aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Autoxxxrady

Re:

Příspěvek od Autoxxxrady »

kornel píše:chlapi.. ako by ste videli dlhodobe pravidelne pouzivanie VIF-benzin u TSI motora..? nevyklube sa z toho casom nejake kur*itko na vstreky alebo TWC ?
Dlouhodobé používání aditivovaného paliva je jedině chvályhodné.
Návštěvník

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

ja som vyjazdil jednu plechovku VIF v honde civic 1.8 benzin rv 2009 a ziadnu zmenu som nezaznamenal. zrejme ten motor je este v dobrej kondicii, takze nie je co zlepsovat pridavanim VIF...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

U novějšího auta nejde ani tak o to zlepšit, ale udržet kvalitní stav....
A u staršího to pomáhá vrátit se k dřívějšímu stavu.... a krom toho - dlouhodobé používání může příznivě ovlivnit spotřebu paliva. Já šel s "milerem" dolů o asi 4 deci na 100km....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Autoxxxrady »

Vyjezdit jednu plechovku je úctyhodný čin. Ale záleží jak to dávkuješ. Když podle předpisu, tak pak těch plechovek musíš vyjezdit víc. To je na dlouhodobý užívání.
A jestli po čtyřech letech vyjezdíš 500ml Vifu, tak nemá cenu ho ani používat .) to myslim v dobrym. Radši ty peníze utrať za pivko nebo něco rozumnějšího. Chodit do posilovny na měsíc za 4 roky taky nemá cenu .)
filutacz

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od filutacz »

Ahoj mam motor 2.0 Turbo 154kw (saab) a tankuju pouze maxxmotion 100 ,protoze mam předepsanej 98 oktanovej benzin jako minimum. Ted nevim jestli mam VIF vyzkouset ,protoze preci v tomhle benzinu urcite nejaka aditiva jsou nebo ne?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od skodovkar »

Ničemu to neuškodí.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

Několik citací z http://auto.idnes.cz/ptejte-se-odbornik ... ?t=BENZINA

Otázka: Dobrý den, tankuji 100oktanový benzín. Jaké jsou kvalititivní rozdíly mezi těmito vysokooktanovými benzíny u Shell a OMW či jiných prodejců (pokud další existují)? Děkuji.
Václav Loula: 100oktanové benziny jsou vyráběny v rafineriích mimo území ČR a importovány na tuzemský trh. Jejich kvalita je dána evropskou normou ČSN EN 228 kategorie SUPER plus kde je předepsáno oktanové číslo výzkumnou metodou min.98. Převládá nákup z rakouské rafinerie OMV. Vedle uvedených druhů má 100oktanový benzin v nabídce ještě BENZINA pod názvem VERVA 100. Z pohledu složení jde o stejný uhlovodíkový základ paliva a rozdílná může být úroveň aditivace. Jinak jsem přesvědčen, že prémiové vysokooktanové benziny od všech tří společností jsou špičkové, konkurence schopné. Závisí na cenovém srovnání. Pozor - je potřeba rozlišovat automobilové benziny např. Super 98 neaditivované.
Otázka: Dobrý den, chtěl bych se zeptat na palivo Verva 100 které nabízí benzina. Můžu ho beze strachu natankovat do svého vozu když normalně do něho tankuji Natural 95. Poznam nějaký rozdil? Nesníží se životnost motoru? Jaké oktanové číslo má vlastně toto palivo? 100?
Václav Loula: Automobilový benzin VERVA 100 je prémiový benzin s vysokým oktanovým číslem a vysoce aditivovaný. Moderní formulace aditiv zajišťuje velmi účinné mazací schopnosti paliva a tím velmi nízký koeficient tření a s dopadem do úspory paliva. Zároveň je zde kombinace detergentních přísad, které zajišťují čistý palivový prostor, vstřikovače a zároveň vzniklé úsady rozpouští. Tento efekt přispívá rovněž ke snížení spotřeby a péči o palivovou soustavu.


Přidání VIFU do "prémiovky" asi nevadí, protože u některých aditiv jejich vyšší koncentrace zvyšuje účinek (je ale fakt že markantnější je to u nafty, kde to příznivě ovlivní bod tuhnutí nebo cetanové číslo), ale když se ty "prémiové" benziny berou stále, (nejen) palivový systém by měl být v pořádku.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Pedro »

Admine,k tomu Ti něco řeknu,u kulatého stolu a pečeného kolena. Drsné zjištění. Tady né,byl bych kazišuk.
Ale dle požadavku výrobce aditiva a návodu,mám na mysli VIFinu,rozhodně se motoru na jakékoliv palivo,myšleno benzin,nic nezkazí. Když už nic jiného,tak placebo efek funguje,nicméně moje kostra,nedoporučuje žádné doplňky do motoru a převodových soustrojí,kde pokud dle stavu techniky a použití idealních maziv je to co má být,tak v případě paliv.soustavy,kde jsou větší výchylky,řekněme v kvalitě,aditivum neuškodí. Mohu potvrdit jen Vif a admin zřejmě Millera.
Jo a kdysi velfobin a líh. Ale vzhledem k vodě,nikoliv bio a spol.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

No když už nic, tak to aditivum do benzinu "srovná" případné odchylky v kvalitě jednotlivých várek.

A paradoxně co se týče odstranění vody z nádrže, když tu zazněl Velfobin a líh - při současné legislativě by už neměl být problém, když se tankuje obyčejný benzin, protože ten obsahuje kolem 5-ti % biosložky / lihu, který by tu event. zkondenzovanou vlhkost měl "zlikvidovat". To když už Velfobin, tak spíš do té "prémiovky". A VIF (anebo třeba Millers, Wynn's, STP) do N95. Vyjímka je asi Shell V-Power, protože ten by měl být aditivován jako "prémiovka" ale oktanově je na pětadevadesáti. Ale jak tam s bio, nevím.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bouchy

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od bouchy »

Pitris: S tím lihem je to sice pravda, ale třeba sekačky rok starý obyčejný N95 nepapaj. Nevim nakolik přispěje efekt zatuhlého (špinavého, zaschlého) potrubí a karburátoru (b.filtr obvykle není) a nakolik stáří/voda v palivu. Jak tam kápnu Vifu, už to jede i na starý benzín. :wink:
Off: Sem tam se někdo ozve, jak je príma dávat do nádrže třeba 30% E85 bez výměny elektroniky, prima hlavně pro kapsu, ale vzhledem k nedostupnosti E85 a zhoršení startů v zimě do toho asi nejdu - ta úspora je pár korun na litr, tudíž na nádrž dost málo.
Off2: V popisu máš "U Pecinů", tím se myslí restaurace v Údavech? Teď už tam moc nepřijdu, ale vím, že by si měli přemalovat ten nápis z "U PEGINŮ" na "U PECINŮ" :D (teda pokud to odkazuje na tento podnik)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

Nepředpokládal jsem že by se v nádrži skladoval rok obyčejný N95 - tam se ta biosložka separuje a je problém. V tom případě to chce buď "prémiovku" nebo benzin aspoň "ošetřit" aditivem proti stárnutí.
Off: v případě E85 mám jasno: do motoru, který na to není uzpůsoben (a nejenom motor, ale i CELÁ palivová soustava, a nejsou upraveny servisní intervaly) E85 NEPATŘÍ....
Off2: Ano, jedná se o restauraci U Pecinů v Údavech u Ždírce n/Doubravou - měli jsme tam olejsraz.
A s tím "G" nebo "C" se kdyžtak obrať na majitele: 607 855 659 :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Švara

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Švara »

Vif do benzinu dávám v doporučeném poměru již 20 000 km. Téměř od nového vozidla - Peugeot 207 SW
1,4i. Motor TU3A. Aditiva jsou běžnou součástí značkových motorových benzinů. Do Verva 100, Robinoil 98+, OMV Maxmotion 100 se další aditivací už nedá mnoho zlepšit, ale jsou drahé. Já tankuji většinou u Benziny natural 95. Právě Benzina aditivem od VIFu aditivuje. Proč přidavám VIF já? Je to z dlouhodobého hlediska, hlavně udržení čistoty spalovacího prostou - bez karbonu. Nevím jakou spotřebu bych měl bez aditiva protože ho dávám při každém tankování. Takže s aditivem při klidné jízdě po Šumavě 4,9 až 5,2. kombince dálnice - Praha - Jeseníky ujeto 950 km a celkem na hranici povolených rychlostních limitů u nás průměr 5,5 l. Od nového vozidla do současnosti to je 20 100 km mám prúměr 5,85 l na 100 km. Včetně záběhu. Výrobce uvádí u SW prúměr 6,4l. Tak proč neaditivovat. Doporučují i odborné motoristické časopisy.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Hombre »

Kvalitnější aditivované palivo je 100% znát, ale nebudu psát o zvýšení výkonu, zůstávám nohama na zemi. To že někdo tvrdí, že to jede lépe, že to méně žere, o tom se dá polemizovat, ale oko vidí oko není pí.. , když vidí, že po nastartování zůstane ručička otáčkoměru stát jako přibitá, jen postupným zahříváním motoru sešoupává dolů na ty správné volnoběžné otáčky. Když natankuju humus tak lítá nahoru dolů a motoru za plynem se moc nechce./ první rada bývá rozborka a čištění volnoběžáku/
U benzinky, kde tankuji již nějaký čas/ 95/, se po pár nádržích najednou projevil efekt lítání otáček. Tak okamžitě k Schell a plná Pover nitro + a odjel jsem jen k baráku a ráno 35 km do práce. Odpoledne si auto vyzvedli synátoři na cestu na hokej Lva v Praze. Do Prahy to ve třech osobách přes 130 nejelo, každý kamion je předjel . Tak zaparkovali před Arenou a po třech hodinách šli s hrůzou, jestli nastartují a dojedou do Brna. Mondeo se nějak probralo a jelo, tak natankovali na jižní o 2 kč laciněji než v Brně a šupajda domů. Po cestě bez problému až na to, že natankovali v Brně a zjistili, že to vzalo jen dvě třetiny toho, co do Prahy. Tak jsem nádrž vyjel a opět pover s přilitím aditiva STP na palivovou soustavu. Nyní vše OK, otáčky drží o hřebík a na ukazateli třičtvrtě nádrže, mám najeto o 50 km více než s tím humusem.
Nastala ta věc, že po cestě do Prahy se bordel v soustavě začal rozpouštět a přicpal vstřiky a kára nejela. Za tři hodiny ten koncentrát to rozežral a veškerý humus prolítl výfukem. Když po dvou nádržích porovnám ekonomiku, tak s tím dražším jsem na tom stejně jako s tím obyčejným, že více najedu.
A nyní si to přeberte k obrazu svému :wink:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 462
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od NO HITS »

tak tak , já mám s dražším Maxxmotion95 menší spotřebu a najedu víc, ve finále mě to vyjde nastejno nebo levněji ;-)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
svara

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od svara »

Přečtěte si časopis Svět Motorů číslo 24/2012, test- Šetřit za volantem může každý, bod 17 - Význam paliva. Číslo 22/2014, super test benzinů. Vyšlo dnes a za měsíc: Stooktanové benziny. Na internetu také najdete testy těchto benzinů přímo ve vozidlech. Budete možná zklamaní.
Odpovědět