Automatická nabíjačka bosch

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
FF

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od FF »

...no veru - s takou nabíjačkou sa dá poriadne nabiť aj RJ a spol. :wink: :shock: :idea:
Autoxxxrady

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od Autoxxxrady »

U karburátorovýho fáčka to nevadí. Ale kde je řídící jednotka, tak tam tyhle nabíječe nezapojovat k palubní síti. Tam to chce nabíječ, který umí ohlídat napětí. Tyhle jednoduchý nabíječe založený na charakteristice W by se měly používat na nabíjení odpojeného akumulátoru od palubní sítě.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od skodovkar »

Pokud bys s tím přepětím startoval, tak to můžou odnést kondenzátory na přerušovačích starších škodovek :idea:
Autoxxxrady

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od Autoxxxrady »

Co jsem našel, tak tyhle starší řady Absaar byly BBL manuální a automatické nabíječe měly označení BBA s těma se dají nabíjet i gelový akumulátory.
Většinou všechny tyhle větší krabičky co mají ampérmetr jsou s charakteristikou W. Jednoduchý nabíječe. Na olověný akumulátor s tekutym elektrolytem neni ani žádný speciální nabíječ potřeba.

http://www.eprona.cz/cz/nb10.html
Tahle Eprona vypadá podobně, ale umí si už ohlídat napětí. Takže ta se může bez problémů připojit k palubní síti. Jak se dosáhne plynovacího napětí přepne z charakteristiky W na U. Napětí má omezeno na 14.4V. Ale neni to made in Germany.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne stř led 23, 2013 1:13, celkem upraveno 3 x.
Autoxxxrady

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od Autoxxxrady »

Jako, že bych nabíjel a k tomu startoval? Já bych to nenabíjel připojený k síti s tím nabíječem. Ale u fáčka s karbecem to nevadí. A snad nikdo nestartuje, když nabíjí, ale možná se někdo najde.
v.vilik

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od v.vilik »

Autoxxxrady píše: ...... A snad nikdo nestartuje, když nabíjí, ale možná se někdo najde.
Pokud je ta nabíječka k něčemu, tak proč ne? Občas to udělám. Bez následků. Ale asi to bude tím, že nemám nabíječku za 500 z Lidlu. :D Elektronika si s tím musí bez problémů poradit. Musí si poradit s přepólováním, musí si poradit se zkratem. :wink:
Autoxxxrady

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od Autoxxxrady »

To bylo k těm nabíječům s charakteristikou W to startování. Ne k automatickým nabíječům jako je ten z Lidlu.
Nejde o to, že by si s tím neporadil nabíječ. Ale vozidlo
Ale pořád nevidim důvod startovat s připojenym nabíječem.
FF

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od FF »

v.vilik - asi vie o nabíjačke z Lidlu iba toľko, že je z Lidlu za 500,-, a bez elektroniky... :idea:

Mimochodom - občas sa niekto vysmieva kvalite z Lidlu, ale asi si myslí, že Lidl predáva niečo, čo sa vyrába niekde inde ako predávajú ostatní... ...povedzme na odvrátenej strane Mesiaca (Československo-Sovietského priateľstva)
...u toho Lidlu aspoň "niekto z managementu" vyberá ešte to - použijem termín z prezidentstkych volieb - menšie zlo. :wink:

P. S.: v.vilik a ako hodnotíte nabíjačku BOSCH C3 - a vydržala by aj štart?
Návštěvník

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od Návštěvník »

To FF: Majitel nejtvrdšího zdroje zase perlí! :wink: :wink: :wink:
:D :D :D :lol: :lol: :lol: :P :P :P :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Autoxxxrady

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od Autoxxxrady »

skodovkar píše:Jo už se dívám, baterie se dobila a napětí pomalu klesá. Aktuálně je na 13,33V. Vybíjím ji, protože baterie by měla pracovat alespoň jednou za čas. Do auta půjde nejdříve někdy v květnu.
Ještě k tomu skladování. To, že by měl akumulátor pracovat se nemyslí, že se má vybít a zas nabít. Když ho nabiješ jen s napětím 14.4V tak si nepomůžeš. Tím se myslí, že když je akumulátor skladován a neni provozován v cyklickym zatěžování je dobrý např. jednou za rok ho provařit. Nabít k 16V aby se promíchal elektrolyt. Elektrolyt se pěkně provaří a jeho hustota se v jednotlivých článcích vyrovná. Ale to nabíječ z Lidlu neumí dát takové napětí, tak neni potřeba akumulátor vybíjet a znova nabíjet. Stačí udržovat nabitý.
O tom provaření to platí pro tekutý elektrolyt u Gelu a AGM nic míchat nemusíte, tam tenhle problém odpadá.

Těch 14.4V u těhle levnějších nabíječů co umí nabíjet všechny druhy olověných akumulátorů je kompromis. Olověný s tekutym elekrolytem snesou větší napětí. Při těch 14.4V začíná plynovat, ale nedojde pořádnému promíchání elektrolytu. Dražší automatické nabíječe mají možnost nastavit program s vyšším napětí, aby mohly promíchat elektrolyt.
Klasické nabíječe s charakteristikou W, které jsou na tekutý elektrolyt dosahují právě vyšších hodnot napětí, aby elektrolyt provařily.
Ale na časté dobíjení zas neni potřeba vždycky akumulátor vařit. Provařit ho stačí např. max. dvakrát do roka nebo jednou. Takže sice neumí levnější automatický nabíječ provařit pořádně, ale zas na častější dobíjení je lepší, že nedává takové napětí.

http://www.ctek.cz/product.php?id_product=39 např. tenhle CTEK má už volitelný program RECOND který zahrnuje nabíjecí krok s napětím zvýšeným na 15.8V. Tím dojde k lepšímu provaření elektrolytu. Jsou to nabíječe za zhruba 1600kč jak jsem psal, že nic lepšího pro běžnýho uživatele neni potřeba.

Kdo nabíjí jednou dvakrát do roka tomu stačí jednoduchý nabíječ s charekteristikou W (když má tekutý elektrolyt a nenabíjí připojený akumulátor k palubní síti vozidla). Kdo nabíjí častěji nebo nechává připojený akumulátor k palubní síti je lepší levná automatika co si ohlídá napětí a zbytečně nevyvařuje akumulátor jako např. nabíječ z Lidlu.

Jinak profesionální servis nabíjení má vypadat, tak že když si někam přijedete, tak mají mit připravený pár druhů akumulátorů v nabitém stavu, aby pokryly většinu vozovýho parku. Když máte moderní auto s elektronikou, tak napojí externí zdroj napětí vymění akumulátor ten váš dobijou při optimální teplotě a udělají údržbu. Vy mezi tim jezdíte s jejich akumulátorem ať nemusíte nikde stát. Pak si přijedete a namontují váš zpátky.
Návštěvník

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od Návštěvník »

Autoxxxrady píše:... Když máte oderní auto s elektronikou, tak napojí externí zdroj napětí vymění akumulátor ten váš dobijou při optimální teplotě a udělají údržbu. Vy mezi tim jezdíte s jejich akumulátorem ať nemusíte nikde stát. Pak si přijedete a namontují váš zpátky.
Tleskám! :wink: :D
Quido

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od Quido »

Autoxxxrady píše:U karburátorovýho fáčka to nevadí. Ale kde je řídící jednotka, tak tam tyhle nabíječe nezapojovat k palubní síti. Tam to chce nabíječ, který umí ohlídat napětí. Tyhle jednoduchý nabíječe založený na charakteristice W by se měly používat na nabíjení odpojeného akumulátoru od palubní sítě.

Já bych to neviděl tak černě. V případě že se porouchá regulátor napětí na alternátoru, tak napětí taky vylétne k 16 V a odnese to několik žárovek a baterie. Vše ostatní funguje normálně dál.
Autoxxxrady

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od Autoxxxrady »

Černě určitě ne. Ale když máš auto napěchovaný elektronikou, tak je lepší zbytečně neriskovat.
FF

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od FF »

Quido píše:...Já bych to neviděl tak černě...
...no hej, ale opýtaj sa ako to vidí ten, čo vypil metylalkohol - určite ti potvrdí, že to nabíjanie v aute nad 15V vidí čierno... :wink: :lol: :mrgreen: :( :oops:
Návštěvník

Re: Automatická nabíjačka bosch

Příspěvek od Návštěvník »

Tak můj zcela neautomatický Absaar má typové označení 11212S, výkon 600 W. Je tak starý, že ani strýček Google ho nezná. :lol:
Odpovědět