jerome píše:ACEA A1 a A5 su oleje s nizsou HTHS viskozitou....
ACEA A1/B1 jsou se sníženou HTHS viskozitou všechny, ale v A5/B5 je minimálně jeden s normální
Mobil1 5w30 ESP Formula - ten má HTHS viskozitu 3,58 mPa.s. A od Mercedesu má 229.31/229.51.
V podstatě by to neměl být problém. Ten LM má VW 505.01 schválenou Q8 jen doporučenou. LM má ACEA C3 a MB 229.31 takže je to low saps. Jestli je cena výrazně jiná a nechce se ti platit, tak můžeš.
to Mick 1: Zdaleka ne všechny oleje 5w40 mají VW505.01. U těch pro PD-čka je zesílená aditivace, přizpůsobená jiným tlakům (především) na vačce. Ta Q8 5w40 Formula Excel má 505.01 doporučenou, použít se dá, ale několik kluků se zde vyjádřilo, že motory TDi-PD jsou s ní hlučnější....
ale v benziňáku za ni dám "ruku do ohně".
Díky. Myslím že i za cenu zvýšené "hlučnosti" což může být subjektivní u dieselových aut do Q8 půjdu,navíc měním v těch dieselech do 10tis km/rok... benzín15/rok Bude to ok
Jak píšeš, že skoro každá lepší 5W-40 ji splňuje to máš pravdu. Ale právě ty lepší 5W-40 co ji splňují jsou zároveň dražší .) Nevim o vyloženě levné 5W-40 co má VW 505.01 schválenou.
Beru od LM 10W/60 GT1 tam připlatím.. Do spotřebáků a lidem co dělám servis musím zohlednit v dnešní době cenu .. jen vysvětlit jim častější výměny mi dalo práci ..
Hezký svátky
Možná, že tu ACEA Mogul Racing nemá napsanou schválně i když ji plní. Aby měl ACEA jen 5W-40 Extreme. Protože, když má MB 229.3 musí plnit i ACEA A3/B3. Buď je to kvůli schválení, aby nemuseli platit a nebo je to schválně neudaný, aby měla řada Extreme navíc ACEA. A když tam mají jen odpovídá, tak to ani schválený nebude. Takže mně vychází, že je to schválně neudaný, aby to měla prioritně řada Extreme.
U řady Extreme je v technickým listu odpovídá: ACEA A3, B3 a B4. Takže to podle mně bude jen marketing a proto neni ACEA uvedena u Mogulu Racing 5W-40. Když tam mají odpovídá, tak to taky nemají schválený u řady Extreme specifikaci ACEA. Kvůli ceně to nebude. Bude to marketing samotnýho výrobce.
Teda Ty seš vytrvalej jako červotoč když se budeme bavit o evropských olejích - kterých se taky ACEA týká, tak všechny "čtyřicítky" jsou s normální HTHS viskozitou a A2/B2 se v SAE 5w40 už nedělají. Takže ACEA A3/B3 mají i když to tam uvedeno není (byť ACEA není jen o té viskozitě HTHS, ale i o stupni opotřebení a ochrany motoru. To ale "upravují" právě ty firemní normy).
FF třeba se mýlím. Ale podle mě, když odpovídá MB 229.3 musí odpovídat minimálně i ACEA A3/B3. A když to tam neni uvedeno, tak je to jen kvůli marketingu.