aditivum Wynn's - zkušenosti
Moderátor: Colommbo
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Tohle už fakt zavání stihomamem! Inteligentní člověk by přece měl být sám schopen i z případně zmanipulovaných či tzv. koupených testů vyčíst to, co je z hlediska jeho praktických zájmů podstatné. Krom toho, v daném konkrétním testu bylo zcela jasně napsáno, z jakých důvodů se používá onen starý motor Mercedes. Co je nepochopitelného na zájmu laboratoře zajistit srovnatelné podmínky pro opakovaná měření
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Víte, já osobně se zcela laicky domnívám, že chemikálie, které ovlivní vyšší mazivost, vyšší cetanové číslo, oxidační stabilitu, vyčistí vstřikovače atd. (ano, mluvím o naftě, protože s ní jezdím) atd. atd..... jsou všem výrobcům velmi dobře známy a příliš alternativ není. Případné rozdíly mezi aditivy dle mého názoru budou jednak v množství těchto chemikálií, které jednotlivá aditiva obsahují, možná ve způsobu, jakým jsou kombinována, ale možná také existují alternativy, které jsou třeba dražší a také více účinné a někdo je použije. Nevím. Podle mého názoru, rozdíly mezi jednotlivými aditivy jsou, ale nejsou nikterak zásadní. Posoudit tyto rozdíly pouze laicky, dle mých zkušeností s tím a tím autem (motorem) mohou být hodně zavádějící, především v čase. Colommbův benzínový "šestihrnek" může chrochtat blahem, ale můj dieselový čtyřválec z toho dostane sračku, pardon průjem, možná běhavku, což by zase nebylo tak špatné. Já vnímám roli aditiv ne v tom, zda mi sníží spotřebu nebo to bude lépe akcelerovat (i když to něco pozitivního signalizaje a moc by se mi to líbilo), ale v jejich roli uvnitř motoru - mazivost, čistící schopnosti, bránění korozi a co já vím ještě.... Co mi bude platné aditivum, po kterém to bude šetřit, když posléze budu měnit třeba vstřikovače. A tyto schopnosti jako laik bez patřičné výbavy asi těžko objektivně vyhodnotím. Ano, pokud někde na diskuzích třeba polovina diskutujících začně jásat, že jejich miláček přestal chlastat a už pouze žere, tak to může něco znamenat (a nebo také ne). Já jsem opravdu toho v minulosti vyzkoušel docela dost. Teď prosím mluvím o aditivech. To abych předešel nějakým poznámkám. A musím říci, že snad jediné aditivum, které se opravdu podepsalo na spotřebě a velmi mírně také na schopnosti auta lépe akcelerovat byl Millers Oils Eclipse. To je výrazně levnější alternativa k Diesel Power EcoMax. Ale bohužel, mělo to svá negativa. Jak jsem zjistil, toto aditivum snižuje mazivost nafty, což je z mého pohledu hodně důležitá záležitost a potom, po otevření by to mělo být docela rychle spotřebováno. I když jsem to lil do dvou dieselů, tak při těch nájezdech (cca 2 x 20 tis. km/rok) to trvalo déle, než předpokládal výrobce a opravdu to postupně ztrácelo účinnost. Navíc, na obalu chybělo datum expirace, případně výroby. No a Diesel Power EcoMax se mi zdál už poněkud dražší, než je zdrávo. A tak to vždy po nějakém tom "testování" dopadne stejně. Prostě se vrátím k VIFu, který používám již více jak 10 roků. Vycházím totiž ze zcela jednoduché premisy. Pokud to dobře vychází v testech (SGS nejsou žádní přizdisráči) a pokud to používá drtivá většina tuzemských distributorů PHM, nebude to špatné. Možná jsem naivní. Možná ne. Wynn's určitě vyzkouším, prostě mi to nedá. A ještě snad jedna věc. Abych nepůsobil snad dojmem, že "zatracuji" diskuze jako zbytečné. Naopak. Rád si v nich čtu, protože zkušenosti a nápady jiných, ať jsou jakékoliv jsou prostě k nezaplacení. A patří k nim i tyto web. stránky, jako jedny z nejlepších. A pokud by tu nepsal ty nesmysly jakýsi NOP , byly by ještě lepší
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Ale vždyť o to tady jde o zkušenosti jiných, kteří jsou ochotni je "pustit" dál.
