aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Jerry3 »

Já tomu rozumím spíše tak, že motoru vyvinutému především na nízkou spotřebu paliva nejvíce škodí právě "jízda na úsporu". Dobře tak, Karle?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Colommbo »

V takovém případě ano, proto taky ta moje poznámka vztahující se k poslední větě. :) Problémem je, že to, co píšeš, nejméně tři čtvrtiny majitelů neví či to nebere v potaz.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Jerry3 »

Když ono se těžko tráví něco, co nemá logiku...
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Hombre »

Pánové, ikdyž jsem to napsal trochu neohrabaně , pochopili na jedničku.
Na čem jsme se shodli je podstata oblbování potencionálního kupce.
Oproti klasice, se nynější motory vzdalují od optimálních hodnot. Vyhrocuje se ,vždy něco za něco.A to je případ i VIFU, o kterém před pár lety nebylo třeba uvažovat.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Durex »

Na BMW GS sem dokázal po 150 km v režimu ¾ až plnej přijet domů s úplně bílou vypálenou koncovkou. On to nebyl problém držet boxera od 4 500 do 7000 ot. Těch 90 vzduchem a olejem chlazených koníků se stejně víc jak na 200 nerozjelo. Ale teď si představte,jak těžký je dosáhnout vypálení koncovek u Hayabusy a že se o to kolikrát pokouším. To není vůbec jednoduchý :lol: :lol: :lol: A je tu další problém. Ono se to pak těžko vysvětluje,že nepřekračujete rychlost schválně,ale že musíte,protože vypalujete trubky :twisted: :lol: :lol: :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Jerry3 »

Když jedu v jedné stopě, tak o to více vnímám, jak si mnozí, zejména pak v odlehlejších venkovských oblastech, dávají sakra pozor, aby náhodou výfukový systém ani neohřáli... :evil:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Durex »

Když oni někteří jsou stále přesvědčeni o tom,že čím menší otáčky,tím menší opotřebení motoru ... To že je opak pravdou se jim nevysvětlí ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

Durex píše:....někteří jsou stále přesvědčeni o tom,že čím menší otáčky,tím menší opotřebení motoru....
100x opakovaná lež se pro ně stává pravdou :oops: Bohužel.... Pro ně, pro motory, a ve finále i pro tu ekologii :(
Motor se má točit lehce a radostně☺ někde mezi 2 - 4 tisíci, a ne se přidušeně převalovat těsně nad volnoběhem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Durex »

Na druhou stranu se nelze tomu divit,když výrobci jim dávají auta,kde turba tlačí už od volnoběhu a někteří novináři v testech píšou,že se zařazenou 4-5 můžete jet bez škubání 50 km/h po městě. Abych neodbočoval od VIFu,tak vifuju všechno co jezdím,ale jelikož nemám čas rozebírat svoje potvory,tak ještě nemůžu říct nic o účinnosti. Snad jen to,že vstřikování a už i to nepřímé má za následek zanášení ventilů.
Měl sem v dílně zase motor krmený karbcem se 100 000 km ježděný na klasický obyč benzín a stav sacích hrdel a ventilů jako by to právě sjelo z linky ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od bloke »

Pri tých nízkootáčkach ide o všeobecné postrehy (možno do vlákna styl jízdy); neodhadujem, že medzi pravidelnými účastníkmi fóra sú aj takí, ktorí by jazdili typicky cielene na 1200-1900 ot/m.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
maran5
Příspěvky: 127
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od maran5 »

Pro ty z vás kteří mají černou koncocvku výfuku nabízím vlastní zkušenost.S 1.8 TSI rv.2009 od novoty beru jen Maxxmotion 95,co je zavážený z rafinerie Schwechat ve Vídni a výfuk je čistý jak kdyby to jezdilo na vodu.Jsou to asi 4 roky zpátky,co jsem jen na zkoušku vzal plnou nádrž na Shellu normální N95 (tehdy ještě Fuelsave nebyl) a po vyjetí byl výfuk černý jak bota.Jediný rozdíl byl v tom že na OMV ten benzin byl označený jako bezsirný.Loni se v tomto ohledu rozhoupala Benzina,Efecta 95 by měla být už taky bezsirná.
Podle mě má benzin obrovský vliv,na netu jde najít třeba jaký problémy s karbonem měl první sériový přímovstřikový motor u nás i ve světe 1.8 GDI 92kw v Mitsubishi Carisma.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Jerry3 »

Bezsirnatý benzín tu máme už cca 15 let. A prosadil si ho svého času VAG právě kvůli problémům s tehdejšími motory FSI, což nebylo nic jiného než modifikace technologie GDI od MMC.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Jerry3 »

maran5 píše:Podle mě má benzin obrovský vliv,na netu jde najít třeba jaký problémy s karbonem měl první sériový přímovstřikový motor u nás i ve světe 1.8 GDI 92kw v Mitsubishi Carisma.
Jenom doplním, že ani tady nešlo o problémy primárně kvůli přímému vstřikování, ale kvůli práci GDI motorů s extrémně chudou směsí, navíc s vysokým podílem EGR.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

Jenže právě bezsirné palivo (ať už benzin nebo nafta) je vhodno něčím přimazati....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
shawt
Příspěvky: 31
Registrován: pon úno 26, 2018 22:40

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od shawt »

Hyundai i30 1,6 GDI motor. Kolegovi na H. foru menili motor ve 120tis. Mimo jine zakarbonovany a to bral vyhradne Vervu 100 a obcas vytacel k cervenym hodnotam...mam stejny motor, to nejsou moc dobre vyhlidky....jinak hlavni pricina vymeny byl vysypany kat. Udajne je umisten blizko motoru a prehriva se, taky super zjisteni.
Odpovědět