....."ANEB TOYOTA V USA A ZVYŠKU SVĚTA"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Japonec neni japonec. Ano. Konkrétně u corolly je to nekde r.v. 97-8. Novější model bych si nikdy nepořídil. To už není z "made in japan". Ale nevim jak jsou na tom myši v buši,honda,suzi,daihatsu (toyota),mazda atd.
Jen ten Lexus jde trohcu ináč. A jsme zas u toyoty.
V rámci svých povinností a přivýdělku mám možnost se svést s kde čím ale auto kvalitní,japonské,udržované a třeba 15-20 leté nemá chybu.Je to o jiné technice do které se ale nesmí šťourat šťoura z ...... A to se třeba někteří z vás přeskočte.
modelář

Příspěvek od modelář »

mastnák píše: A to se třeba někteří z vás přeskočte.
Prosím o bližší vysvětlení, nechápu... :oops:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Něco ve smyslu toho,že jak jsem psal "udržované staré japonské auto" tak jsem měl na mysli že pokud ho udržoval ten co tomu rozumí a je ochoten respektovat drobné odlišnosti. Velmi zjednodušeně řečeno,teda napsáno. Si ale myslim že víš o co se jedná. Né každý je ochoten uznat že i když je to jen třeba motor jako motor,tak to je drobet jinačí v přístupu.Atd
modelář

Příspěvek od modelář »

Já vím, o čem píšeš, a jsem s Tebou zajedno! Jen stále nerozumím té poslední větě, kterou jsem odcitoval: Co "se" má jako "přeskočit? :? To jen, aby mi něco důležitého neuniklo... :lol:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Hihi,neni to důležité. Jen nás asi dělí pár set km,proto. Tak jinak:Se třeba přeskočte nebo po.....
Někomu by mohlo vadit že dělám z japonců něco co nejsou resp. co může být jiného třeba na tom že to neseřídí (správně),né neopraví,mechoš co dělá evropské značky. Záměrně nebudu jmenovat,to by byla sebevražda.
modelář

Příspěvek od modelář »

Aha! Holt krajový výraz... Jako třeba "poloklinika", "skřipka" apod. - z trochu jiného kraje. :lol:
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář: Bral jsem v úvahu japonské značky, je mi jedno, kde to vyrábějí. Jednou to má japonskou značku a je na nich, aby si zajistili patřičnou kvalitu. Třeba v TPCA to jde, tak proč ne jinde. BMW vyrábí jednoválcové motocyklové motory v Číně a také do toho zákazníkovi nic není. Chce kvalitu značky BMW a tečka. Jazz je cenově trochu jinde, než všechny vozy, které jsem uváděl. Ostatně i Colt, pokud není zrovna v akci. Navíc po faceliftu je tedy dóóst nepěkný, má opět černočerný interiér a motor 1,1 tříválec. Ale hlavně ta cena, do takových aut vůbec nelezu, páč vím, že si je nekoupím.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ty jsi začal "s prostorností", já jsem pokračoval výhradně "s prostorností", aniž bych hodnotil "zbytek" auta (až na ten příklad v Evropě neprodávaného vozu v závěru mého příspěvku). A zrovna ten Tebou zmiňovaný tříválec 1,1 v Coltu nemá s MMC vůbec nic společného, jelikož se jedná o nepovedeného "pohrobka" z doby (naštěstí již skončené!) holportu Daimler-Chrysler-Mitsubishi.

Pokud jde o "ohlídání kvality", tak to prostě v praxi nejde zařídit - jednoduše proto, že ty vozy se v Evropě montují převážně z evropských komponentů, tj. z komponentů vyráběných dle evropských, nikoli japonských kvalitativních měřítek! A důkazem toho, že to nedokázali ani v kolínské TPCA, budiž stejný problém s pedály plynu u všech kolínských trojčat (s výjimkou vozů vybavených dieselovým motorem), jaký údajně mají i ostatní modely Toyoty po světě. Otázka designu ja pak výhradně otázkou vkusu, tj. exaktně neměřitelným kritériem, a na otázku prodejní ceny nutno pohlížet optikou, "co za tu cenu reálně dostanu", např. právě již vzhledem ke shora zmíněné prostornosti či praktické využitelnosti, ale především z pohledu výbavy. A tam ta cena pak už vypadá úplně jinak!
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář: Těžko budou japončíci někomu vysvětlovat, že něco nejde. Náhodou P 107 mám doma a o problému s plynem u něj nevím. Jen jsem slyšel, že Ayga to snad mají, ale nevím. Na netu byla fotka toho pedálu a řekl bych, že mám jiný. Každopádně mě nikdo v té věci nekontaktoval. Takže v klidu jezdím. Zatím přes rok a 17000 km bez jediného problému, ani žárovka. Spotřeba 4,6 se v průměru skutečně dá jezdit, asi to bude i méně, ale bez dálnice a města. V tom chudém výběru mezi miniauty je to i se svými nevýhodami (tvrdý podvozek a malý kufr) asi nejlepší.
modelář

