....."ANEB TOYOTA V USA A ZVYŠKU SVĚTA"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Toyota používá tento brzdový systém ,který může být ovlivněn elektronikou.
Technika: Brake-by-wire
20.03.2008

Z dosud obvyklého schématu kapalinových brzd zůstává jen vlastní činná část brzdy spojená s kolem (kotouč se třmenem), mizí z něj ale brzdový válec s posilovačem, kapalinový rozvod, ABS i regulátor tlaku. Místo nich má každé kolo samostatnou brzdovou jednotku s elektromotorem přímo spojeným s čelistmi, na nichž vyvolá přítlačnou sílu až 20 kN, v celém rozsahu plynule regulovanou řídicím počítačem soustavy podle požadované, resp. využitelné intenzity brždění.

To je současná brzdová soustava automobilů - BBW (brake-by-wire). Každé kolo má vlastní elektrickou brzdovou jednotku, spojenou s řídicím počítačem a "elektronickým" pedálem brzdy jen kabely.
Ano, toto je přesný popis jednoho z možných (v daném případě čistě elektrické povahy) technických řešení systému BBW.

Když s tím svého času jako vůbec první přišel mnou již zmiňovaný Mercedes, tak se zdálo, že právě tohle je cesta vpřed. Jenže praktické zkušenosti prokázaly pravý opak - a výrobci se z nich tzv. poučili. Proto jsem vyjádřil pochybnosti, že by ho Toyota dnes využívala. Z odněkud zkopírovaného textu staršího data navíc nevyplývá, k jakému že modelu Toyoty se to má vztahovat. Pokud k současné generaci Priusu, tak se upřímně kaju ze svého omylu! :oops:
modelář

Příspěvek od modelář »

Ještě k těm svolávačkám: 99,9% z nich probíhá kvůli věcem, které mají bezprostřední vliv na bezpečnost provozu nebo na životnost skupin vozu, které by musely být opravovány či měněny ještě v rámci záruky. Jinými slovy - na vše ostatní naprostá většina výrobců kašle, i když o tom povětšinou dobře ví. Do jaké že z těchto svou kategorií spadají ony úchytky? :P
Angelo

Příspěvek od Angelo »

Hoši! Já si stejně myslím že ten mogul felicia tomu motoru nemuže ubližit ?:)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Angelo píše:Hoši! Já si stejně myslím že ten mogul felicia tomu motoru nemuže ubližit ?:)
Té feldě (ze začátku vlákna) asi ne, ale ani jí nepomůže - hlavně v zimě.
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Anonymous píše:Problémy vozů Toyota

- V roce 2007 míří do servisů 533 000 vozů Tundra a Sequoia kvůli vadným kulovým čepům.

- Počátkem roku 2009 míří do servisů po celém světě 1,35 milionu vozů Yaris (také prodáván jako Vitz nebo Belta) kvůli vadné izolaci, která může vzplanout po aktivaci předpínače pásů. V Česku se akce týká 4 940 vozů.

- V roce 2009 svolává Toyota v USA do servisů 4,2 milionu vozů. Jejich plynový pedál se může zaseknout o podlahovou rohož.

- Počátkem roku 2010 pokračuje svolávací akce v USA. Tentokrát zamíří do servisů 2,3 milionu vozů kvůli vadné konstrukci plynového pedálu. Ten se opět může zaseknout.

- Koncem ledna je předchozí akce rozšířena i na 1,8 milionu vozů v Evropě. V Česku musí do servisu přes 14 000 aut.

- Počátkem února se objevuje problém u nové Toyoty Prius. Má vadné ABS, do servisu bude muset celkem 437 000 vozů. V Česku je to asi jen 94 aut.

- O pár dní později hlásí řidiči v USA potíže s posilovačem řízení.

Není toho trochu příliš ,na "nejspolehlivější" značku.
...Amerika je banda idiotov a robia to naschval viac menej nikde inde neboli take počty chybných vozidiel ako v amerike a vobec je to celé pritiahnuté za vlasy..
Naposledy upravil(a) bjukemen dne čtv dub 01, 2010 17:45, celkem upraveno 1 x.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jestli je těchto toyot nejvíce prodaných do ameriky tak je logické že tam bude nejvíce poruch.Když má automobilka nějaký problém jako škodovka s nějakým madlem zavazadlového prostoru ,tak se to dá ututlat nebo řešit nějakým pokoutným svoláváním,ale když se jedná o bezpečnost provozu a vyskytlo se spojení poruch se smrtelnými haváriemi tak se to musí řešit na vyšší úrovni. :idea:
modelář

Příspěvek od modelář »

"Řešit na vyšší úrovni" v podmínkách amerického soudnictví, anglosaského právního systému a "autocertifikace" znamená především vysoudit tučnou finanční kompenzaci. A to přece hlavně jde, ne?!

Srovnej s evropskou "typovou homologací" v podmínkách kontinentálního práva: zde lze vysoudit tak maximálně sproštění obvinění řidiče za odpovědnost ve věci způsobení újmy na zdraví či majetku, pokud se ovšem vůbec podaří prokázat, že k nehodě došlo vyloženě a pouze jen kvůli technické závadě na voze (kterou navíc nebylo možno předvídat ani odvrátit), nikoli kvůli zenedbání "něčeho" či prostě jen z důvodu vlastní řidičské neschopnosti a nešikovnosti. Jinými slovy, rozhodně se nejedná o důsledek statistického počtu prodaných vozů vs. jejich bouraček (těch několik desítek nehod je navíc proti několika milionům prodaných vozů zcela zanedbatelný počet), ale o praktické dopady celkového nastavení parametrů právního systému! :idea:

A ze stejných příčin se lze důvodně domnívat, že každý výrobce prodávající na evropském trhu (a hlavně na něm, tj. zejména v případě, že se nepohybuje na americkém trhu) se logicky vždy pokusí každý problém, tedy i ten s přímými dopady na bezpečnost provozu (!), ututlat - např. pokoutnou svolávačkou nebo jakýmkoli jiným způsobem. :evil:

To jen mluvčí výrobců se snaží nevědomé mase zákazníků namluvit opak! Ostatně právě od toho jsou placeni... :(
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

PITRIS:
Nezlob se,ale tohle téma bych taky promazal..samý OFF TOPIC.. :?
FF

Příspěvek od FF »

Ja by som to presunul do OSTATNÍ a k názvu pridal ", ANEB TOYOTA V USA A ZVYŠKU SVĚTA" :wink: :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

FF píše:Ja by som to presunul do OSTATNÍ a k názvu pridal ", ANEB TOYOTA V USA A ZVYŠKU SVĚTA" :wink: :lol:
Máš recht - s olejem do feldy to nemá už nic společného. :lol:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Všechno souvisí se vším ;) teď jsem si koupil od Autotipu dlouhodobý test automobilů, stojí to za to.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

NOVON píše:PITRIS:
Nezlob se,ale tohle téma bych taky promazal..samý OFF TOPIC.. :?
NOVON:
Nezlob se, ale já ne - je to "normální" diskuse..... :?
FF

Příspěvek od FF »

Pitris píše:
FF píše:Ja by som to presunul do OSTATNÍ a k názvu pridal ", ANEB TOYOTA V USA A ZVYŠKU SVĚTA" :wink: :lol:
Máš recht - s olejem do feldy to nemá už nic společného. :lol:
:lol: :lol: :lol: :wink:
Itall

Příspěvek od Itall »

Není Japonec jako Japonec. Stačí si projít pár autosalonů u nás v ČR. Tam se sice spolehlivost neposoudí, ale některé věci vidět jsou. Např v kategorii malých aut mě překvapila Mazda 2, jak je uvnitř malá a i jinak nic moc. Bezprostředně jsem pak přesedl do Fiesty (to je stále sesterský vůz?) a byla prostornější i sympatičtější. Pak hned do Corsy, ta je uvnitř ještě prostornější. Pak do malého Swifta a kupodivu - ten byl uvnitř nejprostornější, má ale menší kufr. Potom Micra, ta je uvnitř jako chudý příbuzný. Yaris je dobře řešen, má posuvná zadní sedadla, ale vpředu není přehršel místa, zvl. pod volantem. Pak ten černý interiér v základu - nic moc, takhle v parném létě to musí být mňam. A digi přístroje uprostřed mě také nenadchly. Ale na spolehlivost Toyoty bych vcelku věřil. Aféry se strhly v Americe skutečně poté, co Toyota vytlačila GM z postu celosvětové jedničky a krachly americké automobilky. Nezdá se mi, že by to byla zcela náhoda.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Není Japonec jako Japonec. Stačí si projít pár autosalonů u nás v ČR. Tam se sice spolehlivost neposoudí, ale některé věci vidět jsou. Např v kategorii malých aut mě překvapila Mazda 2, jak je uvnitř malá a i jinak nic moc. Bezprostředně jsem pak přesedl do Fiesty (to je stále sesterský vůz?) a byla prostornější i sympatičtější. Pak hned do Corsy, ta je uvnitř ještě prostornější. Pak do malého Swifta a kupodivu - ten byl uvnitř nejprostornější, má ale menší kufr. Potom Micra, ta je uvnitř jako chudý příbuzný. Yaris je dobře řešen, má posuvná zadní sedadla, ale vpředu není přehršel místa, zvl. pod volantem. Pak ten černý interiér v základu - nic moc, takhle v parném létě to musí být mňam. A digi přístroje uprostřed mě také nenadchly. Ale na spolehlivost Toyoty bych vcelku věřil. Aféry se strhly v Americe skutečně poté, co Toyota vytlačila GM z postu celosvětové jedničky a krachly americké automobilky. Nezdá se mi, že by to byla zcela náhoda.
To rozhodně není (Japonec jako Japonec)! Pokud však chceš srovnávat vozy japonských značek (a nehovořil bych o "Japoncích", poněvadž většina z nich nemá s Japonskem nic společného) hlavně podle vnitřní prostornosti, pak ovšem ve Tvém výčtu chybí ti nejlepší ve třídě, jimiž jsou Honda Jazz a Mitsubishi Colt. Doufám, že jsi na ně "pouze zapomněl", nikoli že bys pro srovnání s evropskou konkurencí záměrně volil málo konkurenceschopné vozy, jak to s oblibou dělá většina motoristických novinářů píšících pod taktovkou Axel Springer Verlag(-u)...

K jednotlivým shora zmíněným vozům:
- Co vím, tak Mazda 2 nemá se současnou generací Fordu Fiesta nic společného; Mazda 2 se vyrábí ve Španělsku;
- Swift se vyrábí v Maďarsku;
- Micra snad rovněž ve Španělsku, v každém případě však v Evropě;
- Yaris z větší části (s výjimkou některých, zejména těch výkonných motorizací) ve Francii;
- Colt v Beneluxu;
- Jazz v Číně, Koreji a Japonsku (odtud jde Evropy jen minimum těch vrcholných verzí).

Existuje ovšem např. verze Colta vyráběná přímo v Japonsku pro asijské trhy, která je stylisticky velmi blízká evropské verzi, ovšem jedná se o vůz, který by byl např. v podmínkách ČR či Španělska, Itálie, Portugalska (tam ovšem dávají přednost spíše sedanům) či Řecka, o zemích jako Dánsko nebo Finsko ani nemluvě, schopen zastat roli plnohodnotného vozu ve finančně průměrně situované rodině, a to se nevyjadřuji o jeho technických a kvalitativních parametrech, dosti vzdálených (pochopitelně směrem do plusu) od evropské verze. Proto se ptám: Čí zájem stojí za tím, že se na evropském trhu pohybují právě takoví "nejaponští Japonci" a zákazník dnes nenarazí na kvalitního "japonského Japonce"? :evil:

P.S.: Otázka tarifních i netarifních překážek obchodu je mi přitom dostatečně známa.
Odpovědět