A napsal si to přesně - aditiva do paliv mají především mazat a čistit palivovou soustavu, vázat na sebe vlhkost a event. "dorovnat" jeho kvalitu, když se náhodou někde něco trochu nepovede. A když to ještě trošku sníží spotřebu, tak to beru jako bonus. Já jezdil přes 4 roky (stejné auto a defakto stejné jízdní podmínky) s Millersem Ecomax a spotřeba klesla - ne samozřejmě hned ale postupně až o skoro 1/2litru. VIF jsem pak dával 3/4roku - tam srovnání nebylo, bo jiné auto a terazky když se tu dosti lidem osvědčil Wynn's, vyzkouším i Wynn's.... a uvidím. Je ale pravda, že i když to moc neřeším, VIF je nejlevnější....
A napsal si to přesně - aditiva do paliv mají především mazat a čistit palivovou soustavu, vázat na sebe vlhkost a event. "dorovnat" jeho kvalitu, když se náhodou někde něco trochu nepovede. A když to ještě trošku sníží spotřebu, tak to beru jako bonus. Já jezdil přes 4 roky (stejné auto a defakto stejné jízdní podmínky) s Millersem Ecomax a spotřeba klesla - ne samozřejmě hned ale postupně až o skoro 1/2litru. VIF jsem pak dával 3/4roku - tam srovnání nebylo, bo jiné auto a terazky když se tu dosti lidem osvědčil Wynn's, vyzkouším i Wynn's.... a uvidím. Je ale pravda, že i když to moc neřeším, VIF je nejlevnější....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
To je právě ono. Zajistit stejné podmínky, pro opakované měření. Copak máme každý na tomto
fo'ru každý den stejné podmínky. Určitě ne. Pak se nedivím, že někomu vyhovuje Vif a někomu
Winn''s. Já jsem byl s Vifem spokojený 3 roky to je je přepočteno na vzdálenost 30 000 km.
Díky tomuto f'o'ru jsem objevil Wnn's a moc jsem mu nevěřil. Teť mám s Winn'sem asi
3 000 km a zatím dobrý. Netvrdím že je jednička, ale také vím, že Vif není jediný. Takhle
to vidím. Jinak ať si každý dává co mu vyhovuje, třeba vodu z knedlíků, když bude spokojený.
fo'ru každý den stejné podmínky. Určitě ne. Pak se nedivím, že někomu vyhovuje Vif a někomu
Winn''s. Já jsem byl s Vifem spokojený 3 roky to je je přepočteno na vzdálenost 30 000 km.
Díky tomuto f'o'ru jsem objevil Wnn's a moc jsem mu nevěřil. Teť mám s Winn'sem asi
3 000 km a zatím dobrý. Netvrdím že je jednička, ale také vím, že Vif není jediný. Takhle
to vidím. Jinak ať si každý dává co mu vyhovuje, třeba vodu z knedlíků, když bude spokojený.
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Tak než jsem se nakonec propracoval tím balastem na pár stránkách, tak to dalo práci se propracovat až sem k těm čistícím schopnostem aditiv - četl jste někdo 'Svět motorů č. 31/2015, kde se píše o čistících schopnostech???
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Já se také už ani moc nedivím, že si dokážeš ve dvou svých za sebou jdoucích příspěvcích odporovat. Nebo snad tohlesvara píše:To je právě ono. Zajistit stejné podmínky, pro opakované měření. Copak máme každý na tomto
fo'ru každý den stejné podmínky. Určitě ne. Pak se nedivím...
vnímáš jako konzistentní s citací shora?svara píše:... Že Vif testovali na nějakym
starým motoru v laboratoři a vyšlo to zrovna ve Světě Motorů, který má na Vif skoro v každém
čísle celostránkovou reklamu, to zase nemá takovou váhu u mne. Proč nenechají udělat test
třeba u 1,4 TSI za normálního provozu...
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Tím spíše bys měl věřit těm, kdož se těmito věcmi zabývají profesionálně. Ona profesionalita má totiž svá pravidla, která nepadají shůry, jako tvoje subjektivní a neověřitelné dojmy, které zde prezentuješ.
