API SM
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Bavili jsme se tu snad někdy o zadření? Nějak mi o tom není nic známo! Řeč šla "pouze" o olejích ošizených o ušlechtilá aditiva, bohužel "škodící" moderním systémům očisty výfukových plynů a nejnovějším ekologickým normám.mipesa píše:Tak to abych přestal používat olej API SM, který už druhým rokem používám, abych náhodou někomu nezadřel motor.
Zatím nikdo tu netvrdil, že s API SM zadře motor, to bylo jen přitakání na první, řekněme z části ironický, příspěvek Alfiho na této stránce, ale babráme se tu v něčem, co nám může být v drtivé většině ukradené a mě osobně zatím vyznívá, že oleje API SM nepoužívat.modelář píše:Bavili jsme se tu snad někdy o zadření? Nějak mi o tom není nic známo! Řeč šla "pouze" o olejích ošizených o ušlechtilá aditiva, bohužel "škodící" moderním systémům očisty výfukových plynů a nejnovějším ekologickým normám.mipesa píše:Tak to abych přestal používat olej API SM, který už druhým rokem používám, abych náhodou někomu nezadřel motor.
TÍM NETVRDÍM, ŽE PŘI POUŽITÍ API SM ZADŘU MOTOR.
Bohužel už mám několik názorů odborníků, co pro nás API znamená.Takže jsem v klidu a samozřejmě budu olej, na kterém je uvedena API SM používat dále.
Jó, spousta lidí si myslí, že olej jenom maže; a mipesa to zřejmě napsal ironicky, že?modelář píše:Bavili jsme se tu snad někdy o zadření? Nějak mi o tom není nic známo! Řeč šla "pouze" o olejích ošizených o ušlechtilá aditiva, bohužel "škodící" moderním systémům očisty výfukových plynů a nejnovějším ekologickým normám.mipesa píše:Tak to abych přestal používat olej API SM, který už druhým rokem používám, abych náhodou někomu nezadřel motor.
Jenže "on toho má na starosti daleko víc":
odvádí teplo, tlumí hluk, dotěsňuje vůle, splavuje nečistoty, chrání vnitřní části motoru před korozí, musí vydržet několikatisíceré teplotní "skoky" i o 200°C, "ředí" ho nespálené palivo, prolíná do něj vlhkost.....a se vším se musí olej v motoru vyrovnat.....a pokud se některá aditiva sníží, (ať už z jakéhokoliv důvodu), jeho kvalita se v některé jeho funkci sníží také.
A když jsem tady tu "válku" okopírováním části článku ing. Černého začal,
tak ji (snad) okopírováním jiné části onoho článku možná ukončím.
S volbou motorového oleje souvisí i některá zlatá pravidla:
. Žádný motor ještě nehavaroval, protože používal špatný olej, ale každý motor havaroval, když neměl žádný olej. I v případě použití nevhodného oleje se případná závada vyvíjí postupně a projeví se (pokud se vůbec něco projeví) až za nějakou dobu. Situaci většinou spolehlivě napraví příští výměna oleje, samozřejmě při dodržování pravidelných výměn.
. Každý motor spolehlivě havaruje, když motorista zapomene doplňovat olej. Není dobré spoléhat na to, že právě motor v mém automobilu "nežere" žádný olej. Spotřeba oleje může z jakýchkoliv důvodů narůst náhle a pravidelná kontrola hladiny oleje je tak životně důležitá.
. Oleje je třeba vyměňovat pečlivě. Zbylé nečistoty urychlují degradaci nového oleje a znečištění motorového oleje tak postupně roste. Je lepší používat levnější motorový olej a raději vyměňovat častěji. Obvyklý výměnný interval 15 tis. km je opravdu maximální a platí pro ideální provozní podmínky. Městskému provozu s krátkými trasami mnohem více vyhovuje výměnný interval přibližně 10 tis. km
Ten původní se furt vyrábí, ale v těch hyper obchodech není v nabídce http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 8D#p211109Brembo píše:Apropo odhrdzovac. Vsimli ste si ako tie dnesne dokonale neodhrdzuju?
bylo
je
je