Aku
Moderátor: Colommbo
Co takhle zkusit Midac.Jezdím do firmy, kde na ně přešli před 4 roky a nemají problém.Používají trakční i startovací.Je pravdou, že mobilní flotila se má v té firmě jak v bavlnce.To dělá strašně moc.A cena je solidní.Já mám objednanou jednu do auta 12V 80Ah za 1 550,- bez DPH, ale přes tu firmu.Tak jí chci prubnout.A vím ,že bude nabitá do konečných znaků, což je dost důležité.
Tak paní řidička by ráda do fabky 40kW novou baterku. Taková necitelnost k původní sedmileté Akumě, už se z ní stal člen naší rodiny Můžete mi něco doporučit? Na ceně vyloženě nesejde. Zaujala mě VARTA BLUE dynamic, máte nějaké zkušenosti? ( http://www.oilcentrum.cz/portal/?menuId ... /VBD533062 )
A jak je to s tím startovacím proudem?
A jak je to s tím startovacím proudem?
Paní řidička je nervózní, protože jí to prý za mrazu hůře startuje. A dojíždí do práce, kterou má na kopci, v zimě tam fakt pěkně fouká. Pamatuji si, že nám za 15min na Silvestra zamrzlo ve skleničce šampáňo
Už minulou zimu jsme to zvažovali, ale vydržel (v garáži jsem ho raději dobil při delším stání).
Dodávám, že auto nemá žádnou nadstandardní výbavu (jen světla-bez mlhovek, větrák,zadní vyhřívané okno, ABS).
Modeláři jak je to s tím proudem? Čím více tím lépe?
Už minulou zimu jsme to zvažovali, ale vydržel (v garáži jsem ho raději dobil při delším stání).
Dodávám, že auto nemá žádnou nadstandardní výbavu (jen světla-bez mlhovek, větrák,zadní vyhřívané okno, ABS).
Modeláři jak je to s tím proudem? Čím více tím lépe?
Rozhodně ano, ale pro kapacitu už to tak úplně neplatí, byť dodaný náboj se samozřejmě od kapacity odvíjí, Vyšší "C" je totiž o "tvrdosti" zdroje, tj. o nízké závislosti napětí na proudovém odběru, samozřejmě jen do určité míry vyčerpání kapacity zdroje. A v kategorii startovacích akumulátorů jsou na tom nejlépe gelovky, které ještě navíc vykazují i minimální samovybíjení.skodovkar píše:Modeláři jak je to s tím proudem? Čím více tím lépe?
Ano, rozhodne je lepsi preferovat vysokou hodnotu startovaciho proudu. Nepredpokladam totiz, ze by "ridicka" planovala z baterky tahnout diskoteku pred mistnim kulturakem. Tam by mela vyznam i kapacita.
Velikost startovaciho proudu je ovlivnena konstrukci a jsou tak v dostupnych akumulatorech pomerne velke rozdily. Pri srovnavani pozor na to, podle ktere normy byla hodnota proudu stanovena.
Ja bych do takoveho auta volil levny AKU s nizsi kapacitou (treba tech 40Ah) a radeji usetril penize. "Lepsi" aku nebude vyuzit.
"Gelovku" bych urcite do bezneho auta nedaval. Ma jine pozadavky na nabijeci soustavu. Nakonec ani elektricke paremetry "gelovek" ve srovnani s kapalnym elektrolytem nejsou nikterak zazracne.
Velikost startovaciho proudu je ovlivnena konstrukci a jsou tak v dostupnych akumulatorech pomerne velke rozdily. Pri srovnavani pozor na to, podle ktere normy byla hodnota proudu stanovena.
Ja bych do takoveho auta volil levny AKU s nizsi kapacitou (treba tech 40Ah) a radeji usetril penize. "Lepsi" aku nebude vyuzit.
"Gelovku" bych urcite do bezneho auta nedaval. Ma jine pozadavky na nabijeci soustavu. Nakonec ani elektricke paremetry "gelovek" ve srovnani s kapalnym elektrolytem nejsou nikterak zazracne.
Na tohle fakt bacha!Pkod píše:Pri srovnavani pozor na to, podle ktere normy byla hodnota proudu stanovena.
Jinak já bych tam také gelovku nedával - už proto, že ta Fabka má nejspíše nastavenu vyšší hodnotu provozního napětí v síti, což by bylo pro gelovku smrtící. Uvedl jsem ji jaksi jen pro úplnost. Ale pro toho, kdo ji použít může a provozuje auto krajně nepravidelně či má třeba specifické nároky na tvrdost zdroje, např. za účelem napájení palubní hi-fi aparatury, se jedná o dobrou, byť finančně náročnou volbu.
Pokud Tě zaujala Varta, řekl bych, že paní řidička (a i fabča) budou spokojené......skodovkar píše:Tak paní řidička by ráda do fabky 40kW novou baterku.......Zaujala mě VARTA BLUE dynamic, máte nějaké zkušenosti? ( http://www.oilcentrum.cz/portal/?menuId ... /VBD533062 ).....
S tou Vartou nic nezkazíš, ale obecně pro paní řidičku není podstatné jestli proudová startovatelnost bude větší či menší, pokud bude mít v cajku kompl.el soustavu bez zbytečných odporů a mech.odporů, postačí paní řidičce, jak už někdo psal 40Ah.Gelovku pro tento případ bych také hodil k ledu.I baterka potřebuje údržbu.pokud pořídíš paní řidičce baterku s větší kapacitou, tak při pojížďkách do práce budeš stále té baterce s vyšší kapacitou stále dlužit krmení, to sice budeš i u 40 Ah, ale ne tolik.Za sebe - max.55Ah.Negativa a pozitiva vs. způsob zacházení je na dlouhé povídání a na to teď nemám - bohužel.
http://www.wind-sun.com/ForumVB/showthread.php?t=4584
Cold Cranking Amps
Cold Cranking Amps