Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Moderátor: Colommbo
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Když už jsme u těch alternativních pohonů, tak toto mi připadá plnohodnotné a smysluplné.
http://auto.idnes.cz/toyota-mirai-jizdn ... tomoto_vok
http://auto.idnes.cz/toyota-mirai-jizdn ... tomoto_vok
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Vzhledem k tomu, že k výrobě vodíku se nejspíše použije elektřina, mi přijde, že je zde jen další nákladné zařízení navíc. K tomu vysoce výbušná látka - její skladování a manipulace s ní je riziková. Z vodíku byla obava i na profesionální úrovni, v americkém raketovém programu. Tam to zvládli bez průšvihů. Opravdu bych radši pracoval na akumulátorech pro uchování elektřiny.
Pak došlo k nedorozumění ohledně pohonů - napsal jsem, že pístové motory zřejmě nejsou budoucností a jako příklad stroje bez vratného pohybu pístů jsem uvedl elektromotor nebo elektrický pohon. Je možný i spalovací motor nepístový, ostatně např. u letadel větších než malých ani jiné motory nejsou. Elektřina je stále jakžtakž dobrá možnost a dá se vyrobit z energie bezplatně ne zem dodávané (sluneční) nebo využít různé odpadní energie - nevyužívá se např. proudění vzduchu kolem jedoucího vozidla k výrobě elektřiny - alespoň při decelaraci by to mohlo být efektivní. Možnosti jsou a na jejich využití se čeká.
Pak došlo k nedorozumění ohledně pohonů - napsal jsem, že pístové motory zřejmě nejsou budoucností a jako příklad stroje bez vratného pohybu pístů jsem uvedl elektromotor nebo elektrický pohon. Je možný i spalovací motor nepístový, ostatně např. u letadel větších než malých ani jiné motory nejsou. Elektřina je stále jakžtakž dobrá možnost a dá se vyrobit z energie bezplatně ne zem dodávané (sluneční) nebo využít různé odpadní energie - nevyužívá se např. proudění vzduchu kolem jedoucího vozidla k výrobě elektřiny - alespoň při decelaraci by to mohlo být efektivní. Možnosti jsou a na jejich využití se čeká.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Mě z hlediska fyziky nejde do hlavy, jak vyrobit vodík z vody může spotřebovat méně energie než je pak vydáno opětovnou proměnou na vodu...
EDIT: Aha, v článku se píše, že nejde o energii, ale o rychlost doplnění do plného stavu.
EDIT: Aha, v článku se píše, že nejde o energii, ale o rychlost doplnění do plného stavu.
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Ať si říká a píše kdo chce co chce, tak stále je o parník vepředu pístovej spalovací motor využívající kapalná fosilní paliva ať se nám to líbí nebo ne. Vodík sice při hoření vydává nejvíce energie, ale ten malinkatej problém ohledně jeho výroby a jeho skladování tu stále je a stále ho nikdo rozumně nevyřešil...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9937
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
To je ale ošklivka... https://www.novinky.cz/auto/411968-nova ... verzi.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Tak sedan je hezčí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Motor s proměnnou kompresí https://www.novinky.cz/auto/411912-infi ... presi.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Vzhledem k tomu, že k výrobě vodíku se nejspíše použije elektřina, mi přijde, že je zde jen další nákladné zařízení navíc.
- lenže taký vodík môžeš mať uložený skoro hocikde, natankuješ a elektrinu vyrába článok takže nemusíš niekde čakať hodiny na nabitie akumulátora.... nakoniec keby sa ľahko dalo vyrábať vodík z vody cestou elektriny z fotovoltaiky čo by bola na streche domu nebolo by to od veci. Doma vyrobíš, doma načapuješ a ideš...
- je aj myšlienka meniť priamo baterky na nabíjacej stanici - vyložíš vybitú, naložíš nabitú a ideš...
- lenže taký vodík môžeš mať uložený skoro hocikde, natankuješ a elektrinu vyrába článok takže nemusíš niekde čakať hodiny na nabitie akumulátora.... nakoniec keby sa ľahko dalo vyrábať vodík z vody cestou elektriny z fotovoltaiky čo by bola na streche domu nebolo by to od veci. Doma vyrobíš, doma načapuješ a ideš...
- je aj myšlienka meniť priamo baterky na nabíjacej stanici - vyložíš vybitú, naložíš nabitú a ideš...
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Jestli něco nemůže být uloženo skoro hocikde, tak dobrým příkladem je právě vodík .
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Tak plničky by mohli být umístěné přimo u těch výrobců alternativních enegií. Aspoň by tím odlehčili přenosové soustavě, když už nás odlehčují na daních - svině jedny.
bylo
je
je
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Made in Swdeden: https://www.autickar.cz/clanek/co-dela- ... im-Detaily
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Jaký blb to překládal? Asi překladatel se znalostí jazyka, bohužel s chabou znalostí techniky.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Odhaduji, že tato novinka bude mít jepičí (stejně krátký) život, jako svého času obdobné experimenty u původně skandinávských značek. Jenže tam to tehdy mělo alespoň nějaké rácio, neboť šlo o atmosférický motor. Naopak zde, v případě přeplňovaného motoru, existuje mnohem jednodušší a hlavně spolehlivější řešení pro dosažení stejného cíle, totiž dvě turbodmychadla různé velikosti v tandemovém uspořádání.Pitris píše:Motor s proměnnou kompresí https://www.novinky.cz/auto/411912-infi ... presi.html
- Colommbo
- Příspěvky: 9937
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Trojspojkový jedenáctikvalt. Jen se nabízí otázka PROČ - aby ostatní viděli, co umíme...?
https://www.novinky.cz/auto/412546-hond ... dovku.html
https://www.novinky.cz/auto/412546-hond ... dovku.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90