api sl alebo vyššie

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Itall

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Itall »

Pak jsou třeba 5W-40 v API-SL/SM (Cinol, hehe). Ale slovenští braťja asi nemají ONO?
Nač ta panická (rozuměj panycká :D ) hrůza z novějších specifikací?
No problem, tedy - problém se mi zdá umělý.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Pitris »

Když se mění včas, je "ta panická (rozuměj panycká :D ) hrůza z novějších specifikací" fakt zbytečná.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Itall »

No jasně, jasně, měnit včas, čili v předepsaných intervalech :D . Za ten prodloužený bych se nepřimlouval, normálních 15000 km OK.
miki

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od miki »

Panika? Kde? Ja som sa pýtal či do staršieho agregátu pri rovnakej-temer cene nie je lepšie dať olej staršej klasifikácie - možno z dôvodu lepšej aditivácie? Pochopil som správne že je to dobré riešenie?
To mi vychádza tak nejak "logicky"... ak teda platia vety o tom že od api sl už ide do popredia ekologia a spotreba....
Môj ocko jazdil s favoritom na kaufland olej a ani on ani favorit nepodľahli panike a ten favorit jazdí a jazdí - dnes s čiernou osádkou ale jazdí.... :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Pitris »

to Itall: Ty už se zase chceš hádat, že :?: Já Ti ale sekundovat nebudu :roll: Ano, v předepsaných, pokud výrobce motoru rozlišuje ztížené a normální jízdní podmínky :!: Když napíše jen 15tkm, při ztížených ZKRÁTIT na 10tkm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Pitris »

to miki: Panika? Ne! Jen Itall se chce hádat.... A olej API SH nemaže hůř než API SM.... je čierny 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Colommbo »

Ekologie je v popředí od SL včetně (vrátanie), poslední specifikace mající na zřeteli zejména dobro motoru jako takového je SJ... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Návštěvník »

Názorný příklad nesprávného zpracování informace, neporozumění jejímu obsahu, a tudíž přijetí neadekvátního rozhodnutí.

Z tohoto
Pitris píše:Když se mění včas, je "ta panická (rozuměj panycká :D ) hrůza z novějších specifikací" fakt zbytečná.
pro Italla zde
Itall píše:No jasně, jasně, měnit včas, čili v předepsaných intervalech :D . Za ten prodloužený bych se nepřimlouval, normálních 15000 km OK.
vypadlo to hlavní, totiž
Pitris píše:Když se mění včas...
přičemž uklidnění ve formě
Pitris píše:... je "ta panická (rozuměj panycká :D ) hrůza z novějších specifikací" fakt zbytečná.
se u něj proměnilo v přesvědčení, že
Itall píše: normálních 15000 km OK.
samozřejmě za jakýchkoli provozních podmínek.

A je to úplně ze stejného soudku, jako nahrazení iridiových svíček od Denso z prvomontáže ve fabrice obyčejnými Brisky v domnění, že i tak beze zbytku platí předpis výrobce motoru na jejich výměnnou lhůtu.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Colommbo »

Tohle je (téměř) na Zlatého Bludišťáka... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:...Zlatého Bludišťáka... :lol:
Co to je? :shock:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Pedro »

Stale plati sg,h,j nejlepsi pro motor,ktery nevyzaduje spec.firemni kraviny a nepodleha ekonutnosti a podobnejm prehnanokravinam. Vybrat vhodne sae a smytec. Menit v 10tkm a muzes bejt v klidu
Pokud extra couracky nebo casto pila,mozno jeste o chlup zkratit.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše:
Colommbo píše:...Zlatého Bludišťáka... :lol:
Co to je? :shock:
Před už celkem dlouhými lety vysílalo TV studio Brno po odpolednách nějakou soutěž pro teenagery, v rámci níž soutěžící m.j. "sbírali" takový figurky. Pořad se jmenoval Bludiště, figurky byli Bludišťáci a zlatej byl pochopitelně úplně nejvíc... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od skodovkar »

Návštěvník

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od Návštěvník »

Díky! Vůbec neznám...
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: api sl alebo vyššie

Příspěvek od jerome »

Kde zijes ? :mrgreen: Ved aj nase deti na tom ficia :wink: Relacie pre deti v CT uplne iny level jak u nas :?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět