Automatická nabíjačka bosch
Moderátor: Colommbo
Automatická nabíjačka bosch
Pozdravujem diskutujúcich.
Prosím o potvrdenie, alebo zamietnutie vhodnosti nabíjačky Bosch C3 pre sezónne dobíjanie 12V autobatérie 76AH a štartovacím prúdom 680A. Je to klasická údržbová baterka s možnnosťou dolievania. Parametre nabíjačky sú napr. tu :
http://www.autobiznis.sk/product/autona ... 04/?show=1
Ďakujem.
Prosím o potvrdenie, alebo zamietnutie vhodnosti nabíjačky Bosch C3 pre sezónne dobíjanie 12V autobatérie 76AH a štartovacím prúdom 680A. Je to klasická údržbová baterka s možnnosťou dolievania. Parametre nabíjačky sú napr. tu :
http://www.autobiznis.sk/product/autona ... 04/?show=1
Ďakujem.
Potvrdzujem vhodnosť tejto nabíjačky!
P. S.: aj keď ja sám mám rád značkové veci a sám mám BOSCH BATTMAX AUTOMATIC, tak podobnú službu ti spraví aj podobná (tiež elektronická) nabíjačka z Lidlu, ktorú mávajú tak cca 2 krát ročne a stojí necelých 17,-€
P. S.: aj keď ja sám mám rád značkové veci a sám mám BOSCH BATTMAX AUTOMATIC, tak podobnú službu ti spraví aj podobná (tiež elektronická) nabíjačka z Lidlu, ktorú mávajú tak cca 2 krát ročne a stojí necelých 17,-€
Naposledy upravil(a) FF dne pát úno 04, 2011 21:50, celkem upraveno 2 x.
Re: Automatická nabíjačka bosch
nabíjačka BOSCH aj s funkciou MEMORY http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... -C3-6-12-V
Re: Automatická nabíjačka bosch
Moc se mi to nelíbí a to z jednoho prostého důvodu. Pokud tato nabiječka umí nabíjet baterie typu AGM a gelové, znamená to, že nabíjí napětím nižším než je plynovací napětí (14,4 V) a to pro úplné nabití a odstranění sulfatace klasické autobaterie nestačí. viz například http://www.cezeta487.ic.cz/Documents/akumulatory.pdf Nabíjení akumulátoru, strana 29.
Re: Automatická nabíjačka bosch
Ono se dají často nastavit různé režimy, tak se to asi dá optimalizovat.
Re: Automatická nabíjačka bosch
Quido - a v automobile máš niekde viac ako 14,4V?
Nabíjačka slúži na občasné nabitie akumulátora a to najma v mrazoch, kedy sa vybratá energia z akumulátora dokáže vrátiť až po aspoň jednohodinovej jazde, a tú robí málokto... ...takže keď si včas nabiješ nebudeš mať zasulfátovaný akumulátor.
Nabíjačka slúži na občasné nabitie akumulátora a to najma v mrazoch, kedy sa vybratá energia z akumulátora dokáže vrátiť až po aspoň jednohodinovej jazde, a tú robí málokto... ...takže keď si včas nabiješ nebudeš mať zasulfátovaný akumulátor.
Re: Automatická nabíjačka bosch
FF píše:Quido - a v automobile máš niekde viac ako 14,4V?
Nabíjačka slúži na občasné nabitie akumulátora a to najma v mrazoch, kedy sa vybratá energia z akumulátora dokáže vrátiť až po aspoň jednohodinovej jazde, a tú robí málokto... ...takže keď si včas nabiješ nebudeš mať zasulfátovaný akumulátor.
Nechci se pouštět do diskuze o tom, za jak dlouho se baterie v autě nabije, ani o tom když ji nenabije auto, jak často se musí nabíjet externě.....
Podstatné je, že můžeš mít i lepší nabíječku.
Re: Automatická nabíjačka bosch
...načo citát, keď máš priamu reakciu...
...a čo je to lepšia nabíjačka, keď v aute aj tak nemôžeš nabíjať na vyššie ako plynovacie napätie?
...a čo je to lepšia nabíjačka, keď v aute aj tak nemôžeš nabíjať na vyššie ako plynovacie napätie?
Re: Automatická nabíjačka bosch
...kúp si tú z Lidlu: Ultimate Speed ULG 3.8 A1 - s najvyššiou pravdepodobnosťou je to úplne to isté, ale za 17,99€ namiesto nejakých 60,-€. Posledná skutočne BOSCHovská elektronická nabíjačka bola Battmax Automatic...Orator píše:Pozdravujem diskutujúcich.
Prosím o potvrdenie, alebo zamietnutie vhodnosti nabíjačky Bosch C3 pre sezónne dobíjanie 12V autobatérie 76AH a štartovacím prúdom 680A. Je to klasická údržbová baterka s možnnosťou dolievania. Parametre nabíjačky sú napr. tu :
http://www.autobiznis.sk/product/autona ... 04/?show=1
Ďakujem.
Re: Automatická nabíjačka bosch
Nechci vám kazit radost z "výhodného" nákupu nabíječky v Lidlu, ale neměla by ta nabíječka mít trochu jiné parametry? Třeba nabíjecí proud 1/10 kapacity akumulátoru, například?
Re: Automatická nabíjačka bosch
Já používám (a na všechny auta v rodině) nabíječku udělanou samodomo asi před 30-ti lety, která má nastavitelný dobíjecí proud. Nechám za rok jednou dvakrát přes noc, a je nabito Ale je asi fakt, že elektroinstalaci, dobíjecí systém a umístění baterky mají Hondy O.K. (Původní aku byly v autech 10 a 11 let, v moto zatím 7, 7 a 8 let). Dříve na (ještě českých) škodovkách se nabíjelo tak 4x ročně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF