aditivum Wynn's - zkušenosti

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Zamčeno
Návštěvník

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

Tohle už fakt zavání stihomamem! Inteligentní člověk by přece měl být sám schopen i z případně zmanipulovaných či tzv. koupených testů vyčíst to, co je z hlediska jeho praktických zájmů podstatné. Krom toho, v daném konkrétním testu bylo zcela jasně napsáno, z jakých důvodů se používá onen starý motor Mercedes. Co je nepochopitelného na zájmu laboratoře zajistit srovnatelné podmínky pro opakovaná měření :?:
NOP

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od NOP »

Víte, já osobně se zcela laicky domnívám, že chemikálie, které ovlivní vyšší mazivost, vyšší cetanové číslo, oxidační stabilitu, vyčistí vstřikovače atd. (ano, mluvím o naftě, protože s ní jezdím) atd. atd..... jsou všem výrobcům velmi dobře známy a příliš alternativ není. Případné rozdíly mezi aditivy dle mého názoru budou jednak v množství těchto chemikálií, které jednotlivá aditiva obsahují, možná ve způsobu, jakým jsou kombinována, ale možná také existují alternativy, které jsou třeba dražší a také více účinné a někdo je použije. Nevím. Podle mého názoru, rozdíly mezi jednotlivými aditivy jsou, ale nejsou nikterak zásadní. Posoudit tyto rozdíly pouze laicky, dle mých zkušeností s tím a tím autem (motorem) mohou být hodně zavádějící, především v čase. Colommbův benzínový "šestihrnek" může chrochtat blahem, ale můj dieselový čtyřválec z toho dostane sračku, pardon průjem, možná běhavku, což by zase nebylo tak špatné. Já vnímám roli aditiv ne v tom, zda mi sníží spotřebu nebo to bude lépe akcelerovat (i když to něco pozitivního signalizaje a moc by se mi to líbilo), ale v jejich roli uvnitř motoru - mazivost, čistící schopnosti, bránění korozi a co já vím ještě.... Co mi bude platné aditivum, po kterém to bude šetřit, když posléze budu měnit třeba vstřikovače. A tyto schopnosti jako laik bez patřičné výbavy asi těžko objektivně vyhodnotím. Ano, pokud někde na diskuzích třeba polovina diskutujících začně jásat, že jejich miláček přestal chlastat a už pouze žere, tak to může něco znamenat (a nebo také ne). Já jsem opravdu toho v minulosti vyzkoušel docela dost. Teď prosím mluvím o aditivech. To abych předešel nějakým poznámkám. A musím říci, že snad jediné aditivum, které se opravdu podepsalo na spotřebě a velmi mírně také na schopnosti auta lépe akcelerovat byl Millers Oils Eclipse. To je výrazně levnější alternativa k Diesel Power EcoMax. Ale bohužel, mělo to svá negativa. Jak jsem zjistil, toto aditivum snižuje mazivost nafty, což je z mého pohledu hodně důležitá záležitost a potom, po otevření by to mělo být docela rychle spotřebováno. I když jsem to lil do dvou dieselů, tak při těch nájezdech (cca 2 x 20 tis. km/rok) to trvalo déle, než předpokládal výrobce a opravdu to postupně ztrácelo účinnost. Navíc, na obalu chybělo datum expirace, případně výroby. No a Diesel Power EcoMax se mi zdál už poněkud dražší, než je zdrávo. A tak to vždy po nějakém tom "testování" dopadne stejně. Prostě se vrátím k VIFu, který používám již více jak 10 roků. Vycházím totiž ze zcela jednoduché premisy. Pokud to dobře vychází v testech (SGS nejsou žádní přizdisráči) a pokud to používá drtivá většina tuzemských distributorů PHM, nebude to špatné. Možná jsem naivní. Možná ne. Wynn's určitě vyzkouším, prostě mi to nedá. A ještě snad jedna věc. Abych nepůsobil snad dojmem, že "zatracuji" diskuze jako zbytečné. Naopak. Rád si v nich čtu, protože zkušenosti a nápady jiných, ať jsou jakékoliv jsou prostě k nezaplacení. A patří k nim i tyto web. stránky, jako jedny z nejlepších. A pokud by tu nepsal ty nesmysly jakýsi NOP :evil: , byly by ještě lepší :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

Ale vždyť o to tady jde :wink: o zkušenosti jiných, kteří jsou ochotni je "pustit" dál.
A napsal si to přesně - aditiva do paliv mají především mazat a čistit palivovou soustavu, vázat na sebe vlhkost a event. "dorovnat" jeho kvalitu, když se náhodou někde něco trochu nepovede. A když to ještě trošku sníží spotřebu, tak to beru jako bonus. Já jezdil přes 4 roky (stejné auto a defakto stejné jízdní podmínky) s Millersem Ecomax a spotřeba klesla - ne samozřejmě hned ale postupně až o skoro 1/2litru. VIF jsem pak dával 3/4roku - tam srovnání nebylo, bo jiné auto a terazky když se tu dosti lidem osvědčil Wynn's, vyzkouším i Wynn's.... a uvidím. Je ale pravda, že i když to moc neřeším, VIF je nejlevnější....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od svara »