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Věřím , že to myslíš dobře. Nevím co je špatně, když napíšu, že každý máme jiné podmínky a jiné
motory a i jiné benziny. Takže třeba ty moje podmínky se od laboratorních hodně liší. Je mi
jasný, že v testu šlo o to dokázat že Vif čistí. To beru. Ale ještě nikdo nedokázal že Winn's
nečistí. Tak to já posuzuji. A už hodně dlouho jsem se naučil především věřit hlavně sám sobě.
motory a i jiné benziny. Takže třeba ty moje podmínky se od laboratorních hodně liší. Je mi
jasný, že v testu šlo o to dokázat že Vif čistí. To beru. Ale ještě nikdo nedokázal že Winn's
nečistí. Tak to já posuzuji. A už hodně dlouho jsem se naučil především věřit hlavně sám sobě.
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Pokud je mi známo, tak v testu šlo o praktické ověření, zda, resp. že aditivovaný benzín čistí. A to, jak sám uznáš, není jedno a totéž.svara píše:Je mi
jasný, že v testu šlo o to dokázat že Vif čistí. To beru.
Nikdo se o to ani nepokoušel (ostatně proč by to dělal) a nikdo to zároveň nepopírá.svara píše:Ale ještě nikdo nedokázal že Winn's
nečistí. Tak to já posuzuji.
Možná by nebylo od věci začíst se do evoluční psychologie. Nejspíše se sám budeš divit tomu, čemu všemu věříš (to platí obecně, pro každého), třebaže je to na hony vzdáleno skutečnosti. Lidské vnímání světa kolem a ten svět kolem sám se nezřídka odlišují, někdy dokonce diametrálně. No a právě za tímto účelem tu máme vědu s jejími metodami, jako např. laboratorní ověřování teoretických předpokladů.svara píše:A už hodně dlouho jsem se naučil především věřit hlavně sám sobě.
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Že věřím aditivu Winn's, to je pravda. Včera jsem byl na otočku v ČB. 110 km. Počítač jsem nenuloval
takže ukazoval 187 km, průměr 5,1 l, a 38°C. Měl jsem pocit , že se autu moc nechce. Klimožka šla
celou cestu tam i zpět. Cesta ubíhala, žádná couračka. Když jsem se vrátil do garáže odkud jsem
vyjel počítač ukazoval 297 km, 5,1l, průměr a 37°C. Tomu věřím. Čemu nevěřím, např. testům
v SM, kde píší : páté dveře se otvírají hodně vysoko, malé lidi mají problém na ně dosáhnout.
Nebo: páté dveře se otvírají hodně vysoko velcí lidé se o ně nebudou bouchat do hlavy. Tet´už
jenom záleží jestli chci přidělit za to samé body plus, či mínus. Další- před časem spousty
otištěných inzerátů na stáčení tachometru, pořád jde o časopis SM. Potom hrozný údiv nad
Octávkou, že měla 100 000 km stočenejch. Je toho daleko víc. Dělaj ze čtenářů hlupáky
Tohle mi profesionální opravdu nepřijde. Hodně lidí jim nevěří. A ty tvoje filozofický kecy
si nech pro někoho kdo je na to zvědavej.
takže ukazoval 187 km, průměr 5,1 l, a 38°C. Měl jsem pocit , že se autu moc nechce. Klimožka šla
celou cestu tam i zpět. Cesta ubíhala, žádná couračka. Když jsem se vrátil do garáže odkud jsem
vyjel počítač ukazoval 297 km, 5,1l, průměr a 37°C. Tomu věřím. Čemu nevěřím, např. testům
v SM, kde píší : páté dveře se otvírají hodně vysoko, malé lidi mají problém na ně dosáhnout.
Nebo: páté dveře se otvírají hodně vysoko velcí lidé se o ně nebudou bouchat do hlavy. Tet´už
jenom záleží jestli chci přidělit za to samé body plus, či mínus. Další- před časem spousty
otištěných inzerátů na stáčení tachometru, pořád jde o časopis SM. Potom hrozný údiv nad
Octávkou, že měla 100 000 km stočenejch. Je toho daleko víc. Dělaj ze čtenářů hlupáky
Tohle mi profesionální opravdu nepřijde. Hodně lidí jim nevěří. A ty tvoje filozofický kecy
si nech pro někoho kdo je na to zvědavej.
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Podotýkám, že se nejedná o test a výmysl SM (jak by jistě Svara rád viděl). Na SM může mít spadeno, nikdo mu to nebere. Ale jedná se výsledky testu měření laboratoře SGS v Kolíně, která patří pod organizaci s mezinárodní působností. Viz:
http://www.sgsgroup.cz
A výsledky těchto měření mají pro mně větší váhu, než zprávy agentury JPP, které jsou zde někdy prezentovány.
http://www.sgsgroup.cz
A výsledky těchto měření mají pro mně větší váhu, než zprávy agentury JPP, které jsou zde někdy prezentovány.
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Tohle je klasický příklad toho, že "si dokážu, co očekávám". Já mám třeba problém s tím, že když nevěřím práci pneuservisáka, najdu na chování kol 1000+1 nedostatek. No a když věřím, vadí mi třeba jen pár "drobností". Proto jsem napsal, žesvara píše:Že věřím aditivu Winn's, to je pravda. Včera jsem byl na otočku v ČB. 110 km. Počítač jsem nenuloval
takže ukazoval 187 km, průměr 5,1 l, a 38°C. Měl jsem pocit , že se autu moc nechce. Klimožka šla
celou cestu tam i zpět. Cesta ubíhala, žádná couračka. Když jsem se vrátil do garáže odkud jsem
vyjel počítač ukazoval 297 km, 5,1l, průměr a 37°C. Tomu věřím.
Návštěvník píše:...to platí obecně, pro každého, třebaže je to na hony vzdáleno skutečnosti.
Nese to informaci? Nejspíše nese, poněvadž pokud parkuješ v nízké garáži, bude ti tohlesvara píše:Čemu nevěřím, např. testům
v SM, kde píší : páté dveře se otvírají hodně vysoko, malé lidi mají problém na ně dosáhnout.
Nebo: páté dveře se otvírají hodně vysoko velcí lidé se o ně nebudou bouchat do hlavy. Tet´už
jenom záleží jestli chci přidělit za to samé body plus, či mínus.
zřejmě hodně vadit. Ostatně právě proto jsem napsal, žesvara píše:páté dveře se otvírají hodně vysoko
Návštěvník píše:... Inteligentní člověk by přece měl být sám schopen i z případně zmanipulovaných či tzv. koupených testů vyčíst to, co je z hlediska jeho praktických zájmů podstatné...
Každé médium existuje jen díky mase hlupáků a motoristická média nejsou výjimkou. To neznamená, že jejich obsah nenese využitelnou informaci. Někdy se člověk alespoň pobaví. A pokud jde o profesionalitu, opět je to hlavně o schopnosti "konzumenta" umět se zorientovat: "oddělit zrno od plev" nebo efekt "namazaného chleba u sousedů"...svara píše: Další- před časem spousty
otištěných inzerátů na stáčení tachometru, pořád jde o časopis SM. Potom hrozný údiv nad
Octávkou, že měla 100 000 km stočenejch. Je toho daleko víc. Dělaj ze čtenářů hlupáky
Tohle mi profesionální opravdu nepřijde. Hodně lidí jim nevěří.
V daném případě nejde o filosofii, ale ilustraci způsobu tvého uvažování s využitím poznatků evoluční psychologie, což není jedno a totéž.svara píše:A ty tvoje filozofický kecy
si nech pro někoho kdo je na to zvědavej.
P.S.: Chyby odřádkovávání v citacích plynou z toho, že švára z pro mne zatím nepochopitelných důvodů natvrdo odřádkovává (láme řádek) uvnitř věty. Možná "má strach, že se vpravo už nevejde"...
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Máš pravdu. Dneska mi třeba nevadí vůbec nic. A docela tě chápu. Ty vodičky do benzínů
jsou stejně skoro stejný. A každý si na té své najde to co potřebuje a dokáže si to zdůvodnit,
jako třeba já. Někdo si nenajde na žádné nic a také jezdí. No a my jsme se alesponˇ zabavili
a uteklo nám odpoledne A votom to je.
jsou stejně skoro stejný. A každý si na té své najde to co potřebuje a dokáže si to zdůvodnit,
jako třeba já. Někdo si nenajde na žádné nic a také jezdí. No a my jsme se alesponˇ zabavili
a uteklo nám odpoledne A votom to je.
Re: aditivum Wynn's - zkušenosti
Výsledky testu su jedna vec,druhá je,čo sa vytlačí.Keldon píše:Podotýkám, že se nejedná o test a výmysl SM (jak by jistě Svara rád viděl). Na SM může mít spadeno, nikdo mu to nebere. Ale jedná se výsledky testu měření laboratoře SGS v Kolíně, která patří pod organizaci s mezinárodní působností. Viz:
http://www.sgsgroup.cz
A výsledky těchto měření mají pro mně větší váhu, než zprávy agentury JPP, které jsou zde někdy prezentovány.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta