aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Colommbo »

Právěže do auta to lije(me) dost lidí, ale do motky to zas tak obvyklé není, hlavně proto se ptám. A času je dost, neboj. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

Já mám pod sedlem u motorky lahvičku s VIFem, a pokud jsem nucen brát beneli někde mimo "prémiovky", šupnu to tam - ale nevím. U CBR spotřebu neřeším a 280 to udělá bez vifu i s vifem :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Durex »

A Vifa máš v Mileru? Já sem totiž pořád nenašel vhodnou nádobu do moto,aby netekla ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Colommbo »

To nesmíš dělat na motorce psí kusy, hochu... :) Kluci z Brna mi na sraz vezli v baťohu každej pětilitrovou bandu s olejem a neubyla ani kapička... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od lengy60 »

Durex píše:A Vifa máš v Mileru? Já sem totiž pořád nenašel vhodnou nádobu do moto,aby netekla ...
Na VIF dlouhodobě používám skleničku od smetany do kávy se šroubovatelným uzávěrem a nic z ní neteče. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Durex »

Nojo,když povezu origo olej,kde je pod víčkem ještě zatavená folie,tak taky neubyde ani kapka :D Jenže ten VIF stačí,aby padnul na bok a min to,co bylo dřív ve víčku,které slouží jako blbá odměrka je rázem v kufru … A to nemusíš ani lítat po zadním :D Proto mě napadlo použít flašku od aditiva do nafty od Castrolu TDA – jde mi o to,že se to dá krásně odměřit. Akorát nevím,jestli je znovu plnitelná …
Obrázek
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od lefort »

A proč nepoužít malé jednorázové balení Vifu a dolévat do něj podle potřeby? Ta lavička těsní dobře :wink:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Durex »

Mám nádrž na 30 litrů a na dovče chci najet asi 3500 km. To je celkem dost tankování. Takže budu potřebovat dost VIFu a taky to chci vhodně nadávkovat ... Budu kolikrát tankovat jen málo paliva do plné a jindy zase skoro těch 30 l ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

Durex píše:A Vifa máš v Mileru? Já sem totiž pořád nenašel vhodnou nádobu do moto,aby netekla ...
V Mileru ho mám v autě - v motce mám lahvičku (tuším že od léků - a s bezpečnostním vrškem) na VIF do asi 40-ti litrů, takže mám nachystaný 2 dávky, ale je fakt, že to neřeší teď tu Tvoji dovču....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Brembo »

Durex píše:Nojo,když povezu origo olej,kde je pod víčkem ještě zatavená folie,tak taky neubyde ani kapka :D Jenže ten VIF stačí,aby padnul na bok a min to,co bylo dřív ve víčku,které slouží jako blbá odměrka je rázem v kufru … A to nemusíš ani lítat po zadním :D Proto mě napadlo použít flašku od aditiva do nafty od Castrolu TDA – jde mi o to,že se to dá krásně odměřit. Akorát nevím,jestli je znovu plnitelná …
Obrázek
Je ale treba trpezlivost a príst na to,ako to urobit. Toto je najpraktickejšia flaštička na aditíva,Miller má tiež dobré riešenie,ale nie pre moto.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od otass »

Já na VIF jezdil skoro rok a pokaždé, když jsem vysadil, spotřeba šla nahoru. Tak jsem ho používal pravidelně. Šlo poznat, když jsem ho začal používat, jak se postupně motor zlepšoval co do výkonu a přestal pocukávat. Je ale pravda, že mi postupně odešel úplně NOx adsorber. Tyto jsou u přímovstřikových 1.8ček Mitsubishi Carisma, Volvo S40, Ford Focus, Ford Mondeo. Ničemu to nepřisuzuju, pouze konstatuju. Zhoubná pro tento díl je síra v palivu.
Raději už aditiva nepřidávám do ničeho, ani do benzínu na druhém autě, ani do nafty na dalším.
Ford Mondeo 1.8SCi 96kW
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Brembo »

Keldon píše:Někde jsem tady v těchto vláknech ohledně VIFu četl, že benzínový VIF snižuje OČ o 0,5 jednotky. Při normálním předepsaném dávkování 1:1000 by se tedy nemělo vůbec nic nekalého odehrávat, jelikož na jaře minulého roku vykazovaly téměř všechny testované benzíny N95 hodnot plus mínus 96 oktanů. Pokud však někdo dávkování přežene, tak ať se nediví, že třeba nevědomky jezdí na N93. Jiná možnost je pak místo VIFu používat Millers Oils Petrol Power, který dle etikety naopak OČ zvyšuje o 2 body. Tento je však jednou tolik dražší.
ML sa ale dávkuje 1:2000
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

otass píše:... že mi postupně odešel úplně NOx adsorber. Tyto jsou u přímovstřikových 1.8ček Mitsubishi Carisma, Volvo S40, Ford Focus, Ford Mondeo. ... Zhoubná pro tento díl je síra v palivu...
Motory GDI od MMC se ve Fordech nikdy nevyskytovaly, naopak je kratce pouzival Mercedes. Take tam nikdy nebyl NOx "adsorber" (zrejme spravneji absorber), ale specialni de-NOx katalyzator vyzadujici pravidelnou regeneraci, tj. vypaleni ostrou jizdou: kdo jezdil na spotrebu, ten ho brzy odrovnal. Sira v palivu, ktera se uz min. 10 let v palivu nevyskytuje, nevadila ani tak tomu katalyzatoru, jako spise okruhu EGR. No a konecne, cele to je problem nikoli primeho vstrikovani paliva, ale prace s extremne chudou smesi. Nepouzivat aditiva do paliv je OK v zemich, kde je jistota, ze se nesidi, tedy ze v palivech ta vsechna nezbytna aditiva opravdu jsou jiz v momente, kdy tankuji.

P.S.: Mozna to vyzniva tak, ze jsem mel potrebu negovat vse, co obsahuje prispevek otasse, jenze ono je v nem opravdu malo toho, co nelze oznacit za prinejmensim zavadejici.
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od otass »

NOx adsorber se to skutečně jmenuje, někde ještě NOx trap. Je to složené z katalyzátoru a za ním je nějaká bílá houbovitá hmota. Něříkal jsem, že se GDI používaly ve Fordech, ale domnívám se, že tento díl lapající oxidy dusíku v GDI opravdu je, soudě podle toho, když jsem řešil problém s tím mým v Mondeu a všude se psalo, že Carismy na to trpěly taky. Osobně si myslím, že 1.8 92kW ve Volvu měla něco společného s GDI od MMC, když už jsme u toho. Soudím tak podle dřívější spolupráce na modelech Carisma a S40/V40 první generace. Jestli ne, je mi úplně jedno, nebýt tohoto krámu ve výfukovém systému, řekl bych, že tento druh vstřikování je super.
Co je to ostrá jízda nevím, jezdil jsem s tím normálně a velmi rychle to odešlo. Je možné, že mi to odrovnala třeba lambda sonda, to je mi teď už celkem fuk. O tom, že síra na tyto zádržné systémy je zhoubná jsem četl ve více věděckých publikacích, i v českém článku - to, že se v palivech nevyskytuje je věc druhá.
Jestliže nejsem odborník, mám pouze povrchní informace, tak můžu buďto mlčet, nebo uvádět informace, které mohou být zavádějící...tak už to ale v diskuzích na webu chodí.
Návštěvník

Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

otass píše:NOx adsorber se to skutečně jmenuje, někde ještě NOx trap.
OK, ale nikdy jsem se s tim nesetkal: vzdy pouze v podani "de-NOx kat".
otass píše:Je to složené z katalyzátoru a za ním je nějaká bílá houbovitá hmota.
Mohu te ujistit, ze nic takoveho tam neni a onen kat vypada na prvni pohled uplne normalne. Na motoru 2,4 GDI jsem ho musel vymenit po 240 tis. km, udajne slo o rekordni vydrz: malo komu pry vzdrzel 150 tis. km.
otass píše:Něříkal jsem, že se GDI používaly ve Fordech, ale domnívám se, že tento díl lapající oxidy dusíku v GDI opravdu je, soudě podle toho, když jsem řešil problém s tím mým v Mondeu a všude se psalo, že Carismy na to trpěly taky.
Jestlize jsi to napsal takto
otass píše:Tyto jsou u přímovstřikových 1.8ček Mitsubishi Carisma, Volvo S40, Ford Focus, Ford Mondeo.
pak jsem vcelku logicky reagoval prave tak, jak jsem reagoval.
otass píše:Osobně si myslím, že 1.8 92kW ve Volvu měla něco společného s GDI od MMC, když už jsme u toho. Soudím tak podle dřívější spolupráce na modelech Carisma a S40/V40 první generace.
To si myslis zcela opravnene: ano, jde o tentyz motor.
otass píše:Jestli ne, je mi úplně jedno, nebýt tohoto krámu ve výfukovém systému, řekl bych, že tento druh vstřikování je super.
Znovu opakuji: cely problem netkvi v primem vstrikovani, ale v praci predmetneho motoru s extremne chudou smesi. Take jen proto tam kvuli emisnim predpisum musel byt ten de-NOx kat. Motor s primym vstrikovanim NEpracujici s chudou smesi ho k nicemu nepotrebuje.
otass píše:Co je to ostrá jízda nevím, jezdil jsem s tím normálně a velmi rychle to odešlo.
Ostra jizda je, "co to da". V zasade vsak slo pouze o to alespon jednou za cas vytvorit podminky pro to, aby mohla probehnout regenerace de-NOx katu.
otass píše:O tom, že síra na tyto zádržné systémy je zhoubná jsem četl ve více věděckých publikacích, i v českém článku...
Veskerym katalyzatorum vadi tezke kovy, mezi ktere ovsem sira nepatri. Problem siry v palivu spociva v tom, ze za urcitech podminek spalovani tvori smoly a sklovite usazeniny, ktere se samozrejme usazuji i na mrizce nedostatecne ohrateho katalyzatoru, coz je zrovna tento pripad. Ovsem ve srovnani se sirnatymi usazeninami totalne "zas.anym" sacim traktem a rovnez spalovacimi prostory motoru GDI jde o zcela nedulezitou dodatecnou komplikaci.
otass píše:Jestliže nejsem odborník, mám pouze povrchní informace, tak můžu buďto mlčet, nebo uvádět informace, které mohou být zavádějící...tak už to ale v diskuzích na webu chodí.
OK, vzdyt ja se jen snazim uvest je na pravou miru. A jestlize jsem s Carismou 1,8 GDI najezdil nejakych 75 tis. km a se Space Wagonem 2,4 GDI 300 tis. km, tak jsem byl okolnostmi donucen o tom zvedet neco vice. A o to se zde delim.
Odpovědět