To je právě ono. Zajistit stejné podmínky, pro opakované měření. Copak máme každý na tomto
fo'ru každý den stejné podmínky. Určitě ne. Pak se nedivím, že někomu vyhovuje Vif a někomu
Winn''s. Já jsem byl s Vifem spokojený 3 roky to je je přepočteno na vzdálenost 30 000 km.
Díky tomuto f'o'ru jsem objevil Wnn's a moc jsem mu nevěřil. Teť mám s Winn'sem asi
3 000 km a zatím dobrý. Netvrdím že je jednička, ale také vím, že Vif není jediný. Takhle
to vidím. Jinak ať si každý dává co mu vyhovuje, třeba vodu z knedlíků, když bude spokojený. :wink:
velkeK

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od velkeK »

Tak než jsem se nakonec propracoval tím balastem na pár stránkách, tak to dalo práci se propracovat až sem :-) k těm čistícím schopnostem aditiv - četl jste někdo 'Svět motorů č. 31/2015, kde se píše o čistících schopnostech???
Návštěvník

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

svara píše:To je právě ono. Zajistit stejné podmínky, pro opakované měření. Copak máme každý na tomto
fo'ru každý den stejné podmínky. Určitě ne. Pak se nedivím...
Já se také už ani moc nedivím, že si dokážeš ve dvou svých za sebou jdoucích příspěvcích odporovat. Nebo snad tohle
svara píše:... Že Vif testovali na nějakym
starým motoru v laboratoři a vyšlo to zrovna ve Světě Motorů, který má na Vif skoro v každém
čísle celostránkovou reklamu, to zase nemá takovou váhu u mne. Proč nenechají udělat test
třeba u 1,4 TSI za normálního provozu...
vnímáš jako konzistentní s citací shora? :shock:
svara

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od svara »

Promiň, nejsem tak chytrej, nespim v knihivně. :lol:
Návštěvník

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

Tím spíše bys měl věřit těm, kdož se těmito věcmi zabývají profesionálně. Ona profesionalita má totiž svá pravidla, která nepadají shůry, jako tvoje subjektivní a neověřitelné dojmy, které zde prezentuješ.
svara

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od svara »

Věřím , že to myslíš dobře. Nevím co je špatně, když napíšu, že každý máme jiné podmínky a jiné
motory a i jiné benziny. Takže třeba ty moje podmínky se od laboratorních hodně liší. Je mi
jasný, že v testu šlo o to dokázat že Vif čistí. To beru. Ale ještě nikdo nedokázal že Winn's
nečistí. Tak to já posuzuji. A už hodně dlouho jsem se naučil především věřit hlavně sám sobě. :wink:
Návštěvník

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

svara píše:Je mi
jasný, že v testu šlo o to dokázat že Vif čistí. To beru.
Pokud je mi známo, tak v testu šlo o praktické ověření, zda, resp. že aditivovaný benzín čistí. A to, jak sám uznáš, není jedno a totéž.
svara píše:Ale ještě nikdo nedokázal že Winn's
nečistí. Tak to já posuzuji.
Nikdo se o to ani nepokoušel (ostatně proč by to dělal) a nikdo to zároveň nepopírá.
svara píše:A už hodně dlouho jsem se naučil především věřit hlavně sám sobě. :wink:
Možná by nebylo od věci začíst se do evoluční psychologie. Nejspíše se sám budeš divit tomu, čemu všemu věříš (to platí obecně, pro každého), třebaže je to na hony vzdáleno skutečnosti. Lidské vnímání světa kolem a ten svět kolem sám se nezřídka odlišují, někdy dokonce diametrálně. No a právě za tímto účelem tu máme vědu s jejími metodami, jako např. laboratorní ověřování teoretických předpokladů.
svara

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od svara »

Že věřím aditivu Winn's, to je pravda. Včera jsem byl na otočku v ČB. 110 km. Počítač jsem nenuloval
takže ukazoval 187 km, průměr 5,1 l, a 38°C. Měl jsem pocit , že se autu moc nechce. Klimožka šla
celou cestu tam i zpět. Cesta ubíhala, žádná couračka. Když jsem se vrátil do garáže odkud jsem
vyjel počítač ukazoval 297 km, 5,1l, průměr a 37°C. Tomu věřím. Čemu nevěřím, např. testům
v SM, kde píší : páté dveře se otvírají hodně vysoko, malé lidi mají problém na ně dosáhnout.
Nebo: páté dveře se otvírají hodně vysoko velcí lidé se o ně nebudou bouchat do hlavy. Tet´už
jenom záleží jestli chci přidělit za to samé body plus, či mínus. :( Další- před časem spousty
otištěných inzerátů na stáčení tachometru, pořád jde o časopis SM. Potom hrozný údiv nad
Octávkou, že měla 100 000 km stočenejch. Je toho daleko víc. Dělaj ze čtenářů hlupáky :oops:
Tohle mi profesionální opravdu nepřijde. Hodně lidí jim nevěří. A ty tvoje filozofický kecy
si nech pro někoho kdo je na to zvědavej. :wink:
Keldon
Příspěvky: 63
Registrován: pon kvě 01, 2006 13:25

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od Keldon »

Podotýkám, že se nejedná o test a výmysl SM (jak by jistě Svara rád viděl). Na SM může mít spadeno, nikdo mu to nebere. Ale jedná se výsledky testu měření laboratoře SGS v Kolíně, která patří pod organizaci s mezinárodní působností. Viz:
http://www.sgsgroup.cz
A výsledky těchto měření mají pro mně větší váhu, než zprávy agentury JPP, které jsou zde někdy prezentovány.
Návštěvník

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

svara píše:Že věřím aditivu Winn's, to je pravda. Včera jsem byl na otočku v ČB. 110 km. Počítač jsem nenuloval
takže ukazoval 187 km, průměr 5,1 l, a 38°C. Měl jsem pocit , že se autu moc nechce. Klimožka šla
celou cestu tam i zpět. Cesta ubíhala, žádná couračka. Když jsem se vrátil do garáže odkud jsem
vyjel počítač ukazoval 297 km, 5,1l, průměr a 37°C. Tomu věřím.
Tohle je klasický příklad toho, že "si dokážu, co očekávám". Já mám třeba problém s tím, že když nevěřím práci pneuservisáka, najdu na chování kol 1000+1 nedostatek. No a když věřím, vadí mi třeba jen pár "drobností". Proto jsem napsal, že
Návštěvník píše:...to platí obecně, pro každého, třebaže je to na hony vzdáleno skutečnosti.
svara píše:Čemu nevěřím, např. testům
v SM, kde píší : páté dveře se otvírají hodně vysoko, malé lidi mají problém na ně dosáhnout.
Nebo: páté dveře se otvírají hodně vysoko velcí lidé se o ně nebudou bouchat do hlavy. Tet´už
jenom záleží jestli chci přidělit za to samé body plus, či mínus.
Nese to informaci? Nejspíše nese, poněvadž pokud parkuješ v nízké garáži, bude ti tohle
svara píše:páté dveře se otvírají hodně vysoko
zřejmě hodně vadit. Ostatně právě proto jsem napsal, že
Návštěvník píše:... Inteligentní člověk by přece měl být sám schopen i z případně zmanipulovaných či tzv. koupených testů vyčíst to, co je z hlediska jeho praktických zájmů podstatné...
svara píše: :( Další- před časem spousty
otištěných inzerátů na stáčení tachometru, pořád jde o časopis SM. Potom hrozný údiv nad
Octávkou, že měla 100 000 km stočenejch. Je toho daleko víc. Dělaj ze čtenářů hlupáky :oops:
Tohle mi profesionální opravdu nepřijde. Hodně lidí jim nevěří.
Každé médium existuje jen díky mase hlupáků a motoristická média nejsou výjimkou. To neznamená, že jejich obsah nenese využitelnou informaci. Někdy se člověk alespoň pobaví. A pokud jde o profesionalitu, opět je to hlavně o schopnosti "konzumenta" umět se zorientovat: "oddělit zrno od plev" nebo efekt "namazaného chleba u sousedů"...
svara píše:A ty tvoje filozofický kecy
si nech pro někoho kdo je na to zvědavej. :wink:
V daném případě nejde o filosofii, ale ilustraci způsobu tvého uvažování s využitím poznatků evoluční psychologie, což není jedno a totéž.


P.S.: Chyby odřádkovávání v citacích plynou z toho, že švára z pro mne zatím nepochopitelných důvodů natvrdo odřádkovává (láme řádek) uvnitř věty. Možná "má strach, že se vpravo už nevejde"...
svara

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od svara »

Máš pravdu. Dneska mi třeba nevadí vůbec nic. A docela tě chápu. Ty vodičky do benzínů
jsou stejně skoro stejný. A každý si na té své najde to co potřebuje a dokáže si to zdůvodnit,
jako třeba já. Někdo si nenajde na žádné nic a také jezdí. No a my jsme se alesponˇ zabavili
a uteklo nám odpoledne :lol: A votom to je. :wink:
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: aditivum Wynn's - zkušenosti

Příspěvek od Brembo »

Keldon píše:Podotýkám, že se nejedná o test a výmysl SM (jak by jistě Svara rád viděl). Na SM může mít spadeno, nikdo mu to nebere. Ale jedná se výsledky testu měření laboratoře SGS v Kolíně, která patří pod organizaci s mezinárodní působností. Viz:
http://www.sgsgroup.cz
A výsledky těchto měření mají pro mně větší váhu, než zprávy agentury JPP, které jsou zde někdy prezentovány.
Výsledky testu su jedna vec,druhá je,čo sa vytlačí.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Zamčeno