Amper plus

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

modelář píše: pokud už k sulfatizaci došlo, pak přípravky typu AmperPlus skutečně pomáhají prodloužit život akumulátoru, který by jinak už byl na vyhození
Alespoň to vyzkoušejte, prosííím! Já jsem vyzkoušel, opakovaně: někdy absolutní nula, jindy naprosto překvapivý výsledek. Pravda, vždy šlo o aku tzv. na vyhození, s nimiž jsem si následně pohrál s modelářskou nabíječkou, ale některé se dokonce vrátily zpět do aut, byť ne vždy nutně stejných. :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

FF píše:...nedívaj sa medzi dvomi akumulátormi na rozdiel v ich kapacite (2Ah), ale v ploche mriežky, ktorá je vyjadrená štartovacím prúdom. Ja mám 46Ah EN450A a kámoš má 55Ah EN420A.
Aha dík, toho jsem si nikdy nevšimnul a asi to bude i důvod proč některé vydrží déle a jiné půlku této doby. :shock:
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Vyzkoušeno mnohokrát, jsem slušně vybavený.Tvůj subjektivní dojem spočívá v tom, že když použiješ Ampérplus, nebo cokoliv jiného na bázi peroxidu, tak nastane proces částečné deoxidace sulfátu, při tomto procesu však nastává zároveň rychlejší oxidace a zároveň častečná ravitalizace elektrolitu, při deoxidaci povrchu olova dochází k ulomování nánosu sulfátu a tím i k možnému porušení struktury spojů, nebo samotných desek(mřížek) a tím je snížena , nebo přerušená vodivost.Veškerý ten bordel zapadne mezi mřížky a kousky odlomeného olova oxidací, většinou způsobují zkrat, když ho nezpůsobí tak i sebelepším vylitím a následným vypláchnutím baterie a použitím nahuštěného elektrolitu nedocílíš interní čistoty baterky a proces nastává znovu a mnohem rychleji.
Určitě jsi zkoušel odporové ztrátové zatížení u čisté a zasulfátované baterky, Do určité míry, pokud budou baterie obě na stejné počáteční urovni se po nějaký čas budou vybíjet stejně, pak ale nastane okamžik, kdy dobrá baterka si začne udržovat svou konstatní kapacitu a to z důvodu čisté bezodporové vodivosti, kdežto u sulfátů ta ztráta působí i na elektroliticky uvolněné částice olova a na svorkách už nenajdež, to pravé ořechové, když toto zopakuješ několikrát a podobný proces očekávej i u nabíjení tak při přložení zkraťáku zjistíš hodnoty v % stavu baterií.
Sohlasím s tebou, že když použiješ např 74 Ah např ve feldě tak ještě nějaký čas vydrží, ale jen z důvodu menšího vytížení.Záleží na rozsahu interní oxidace, určit přesný termín KO baterky není možný, ale vždy příjde v ten nejnevhodnější okamžik.
modelář

Příspěvek od modelář »

Jo, takovéto vysvětlení tedy beru - díky za něj! :wink:
FF

Příspěvek od FF »

FF píše:...si myslím, že pomáhajú predĺžiť akurát agóniu, a nie životnosť odchádzajúceho akumulátora...
...znova ocitujem jedného múdreho diskutujúceho - na margo prípravkov do "odchádzajúceho" akumulátora, ktorý to už niekde vyššie napísal! :wink: :wink: :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

Někdy se může hodit i to prodloužení agónie - např. na překlenutí doby do momentu obstarání odpovídající náhrady. Akumulátor je totiž investice na mnoho let dopředu, proto není dobré koupit zrovna ten první, na který hned v prvním obchodě narazím. A teď nehovořím jenom o tom, aby tzv. pasoval z hlediska rozměrů a polarity...
To zas byl den

Příspěvek od To zas byl den »

No a kerej teda, až ten druhej? nebo kerej je ten nejlepší co nejvíc vydrží......se předveď.
Seš tu suveréně největší fylozof, tak sem na tebe zvědavej, nic proti tobě nemám, jenom sem zvědavej.
modelář

Příspěvek od modelář »

Na tom není nic k filosofování:

1/ vzhledem k prostorovému řešení schránky, standardnímu pólování i provedení pólů, dostatečnému výkonu alternátoru a běžných nárocích startéru mohu do svého vozu použít prakticky jakýkoli;

2/ jenže je lepší volit vysoký (odpovídající "originálu"), poněvadž pak nebudu muset řešit dodatečnou úpravu uchycení, které je v daném případě nikoli "za patu", ale "shora";

3/ takový ovšem zdaleka nemají v každém kšeftě, a když už, pak zase nemá potřebou kapacitu, kterou potřebuji, poněvadž mám na aku pověšený z hlediska klidového odběru poměrně náročný zabezpečovací systém, elektronický odpuzovač hlodavců atd.; větší kapacitu využiji i pro "krmení" modelářské nabíječky v terénu;

4/ když má odpovídající kapacitu, pak často nemá takový startovací proud, jaký by mít mohl - tedy když už se takové akumulátory vyrábějí, ale málokdo je drží na prodejně;

5/ no a když konečně odpovídá bodům 1-4, pak bych si rád vybral i použitou technologii (byť ta často souvisí s bodem 4) a event. značku.


Chápu, že obchodníci typu "to zas byl den" a "to zas bude den" mají nejraději zákazníky typu "kup, co nabízím a (nebo) táhni", ale naštěstí si my, zákazníci, můžeme dnes vybírat (i to, u koho nakoupíme), což je jedině dobře, pro nás. Jim je ovšem také dobře (alespoň zatím), jelikož se zase jednou úspěšně zbavili "obtížného hmyzu", aniž by museli hnout prstem, a výdělek na těch zbývajících, co přijdou a koupí to první, co je jim nabídnuto (ať již proto, že vůbec netuší, která bije, nebo že jsou v situaci, kdy jim nic jiného nezbývá - třeba z důvodu, že nepoužili AmperPlus... :lol: ), je stále ještě dobře živí, protože takových zákazníků je pořád naprostá většina! :evil:

Jak se ti zamlouvá takovýto "filosofický" závěr?
modelář

Příspěvek od modelář »

Zapomněl jsem na jeden velmi důležitý bod:

6/ stáří akumulátoru, tj. kdy byl vyroben, resp. jak dlouho se válel ve skladech/na prodejně.
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

modelář píše:Na tom není nic k filosofování:

1/ vzhledem k prostorovému řešení schránky, standardnímu pólování i provedení pólů, dostatečnému výkonu alternátoru a běžných nárocích startéru mohu do svého vozu použít prakticky jakýkoli;

To určitě.

2/ jenže je lepší volit vysoký (odpovídající "originálu"), poněvadž pak nebudu muset řešit dodatečnou úpravu uchycení, které je v daném případě nikoli "za patu", ale "shora";

To máš blbý, ale to se nechá upravit.Při Tvé šikovnosti s tím nebudeš mít problém, anebo pořiď origo

3/ takový ovšem zdaleka nemají v každém kšeftě, a když už, pak zase nemá potřebou kapacitu, kterou potřebuji, poněvadž mám na aku pověšený z hlediska klidového odběru poměrně náročný zabezpečovací systém, elektronický odpuzovač hlodavců atd.; větší kapacitu využiji i pro "krmení" modelářské nabíječky v terénu;

Proč v tom případě to neřešíš záložním zdrojem? Je pravdou, že v nových autech je té elektroniky přehnaně moc a ty baterky s tím mají problém

4/ když má odpovídající kapacitu, pak často nemá takový startovací proud, jaký by mít mohl - tedy když už se takové akumulátory vyrábějí, ale málokdo je drží na prodejně;

Věř tomu, že takové baterky existují, ale pro takové extrabuřty musíš jinam, třeba přímo na výrobce

5/ no a když konečně odpovídá bodům 1-4, pak bych si rád vybral i použitou technologii (byť ta často souvisí s bodem 4) a event. značku.

Ano, dle bodu 1-4, prostě musíš mít extrabuřty.

6/ stáří akumulátoru, tj. kdy byl vyroben, resp. jak dlouho se válel ve skladech/na prodejně.

A proto Ti nezbyde nic jiného než tu baterku doma doformovat do 100% hodnoty, anebo si vyber baterku hodně mladou, poznáš to na vyraženém kódu na prvních třech číslech, což je měsíc a rok např.010 leden - 2010, já doformovávám každou baterku.Tedy elektrolitickou.Gelovky nebo separačky jen došťouchnu.

Chápu, že obchodníci typu "to zas byl den" a "to zas bude den" mají nejraději zákazníky typu "kup, co nabízím a (nebo) táhni", ale naštěstí si my, zákazníci, můžeme dnes vybírat (i to, u koho nakoupíme), což je jedině dobře, pro nás. Jim je ovšem také dobře (alespoň zatím), jelikož se zase jednou úspěšně zbavili "obtížného hmyzu", aniž by museli hnout prstem, a výdělek na těch zbývajících, co přijdou a koupí to první, co je jim nabídnuto (ať již proto, že vůbec netuší, která bije, nebo že jsou v situaci, kdy jim nic jiného nezbývá - třeba z důvodu, že nepoužili AmperPlus... :lol: ), je stále ještě dobře živí, protože takových zákazníků je pořád naprostá většina! :evil:

On každý z Nás rád prodá to, co má na krámě nebo kdekoliv jinde, jen je otázka jak to umíš prodat a co k tomu přidáš, pak si nemusíš o lidech myslet, že když nekoupí tak ať táhnou.Jenže Tvoje filozofie v tomhle směru spočívá v názoru co obchodník, to zloděj.I bych s Tebou souhlasil, ale to jsme ze sebe udělali sami.

Jak se ti zamlouvá takovýto "filosofický" závěr?
I když se mě netýká Tvoje reakce....nepřekvapil jsi.Nemáš doma zákaz mluvit?
modelář

Příspěvek od modelář »

To mipesa: Sázím pravidelně 1 sloupeček v loterii. A víš proč? Abych se, tedy až vyhraju, mohl odstěhovat do Austrálie, kde v okruhu 500 km (nebo snad mil - ani nevím, v jakých jednotkách tam vlastně měří vzdálenost) nebudou žádní lidé, jenom samí klokani a králící, s nimiž té řeči člověk moc nedá... :lol:

Ale k věci: Já s Tebou souhlasím! A předpokládám, že jako správný obchodník také víš, že právě zákazníci mého typu se k Tobě budou rádi vracet (i kdyby měli vážit cestu přes půl Evropy), pokud vůči nim projevíš jistou vstřícnost ve formě pochopení pro jejich nestandardní požadavky, že tito zákaznící obvykle neřeší otázku ceny (čímž rozhodně nechci říct, že vždy bez rozmyslu kupují to nejdražší) a že Ti naženou další zákazníky, kteří sice třeba sami nějaké zvláštní nároky nemají, ale nechají si poradit. Ber to jako recept, jak "na nás", a bude spokojenost na obou stranách! :wink:


P.S.: Rád si k Tobě zajedu nechat proměřit kapacitu aku, pokud disponuješ automatickým měřákem s tiskárnou výsledku v podobě "účtenky". :D
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

modelář píše:To mipesa: Sázím pravidelně 1 sloupeček v loterii. A víš proč? Abych se, tedy až vyhraju, mohl odstěhovat do Austrálie, kde v okruhu 500 km (nebo snad mil - ani nevím, v jakých jednotkách tam vlastně měří vzdálenost) nebudou žádní lidé, jenom samí klokani a králící, s nimiž té řeči člověk moc nedá... :lol:

Ale k věci: Já s Tebou souhlasím! A předpokládám, že jako správný obchodník také víš, že právě zákazníci mého typu se k Tobě budou rádi vracet (i kdyby měli vážit cestu přes půl Evropy), pokud vůči nim projevíš jistou vstřícnost ve formě pochopení pro jejich nestandardní požadavky, že tito zákaznící obvykle neřeší otázku ceny (čímž rozhodně nechci říct, že vždy bez rozmyslu kupují to nejdražší) a že Ti naženou další zákazníky, kteří sice třeba sami nějaké zvláštní nároky nemají, ale nechají si poradit. Ber to jako recept, jak "na nás", a bude spokojenost na obou stranách! :wink:


P.S.: Rád si k Tobě zajedu nechat proměřit kapacitu aku, pokud disponuješ automatickým měřákem s tiskárnou výsledku v podobě "účtenky". :D
Tak Ti z celého srdce přeji, abys vyhrál, hlavně zahoď noťase, ty klokani by Ti ho mohli sežrat.To už nebudeš potřebovat ani měřit baterku.To Ti bude ukradené.
modelář

Příspěvek od modelář »

Místo noťase si pořídím pořádnou pušku: na klokany! Prý se za jejich odstřel a dodání ke zpracování masa dokonce něco platilo, ale co přišla krize, tak ustal export klokaního masa, takže zbydou jenom na domácí steaky... Mimochodem, pokud je to dobře udělané, tak je to chutné, byť na můj vkus trošičku kousavé/tuhé.
To zas bude den

Příspěvek od To zas bude den »

modelář píše:Na tom není nic k filosofování:

1/ vzhledem k prostorovému řešení schránky, standardnímu pólování i provedení pólů, dostatečnému výkonu alternátoru a běžných nárocích startéru mohu do svého vozu použít prakticky jakýkoli;

2/ jenže je lepší volit vysoký (odpovídající "originálu"), poněvadž pak nebudu muset řešit dodatečnou úpravu uchycení, které je v daném případě nikoli "za patu", ale "shora";

3/ takový ovšem zdaleka nemají v každém kšeftě, a když už, pak zase nemá potřebou kapacitu, kterou potřebuji, poněvadž mám na aku pověšený z hlediska klidového odběru poměrně náročný zabezpečovací systém, elektronický odpuzovač hlodavců atd.; větší kapacitu využiji i pro "krmení" modelářské nabíječky v terénu;

4/ když má odpovídající kapacitu, pak často nemá takový startovací proud, jaký by mít mohl - tedy když už se takové akumulátory vyrábějí, ale málokdo je drží na prodejně;

5/ no a když konečně odpovídá bodům 1-4, pak bych si rád vybral i použitou technologii (byť ta často souvisí s bodem 4) a event. značku.


Chápu, že obchodníci typu "to zas byl den" a "to zas bude den" mají nejraději zákazníky typu "kup, co nabízím a (nebo) táhni", ale naštěstí si my, zákazníci, můžeme dnes vybírat (i to, u koho nakoupíme), což je jedině dobře, pro nás. Jim je ovšem také dobře (alespoň zatím), jelikož se zase jednou úspěšně zbavili "obtížného hmyzu", aniž by museli hnout prstem, a výdělek na těch zbývajících, co přijdou a koupí to první, co je jim nabídnuto (ať již proto, že vůbec netuší, která bije, nebo že jsou v situaci, kdy jim nic jiného nezbývá - třeba z důvodu, že nepoužili AmperPlus... :lol: ), je stále ještě dobře živí, protože takových zákazníků je pořád naprostá většina! :evil:

Jak se ti zamlouvá takovýto "filosofický" závěr?
Eště že stebou nemám dvoudomek.Já se ti divim.Asi se musíš hodně nudit.To zas byl den a to zas bude den sem já jeden nebo si to aspoň myslim že to používám jenom já.Ale proč to tak ti vyvoslovat nebudu protože by mě stebe bolela hlava.Zákazníky vokrádám jak jen to de, to dělá každej nebo aspoň každej rozumnej, vodpověď si nech pro sebe já ti na ní prdim.
modelář

Příspěvek od modelář »

Aspoň, že se k tomu vokrádání otevřeně doznáš! Mně zas z pozice zákazníka maximálně s.rou servismani, kteří mne nejenom vokrádají, ale ještě přitom ze mě dělají dělají vola a za zády se smějou tomu, jak s někým opět vydrbali. Možná by se ten kvér hodil "nejen" na klokany...

P.S.: Pokud ti kazím kšeft, což mi ve vztahu k podobným týpkům činí jisté potěšení, tak moji odpověď nečti! Ty na ni stejně prdíš, ale pokud se alespoň jeden zákazník zamyslí, než příště vyrazí do servisu, nepsal jsem ji zbytečně.
Odpovědět