aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Moderátor: Colommbo
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Jde o to,jestli po aditivaci paliva auto nejede tak nějak veseleji,takže do toho víc šlape a proto mu stoupla spotřeba. Je ale pravda,že když jsem po koupi minulého auta přidal do paliva čistič palivové soustavy,tak cca 200 km jsem měl pocit,že mě někdo zezadu drží a spotřeba se po tu dobu zvedla taky.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Tak som sa nechal zlomit a nakrmil som moju staru vranu tym zazrakom - vif.
Je pravda ze spotreba klesla, ovsem podobne spotreby uz boli aj bez vifu, tak neviem , ci to ma na svedomi prave on. Kazdopadne je to prva nadrz 60l dalo to 900km a voslo tam nieco cez 51 litrov.
Inak motor mozno trosku tissi,ale znovu, pred 400km bol meneny olej, mozno je to tym....proste x faktorov , tazko usudit ktory kolko zavazil. No , urcite to neublizilo.
Vsak posudte ( tu spotreby):
https://www.spritmonitor.de/en/detail/342211.html
Je pravda ze spotreba klesla, ovsem podobne spotreby uz boli aj bez vifu, tak neviem , ci to ma na svedomi prave on. Kazdopadne je to prva nadrz 60l dalo to 900km a voslo tam nieco cez 51 litrov.
Inak motor mozno trosku tissi,ale znovu, pred 400km bol meneny olej, mozno je to tym....proste x faktorov , tazko usudit ktory kolko zavazil. No , urcite to neublizilo.
Vsak posudte ( tu spotreby):
https://www.spritmonitor.de/en/detail/342211.html
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Zapomel jsem. Parkrat jsem aditivo vynechal a nemelo to na nic vliv. Jizda,spotreba,chovani motoru....,nic.
Zato po montazi svicek Dir a restartu RJ,zmena okamzita. Ale to je mimo misu ve vlakne.
Zato po montazi svicek Dir a restartu RJ,zmena okamzita. Ale to je mimo misu ve vlakne.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Já to tu psal už párkrát: u Civica "šla" spotřeba s MO PPE postupně dolů a za 3roky o asi 1/2 litru na 100. Jízdní podmínky v podstatě stejné a měřeno/počítáno vždy po roce/po asi 12tkm. S Accordem a VIFem se spotřeba po prvním roce snížila zhruba o toho 1/2 litru na 100 taky. A taky měřeno/počítáno vždy po roce. U motorky spotřebu nepočítám, ale tam buď "prémiovku 98 výš" nebo - když není, tak něco a VIF.
http://www.oleje.cz/forum/aditiva-do-be ... 68-31.html
http://www.oleje.cz/forum/spotreba-a-ji ... 6-646.html
http://www.oleje.cz/forum/aditiva-do-be ... 68-31.html
http://www.oleje.cz/forum/spotreba-a-ji ... 6-646.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Som minule nepridal pravidelný VIF, ale len STP, a spotreba mi išla na 9 l/100 oproti predošlým cca 7,2 kde bol aj STP aj VIF (@ 1.4i oldies PSA). No moje jazdy sú na priemernú spotrebu atypické - takmer všetko mestské „cúračky“ na studený motor (1 jazda do 5-10 km) a len párkrát do týždňa, mesačne nemnoho km. Preto ani nelejem plnú nádrž ako kedysi pri väčšom nájazde (aby som nejazdil na prastarý benzín), ale len tak dopoly a spotrebu meriam prepočtom do výskytu hladného oka. Všetko velmi závisí aj od ad-hoc upchatia premávky. A už asi aj od odparnosti benzína...
Je to síce všetko približne (že nemá zmysel sa tým hlboko zaoberať), no teraz som pre istotu k STP zas prilial aj VIFa .
Je to síce všetko približne (že nemá zmysel sa tým hlboko zaoberať), no teraz som pre istotu k STP zas prilial aj VIFa .
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Co poslední dobou sleduji, tak VIF do benzínu je tak dobrý na jízdu do půlky spektra otáček. Tam zabraňuje usazeninám. Když se motor používá jak má a stále jsou vyháněny pavučiny,tak se nic neusazuje a ani VIF netřeba. Na druhou stranu ale chrání přívod benzínu a trysky před ekobordelem míchaným do benzínu.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Pavouky vyhanim vyjmecne,tedy skoro vubec. Davam ji kvuli prevenci a mazivosti.
A jako Bloke,netankuju plnou,neni duvod tahat dalsich 30kg. (Extra dalky jezdim vyjmecne,to pak ano).
Vzdy za 470kc,bo si za zbytek koupim Margotku,Calipo,Kofcu,Tatranku. Jak kdy co.
A jako Bloke,netankuju plnou,neni duvod tahat dalsich 30kg. (Extra dalky jezdim vyjmecne,to pak ano).
Vzdy za 470kc,bo si za zbytek koupim Margotku,Calipo,Kofcu,Tatranku. Jak kdy co.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Nemám nic proti aditivaci benzinu, i když ti co neaditivuji jezdí taky. Nemůžu se zbavit pocitu,
že VIF snižuje octany. Při testech psali, že aditiv zlepšil mazivost a nezhoršil žádný jiný parametr.
Což není tak úplně pravda. EuroOIL 95 = 96,20 octanů, po přidání VIFu =95,70 octanů. Může to být
v toleranci měření, ale taky může být rozdíl ještě větší. Jinak si nedovedu vysvětlit, že když to
s VIFem nepatrně přeženu, stane se z motoru líná lemra. Nejde ani od spodu, ani do otáček.
V tomhle směru se mě pasuje líp Wynns.
že VIF snižuje octany. Při testech psali, že aditiv zlepšil mazivost a nezhoršil žádný jiný parametr.
Což není tak úplně pravda. EuroOIL 95 = 96,20 octanů, po přidání VIFu =95,70 octanů. Může to být
v toleranci měření, ale taky může být rozdíl ještě větší. Jinak si nedovedu vysvětlit, že když to
s VIFem nepatrně přeženu, stane se z motoru líná lemra. Nejde ani od spodu, ani do otáček.
V tomhle směru se mě pasuje líp Wynns.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
No ja davam stale cca 1: 750,tzn.,o 25% vice. Nez 1: 1000. Ale je psano,ze je davka doporucena,resp. ze v tomto pomeru osetri az 1000 L paliva.
A motor a jeho konici? Dle vyfuku bez saze asi spokojeni. Oves vsak maji temer vzdy 98 oc.
A motor a jeho konici? Dle vyfuku bez saze asi spokojeni. Oves vsak maji temer vzdy 98 oc.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
U mašiny tankovaný benzín, spíše jeho kvalitu a můj VIF poznám na volnoběhu a po zahřátí na střelbě od výfuku.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Kdo má mnógo aut nebo velkou spotřebu. VIF 5 l za dobrou cenu....
https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/101- ... ml#content
https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/99-v ... ml#content
https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/101- ... ml#content
https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/99-v ... ml#content
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Já teda přešel z VIFu (nikde v krámě ho neměli) na Castrol TBE, který jsem měl ještě v zásobě a změnu jsem nepocítil. Jen se mi to teda o poznání lépe dávkovalo, ale taky do došlo mnohem dříve (menší lahvička). Pak došlo oboje a jezdil jsem chvíli bez - spotřeba stejná, ale zhoršil se chod studeného motoru plus hlučnost. Bral jsem hodně v benzině tu jejich efektu a za mě slabota. Dokonce mi po tom i chcípla sekačka, ale to je poněkud mimo soutěž. Po opětovné aditivaci rychlé zlepšení. Za mě tedy vlastní aditivace má smysl, aspoň ten pocitový. Motor 1.4TSI
Btw při jakém stylu jízdy je potřeba motor pořádně protáhnout na vysoký otáčky? Většinou jezdím jen delší trasy po dálnici, kdy to točí konstantně asi 3 tis. otáček a když třeba otevřu kapotu, tak je poté motor fest horký, tak mi skoro přijde zbytečný to někde honit na trojku 6 tis rpm
Btw při jakém stylu jízdy je potřeba motor pořádně protáhnout na vysoký otáčky? Většinou jezdím jen delší trasy po dálnici, kdy to točí konstantně asi 3 tis. otáček a když třeba otevřu kapotu, tak je poté motor fest horký, tak mi skoro přijde zbytečný to někde honit na trojku 6 tis rpm
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Rozhodně je lepší to držet okolo 3 tisíc než pod dvěma.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Znovu se mi potvrdilo,ze vif cisti motor i zevnitr.Vymenil jsem olej v mazde a pri tankovani plne nadrze jsem tam soupnul celou plechovku benzinoveho vifu.Neco se vyjelo cca pulka,tak jsem dotankoval zas do plna..Ted jsem se dival na merku a zhrozil jsem se co je tam po 1500 km v motoru za sajrajt..Jak je olej cerny,jak z dieslu.
Tak ze zaver je ,ze dostane-li se VIF spolu s benzinem do olejove naplne,rozpousti usady i v motoru.
Priste asi soupnu decku vifu primo do oleje tak 1000 km pred vymenou
Tak ze zaver je ,ze dostane-li se VIF spolu s benzinem do olejove naplne,rozpousti usady i v motoru.
Priste asi soupnu decku vifu primo do oleje tak 1000 km pred vymenou
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9923
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Zajímavý poznatek, jen nějak nevím, co si o tom myslet... Celá piksla do nádrže je docela masakr, ale že by to málo paliva (s VIFem), jež pronikne do olejové náplně, udělalo takový zázrak...? A zkusit přidat decku do oleje před výměnou - proč ne...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90