ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
martyy
Příspěvky: 15
Registrován: ned čer 28, 2015 10:58

ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od martyy »

Ahoj, můžu použít olej se specifikací ACEA A3/B4 pokud mám v manuálu k autu ACEA A1/B1 nebo ACEA A3/B3? Konkrétně jde o tyto oleje Elf Competition STI 10W-40 (5 l) a Total Quartz 7000 Diesel 10W-40 (5 l) a auto Ford Fiesta 1.3 51 kw 2004. Díky
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od Durex »

Ano můžeš a dokonce musíš,pokud chceš,aby motor co nejdéle vydržel :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
martyy
Příspěvky: 15
Registrován: ned čer 28, 2015 10:58

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od martyy »

Durex píše:Ano můžeš a dokonce musíš,pokud chceš,aby motor co nejdéle vydržel :wink:
Takže je to jen "vylepšené" A3/B3?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od Pitris »

Jak píše Durex: Pokud jde o kvalitu mazání a ochranu motoru je olej A3 lepší než A1 - vyšší HTHS viskozita. (Ale neplatí to o A5). A oleje B4 jsou možná "vylepšené" B3-ky, ale pro naftové přímovstřikové motory - B je pro "naftu". A jen pro doplnění - v případě jen krátkých jízd se ta A1 dá, a jestli budeš mít v zimě hodně mrazivých startů, tak bude vhodnější olej 5w/xw. A měnit do 10-ti tkm.... Jo - a A4 není.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od Durex »

B3/B4 jsem vůbec neřešil a ani ty nemusíš,protože primárně tě musí zajímat A3 jakožto norma benzínová,jelikož tvoje fiesta je benzíňák :)
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
martyy
Příspěvky: 15
Registrován: ned čer 28, 2015 10:58

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od martyy »

Díky moc :wink:
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od BigBang »

Tak aby bylo jasno :) oleje čistě A nebo čistě B v podstatě neexistují, jsou spojené, a proto je na olejích Ax/By. Asi největší rozdíl mezi A3/B3 a A3/B4 je v TBN. První jmenovaný musí mít minimálně 8 mgKOH/g, kdežto u druhého to je minimálně 10 mgKOH/g.

Poslední revize ACEA (2016) ruší i oleje A1, v předchozích revizích byla zrušena i A2 :idea: Tzn. už neexistuje A1/B1-16 nebo A2/B2-12 ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od Pedro »

Tos mu to zjednodusil :mrgreen:
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od BigBang »

To víš, využil jsem příhodného názvu tématu a vyblil tady moudro :D Ne, dostaly se mi pod ruku „ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES“, tak jsem tu napsal asi nejpodstatnější rozdíl. A když už jsem byl v tom, tak jsem napsal i poznámku k těm A1,2 :wink:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od Pitris »

BigBang píše:Asi největší rozdíl mezi A3/B3 a A3/B4 je v TBN. První jmenovaný musí mít minimálně 8 mgKOH/g, kdežto u druhého to je minimálně 10 mgKOH/g....
Jestli toto fakt*) tak ACEA A3/B4 je lepší než A3/B3 - aspoň co do ochrany motoru při častých startech.
A pokud by byly časté mrazivé starty, vůbec bych neváhal a použil třeba Elf Evolution 900 NF 5w40 :wink:
Jinak ten Elf Competition STI 10w40 je taky dobrá volba :wink:

*) asi jo, že ? :P Já jen že tu znovu "vynikne" nevhodnost olejů ACEA C"něco" tam kde být nemusí; a zvláště při studených přískocích. Tam je hodnota TBN zpravidla mezi 5,5 - 7 a je NEDOSTATEČNÁ ! :cry:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od BigBang »

U C3, 4, 5 je minimální požadavek 6 mgKOH/g, u C1, 2 není TBN specifikováno, takže může být třeba 0 :roll:

jo, tady jsem to našel na netu ;)
https://www.acea.be/uploads/news_docume ... s_2016.pdf
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od bio »

bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: ACEA A3/B3 vs ACEA A3/B4

Příspěvek od bjukemen »

BigBang píše:U C3, 4, 5 je minimální požadavek 6 mgKOH/g,
to ma poser a este interval aspon 30 000km, parada :(
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět