Amper plus
Moderátor: Colommbo
Amper plus
Zde na shopu jsem objevil přísadu do akumulátorů Amper plus. Má s tím někdo nějaké zkušenosti, pomůže to trochu starší baterii?
Pokud víte, že baterka po změření hustoty elektrolitu, zkrat.stability,napětí a kapacity je na tom špatně tak Vám nepomůže ani Ampér superplus.Pakli-že je baterka v dobré kondici tak je zas zbytečné jej použít.
Doporučuji jednou za rok nechat nabít baterii na PC řízeném nabíječi, který Vám doformuje baterii do maximálních charakteristických hodnot.
To samé udělat při koupi nové baterie, neboť v drtivé většině se jedná o baterie 85-95% vlastních charakteristik.Kdo je profík v bateriích tak se nemusíte obávat, ale kupovat, kdekoliv jinde je jistá věc, že baterie bude mít nižší životnost, než od toho profíka.
Doporučuji jednou za rok nechat nabít baterii na PC řízeném nabíječi, který Vám doformuje baterii do maximálních charakteristických hodnot.
To samé udělat při koupi nové baterie, neboť v drtivé většině se jedná o baterie 85-95% vlastních charakteristik.Kdo je profík v bateriích tak se nemusíte obávat, ale kupovat, kdekoliv jinde je jistá věc, že baterie bude mít nižší životnost, než od toho profíka.
S tím úvodem předchozího příspěvku se nemohu ani trochu ztotožnit. Přípravky podobného druhu totiž byly primárně vymyšleny (a to už hóóódně dávno) hlavně pro olověné aku-zdroje na dieselelektrických ponorkách, kde jsou nuceny pracovat v krajně obtížných podmínkách: hluboké vybíjení, nedobíjení, příliš vysoké či naopak příliš nízké provozní teploty... Jejich jediným smyslem je pak zabránit předčasné sulfatizaci desek, tj. vnitřní otravě aku, která je hlavní příčinou omezené životnosti olověného článku. A mají částečně i "oživovací" schopnost, tedy nejenže působí preventivně, ale také "léčebně" (obé se opět týká problému sulfatizace). Ponechávám přitom stranou moderní "vápníkové" a jiné technologie olověného článku, které jeho parametry sice výrazně vylepšují, nicméně i jim včas naordinovaný Ampérplus aj. pomůže.
O bateriích o kterých mluvíte je potřeba dodat, že se jednalo o trakční nebo staniční akumulátory.Startovačka je o trochu jiném režimu.Anonymous píše:S tím úvodem předchozího příspěvku se nemohu ani trochu ztotožnit. Přípravky podobného druhu totiž byly primárně vymyšleny (a to už hóóódně dávno) hlavně pro olověné aku-zdroje na dieselelektrických ponorkách, kde jsou nuceny pracovat v krajně obtížných podmínkách: hluboké vybíjení, nedobíjení, příliš vysoké či naopak příliš nízké provozní teploty... Jejich jediným smyslem je pak zabránit předčasné sulfatizaci desek, tj. vnitřní otravě aku, která je hlavní příčinou omezené životnosti olověného článku. A mají částečně i "oživovací" schopnost, tedy nejenže působí preventivně, ale také "léčebně" (obé se opět týká problému sulfatizace). Ponechávám přitom stranou moderní "vápníkové" a jiné technologie olověného článku, které jeho parametry sice výrazně vylepšují, nicméně i jim včas naordinovaný Ampérplus aj. pomůže.
Re: Amper plus
Já ho použil dvakrát. Nevím, jestli pomohl (nebo uškodil), ale v prvním případě se jednalo o Š favorit, aplikován po čtyřech letech provozu baterie, vydržela 7let. Podruhé do H civic ampérplus použit po sedmi letech, aku měněna po 10-ti letech. V obou případech auto celoročně venku, převážně provozované po městě, a (spíš preventivně) nabití baterky nabíječkou jednou za rok začátkem prosince. A pro úplnost informace - ve fáčku byla Varta, v civicovi aku origo z výroby. Ale nevím, jestli ampérplus pomohl, nebo jsem měl (jenom) štěstí na baterky.....Anonymous píše:Zde na shopu jsem objevil přísadu do akumulátorů Amper plus. Má s tím někdo nějaké zkušenosti, pomůže to trochu starší baterii?
A vo tom to je! Je zbytečné sypat tyto přípravky do nového akumulátoru či do akumulátoru pracujícího za ideálních podmínek. Ale rozhodně je vhodné je použít preventivně v momentě, kdy má aku 3-4 roky nebo musí pracovat za obtížných podmínek. Osobně se mi podařilo "oživit" již vyřazený akumulátor (už nešel pořádně dobít, postrádal "ampéráž"), který pak sloužil ještě další dva roky. Prostě jsem to zkusil, jelikož jsem potřeboval aku tehdy nesehnatelných rozměrů a pólování a žádný jiný k dispozici nebyl.