: Já mám C4P 1.6 VTI,sestra C4 1.6 VTI,jedna dcerka C4 1.4 16V a druhá C3 1.4. :lol: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět