Aky olej do 1,2 HTP
Moderátor: Colommbo
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Moze byt ved sa nehadam iba som napisal co mi povedal ale je pravda že uz som kupoval milion filtrov na tu HTP aj origo aj mann aj Hengst ani v jednom neboli ani tie gumicky ani ten natrubok a pri 1,9 tdi to bolo vzdy zo sosacikom aj s novymi gumickami samozrejme.Takze asi nieco natom bude.:)A verim ze ten tlak je tam urcite vyssi ako pri HTP uz len pri tom naraste otacok pri zopnuti turba stupa aj tlak oleja aspon ten naporovy urcite na zaklade rychlejsieho nastupu otacok ako pri HTP a uz aj samotnov konstrukciou spalovania diesloveho motora a benzinoveho ale jednonacne som aj ja za vymenu aspon sem tam a dnes som bol v skodovke a obejdnane A ano teplotne je namahany viac mozno ako ten diesel kvoli zlej konstrukcii motora a hlavne zle umiestnenie katalyzatora kvoli ktoremu to cele vznika ale aj tak ako som pisal preco potom nerobia tie fiktre takje iste ako na 1,9 tdi aj stym sosacikom ?!:)
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Benzínové motory majú širší rozsah otáčok a vyššie maximálne otáčky, ako dieselové motory. Takže otáčky nie sú dôvodom. Olejové čerpadlo je určite dimenzované a sprevodované tak, aby zabezpečovalo dostatočný tlak oleja a dostatočné mazanie v celom rozsahu otáčok v prípade obidvoch motorov. Tlak bude regulovaný redukčným ventilom. Skutočne nevidím dôvod, prečo by mal byť rozdiel v tlaku oleja výrazne odlišný.Návštěvník píše:...A verim ze ten tlak je tam urcite vyssi ako pri HTP uz len pri tom naraste otacok pri zopnuti turba stupa aj tlak oleja aspon ten naporovy urcite na zaklade rychlejsieho nastupu otacok ako pri HTP a uz aj samotnov konstrukciou spalovania diesloveho motora a benzinoveho...
Hlavne tu však nevidím súvislosť s opotrebením tesnení na olejovom filtri.
Verím, že Ti to povedali v servise, len neverím ich zdôvodneniu.
Funkčnosť spätného ventilu by si si mal vedieť overiť (aj keď to v Tvojom prípade nie je také isté).
Pozri túto diskusiu:
http://www.oleje.cz/forum/pozerate-pred ... t5225.html
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Tak jsem včera se světlem zahlídal skrze olejové víčko do motoru. V tuto chvíli asi 77tKm. V místě, kde byla ostrá hrana a kde olej seděl, tak byl černý přípálený nános (obdobně jako koutový svár). Jinak vnitřek je do zlatava bez jakýchkoliv nečistot. Nicméně na vačce jsem viděl dvě rovnoběžné lehounké jemňounké rýhy po celém obvodu (na dosedací třecí ploše). Zahlédl jsem i pružinu a i tam níže bylo čisto.
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Opak je pravdou, u 2.0 L benzínu a 2,0L TDi tlak oleje - Ford
benzín při 2000 ot/min.......3.5 bar
nafta při 2000 ot/min.........2.0 bar
To samé je i u jiných značek, kde výše tlaku záleží na předepsaném oleji a velikosti kluzných ploch na klikovce. Čím větší plocha, tím menší tlak a naopak.
benzín při 2000 ot/min.......3.5 bar
nafta při 2000 ot/min.........2.0 bar
To samé je i u jiných značek, kde výše tlaku záleží na předepsaném oleji a velikosti kluzných ploch na klikovce. Čím větší plocha, tím menší tlak a naopak.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Zdravím,chci se zeptat na jednu věc u tohoto motoru.Ted jsme měnili na Fabii 1.2 47kw r.v.2004 rozvody,na puvodních mělo auto najeto 185 tis a dost to "rachtalo" hlavně při startu ten zvuk nebyl uplně ono.Ted k jadru věci,myslel jsem že když se vyměni rozvody tak to už tak rachtat nebude tolik ale děla to pořad stejně a to i na volnoběh kdy je ten řetez dost slyšet,mohlo by to byt třeba olejem?Slyšel jsem od mechoše co měnil několika lidem rozvody u těchto motoru že se pak motor(řetez) dost stišil ale to bohužel neplati u našeho.Auto jezdi na lpg,tak jestli to neni třeba tím,těžko řict.Jinak rozvody jsou origo,koupeny přimo ve Škodovce.Posledni 4 vyměny oleje auto dostava Millers Oils Xf Longlife 5w 40,což neni zrovna levny olej,takže je vůbec otázka jestli ho tam ma cenu lit nadale nebo zkusit něco jineho?
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Škoda tak drahého oleja do HTP. Hlavne ak tieto trojvalce potrebujú hlavne časté výmeny. Na tvojom mieste by som dal nejakú bežnú 5W-40-ku za rozumnú cenu (napr. Shell Helix Ultra 5W-40), a hlavne skrátil interval výmeny na nejakých 7 tisíc km. Prípadne ak jazdíš skôr dlhé trasy, môžeš skúsiť dať aj 10W-40.
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Som tu spravne na : http://www.oleje.cz/5w40klube1H píše:Na tvojom mieste by som dal nejakú bežnú 5W-40-ku za rozumnú cenu...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Nie ten odkaz nefunguje to si robime len prdel
Kludne skus iny olej - znacku. Aj ked das rovnaku SAE triedu nejake rozdiely su medzi olejmi. Niektory davaju do HTP dokonca 5W50. Skus pohladach na forach ake maju skusenosti bud s tou 5W50 (davala sa kvoli prehrievaniu oleja) alebo s inymi znackami SAE 5W40Bitttpower píše:Posledni 4 vyměny oleje auto dostava Millers Oils Xf Longlife 5w 40,což neni zrovna levny olej,takže je vůbec otázka jestli ho tam ma cenu lit nadale nebo zkusit něco jineho?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9848
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Co všechno obsahuje ta rozvodová sada, tedy co vše bylo měněno...?Bitttpower píše:...rozvody jsou origo,koupeny přimo ve Škodovce...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Tak kupoval to mechoš jako sadu ve škodovce a popravdě nevím co všechno to obsahuje.Ale je to člověk ktery tomu rozumí a ví co ma vyměnit takže mu 100% veřim že bylo vyměněno vše co mělo byt vyměněno.Jinak olej se měni většinou do 10 tis km,nějake přejižděni nehrozi.Uvažoval jsem nad Mogulem Racing,ted ho ma Mogul za celkem dobrou cenu.Mne spiš šlo o to jestli tady někdo taky neměnil rozvody na tomto motoru a jestli pozoroval nějakou změnu nebo ne.Nebo jestli nema někdo osvědčenou nějakou značku oleje do Htp ktery by motoru chutnal
Re: Aky olej do 1,2 HTP
HTP z prvních let výroby měly s rozvody problémů hafo, nevím, jestli nějakým olejem se to vyřeší. Spíš ne. Hlučnost je možná to nejmenší...
Mám zkušenost jen s novějším motorem 51 kW, a ten běhal přes 180000 km s rozličnými oleji 5W-40 (i Cinol) bez problémů.
Mám zkušenost jen s novějším motorem 51 kW, a ten běhal přes 180000 km s rozličnými oleji 5W-40 (i Cinol) bez problémů.
- Colommbo
- Příspěvky: 9848
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Některé starší malé Oply Corsa používají taky litrové tříhrnky a řetězovým rozvodem, který po nějaké době začne rachtat jak traktůrek na naftu. Po výměně všech potřebných částí je opět ticho, proto jsem se ptal, co všechno bylo měněno. U Corsy se měnívají kupř. i vačková kola, jejichž ozubení je vytahaným (volným) řetězem jednostranně opotřebované a nesprávné nabíhání řetězu právě způsobuje ten rachot. Pokud po výměně rozvodů motor rachtá dál, olejem to nespravíš...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Můžeš mít v háji napínak řetězu, tím pádem to pořád řachtá. Můžeš tam zkusit dát 5W-50
- Colommbo
- Příspěvky: 9848
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Aky olej do 1,2 HTP
Ten měl být v motoru už dááávno...skodovkar píše:...Můžeš tam zkusit dát 5W-50...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90