aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Colommbo »

Proč by mělo být, NOPe...? :) Že se někomu VIF při provozu neprojevil, se tu už prezentovalo, ale pochybuju, že by někdo dělal rozborku hlavy a zjišťoval (kontroloval) jeho čistící schopnosti. K nim tedy z vlastní zkušenosti (snad s výjimkou koncovky výfuku) nemůže nikdo říct ani popel.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od NOVON »

No on ten test zda čistí nebo ne,lze udělat i v domácích podmínkách..Na své audi jsem řešil spotřebu oleje cca 1 litr na 1000 km..Celý spalovací prostor byl dost zakarbonovaný..Vyměnily se guferka na ventilech a olej to už nežere..Nicméně,že mě tehdy nenapadlo nabídnout tady na fóru svůj motor na test VIF..Teď už to nemá smysl,protože se spalovací prostor vyčistil instalací sady na přímaz ventilů pro LPG motory..Tohle jej vyčistilo a od te doby taky vifuju,tak to už není aktuální..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od NOVON »

Další věc ohledně čištění motoru jsem zpozoroval u dieslu..Mám za to,že vifina čistí i celý motor,resp.mazací system motoru..Vyměnil jsem u okty olej a pak asi 2 nádrže naftu převifoval..Po necelých 2 tis.km jsem kontroloval hladinu oleje a hned mě trklo,že cítím z oleje smrad vifu a olej je dost zasviněný.Jasně je to diesel,ale po těch necelých 2 tis.km byl na tom i hustotou jako po 15 tis.km..Tak že si myslím,že i takovéto čistící schopnosti vifina má,pokud se dostane-což se dostane vždy,do olejové náplně..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
NOP

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od NOP »

Colommbo píše:Proč by mělo být, NOPe...? :) Že se někomu VIF při provozu neprojevil, se tu už prezentovalo, ale pochybuju, že by někdo dělal rozborku hlavy a zjišťoval (kontroloval) jeho čistící schopnosti. K nim tedy z vlastní zkušenosti (snad s výjimkou koncovky výfuku) nemůže nikdo říct ani popel.
Svým způsobem s Tebou souhlasím. Ono jde především o to, co kdo od těch aditiv obecně očekává. Pokud to, že po jejich aplikaci se z jeho "káry" stane trhač asfaltu, navíc při litrové úspoře na 100 km, tak potom bude asi zklamán. Za sebe musím říci, že VIF používám již snad 14 roků do dvou dieselů současně v rodině, nějaká ta auta jsme za ty roky vystřídali a ani u nových majitelů (převážně širší rodina) žádné problémy s motory doposud nebyly. Shoda okolností? Možná. Za ty roky jsem vyzkoušel z různých aditiv doslova "kde co". A ty prvotní pocity, že to jede lépe, šetří to apod. docela dobře znám. Ale nakonec se vždy ukázalo, že to bylo "mnoho povyku pro nic". A tak následoval návrat k VIFu. Kupuji ve velkém balení, dělíme se s rodinou a známými, znamená to navíc značnou finanční úsporu a možnost alespoň z mojí strany dávkovat VIF 2:1000. To kvůli zvukovému projevu motoru, který je lepší, než při tom základním dávkování a zásadně lepší, než v případě, kdy VIF v naftě není vůbec. Ale, to je dost relativní, protože většina distributorů v tuzemsku, aby splnila příslušnou normu, případně jaksi "navíc" přidává do nafty produkty firmy Lang Chemie, což je právě výrobce VIFu. Ale to je tady notoricky známá věc. Faktem také je, že to s VIFem trochu lépe jede. Na to "trochu" bych položil důraz. Takže nějaké zvýšení cetanového čísla... Ale to je snad tak vše, co může běžný řidič posoudit. Jo, ještě snad tohle. Nedávno jsem rozdělal EGR ventil (Avensis) s tím, že jej vyčistím. Sice žádné problémy nebyly, ale "dělal jsem prevenci". Když jsem kouknul dovnitř, docela jsem si nadával, že jsem cosi demontoval zbytečně. Byla zde pouze nepatrná, doslova směšná vrstvička karbonu (po cca 80 tis. km). Tak jsem to alespoň vystříkal sprejem na čištění motoru a při zpětné montáži jsem byl "šikovný" a zapadl mi jeden šroub kamsi do motor. prostoru a nemohl jsem jej najít. Nepřejte si slyšet, jak jsem nadával. Na relativní čistotě EGR ventilu se snad podepsala skutečnost, že cca 2 roky tankuji naftu bez biosložky, ale motor byl provozován dříve na běžnou naftu. Takže snad vliv VIFu. Závěr: Já osobně aditiva beru jako prevenci a pokud nastane snížení spotřeby, lepší akcelerace atd. tak jako jakýsi bonus. Wynn`s, o kterém se tady píše jinde neznám, ale určitě vyzkouším. No a úplně na závěr. O benzínu příliš přehled nemám, ale zkuste si "sehnat" informace, kdo tady do republiky pokoutně tahá to svinstvo, kterému říká nafta, které ani zdaleka nesplňuje příslušnou normu a které za drahý peníz tankujeme. Jenom předešlu, že to je z Polska a Německa. A potom možná zjistíte, že za ten "začouzený vejfuk" nemůže jenom chudák VIF, případně technický stav motoru Vašeho "miláčka".
svara

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od svara »

Pokud mám špatný stav motoru, tak nevím kdo za to může. Jak už jsem uvedl tankuji výhradně
OMV, Benzina, Agip, či Robin Oil. Vif dávám od cca od 1500 km. Teď mám 33 000 km. Můj
švagr nikdy aditiva nepoužil, ani neví že něco takového existuje. Jeho Felda má 180 000 km.
Velmi brutální zacházení, servis se řeší až když něco nefunguje. Zatím šlo téměř vždy jenom
o suchou baterii. Pokud vím motor nemá žádné problémy z volnoběhem. Koncovku výfuku má
mnohem méně od sazí než já u 207 Peugota euro 5 při Vifu. Netvrdím že Vif nečístí, ani že je
vyloženě špatný, sám jsem ho dával 3 roky. Těch černých usazenin na koncovce se mi však
zdá opravdu dost. S aditivem Winn's toto zatím nepozoruji. Aditivvum se všechno nespálí
a do oleje se určitě setře. Uvidím co bude dál.
kisinek

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od kisinek »

VIF... pro mě malý zázrak. Mercedes Vaneo tdci. Motor mi šel na 3 válce a několik let špatně fungovalo turbo. Po celkem cca 3 nalití do palivového filtru, se pročistil 4 vstřik a turbo se také probírá. Zatím najeto jen cca 60km. Uvidíme po dalších normálních litích to nádrže a více kilometrech.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od svara »

Aditiv VIF do benzinu a koncovka výfuku. Psal jsem že je s VIFem více od sazí než s Wynn'sem.
Někdo tu psal, že koncovku neřeší. Ani já ji neřeším, ale jemné černé saze v ní. 4 000 km
s aditivem Wynn's, nic. Teď asi 400 km s VIFem a koncovka se už špiní, řekl bych, že i olej
tmavne rychleji. Už jsem někde o tom četl článek. Autor článku to odůvodňoval tím, že Vif
prostě čistí a rozpuštěný karbon se stírá do oleje. Můžu to tedy chápat tak, že Wynn's nečistí?
A nebo je to tím, že snižuje výfuk škodlivých plynů až o 30 procent, jak je uvedeno na obalu.
Já se přikláním k té druhé variantě. :roll:
Návštěvník

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

svara píše:... A nebo je to tím, že snižuje výfuk škodlivých plynů až o 30 procent, jak je uvedeno na obalu.
Já se přikláním k té druhé variantě. :roll:
Kdyby to bylo tak snadné, nemusela by být aféra VAGu. Zřejmě to až tak snadné není...
Fox

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Fox »

svara píše: A nebo je to tím, že snižuje výfuk škodlivých plynů až o 30 procent, jak je uvedeno na obalu.
Já se přikláním k té druhé variantě. :roll:
Jak? Působí tak, že se netvoří, nebo se někde ve výfukovém systhemu akumulují?
svara

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od svara »

Fox píše:Jak? Působí tak, že se netvoří, nebo se někde ve výfukovém systhemu akumulují?
Třeba tím, že směs se lépe promíchá se vzduchem, lépe prohoří a spalování je tak čistší. To taky
přesně nevím, ale nějaký rozdíl tam je.
Návštěvník

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

:wink: :lol: :P :twisted: :mrgreen:
bloke

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od bloke »

"problém" s účinnosťou VIFu je asi ten, že na prejavenie sa účinkov je potrebný pomerne dlhý čas. Teda ak nastanú nepriaznivé príznaky, ktoré by VIF mohol odstrániť, na aute ktoré jazdí len občas okolo komína / v meste, tak čakanie na vyliečenie môže byť pridlhé.
Mne v tomto nepomohlo ani koncentrovanejšie dávkovanie Vifa, tak som skončil len na +- predpísanom, a občas to "prepínam" na použitie inej prísady, napríklad Liqui Moly, teraz mám v nádrži Valvoline Fuel Injector cleaner (a na svoj čas čaká aj STP Fuel Injector Cleaner, s ktorým som v minulosti mal väčšinou postrehnutelné kladné skúsenosti).
Keď mám v nádrži inú prísadu, tak Vif už nepridávam; je to lepší postup, alebo vhodnejšie je skombinovať benzín aj s Vifem (2 aditíva)?
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Pedro »

Nekoktejluj.
Zde na foru se pouzivaji tri druhy aditiv. Dle zkušeností, placeba, funkcnosti,... Ale vse je dlouhodobý. Ja to pouzivam leta, dle toho ze nemenim filtry, nic se nezasrava, neucpava,..., tak verim ze neco funguje. Ale netvrdím, že auto i bez toho a je jich mraky, budou fungovat taky.
Rovněž se tvrdi, ze ma dorovnavat drobné uchylky v kvalitě banzinu.
Ac su stary kokot, mym stylem jizdy, rozdily v palivech, vyjma OČ, neresim. Nepoznam.
Odpovědět