Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Ano, myslím to naprosto vážně. Ta 6 stupňová převodovka je konstrukčně chybná, a přestože v průběhu výroby došlo ke konstrukčním úpravám, stále to není ono. Problém spočívá v tom, že časem se protočí vnější kroužek ložiska jedné z hřídelí vůči (v jeho uložení ve) skříni převodovky a uvolněné uložení hřídele poměrně rychle způsobí poškození zubů části ozubených kol. Potíže jsou tím dřívější, čím více řidič při jízdě využívá vysokého točivého momentu motoru.
Itall

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Itall »

Pitris: Aby převodovka sloužila dlouho (po dobu životnosti auta) a údržba spočívala maximálně ve výměně oleje, na to není potřeba ani Honda ani japonské auto. To jen VW (a asi někteří další) učí zákazníky, že konstrukční vady jsou normální. Bohužel, mnoho zákazníků to akceptuje, což se divím. Solidní by také bylo srovnávat převodovky se stejným počtem rychlostních stupňů. Ty jednodušší bývají obecně spolehlivější.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pedro »

Přesně tak. Mě sloužila almara stejně dobře na F 1.0 ie jako na Toy 1,3i ,int výměny 70-100tkm.
accord i, oct 1tdi,bez výměny 250tkm...
Vše 5 st.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Pitris: Aby převodovka sloužila dlouho (po dobu životnosti auta) a údržba spočívala maximálně ve výměně oleje, na to není potřeba ani Honda ani japonské auto. To jen VW (a asi někteří další) učí zákazníky, že konstrukční vady jsou normální. Bohužel, mnoho zákazníků to akceptuje, což se divím....

Tohle vypadá spíš jakoby to napsal modelář :P ....ale ten by se nedivil.
Návštěvník píše:....opakovanou repasi 6-stupňové převodovky (za 340 tis. km už po šesté!) za "běžný servisní úkon"....
Itall píše:....Solidní by také bylo srovnávat převodovky se stejným počtem rychlostních stupňů. Ty jednodušší bývají obecně spolehlivější.
Myslíš třeba Accord 2.4 z roku 2004 s (vloni) najetými 300 tkm a - pouze - s výměnou oleje po 80-ti tkm ?
Tak jo. Letos jsem ji teda neviděl ale pochybuji, že by převodovku za letošních 40tkm 6x repasovali.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od skodovkar »

Na všechny idiotské konstrukce současných vozů jsem našel řešení, které mám favorizované :lol: :wink:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9938
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Colommbo »

Nechtěls napsat "Favorizované"...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

:wink:
VencaB
Příspěvky: 104
Registrován: čtv čer 16, 2011 23:21
Bydliště: Ostrava

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od VencaB »

Návštěvník píše:Ano, myslím to naprosto vážně. Ta 6 stupňová převodovka je konstrukčně chybná....
A tohle platí o všech koncernových 6sti kvaltech nebo je rozdíl u benzínu a nafty?
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

To netuším, ale předpokládám, že chyba je v dimenzování: převodovky jsou vždy stavěny na nějaký limitní točivý moment a točák z 2,0 TDI PD je pro ni nejspíše už přes míru. U benzínového motoru s nižším točákem by to tedy až tak vadit nemělo.
e1H

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od e1H »

Stojí tu diskusia, tak prilejem trocha oleja do ohňa... :twisted: :twisted: :twisted:
https://www.facebook.com/video.php?v=10202450026083218 :mrgreen:
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

To jsem si tedy početl: :(
"Obsah je momentálně nedostupný
Stránka, kterou jste chtěli navštívit, se teď nedá zobrazit. Buď je dočasně nedostupná, platnost odkazu, na který jste klikli, vypršela a nebo nemáte oprávnění tuto stránku zobrazit."
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9938
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Colommbo »

Jestliže nejsme, jakože opravdu nejsme, registrovaní na FB, tož máme asi smolíka. Ale to neva... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od javier »

e1H nechcel toho oleja prilievat do ohna az tolko, tak dal linku na sice provokacne ale nedostupne video :P


Ale nech potesim europsky tabor, ked uz sme v tomto vlakne. Tento vikend odmietla nastartovat jedna nasa Mazda (asi rok stara). Auto uplne mrtve bez elektriny, napojenie startovacimi kablami na druhe auto nijako nepomohlo. Zajtra ide do servisu. Snad nieco s elektrinou, co so sebou zobralo aj oba akumulatory? Uvidime. Ale beriem to tak, ze toto je ta "vynimka potvrdzujuca pravidlo" o spolahlivosti japonskych aut :mrgreen:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od jerome »

akoze stiahla baterku aj z toho druheho auta :?: :o
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:Jestliže nejsme, jakože opravdu nejsme, registrovaní na FB, tož máme asi smolíka. Ale to neva... :)
Registrace na FB nemá na dostupnost odkazu žádný vliv.
Odpovědět