aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

PPP

aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od PPP »

Ahojte, do olejov toto asi velmi nepatri, tak sa som to supol do ostatneho.
Aka kvapalina by bola vhodna do spojkovej hydrauliky?

Brzdovka ma sice najvyssi bod varu/rozkladu alebo co ja viem coho, ale zase tuto vlastnost relativne rychlo straca pohlcovanim vlhkosti. Ma sice dalsie vyhody, ako nizka viskozita, relativne dobre maze ale zase je dost agresivna ku gume a laku ak sa na lak dostane.

Potom tu mame rozne oleje, dokonca niektorymi vyrobcami spojkovych hydraulik (magura napr.) odporucane, ci uz mineralne, ktore sice nemaju taku tepelnu odolnost a podla niektorych for su dokonca tiez agresivne ku tesneniam, alebo synteticke, ako hydraulicky olej do posilovaca (atf) alebo do hydraulik v citroenoch a spol. (hlm), ktore uz take agresivne ako mineral vraj nie su. Ale zase maju vyssiu viskozitu, takze mozu teoreticky sposobovat vyssi odpor spojkovej packy. Ale asi len teoreticky, lebo prakticky sa uzivatelia magur stazuju len na malu zivotnost a nie na tuhy chod, ale naopak si pochvaluju lahky chod. Otazne je co sa s takymi to olejmi deje pri nizkych teplotach okolo nuly, ale kedze posilovace posiluju aj vtedy tak to snad zvladaju bez premeny na margarin, ked aj obycajny motorvy olej pri nule este stale tecie :).

Potom su tu este rozen zaujimavosti ako pag pouzivany v klimatizaciach, ten rozhodne pod nulou netuhne ale neviem ako zvlada vysoke teploty.

Ona ta spojka teoreticky vysoke teploty nebude dosahovat, ale moze sa od motora ohriat na 80 amozno aj viac stupnov.

Zatial do vyzera ze bud ostanem pri brzdovke, alebo skusim atf, pripadne lhm. Len ten atf musim zohnat synteticky a nie mineralny.

Pripaden vas napada nieco ine?
Pripadne vas napada preco atf, lhm, brzdovku nie?

Mimochodom pojde o spojku na moto, dorabanu z cinskych komponentov. Mozno si zarabam na odvoz ked to rupne, lenze pred montazou si to dobre pretestujem nanecisto, aj gumicky necham macat par tyzdnov vo vybranej kvapaline co s nimi porobi.
v.vilik

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od v.vilik »

Nechápu oč ti jde a proč to. Dej tam vyzkoušenou brzdovku a je to.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9917
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od Colommbo »

Taky mi přijde, že přátelé "spod Tatier" někdy vymýšlejí blbosti... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od Durex »

Nejlépe funguje to,na co byl systém stavěn. Pokud máš spojkové vedení na DOT4 použij DOT4. Pokud na minerální olej,použij ten. Ono totiž těsnění je z gumy. A každá použitá směs se chová jinak. Jsou pryže,co se absolutně nesnesou s minerálními oleji a okamžitě bobtnají. Také jsou pryže,kterým je to šumák. A přesto oboje jsou černé :D Pouhým okem ale nepoznáš,co je to za směs. Takže nedoporučuji dělat tyto pokusy v případě,že máš jen jednu sadu těsnění :lol: Já jsem toho najezdil s hydraulickou spojkou na DOT3 nebo 4 dost. Pokud se pravidelně mění a není zavzdušněná,tak funguje bez problému několik desetiletí ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od bio »

Durex to přesně vystihl, ale jinak si udělej co chceš, následky poneseš sám. :evil:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od skodovkar »

Materiály se budou zaručeně snášet pouze s tím, na co je hydraulický okruh konstruován.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9917
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od Colommbo »

PPP píše: ...Mimochodom pojde o spojku na moto, dorabanu z cinskych komponentov...
Možná že i tohle by si zasloužilo bližší vysvětlení... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od Návštěvník »

Tazatel nejspíše podlehl bezvýsledným diskusím na cyklistických fórech o tom, jaké hydraulické médium v brzdách je "nejlepší". Problém je v tom, že diskutující opomíjejí to úplně hlavní, totiž že výsledek závisí především na konstrukci, resp. konstrukčním provedení všech pohyblivých částí, na velikosti kotoučů a na vlastnostech materiálu brzdových destiček vs. materiálu kotoučů - ve smyslu, jak "se sejdou". Hydraulické médium je přitom za běžných teplot z hlediska výsledku nedůležité.

Jenže hydraulické ovládání spojky je věc, která je s přihlédnutím k poměrně náročným požadavkům výkonnostních cyklistů naprosto triviální, kde na druhu použitého média už vůbec nezáleží. Samozřejmě jen pokud jsou použity kompatibilní materiály.
v.vilik

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od v.vilik »

Já sice nevím, který jsi Návštěvník, je vás tu několik :mrgreen: , ale plně souhlasím. :wink:
Naposledy upravil(a) v.vilik dne pon srp 04, 2014 15:39, celkem upraveno 1 x.
Návštěvník

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od Návštěvník »

Já jsem ten nejproblematičtější (obvykle nejrýpavější :P ) návštěvník a onen souhlas mne velmi těší. Díky za něj! :D
PPP

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od PPP »

cinske komponenty = bez specifikacii, snad len ze hadica by mala byt zvnutra poteflonovana, ale o hlavnej pumpe a pracovnom pieste v podstate nic neviem. Hlavna pumpa = bezna ebay, aj ked ja som vzal kopiu radialneho bremba akurat ze len s 12mm piestikom. Pracovny valec sa asi naviac podoba na hebo, mozno pbr, akurat stoji desatinu, alebo ani tolko nie. Snad len ze co sa tyka moznosti montaze je lepsie vyrieseny nez znackove hebo alebo pbr. Ale ten je este len na ceste.

brzdovka = najagresivnejsia, staci sa pozriet na to co spravi s dvojrocnym lakom, ktory si olej ani nevsimne. Tiez ciernava, ktora vznika z vyplaveneho uhliku z tesneni tiez o niecom hovori. Odolava len tesnenie, ktore je dostatocne odolne agresivnym latkam, takze zvladne aj brzdovku.

oleje zas az take agresivne ku gume nie su a guma ktora znesie brzdovku znesie aj oleje, obvykle

na cyklistickych forach som velmi nehladal, snad pred rokmi, ked som hladal nejake informacie o sedlach a co tam poniektori, ako je tu Durex (asi najvasi taraj na oleje.cz, ako dokaz staci vlakno o baterkach, prve dve strany) nataraju, to je hroza. Takze aj o kvapalinach do spojok pisu akurat to ze treba podporovat marketing a kupit original 100ml kvapaliny za 30e a nie 1000ml za 7e. Snad az na vynimky, ale tie asi nie su uznavane, pretoze im ritolezci okamzite nepritakavaju, slovami - suhalsim, pod to sa mozem podpisat a pod. Asi preto, lebo bud netusia o com pisu, alebo sa neobtazuju na plebs vobec nieco napisat.

magura robi napriklad dve spojkove sady, jednu pre vlastny mineralny olej, druhu pre brzdovku

na maguru pre mineral sa stazuje dost ludi a to aj takych, ktori si precitaju navod a leju do nej original maguracku "krv", cize mineralny olej. Na par forach som sa ale docital ze ti co sa vykaslali na maguracky olej, a presli na atf do posilovacov su spokojni a nevedia co je to tecuca spojka.

Ale vdaka, aspon ste ma uistili, ze na oleje cz sa budem zbytocne pytat na kvapalinu do hydrauliky, pretoze to:
1. nik co to tu este cita nevie a ti co to vedia to tu uz vzdali
2. zasvinia toto vlakno grafomani a egohonici.

Takze loveniu co navacsieho poctu prispevku zdar ;)
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od javier »

Dostal si odpoved: Nalej tam to, co je kompatibilne s pouzitymi materialmi. Na to si napisal: Cinske komponenty = komponenty bez specifikacii.

Tak zabehni za vesticou, nech ti vyvesti, aka kvapalina bude kompatibilna s tvojimi komponetami bez specifikacii.

Aku radu si cakal?

Zbytocne sa navazas do diskutujucich. Aka otazka, taka odpoved.
Návštěvník

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od Návštěvník »

Můžete mi vysvětlit, proč někdo, kdo bastlí hydraulické ovládání spojky z čínských komponentů neznámých parametrů pořízených za co nejnižší cenu přes eBay řeší co "nejlepší" hydraulické médium, aniž by byl schopen si zjistit alespoň to, pro jaké médium jsou ty komponenty určeny? Takovým médiem totiž klidně může být např. i etylénglykol či nějaký druh alkoholu, což tazatele ani nenapadlo. Když už nás považuje za blbce, měl by se sám chytit za nos.

P.S.: A hrozně rád bych zvěděl, jak se rozezná "syntetický" ATF od "minerálního".
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od Durex »

Můžeš mě prosím ocitovat,kde sem doporučoval koupit originální drahé balení náplně spojky nebo obecně nějaké origo balení? (teda krom vlákna o manuálních převodovkách …) Nevím jak si přišel nato,že když brzdová kapalina sežere lak,tak že nebude to pravé pro okruh stavěný na brzdovou kapalinu … Budeš se divit,ale znám pár vozidel (aut a motorek) starých jak metuzalém,co mají původní těsnění v brzdovém systému a ono to pořád funguje. Jak je to možný? Myslíš,že kdyby to nefungovalo,bude se to 50 let používat a navíc v brzdovém ústrojí,které je z hlediska bezpečnosti zcela zásadní? To,že je pryž,která absolutně nesnese kontakt s minerálním olejem sem napsal. Proč mi tvrdíš opak? Já s gumou pracuju už 9 let a kolem vulkanizace se motám denně. Když nějaký díl z této směsi spadne do vany s olejem pod strojem,tak okamžitě začne bobtnat. Nevím jak jinak ti to už vysvětlit. Možná že sem taraj,ale vše,co sem tady napsal,tak vychází z mé praxe (byť né moc dlouhé) a pozorování. A proto radím použít DOT4 do vedení na DOT4 a minerální olej do systému na minerální olej.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aku hydraulicku kvapalinu do spojky

Příspěvek od Durex »

Jo a ještě poznámka. Jak už podotkl nejproblematičtější návštěvník :twisted: (tímto ho zdravím :) ) tak hydraulická spojka nemá ani zdaleka takové nároky jako brzdový systém. Tady jen spodní pístek tlačí na tyčku,která vede ke spojkovému koši. Tepelné namáhání je minimální. Tady je to jen náhrada za lanko,aby byla práce se spojkou komfortnější a případně nastavitelný krok na páčce. V současné době vlastním 2 motorky s hydraulickou spojkou. V obou je DOT4. Vše fungovalo,funguje a fungovat bude. Ani ve snu by mě nenapadlo tam cpát nic jinýho ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět