Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Itall »

lengy60: Jen jsem si všiml, že PSA přešli u nových modelů na hrdlo vlevo, tak by jim to třeba mohlo někde na displeji utéct, však vnitřnosti některých přístrojů mohou být stejné, i když se navenek tváří jinak. A třeba to tak není. Toť vše.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od lengy60 »

Já rozumím tomu co píšeš,jen si nejsem až tak úplně jist,zda tomu rozumíš Ty. :D
Co se C4 Picasso vyrábí,tak má hrdlo a levé straně a display je stále stejný. :wink:
Ale možná slyšeli u Citroenu něco o tom,že symbol na palubní desce musí souhlasit s umístěním hrdla na vozidle a proto má nová C4 Picasso hrdlo na pravé straně. :mrgreen:
Edit: Mě by spíš zajímalo,jak někdo přišel na to,že symbol na přístrojové desce odpovídá umístění tankovací hrdla na vozidle. Mně se tedy žádný symbol s hadicí vlevo nalézt nepodařilo,ale třeba jsem jen špatně hledal. http://www.doubleyoudigital.nl/~cars_di ... boards.php
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:Chcel by som mať vaše problémy. :lol:
A my zase Tvoje :P
e1H píše:Mňa včera nasrala jedna puča. Išiel som na vysávač ona zaparkovala presne k vysávaču. Hovorím si, že možno aj ona chce vysávať. Potom vystúpila a išla do shopu, Hm, že by nemala drobné a išla si rozmeniť? Tak čakám. Za dve minúty ja krava späť - ta jebnutá pi*a si nenašla lepšie miesto na parkovanie ako miesto pri vysávači, pričom doslova o 10 metrov ďalej bolo parkovisko čerpacej stanice, kde okrem jedného boli všetky miesta voľné. Dokonca ani do shopy by to nemala ďalej.
Samozrejme nakoniec pointou bola, že keď som zastavil pri vysávači, tak vidím, že má odmonotvanú hadicu, takže som mohol ísť inam. :evil:
Co jsou to dvě minuty proti nekonečnosti vesmíru :P Anebo třeba věděla, že vysavač nefunguje :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:...Edit: Mě by spíš zajímalo,jak někdo přišel na to,že symbol na přístrojové desce odpovídá umístění tankovací hrdla na vozidle. Mně se tedy žádný symbol s hadicí vlevo nalézt nepodařilo...
Ano, ty piktogramy jsou normalizované a hadice, resp. pistole je zprava nikoli kvůli díře zprava, ale proto, že většina populace jsou praváci.
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Ostatně ze stejného důvodu bývaly ty pistole ještě před nějakými 25 lety "zaparkovány" na výdejních stojanech zprava. S umístěním díry na autě to tedy nijak nesouviselo.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od jarson1 »

Itall píše :....a mám použít display, který mi signalizuje v souladu se skutečným stavem hrdlo vlevo ....
:D ...ano vývojári už na tom už pracujú, bude sa to ponúkať ako nejaký vyšší level, nieco ako specialny paket pre blondýny :lol:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od jarson1 »

jarson1 píše:Itall píše :....a mám použít display, který mi signalizuje v souladu se skutečným stavem hrdlo vlevo ....


:D ...ano vývojári už na tom už pracujú, bude sa to ponúkať ako nejaký vyšší level, nieco ako specialny paket pre blondýny :lol:
mimochodom aký asi symbol by mal staré Fordy ( myslím , že to bol Ford asi Cortina? , nie som si istý ) , ktorý mal hrdlo v strede auta vzadu. A co trebars Trabanty? :roll:
Fakt super téma :wink:
Teraz ma napadlo ... nemala by byt aj olejnička na pristrojovke naopak?