Příspěvek od modelář »

Trojčata z Kolína považuji za mimořádně povedená "dvoumístná" auta do města, co víc člověk pro daný účel potřebuje?! V západní Evropě to už dávno pochopili, jenže v Čechách si může málokdo dovolit mít zvlášť auto do města, rodinný koráb na dovolenou, kabrio na léto, 4x4 nebo alespoň SUV na zimu do hor...

Pokud jde o celou aféru kolem plynových pedálů, považuji ji za buď umělou, nebo alespoň zveličenou. Kolínských trojčat se však týká rovněž (všechny tři vozy mají naprosto identický technický základ!) a v západní Evropě již probíhají svolávačky. Jak typické, že v ČR zřejmě opět nic. :evil:

Jinak Tě mohu ujistit, že vůz japonské značky vyrobený v Japonsku je vozem dostatečně jiným, než vůz japonské značky vyrobený v Evropě, byť třeba vypadá naprosto stejně! Např. trojčata Mitsubishi Outlander/Citroen C-Crosser/Peugeot 4008 se na náročné trhy dodávají z Japonska, na ty méně náročné pak z Nizozemska, přičemž vůbec nerozhoduje geografická vzdálenost těch trhů od místa, resp. země výroby. Jaký pádnější projev pochopení těchto rozdílů náročnými trhy potřebuješ?
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář: Já bych právě neřekl, že kolíňata jsou vhodná jen do města, i když to jsou "jako" městská auta. Vidím tam pouze jednu nebo 2 vyloženě "městské" vlastnosti, a to je malá délka a obratnost. Jinak to má dlouhé převody, které se ve městě rozhodně nevyužijí, to spíš na dálnici. Podvozek opět není moc do města, kde povrch vozovek bývá všelijaký. Zase je spíš na dálnici (kromě naší D1) :P . Ten minikufr pohříchu není ani na větší nákup :( . Takže já bych s tím jel klidně ve dvou i na dovolenou - prostoru na zavazadla je pak dost. Jen to drncání by mi dost vadilo - to se fakt nepovedlo a nedá se to omluvit tím, že jako miniauto.
modelář

Příspěvek od modelář »

Kolínská trojčata jsou primárně určena (a takto byla i konstrukčně navrhována), jako "nákupní tašky" (samozřejmě, že při obsazení max. dvěma pasažéry) a denní dojíždění do práce v rámci nějakého standardního západoevropského velkoměsta, tj. města s kvalitním povrchem komunikací. S jejich prodejem na východních trzích, tedy včetně ČR, se nikdy moc nepočítalo.

Pokud jde o nastavení podvozku, tak jeho tvrdostí bylo při maximálně jednoduché, úsporné a tím pádem i laciné konstrukci zavěšení kol dosaženo na tak malý vůz výborných jízdních vlastností, přičemž na skutečně kvalitních komunikacích ta tvrdost zase až tak moc nevadí. Kromě toho bys měl za to nepohodlí podvozku "poděkovat" i motoristickým novinářům, kterým se podařilo přesvědčit motoristickou veřejnost, že lze jednoduše položit rovnítka mezi "tvrdý podvozek = výborné jízdní vlastnosti" a "měkký podvozek = špatné jízdní vlastnosti". V reálu ovšem tyto úměry takto snadno a na první pohled srozumitelně zdaleka nefungují! :twisted:
Itall

Příspěvek od Itall »

Tak, u konfekčních podvozků typu McPherson vpředu a kliková náprava (nebo jak) vzadu to asi v podstatě funguje, i když je to zjednodušení. Drahé systémy podvozků s víceprvkovým zavěšením, pomocným rámem nebo adaptabilním pružením se neuvažují. Ale značný vliv na komfort má výška pneumatik. Stačilo by dát na kolíňata vyšší gumy, ale nejsou povolené a v tomto rozměru 155/např.70-14 ani nejsou na trhu. Mohu to srovnávat u Fábie. Máme doma verzi pro chudé - Junior, a ta má gumy 155/80-13. Jsou velmi komfortní. Když jsem se ale svezl s "luxusní" verzí na 195/50-15, tak to snad ani nebylo lepší, než P107. Hlavně, že tam bylo vše v elektrice, ale na nerovnostech mi málem vypadly zuby :P .
Návštěvník

