Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jezevcik »

Pro připomenutí o pokřiveném trhu přikládám jeden svůj starší příspěvek.
Jezevcik píše: Když jsem pobýval v Irsku, což je země, která nemá vlastní produkci a je tudíž nestranná, tak jsem jen zíral na složení vozového parku. Dá se říci, že o titul irský národní vůz se v té době (2004, 2005) dělila čtveřice Corolla, Almera - Yaris, Micra. Další značky dle odhadu počtu na silnicích byly: Mitsubishi, Honda, Mazda a pak klasická minoritní směska všeho možného z Evropy. Kupodivu značka Rover byla k vidění asi jen o málo více jak u nás (zjevná obliba všeho britského).
Vlivem pravostranného řízení tam hojně jezdily japonské verze, které člověk na Kontinentu nemá šanci spatřit. Někdy to byly modely mírně upravené, s jiným označením a jindy zase úplně jiná auta se známým názvem. Škoda,že nelze vkládat fotky přímo zde na webu ,ten způsob přes imageshack jsem ještě nezkoušel a nějak mě to odrazuje.
Co se odlišnosti názvů totožných modelů týče, tak Maxima bývá Cefiro, Mazda 323 je Familia, Micra je Spring, Colt je Mirage, Almera a Sunny jsou Pulsar atd. Je to velmi pestré a když jsem si byl v servisu Nissan objednat náhradní díl, tak první otázka zněla, zdali se jedná o japonský nebo evropský model. Japonci jsou ve velmi drtivé přesile zastoupeni u taxikářů, což o něčem svědčí. Když jsem si otevřel místní inzertní noviny na auta, tak jsem viděl sílu trhu. Mezi nejceněnějšími značkami byly Toyoty a Nissany. Naše Škoda patřila cenami k průměru. Kupodivu tam jezdilo daleko více oktávek než Fabií.
Jednou jsem byl se svým Nissanem v servisu Kwik-Fit (obdoba Temposervisu). Ráno jsem tam zaparkoval před servisem, s tím že si auto vyzvednu odpoledne po práci. Zamknul jsem dveře, klíčky dal do kanclu a odešel. Odpoledne přicházím k servisu a vidím, že auto je na stejném místě. Když mě spatřil vedoucí, tak ke mně běžel s tím, že mám něco s převodovkou a proto s tím nemohli zajet dovnitř. V tu chvíli mi to došlo, já ze zvyku zamknul i Construct. Když jsem mu to předváděl, tak kroutil hlavou a říkal, že to nikdy neviděl. Oprava se tím odsunula na následující den. Netvrdím, že tam není kriminalita, ale je jí podstatně méně a tak lze všude vidět před otevírací dobou složené zboží od dodavatelů na chodníku. To už ale odbočuju od moto tématu...
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Itall

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Itall »

Vlastně můžu být rád, že alespoň motorku mám Made in Japan. Prohlížel jsem Hondy CB500 (X), už se nedělají v Japonsku, nýbrž v jiné Asii a provedení šlo opravdu dolů. Např. se viklalo sedlo, to je u nové Hondy nepřípustné. Ale už je to tady...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od lengy60 »

To bude něco pro předsedu. :lol: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pitris »

Že bych se začal zajímat o individuální dovoz :?: Coupé (V6 :twisted: ) by nám s maminou stačilo :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Colommbo »

A konečně bys maminu taky někam pěkně pohodlně vyvez... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Itall

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Itall »

Colommbo píše:Vcelku zajímavá záležitost. :) http://www.novinky.cz/auto/377378-honda ... uperb.html
A v interiéru opět vše černočerné.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od lengy60 »

V našem věku není od věci si na černou pomalu zvykat. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:V našem věku není od věci si na černou pomalu zvykat. :lol:
Chtěl jsem už napsat "jen nech na hlavě", ale to ty nemůžeš :D .
Jak je možné, že třeba s Porschem za nemalé peníze, např. zde:
http://www.autocar.co.uk/car-review/por ... a/interior
se dá jezdit, když prý světlá deska pod sklem svým odrazem brání výhledu? Chudák miliónář...
Spíš si ale myslím, že výhled bude dobrý.
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Vždyť si to prakticky vyzkoušej? Vezmi třeba ručníky různých barev a dávej si je na přístrojovku. Pravda, "odrazivost" ručníků bez ohledu na jejich barvu nebude - na rozdíl od plastu - valná. Ostatně luxusní auťáky mívají přístrojovku potaženou pravou kůží, která je svými vlastnostmi rovněž na hony vzdálená lacinému plastu...

Já osobně upřednostňuji dokonce čalounění stropu v černé barvě.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od lengy60 »

Záleží na sklonu toho čelního skla a jeho velikosti.A pravděpodobně budou k tomuto vozu grátis polarizační brejle. :lol: K té čepici,zrovna se smažím v Nové Vsi nad Lužnicí a jedu pokračovat ve smažení do Krahulova a tak nějak si neumím představit,že bych měl ještě něco na hlavě. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od NOVON »

Chlopi kolik vlastně dneska stojí Fábia Combi v základu s tím "jednolitrem"?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od lengy60 »

Se mrkni na net. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od NOVON »

Díky chlapi...
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Odpovědět