Ale važne, myslím , že clovek, ktorý dokázal absolvovať vodičský kurz a dostal vodičský preukaz je natolko sposobilý aby si s takouto banalitou s prehladom poradil :D
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Itall

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:...Edit: Mě by spíš zajímalo,jak někdo přišel na to,že symbol na přístrojové desce odpovídá umístění tankovací hrdla na vozidle. Mně se tedy žádný symbol s hadicí vlevo nalézt nepodařilo...
Ano, ty piktogramy jsou normalizované a hadice, resp. pistole je zprava nikoli kvůli díře zprava, ale proto, že většina populace jsou praváci.
A většina populace v Japonsku jsou asi leváci...logické...
Je to dáno tím, zda se jezdí vpravo (většina Evropy) nebo vlevo (Japonsko) :idea: . Čerpací stanice měly pak stojany vpravo tam, kde se jezdilo vpravo, a vlevo tam, kde se jezdilo vlevo. U starších pump to dosud platí. U moderních je to už jedno.
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:A většina populace v Japonsku jsou asi leváci...logické...
Vyjadřoval jsem se výhradně k podobě piktogramu, nikoli k umístění díry.
Itall píše:Je to dáno tím, zda se jezdí vpravo (většina Evropy) nebo vlevo (Japonsko) :idea: .
Teprve tohle je pak o umístění díry.
Itall píše: Čerpací stanice měly pak stojany vpravo tam, kde se jezdilo vpravo, a vlevo tam, kde se jezdilo vlevo. U starších pump to dosud platí. U moderních je to už jedno.
Toto možná platívalo u nás, ale rozhodně ne ve světě, poněvadž tam bylo vždy běžné, že ke stojanům se mohlo z obou stran, v některých zemích dokonce i z protisměru (dodnes např. v AT).
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Nějak mi není jasné, co je nesrozumitelného na tomto vyjádření: :o
Návštěvník píše:Ano, ty piktogramy jsou normalizované a hadice, resp. pistole je zprava nikoli kvůli díře zprava, ale proto, že většina populace jsou praváci.
A pokud si to starší generace ještě pamatuje, tak stojany s hadicí z boku bývaly běžné, přičemž pokud byly tzv. oboustranné, tak při postavení vozidla zleva měly číselnici na levé straně a při postavení zprava na pravé straně, přičemž příslušná pistole byla vždy zprava - z důvodu, který jsem již shora uvedl.

P.S.: Leváci tankovali opačně, takže neviděli na počítadla. :twisted:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od lengy60 »

No a takhle to dopadá,když někdo položí nevinou otázku,proč si někdo najíždí k levému stojanu s dírou vpravo. :D :D :D :D :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Ale zase jsme to pěkně do detailu rozebrali, ne? :D
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od lengy60 »

Ale tak jistě,jak říká jeden kolega z jiného fóra,"nic nového se člověk nedozví,ale zábava je ohromující". :D
Pak má ještě jeden,"každá vesnice si živí obecního blba,aby vynikla starostova inteligence". :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:Já rozumím tomu co píšeš,jen si nejsem až tak úplně jist,zda tomu rozumíš Ty. :D
Co se C4 Picasso vyrábí,tak má hrdlo a levé straně a display je stále stejný. :wink:
Ale možná slyšeli u Citroenu něco o tom,že symbol na palubní desce musí souhlasit s umístěním hrdla na vozidle a proto má nová C4 Picasso hrdlo na pravé straně. :mrgreen:
Edit: Mě by spíš zajímalo,jak někdo přišel na to,že symbol na přístrojové desce odpovídá umístění tankovací hrdla na vozidle. Mně se tedy žádný symbol s hadicí vlevo nalézt nepodařilo,ale třeba jsem jen špatně hledal. http://www.doubleyoudigital.nl/~cars_di ... boards.php
Potom jsme si nerozuměli, ale odkaz na obrázky je dobrý. Nikoliv symbol čerpacího stojanu, který je jistě všude stejný, ale doplňující značka u něj označuje polohu hrdla nádrže. Mají to jen novější auta, takže z tohoto hlediska je zajímavá asi jen poslední fotka (Nissan Leaf) a 3. od konce (Ford Fusion hybrid). Obě auta by měla mít hrdlo vlevo.
Itall

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:
Itall píše: Čerpací stanice měly pak stojany vpravo tam, kde se jezdilo vpravo, a vlevo tam, kde se jezdilo vlevo. U starších pump to dosud platí. U moderních je to už jedno.
Toto možná platívalo u nás, ale rozhodně ne ve světě, poněvadž tam bylo vždy běžné, že ke stojanům se mohlo z obou stran, v některých zemích dokonce i z protisměru (dodnes např. v AT).
Určitě to platilo nejen u nás, takové pumpy stále jsou, buď staré nebo menší, umístěné někde stranou od hlavních silnic. A tam se zhusta i nás může třeba i z protisměru, aby každý mohl vyhovět poloze své díry. 8)
Odpovědět