Re: ....."ANEB TOYOTA V USA A ZVYŠKU SVĚTA"

Příspěvek od Návštěvník »

Tady
http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/chr ... position-2
máte názorný příklad toho, jaké může mít následky americký systém autocertifikace.
A co to je, se dočtete níže:
modelář píše:Tak si ten daný konkrétní příklad proberme podrobněji:

1/ Celá aféra byla spuštěna v USA, kde údajně (zatím nic neprokázáno) došlo k několika desítkám smrťáků v důsledku toho, že Toyoty neustále zrychlovaly, resp. nereagovaly na sundání nohy z plynového pedálu.

2/ Shodou okolností se tak nejvíce dělo právě v době, kdy se americké značky dostaly do obrovských odbytových potíží, a k tomu krátce poté, co právě Toyota sebrala jedné z amerických značek první místo co do počtu kusů na světě během jediného roku vyrobených kusů automobilů.

3/ Jako perličku dodám, že dnes v USA platí, že kdo si koupí americký vůz, je považován buď za extrémního patriota, nebo zcela neinformovaného zákazníka...

4/ V USA neplatí evropský systém typové homologace (pro výrobce z hlediska právní odpovědnosti velmi komfortní), ale tzv. autocertifikace, což v praxi znamená, že pokud někdo výrobci u soudu prokáže, že jeho produkt neodpovídá tomu, co deklaroval, může ho klidně finančně položit.

5/ Žaloba na Toyotu se opět zřejmě pouhou shodou okolností chystá ve státě California, což je, jak známo, jeden z nejvíce zadlužených členů Unie. Pokud žalující strana vyhraje, může se na Toyotě finančně zahojit.

6/ Problém s plynovým pedálem Toyoty je čistě mechanické povahy (prostě se někdy sám nevrátí do základní polohy) a Toyota ho přiznala, omluvila se za něj a řeší ho. Nikdy se nepodařilo navodit situaci, ze které by vyplynulo, že příčina problému vězí v elektronice, čímž se tento problém zásadně liší od chystaných soudních přelíčení (žaloby např. ve Francii už podány) na francouské, německé a švédské výrobce, v nichž jde o nehody v důsledku neovladatelnosti vozu kvůli "zbláznění elektroniky". Ptám se: "Proč se o těchto případech v Čechách vůbec nepíše?"

7/ Porucha pedálu plynu je sice v případě Toyoty Prius docela problém, ale i ona má ruční brzdu (dokonce na samostatném pedálu!), kterou lze vůz nouzově zastavit. Že ji někdo neumí požít, je problémem pouze onoho "ovladače" (řidičem se to snad ani nedá nazvat). Pro všechny ostatní vozy, ať už vybavené automatem nebo klasickým manuálem, nepředstavuje tato "porucha" žádné bezprostřední ohrožení bezpečnosti, snad s výjimkou úleku "ovladače". Ostatně kdo někdy jezdil Š1000MB či Š100, ten si "nevracející se pedál plynu" určitě ještě pamatuje.

No a pokud jde o to ostatní, stačí se podívat, které že to vozy hlavně zůstávají viset u krajnice kvůli nepojízdnosti a kterých jsou plné autoservisy, samozřejmě nikoli ty značkové. Ano, vím že v Čechách takovéto porovnání trpí statistickou nereprezentativností (evropských vozů je v provozu nepoměrně více, než japonských), ale i Evropě jsou země, kde je tomu jinak, mj. proto, že jejich obyvatelé netrpí takovými předsudky (např. z důvodu, že jejich země žádné osobní vozy sama neprodukuje), resp. že už sami prozřeli. :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: ....."ANEB TOYOTA V USA A ZVYŠKU SVĚTA"

Příspěvek od Pitris »

Země neomezených možností a podivných myšlenkových pochodů.... :evil:
Je fakt, že na to měl Chrysler upozornit :shock: když tam musí výrobce štětek na WC varovat že to není na čištění zubů a u praček mají uvedeno, aby se v nich nepraly kočky a potom je nesušili v mikrovlnce :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět