Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od javier »

jerome píše:akoze stiahla baterku aj z toho druheho auta :?: :o
Nie nie, ta mazda ma dve baterky (start-stop system). Jedna funguje ako normalna a druha je na zabezpecenie chodu elektrickych zariadeni, ked ti vypne motor na krizovatke.
Druhemu autu sa nic nestalo :)
e1H

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od e1H »

Sorry, podľa všetkého treba byť v skupine aby ste video mohli vidieť. Nevedel som, že to autor obmedzil. :|

Ale aspoň porozprávam, že čo tam bolo. 2x 400m šprint, Honda Civic 1.5 VTEC (84 kW) vs. Škoda Octavia I 1.6 MPI (75 kW). Civic v oboch prípadoch prehral. :P
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pitris »

Víš pendrek kdo seděl v kterým autě a v jakým stavu byly ty auta.... ale jo, každej vzívá svýho boha
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od jerome »

e1H píše:Ale aspoň porozprávam, že čo tam bolo. 2x 400m šprint, Honda Civic 1.5 VTEC (84 kW) vs. Škoda Octavia I 1.6 MPI (75 kW). Civic v oboch prípadoch prehral. :P
Niekedy je problem medzi volantom a sedackou :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od e1H »

Ja viem, to isté som písal pod video, resp. ten Civic už mohol mať najlepšie dni za sebou a už nemusí podávať plný výkon. Ak ale auto bolo v poriadku, video potvrdzuje to, o čom sme sa bavili v inom vlákne. Motory Honda sú fajn, ale treba naozaj poriadne točiť aby deklarovaný výkon aj reálne ukázali. Inak sú výkonové parametre nezaujímavé a aj slabšia Octavia to silnejšiemu Civicu natrie. :roll:
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Před mnoha lety jsem viděl reportáž o zkušebních jezdcích Opelu. Vcelku nic moc až na jeden moment: ze skupiny půl tuctu jezdců tam měli jednoho, který zbývajícím dával okolo 0,8 sekundy ve zrychlení z 0 na 100. Jak to dělal, bůh ví, v každém případě do výrobcem deklarovaných hodnot pak šla ta, kterou byl schopen dosáhnout jen on. Že tak zřejmě postupují všichni výrobci, o tom svědčí fakt, že jsem zatím nezaznamenal případ, kdy by v rámci testů nějakému autu naměřili lepší hodnotu, než tu deklarovanou.

P.S.: Můj syn dokáže udělat stejnou trať za srovnatelných provozních podmínek tímtéž autem (mnohokrát ověřeno na třech různých vozech, včetně jednoho s automatem, na trati dlouhé 220 km) v lepším čase a s menší spotřebou, než já. Rovněž netuším, jak je to možné. Zpočátku mne to iritovalo - to když jsem nenacházel vysvětlení, následně jsem to uznal jako fakt - smířil jsem se s tím, že vysvětlení stejně nenajdu.
e1H

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od e1H »

Lepšie časy zrýchlenia oproti tabuľkovým hodnotám zas nie sú takou raritou. Stačí k tomu trochu iná teplota vzduchu, iná vlhkosť, prípadne trochu iná nadmorská výška, iná poloha na Zemi s jemne inou silou gravitácie, a hneď môže byť výsledok lepší. Práve teraz nedávno bola reč o tom, že aktuálne baby Lambo dosahuje reálne oveľa lepšie hodnoty zrýchlenia ako uvádza výrobca. Šepká sa, že horšie číslo oproti realite uviedli preto, aby malé Lambo v predajoch nekanibalizovalo väčšieho (a o dosť drahšieho) bračeka.

K tomu p.s.: na 220 km dlhej trati je práve dosť ľahké spraviť väčší rozdiel v spotrebe aj s lepším priemerným časom. Stačí dobrá znalosť profilu trate (napr. pred zjazdom z kopca už trochu skôr pustiť plyn), v obciach ísť trochu rýchlejšie ako je MPR (ideálne na najvyšší prevodový stupeň), a jazdiť ako keby si nemal brzdy. Mám svoje trasy, kde mám overené, že 60-ka v obciach a 80-ka mimo je časovo aj spotrebou efektívnejšia kombinácia, ako predpisových 50/90. K tomu ešte pred križovatkou brzdenie motorom namiesto radenia neutrálu a dobrzdenia normálnou brzdou, obmedznie používania klimatizácie, iný tlak v pneumatikách, trochu väčšia prejazdová rýchlosť v zákrutách a rozdiel môže byť aj liter paliva na 100 km. Stačí si sadnúť vedľa syna a sledovať kedy radí, kedy pustí plyn, kedy aké má zaradené prevody, ako vyžíva zotrvačnosť a hneď zistíš v čom je rozdiel. :-)
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:Lepšie časy zrýchlenia oproti tabuľkovým hodnotám zas nie sú takou raritou. ... Šepká sa, že horšie číslo oproti realite uviedli preto, aby malé Lambo v predajoch nekanibalizovalo väčšieho (a o dosť drahšieho) bračeka.
Uveď mi nějaký test, kde naměřili lepší než výrobcem deklarovanou hodnotu, teprve potom uvěřím. Do té doby zůstávám při tom, co jsem napsal. Podotýkám, že výrobce vždy měří za těch pro něj nejlepších podmínek, např. kvůli měření maximálky se už hodně let jezdí na nějaký ovál do Španělska, který leží na úrovni hladiny moře. A jezdí tam měřit přinejmenším všichni evropští výrobci. Tebou zmíněný příklad je pak z úplně jiného soudku.
e1H píše:K tomu p.s.: na 220 km dlhej trati je práve dosť ľahké spraviť väčší rozdiel ... Stačí si sadnúť vedľa syna a sledovať kedy radí, kedy pustí plyn, kedy aké má zaradené prevody, ako vyžíva zotrvačnosť a hneď zistíš v čom je rozdiel. :-)
Vůbec si nerozumíme, tak to ozřejmím: onu trasu jsem jel v řádu mnoha set, možná dokonce tisíců jízd během 35 let a za každého počasí, mám ji tedy - na rozdíl od syna s citelně menší řidičskou praxí - dostatečně naježděnou; když byly v rodině současně tři vozy, jela se dle okolností některým z nich anebo současně dvěma; řídil jsem já nebo syn, v případě jízdy dvěma vozy "každý ve svém", ale třeba na střídačku; syn ví, jak řídím já, já zase vím, jak on; oba v obcích dodržujeme limity, nikdo z nás nejezdí na úsporu, naopak si jízdu užíváme. Už je jasné, že v tvém "vysvětlení" to nevězí?

P.S.: Trochu mi to připomíná případ srovnání Laudy, o kterém se vědělo, čím vítězí (chladnokrevný kalkul a sázka na chyby ostatních), a Schumachera, kde se na to navzdory on-board telemetrii nikdy nepřišlo (ve smyslu, že nebylo měřením prokázáno, že by "něco dělal jinak", než ostatní).
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od jerome »

e1H píše:Motory Honda sú fajn, ale treba naozaj poriadne točiť aby deklarovaný výkon aj reálne ukázali.
Presne tak a preto si myslim ze tam bol naozaj problem v soferovi :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Durex »

To,že někdo vyhraje na sprintech přece nic neznamená. Já jsem jeden čas jezdil taky po sprintech s Hayabusou. A jelikož se jelo jen na 1/4 míle,tak rozdíl ve výkonu se naprosto smazává a jde jen o dobrý start. A tady mě porazila i šestistovka,která měla o 70 koní míň. Je fakt,že on tam po tom odpoledni nechal spojku,ale vyhrál. Kdybych se nebál a podržel to před startem na 5-6 000 ot,nechal to klouznout,tak není problém. Jenže sem chtěl i po závodech normálně jezdit a nehrabat se v tom. Takže pokud ti není líto auta,tak se dá porazit kde co ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pedro »

Přesně tak. 400 m je krátká vzdálenost.
Jezdil jsem sprinty se š136 skoro 100k a na tuto vzdálenost s obsahem 1310 ccm vypráskal i výše zmíněného 1,5 vtec i Oc1,6 2,0 ap. Uvádim krajnosti,točivej motor ale na tuto vzdálenost k ničemu, a opak,netočivce.
Tato vzdálenost neukazuje nic. My pak jezdily 800m.
Pokud kouknete na Dragtimes,tak to už je jiné...,odpovídající vzdálenost. Tam se smázne i drobná chybka na startu. :wink:

Kdo si všimne,jezdí tam nejlepší sporťák nedávných let a má predělané ovládání na levou stranu. Vždy byl jen pravák.
Bylo to auto,které v nelegálkách nejen v J,mělo sloužit k trestání namachrovanců v STi P1 a MMC EVO 5 a výše,což byly ikony .
A dost se mu to dařilo :P
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

PePe píše:... jezdí tam nejlepší sporťák nedávných let a má predělané ovládání na levou stranu. ...
O co jde? Skyline?
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pedro »

:wink:
Itall

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník: Těžká noha je těžká noha. Agresivní způsob jízdy s vytáčením motoru a intenzivním brzděním nemusí být nejrychlejší. To není tajné ani nové. Chce to také trochu šikovnosti a citu pro vůz i jízdu. Např. J. Haugland byl pověstný tím, že motor méně točí a přitom je rychlejší, než další jezdci v továrním týmu Škoda. Také méně brzdil, což bylo patrné při pohledu zezadu (stop světla). Tady bych hledal rozdíly mezi řidiči ohledně dosahovaných časů a spotřeby :idea: .
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Italle, kdybys měl možnost svézt se se mnou a s mým synem, poznal bys, že právě to, co jsi popsal (prudké akcelerace, brzdění...), platí pro něho v mnohem větší míře, než pro mne. Tím spíše jsem z té jeho spotřeby (nikoli tempa) :shock: :o :?
Odpovědět