aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Moderátor: Colommbo
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Preto som sa pýtal, že si tak učinil tesne po výmene oleja. Som sa vždy snažil načasovať koncentrovanejšie čističe (určené do nádrže raz za 5-10.000 km) práve pred výmenami oleja, aby mi cez ne nezačal (prípadne) príliš čistiť a černať aj olej, s ktorým by som ešte dlhšie jazdil..
Stále som z toho jelen, či ide o výhodu, alebo nevýhodu, že to čo prelezie do oleja (napr VIF), mu poskytuje akúsi aditivačnú rezervu, ale za cenu urýchleného špinenia (=čistenia), ktoré si v náplni niekto „nosí“ ďalšie dlhé mesiace.
Mazda nebola s tou dávkou lenivejšia?
Stále som z toho jelen, či ide o výhodu, alebo nevýhodu, že to čo prelezie do oleja (napr VIF), mu poskytuje akúsi aditivačnú rezervu, ale za cenu urýchleného špinenia (=čistenia), ktoré si v náplni niekto „nosí“ ďalšie dlhé mesiace.
Mazda nebola s tou dávkou lenivejšia?
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Řekl bych, že Mazda byla naopak rychlejší, nakol'ko motor dostal průjem (hnačku)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
lengy60:
taky jsem nad tím dumal v tomhle smyslu. Možná to bude učinkovat jen na omezených místech, ale i tak. Plechovka mi výjde na 10 měsíců, což je ani ne dvacka navíc na jednu nádrž. Měl jsem spíše obavu, aby to nebylo kontraproduktivní.
taky jsem nad tím dumal v tomhle smyslu. Možná to bude učinkovat jen na omezených místech, ale i tak. Plechovka mi výjde na 10 měsíců, což je ani ne dvacka navíc na jednu nádrž. Měl jsem spíše obavu, aby to nebylo kontraproduktivní.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Hlavne si myslim, ze Novon, ac autickar, to tam nalil zbytecne. Tohle je beh na dlohou trat...
Je to proste DASista a tam je jiny svet.
Je to proste DASista a tam je jiny svet.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
to Libor: Tak dej VIFu míň anebo u toho Eurooilu ber "čistý" N95 a VIFu 1:1000 jak doporučeno....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Pitris:
o.k. Tohle jsem potřeboval vědět Všeho moc škodí. Možná i proto mám při těch zkrácených intervalech pokaždé černý olej jak botu.
o.k. Tohle jsem potřeboval vědět Všeho moc škodí. Možná i proto mám při těch zkrácených intervalech pokaždé černý olej jak botu.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Tankuju vpodstatě výhradně u EO většinou (již aditivovaný) Optimal, sám přidávám aditivum a olej je i po 9tis.km+ krásně hnědý. Tak ti nevim, Maruš, ale budu v tom pokračovat i dál...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Já ale netvrdím že by to ne/bylo špatně. Že by mohlo dojít k přeaditivování. Nevím jestli ano či ne. A u VIFu je i psáno že v případě potřeby se dá dávka navýšit. Jen si myslím že u nového motoru stačí buď už aditivované palivo nebo VIF ve standardně doporučeném poměru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Colommbo:
Tak o.k., není úplně černý, ale na můj vkus docela tmavě hnědý Čekal jsem jej poněkud světlejší, ale žádný stres z toho nemám. Váže na sebe "odpad", tak žluťoučký ani být nemůže. Navíc nemám, leji to tam od prvopočátku.
Pitris:
nechtěl jsem Tě nějak zasáhnout, či Tvá slova nějak "přeformulovat"
Tak o.k., není úplně černý, ale na můj vkus docela tmavě hnědý Čekal jsem jej poněkud světlejší, ale žádný stres z toho nemám. Váže na sebe "odpad", tak žluťoučký ani být nemůže. Navíc nemám, leji to tam od prvopočátku.
Pitris:
nechtěl jsem Tě nějak zasáhnout, či Tvá slova nějak "přeformulovat"
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Neboj se, nezasáhl a nenapadlo mě že by si přeformulovávati cokoliv tam napsáno hodlal
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Pitris:
Čeština je tak krásný jazyk, barvitý až jsem byl z té Tvé druhé věty málem Větrník
Odnáším si tedy z této diskuse, že nejsou obecně známy poznatky o tom, že by můj postup mohl motoru ublížit. Nicméně pro dlouhodobé provozování je ideální dodržovat doporučené dávkování 1:1000, tedy 2 odměrky do 40 litrů benzínu (viz návod na plechovce) a s Optimalem to nemíchat.
Prvně jsem uvažoval, že bych zvolil zlatou střední cestu - Optimal a jen jednu odměrku VIFu, to s ohledem na možné kolísání množství aditivace Optimalu, ale tam ty niance v kvalitě asi nebudou tak zásadní.
Čeština je tak krásný jazyk, barvitý až jsem byl z té Tvé druhé věty málem Větrník
Odnáším si tedy z této diskuse, že nejsou obecně známy poznatky o tom, že by můj postup mohl motoru ublížit. Nicméně pro dlouhodobé provozování je ideální dodržovat doporučené dávkování 1:1000, tedy 2 odměrky do 40 litrů benzínu (viz návod na plechovce) a s Optimalem to nemíchat.
Prvně jsem uvažoval, že bych zvolil zlatou střední cestu - Optimal a jen jednu odměrku VIFu, to s ohledem na možné kolísání množství aditivace Optimalu, ale tam ty niance v kvalitě asi nebudou tak zásadní.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Do Efecty 95 jsem 1 odměrku dával také,ale do 100 nebo V-Pover Racing 100,mi to už přijde kontraproduktivní,takže mám zásobu pro paničku.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Asi ano, bez bio. Ty jo, tohle jsem ještě do auta nedával, myslím ten Tvůj kerosin (100), dobrý? Já zatím jen ten VIF s Optimalem a jen jednou 98 od Eurooilu, "na zkoušku".lengy60 píše:Do Efecty 95 jsem 1 odměrku dával také,ale do 100 nebo V-Pover Racing 100,mi to už přijde kontraproduktivní,takže mám zásobu pro paničku.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Jen přípodotek že vyšší oktanové číslo neznamená zákonitě kvalitnější benzin ale jen vyšší odolnost vúči samozápalům.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Spíše proti detonačnímu spalování, neboť samozápaly je trochu něco jiného.Pitris píše:...vyšší odolnost vúči samozápalům.