....."ANEB TOYOTA V USA A ZVYŠKU SVĚTA"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nechci aby to vypadalo že napadám modeláře ale i japonské auto se může porouchat ,viz kauza toyoty dříve tolik propagovaného nejspolehlivějšího vozu,ale i raketoplány jsou poruchové je to jen technika.Ikdyž pravděpodobnost by měla být menší,nebylo jich vyrobeno moc a byly do nich investovány miliardy,ale chybička se vloudí.
modelář

Příspěvek od modelář »

Masivně vyráběný produkt bych s raketoplánem s dávno prošlou morální i fyzickou životností rozhodně nesrovnával. Kromě toho bych doporučoval blíže se seznámit s příčinami havárií raketoplánů a nejčastějšími důvody (technické povahy) častých odkladů jejich startů.

Pokud jde o současnou hysterii kolem problémů s plynovým pedálem Toyoty, tak upřímně gratuluji! Myslíš si totiž přesně to, co někdo chce, aby sis myslel (byť se to tebe konkrétně ani v nejmenším nedotýká), protože se to onomu někomu velmi dobře tzv. hodí do krámu! :evil: Tedy jsme opět u oné kolektivní mystifikace, ale to už bych se musel znovu opakovat...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

problém je v tom Modeláří že podle tebe je mystifikace úplně všechno :!: Jakákoli informace co se ti nehodí do krámu je davová mystifikace :roll:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Zkus být trochu objektivní to bych mohl říct i já že "bezporuchovost"japonských aut je jen kolektivní mystifikace a někdo si to přeje,no jistě japonci.Je to zase to samý jen ty musíš mít pravdu ,nic než pravdu a zase pravdu .Je to jak s tím olejem ,tak s auty jseš prostě nejlepší ale takoví co si myslí že mají vždy pravdu a nic jiného nepřipouští ,ji většinou nemají.
modelář

Příspěvek od modelář »

Tak si ten daný konkrétní příklad proberme podrobněji:

1/ Celá aféra byla spuštěna v USA, kde údajně (zatím nic neprokázáno) došlo k několika desítkám smrťáků v důsledku toho, že Toyoty neustále zrychlovaly, resp. nereagovaly na sundání nohy z plynového pedálu.

2/ Shodou okolností se tak nejvíce dělo právě v době, kdy se americké značky dostaly do obrovských odbytových potíží, a k tomu krátce poté, co právě Toyota sebrala jedné z amerických značek první místo co do počtu kusů na světě během jediného roku vyrobených kusů automobilů.

3/ Jako perličku dodám, že dnes v USA platí, že kdo si koupí americký vůz, je považován buď za extrémního patriota, nebo zcela neinformovaného zákazníka...

4/ V USA neplatí evropský systém typové homologace (pro výrobce z hlediska právní odpovědnosti velmi komfortní), ale tzv. autocertifikace, což v praxi znamená, že pokud někdo výrobci u soudu prokáže, že jeho produkt neodpovídá tomu, co deklaroval, může ho klidně finančně položit.

5/ Žaloba na Toyotu se opět zřejmě pouhou shodou okolností chystá ve státě California, což je, jak známo, jeden z nejvíce zadlužených členů Unie. Pokud žalující strana vyhraje, může se na Toyotě finančně zahojit.

6/ Problém s plynovým pedálem Toyoty je čistě mechanické povahy (prostě se někdy sám nevrátí do základní polohy) a Toyota ho přiznala, omluvila se za něj a řeší ho. Nikdy se nepodařilo navodit situaci, ze které by vyplynulo, že příčina problému vězí v elektronice, čímž se tento problém zásadně liší od chystaných soudních přelíčení (žaloby např. ve Francii už podány) na francouské, německé a švédské výrobce, v nichž jde o nehody v důsledku neovladatelnosti vozu kvůli "zbláznění elektroniky". Ptám se: "Proč se o těchto případech v Čechách vůbec nepíše?"

7/ Porucha pedálu plynu je sice v případě Toyoty Prius docela problém, ale i ona má ruční brzdu (dokonce na samostatném pedálu!), kterou lze vůz nouzově zastavit. Že ji někdo neumí požít, je problémem pouze onoho "ovladače" (řidičem se to snad ani nedá nazvat). Pro všechny ostatní vozy, ať už vybavené automatem nebo klasickým manuálem, nepředstavuje tato "porucha" žádné bezprostřední ohrožení bezpečnosti, snad s výjimkou úleku "ovladače". Ostatně kdo někdy jezdil Š1000MB či Š100, ten si "nevracející se pedál plynu" určitě ještě pamatuje.

No a pokud jde o to ostatní, stačí se podívat, které že to vozy hlavně zůstávají viset u krajnice kvůli nepojízdnosti a kterých jsou plné autoservisy, samozřejmě nikoli ty značkové. Ano, vím že v Čechách takovéto porovnání trpí statistickou nereprezentativností (evropských vozů je v provozu nepoměrně více, než japonských), ale i Evropě jsou země, kde je tomu jinak, mj. proto, že jejich obyvatelé netrpí takovými předsudky (např. z důvodu, že jejich země žádné osobní vozy sama neprodukuje), resp. že už sami prozřeli. :)
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nemám rád sáhodlouhé vysvětlování raději mám rychlé jasné vysvětlení ,porucha se vyskytla to nelze zapřít a u škody 100 nebo 1000mb se také vyskytovala ale až po 20letech provozu a né u nového auta ,ale berte v úvahu čecha který je oproti jiným národům strašně přizpůsobivý a hned ví že má sešlápnout spojku ale taková američanka nebo japonka zazmatkuje a ještě plyn přidá a je průser to je ta nevýhoda bezporuchových aut ,když se něco vyskytne tak už to je zásadní a je to průser. :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Taková američanka nebo japonka nemusí mít spojku :lol:
Jinak visící struna na škodovce je jednoduše odstranitelný jev související se špatnou údržbou, jinak si to nedokážu vysvětlit.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Na škodovce plynový pedál obvykle zatvrdl u plynového pedálu kde byl použít hliník a ocel kde pedál zatvrdl a nebo prasklo pérko u karburátoru ,ale to bylo fakt až po 20letech a né u nového auta.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Nemám rád sáhodlouhé vysvětlování raději mám rychlé jasné vysvětlení ,porucha se vyskytla to nelze zapřít a u škody 100 nebo 1000mb se také vyskytovala ale až po 20letech provozu a né u nového auta ,ale berte v úvahu čecha který je oproti jiným národům strašně přizpůsobivý a hned ví že má sešlápnout spojku ale taková američanka nebo japonka zazmatkuje a ještě plyn přidá a je průser to je ta nevýhoda bezporuchových aut ,když se něco vyskytne tak už to je zásadní a je to průser. :wink:
Tak tohle je hluboký omyl! Ony problémy se vyskytovaly zcela běžně hned během první zimy provozu nového vozu - viz moje vysvětlení v reakci na škodovkářův příspěvek.

Kromě toho, "skutečnost nebývá ani jen čistě bílá či jen dokonale černá", pročež ji téměř nikdy nelze postihnout "jasným" (vy smyslu "jednovětným") vysvětlením.

Kromě toho se nedomnívám, že "bezporuchovost" dnešních aut snímá z jejich "ovladačů" odpovědnost za řešení situací, které mohou nastat. Proto mne nejvíce dostávají např. výroky typu: "dostal/a jsem smyk, nedalo se s tím nic dělat..." :evil:
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Na škodovce plynový pedál obvykle zatvrdl u plynového pedálu kde byl použít hliník a ocel kde pedál zatvrdl a nebo prasklo pérko u karburátoru ,ale to bylo fakt až po 20letech a né u nového auta.
To škodovkář + citovaný anonym: Přesně o tohle šlo, a docházelo k tomu každou zimu, tedy pokud se ten vůz i v zimě na prosolených silnicích používal. Důvodem byla po pedálu plynu z boty řidiče stékající břečka právě na onu ocelovou osičku v hliníkové kulise pedálu. Kromě toho byla některá provedení kulisy vybavena mazacím místem (dírkou pro nakapání oleje), která byla nešťastně umístěna šikmo shora, takže tu prosolenou vodu ještě lépe pobírala. K tomu všemu byla ona kulisa vystavena extrémním teplotním výkyvům, protože její vnitřní část s vratnou pružinou trčela do hlavního kanálu vedoucího teplý vzduch od radiátorku topení pod pravou zadní sedačkou směrem k nohám řidiče a spolujezdce vpředu + čelnímu sklu. Kombinace těchto faktorů způsobovala ono zatuhnutí pedálu plynu, který se pak odmítal vracet.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tak to zase nemáš pravdu ta oxidace hliníku není zas tak rychlá ,a u nového auta jsem to u škodovky nezaznamenal ale nejsem jako ty a připouštím že někde mohla prasknout pružina a u toyoty se nemůže nic stát.Ale příteli chceš porovnávat 50 let staré auto s novým bezporuchovým ,jseš k smíchu :lol: :lol: :lol:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Takhle, to je možné, no chtělo to konzoli pořád promazávat. To mi připomíná, že bych to mohl taky udělat :-D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:.....berte v úvahu čecha který je oproti jiným národům strašně přizpůsobivý a hned ví že má sešlápnout spojku ale taková američanka nebo japonka zazmatkuje a ještě plyn přidá a je průser.....
Jenomže když zazmatkuje "ovládač-ka" auta, už to není problém automobilky.

Je jasné, že Toyota má "s tím plynem" trochu problém, ale taky je jasné, že ho někdo
"uměle přifoukl" - troufnu si tvrdit, že i když se ten plyn "zasekne" zrovna při využití plného výkonu motoru, tak jsou brzdy schopny to auto zastavit.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Tak to zase nemáš pravdu ta oxidace hliníku není zas tak rychlá ,a u nového auta jsem to u škodovky nezaznamenal ale nejsem jako ty a připouštím že někde mohla prasknout pružina a u toyoty se nemůže nic stát.Ale příteli chceš porovnávat 50 let staré auto s novým bezporuchovým ,jseš k smíchu :lol: :lol: :lol:
U Toyoty dochází k problémům se třením na styku dvou plastů. Chceš-li, nazvi to "daní za pokrok" (hliník vs. ocel a plast vs. plast), ale laskavě si uvědom, že z hlediska projevů se jedná o problém naprosto stejného druhu, totiž že se "nevrací plyn". A srovnávám to právě se škodovkami, poněvadž takovémuto srovnání zde přitomní nejspíše ještě jakž takž rozumí. Co je na tom k smíchu?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Modeláři k s míchu je to že porovnáváš 50 let starý vůz a kde se to vyskytlo až po určité době s novým "bezporuchovým" vozem dnešní špičky v automobilovém průmyslu ,kde se to vyskytuje u nového vozu.Co se týče toho včastného zabrždění ,pitrisi jsi trochu mimo na dálnici tyto vozy už nejezdí 90km v hodině ale jak si kdo troufne klidně i 150 a více a v této rychlosti rozhodují setiny sekundy a né že možná zabrzdím se zaseknutým plynem.Mrkni se denně na správy je to tam skoro pořád.
Odpovědět