Automatická nabíjačka bosch
Moderátor: Colommbo
Re: Automatická nabíjačka bosch
...no veru - s takou nabíjačkou sa dá poriadne nabiť aj RJ a spol.
Re: Automatická nabíjačka bosch
U karburátorovýho fáčka to nevadí. Ale kde je řídící jednotka, tak tam tyhle nabíječe nezapojovat k palubní síti. Tam to chce nabíječ, který umí ohlídat napětí. Tyhle jednoduchý nabíječe založený na charakteristice W by se měly používat na nabíjení odpojeného akumulátoru od palubní sítě.
Re: Automatická nabíjačka bosch
Pokud bys s tím přepětím startoval, tak to můžou odnést kondenzátory na přerušovačích starších škodovek
Re: Automatická nabíjačka bosch
Co jsem našel, tak tyhle starší řady Absaar byly BBL manuální a automatické nabíječe měly označení BBA s těma se dají nabíjet i gelový akumulátory.
Většinou všechny tyhle větší krabičky co mají ampérmetr jsou s charakteristikou W. Jednoduchý nabíječe. Na olověný akumulátor s tekutym elektrolytem neni ani žádný speciální nabíječ potřeba.
http://www.eprona.cz/cz/nb10.html
Tahle Eprona vypadá podobně, ale umí si už ohlídat napětí. Takže ta se může bez problémů připojit k palubní síti. Jak se dosáhne plynovacího napětí přepne z charakteristiky W na U. Napětí má omezeno na 14.4V. Ale neni to made in Germany.
Většinou všechny tyhle větší krabičky co mají ampérmetr jsou s charakteristikou W. Jednoduchý nabíječe. Na olověný akumulátor s tekutym elektrolytem neni ani žádný speciální nabíječ potřeba.
http://www.eprona.cz/cz/nb10.html
Tahle Eprona vypadá podobně, ale umí si už ohlídat napětí. Takže ta se může bez problémů připojit k palubní síti. Jak se dosáhne plynovacího napětí přepne z charakteristiky W na U. Napětí má omezeno na 14.4V. Ale neni to made in Germany.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne stř led 23, 2013 1:13, celkem upraveno 3 x.
Re: Automatická nabíjačka bosch
Jako, že bych nabíjel a k tomu startoval? Já bych to nenabíjel připojený k síti s tím nabíječem. Ale u fáčka s karbecem to nevadí. A snad nikdo nestartuje, když nabíjí, ale možná se někdo najde.
Re: Automatická nabíjačka bosch
Pokud je ta nabíječka k něčemu, tak proč ne? Občas to udělám. Bez následků. Ale asi to bude tím, že nemám nabíječku za 500 z Lidlu. Elektronika si s tím musí bez problémů poradit. Musí si poradit s přepólováním, musí si poradit se zkratem.Autoxxxrady píše: ...... A snad nikdo nestartuje, když nabíjí, ale možná se někdo najde.
Re: Automatická nabíjačka bosch
To bylo k těm nabíječům s charakteristikou W to startování. Ne k automatickým nabíječům jako je ten z Lidlu.
Nejde o to, že by si s tím neporadil nabíječ. Ale vozidlo
Ale pořád nevidim důvod startovat s připojenym nabíječem.
Nejde o to, že by si s tím neporadil nabíječ. Ale vozidlo
Ale pořád nevidim důvod startovat s připojenym nabíječem.
Re: Automatická nabíjačka bosch
v.vilik - asi vie o nabíjačke z Lidlu iba toľko, že je z Lidlu za 500,-, a bez elektroniky...
Mimochodom - občas sa niekto vysmieva kvalite z Lidlu, ale asi si myslí, že Lidl predáva niečo, čo sa vyrába niekde inde ako predávajú ostatní... ...povedzme na odvrátenej strane Mesiaca (Československo-Sovietského priateľstva)
...u toho Lidlu aspoň "niekto z managementu" vyberá ešte to - použijem termín z prezidentstkych volieb - menšie zlo.
P. S.: v.vilik a ako hodnotíte nabíjačku BOSCH C3 - a vydržala by aj štart?
Mimochodom - občas sa niekto vysmieva kvalite z Lidlu, ale asi si myslí, že Lidl predáva niečo, čo sa vyrába niekde inde ako predávajú ostatní... ...povedzme na odvrátenej strane Mesiaca (Československo-Sovietského priateľstva)
...u toho Lidlu aspoň "niekto z managementu" vyberá ešte to - použijem termín z prezidentstkych volieb - menšie zlo.
P. S.: v.vilik a ako hodnotíte nabíjačku BOSCH C3 - a vydržala by aj štart?
Re: Automatická nabíjačka bosch
Ještě k tomu skladování. To, že by měl akumulátor pracovat se nemyslí, že se má vybít a zas nabít. Když ho nabiješ jen s napětím 14.4V tak si nepomůžeš. Tím se myslí, že když je akumulátor skladován a neni provozován v cyklickym zatěžování je dobrý např. jednou za rok ho provařit. Nabít k 16V aby se promíchal elektrolyt. Elektrolyt se pěkně provaří a jeho hustota se v jednotlivých článcích vyrovná. Ale to nabíječ z Lidlu neumí dát takové napětí, tak neni potřeba akumulátor vybíjet a znova nabíjet. Stačí udržovat nabitý.skodovkar píše:Jo už se dívám, baterie se dobila a napětí pomalu klesá. Aktuálně je na 13,33V. Vybíjím ji, protože baterie by měla pracovat alespoň jednou za čas. Do auta půjde nejdříve někdy v květnu.
O tom provaření to platí pro tekutý elektrolyt u Gelu a AGM nic míchat nemusíte, tam tenhle problém odpadá.
Těch 14.4V u těhle levnějších nabíječů co umí nabíjet všechny druhy olověných akumulátorů je kompromis. Olověný s tekutym elekrolytem snesou větší napětí. Při těch 14.4V začíná plynovat, ale nedojde pořádnému promíchání elektrolytu. Dražší automatické nabíječe mají možnost nastavit program s vyšším napětí, aby mohly promíchat elektrolyt.
Klasické nabíječe s charakteristikou W, které jsou na tekutý elektrolyt dosahují právě vyšších hodnot napětí, aby elektrolyt provařily.
Ale na časté dobíjení zas neni potřeba vždycky akumulátor vařit. Provařit ho stačí např. max. dvakrát do roka nebo jednou. Takže sice neumí levnější automatický nabíječ provařit pořádně, ale zas na častější dobíjení je lepší, že nedává takové napětí.
http://www.ctek.cz/product.php?id_product=39 např. tenhle CTEK má už volitelný program RECOND který zahrnuje nabíjecí krok s napětím zvýšeným na 15.8V. Tím dojde k lepšímu provaření elektrolytu. Jsou to nabíječe za zhruba 1600kč jak jsem psal, že nic lepšího pro běžnýho uživatele neni potřeba.
Kdo nabíjí jednou dvakrát do roka tomu stačí jednoduchý nabíječ s charekteristikou W (když má tekutý elektrolyt a nenabíjí připojený akumulátor k palubní síti vozidla). Kdo nabíjí častěji nebo nechává připojený akumulátor k palubní síti je lepší levná automatika co si ohlídá napětí a zbytečně nevyvařuje akumulátor jako např. nabíječ z Lidlu.
Jinak profesionální servis nabíjení má vypadat, tak že když si někam přijedete, tak mají mit připravený pár druhů akumulátorů v nabitém stavu, aby pokryly většinu vozovýho parku. Když máte moderní auto s elektronikou, tak napojí externí zdroj napětí vymění akumulátor ten váš dobijou při optimální teplotě a udělají údržbu. Vy mezi tim jezdíte s jejich akumulátorem ať nemusíte nikde stát. Pak si přijedete a namontují váš zpátky.
Re: Automatická nabíjačka bosch
Tleskám!Autoxxxrady píše:... Když máte oderní auto s elektronikou, tak napojí externí zdroj napětí vymění akumulátor ten váš dobijou při optimální teplotě a udělají údržbu. Vy mezi tim jezdíte s jejich akumulátorem ať nemusíte nikde stát. Pak si přijedete a namontují váš zpátky.
Re: Automatická nabíjačka bosch
Autoxxxrady píše:U karburátorovýho fáčka to nevadí. Ale kde je řídící jednotka, tak tam tyhle nabíječe nezapojovat k palubní síti. Tam to chce nabíječ, který umí ohlídat napětí. Tyhle jednoduchý nabíječe založený na charakteristice W by se měly používat na nabíjení odpojeného akumulátoru od palubní sítě.
Já bych to neviděl tak černě. V případě že se porouchá regulátor napětí na alternátoru, tak napětí taky vylétne k 16 V a odnese to několik žárovek a baterie. Vše ostatní funguje normálně dál.
Re: Automatická nabíjačka bosch
Černě určitě ne. Ale když máš auto napěchovaný elektronikou, tak je lepší zbytečně neriskovat.
Re: Automatická nabíjačka bosch
...no hej, ale opýtaj sa ako to vidí ten, čo vypil metylalkohol - určite ti potvrdí, že to nabíjanie v aute nad 15V vidí čierno...Quido píše:...Já bych to neviděl tak černě...
Re: Automatická nabíjačka bosch
Tak můj zcela neautomatický Absaar má typové označení 11212S, výkon 600 W. Je tak starý, že ani strýček Google ho nezná.