5w 40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Beny

5w 40

Příspěvek od Beny »

Zdravím , mám dotaz , pravděpodobně asi dost častej. Shell HX8 5w40 , Castrol edge 5w40, kterému dát přednost , normou vyhovují oba , cenu neřeším , navíc jsem se po brouzdání netem dočet že náš Mogul extrema 5w40 je opravdu plně S a hodně kvalitní. Nebude paradoxně kvalitnější než víše psané věhlasné značky? Jak na tom tyhle tři produkty kvalitativně jsou ? Děkuji za info.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 5w 40

Příspěvek od Pitris »

Já bych tyto tři poskládal takto: 1. Mogul, 2. Shell, 3. Castrol....
ale jestli Ti jde fakt o kvalitu, tak oleje od "M". Millers oils, Mobil1, Motorex, Motul, Mogul, Moly (Liqui)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
kaskader

Re: 5w 40

Příspěvek od kaskader »

preco paradoxne?
Autoxxxrady

Re: 5w 40

Příspěvek od Autoxxxrady »

Mogul Extreme 5W-40 je plně S? Tomu nevěřím .) 5W-40 nejsou plně S, když to není vyloženě záměr. Nepotřebují být plně S.
Pokuď se bere jako plně S základová třída IV a výš
Obchodníci používají označení plně S i pro třídy III.
Naše země patří mezi první na světě, kde se začalo s výrobou hydrokrakových olejů.
Beny

Re: 5w 40

Příspěvek od Beny »

Autoxxxrady píše:Mogul Extreme 5W-40 je plně S? Tomu nevěřím .) 5W-40 nejsou plně S, když to není vyloženě záměr. Nepotřebují být plně S.
Pokuď se bere jako plně S základová třída IV a výš
Obchodníci používají označení plně S i pro třídy III.
Naše země patří mezi první na světě, kde se začalo s výrobou hydrokrakových olejů.
Nechápu tohle vyjádření. Mám to chápat jako že Mogul EX. na tom není tak jako se píše? Můžeš mi prosím více přiblížit. Zaměřil jsem se na tyhle 3značky viz. víše , z důvodu možnosti lepší pořizovací ceny. Které dát přednost nevím. Potřebuji s tím nakrmit A4 3,0 V6 benzin rok 04.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 5w 40

Příspěvek od Pitris »

Dovolím si odpovědět za kolegy: Ani Mogul EXTREME, ani Shell HX8 a ani Castrol EDGE 5w40 nejsou plně syntetické oleje ve smyslu toho, že správně jsou plněsyntetické oleje až od oné skupiny základových olejů IV, což jsou PAO - polyalfaolefiny. Ale to vůbec nevadí, protože i hydrokrakované oleje (skupiny III) jsou v dnešní době z vysoce kvalitních a dobře doaditivovaných základových olejů, které se ale jako syntetické označují jen proto, že tak před léty rozhodl americký obchodní soud :(
Píšeš "A4 3,0 V6 benzin rok 04" - podstatná pro výběr oleje je norma VW502.00 a pak doba výměny -
- krátké nebo "ostré" jízdy - 10tkm, běžné ježdění - do 15-ti tkm / 1rok. A ty značky? Třeba jak jsem uvedl.
Kdybys chtěl opravdu plněsyntetický olej v 5w40 (v této SAE jich je poskrovnu), tak třeba Liqui Moly.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
miki

Re: 5w 40

Příspěvek od miki »

keď sme pri tom S tak sa zdá že syntetický je až olej značený ako PLNE Syntetický - fully S.... je to taká hračka so slovíčkami ale taká pomôcka v návosloví ak si niekto potrpí na ten S. olej...
Beny

Re: 5w 40

Příspěvek od Beny »

Pitris píše:Dovolím si odpovědět za kolegy: Ani Mogul Extreme, ani Shell HX8 a ani Castrol EDGE 5w40 nejsou plně syntetické oleje ve smyslu toho, že správně jsou plněsyntetické oleje až od oné skupiny základových olejů IV, což jsou PAO - polyalfaolefiny. Ale to vůbec nevadí, protože i hydrokrakované oleje (skupiny III) jsou v dnešní době z vysoce kvalitních a dobře doaditivovaných základových olejů, které se ale jako syntetické označují jen proto, že tak před léty rozhodl americký obchodní soud :(
Píšeš "A4 3,0 V6 benzin rok 04" - podstatná pro výběr oleje je norma VW502.00 a pak doba výměny -
- krátké nebo "ostré" jízdy - 10tkm, běžné ježdění - do 15-ti tkm / 1rok. A ty značky? Třeba jak jsem uvedl.
Kdybys chtěl opravdu plněsyntetický olej v 5w40 (v této SAE jich je poskrovnu), tak třeba Liqui Moly.
Určitě preferuji a budu měnit po 10tis. km. Norma VW502.00 jak píšeš. Díky za info na Ligui Moly ale vzhledem k příležitosti že ty 3 značky co jsem psal v úvodu můžu mít za dobrej peníz tak rozhuduji které dát přednost.
Co se jedná olejů plně S. tak mám neustále 5W 40 zařazen jako plně S. Pamatuji si že už tak před 17lety jsme to tak brali , že 5W 40 supr olej plně S. Byly 5W 40cítky dříve plně S. Nebo to tak jen výrobci označovali jako Full S. a v podstatě klamě? Jak jsou na tom 5W 40 v dnešní době co se týče kvality? Kterou značku oleje ve vizkozitě 5W40 zvolit? Respektive který výrobce má solidní 5W40? Když pominu to označení plně S. Díky za info předem.
miki

Re: 5w 40

Příspěvek od miki »

Asi nikdy neboli plne syntetické... nemám veľký prehľad ale nejaký spor sa riešil ohľadom syntetic vs fully synthetic.... kde je chaos tam je mútna voda a zákazníka menej znalého ľahko oklameme lebo vieme že ten hľadá "syntetic", tak mu to tam dáme aj keď toho syntetic je tam 10-20-30%?
Záver pre laika je ten že bežným značkovým olejom pre bežné auto a bežnú prevádzku neurobí chybu. Skôr sa venovať intervalu výmeny, norme výrobcu popr. vybrať vhodnú viskozitu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 5w 40

Příspěvek od Pitris »

Před 20-ti lety (a možná i víc) to snad ještě platilo: 5w40 je "plná", 10w40 "polo" a 15w40 "minerál".
Teď už ne. Za jedno proto, že je běžně k dispozici daleko více SAE tříd - kam by se pak "zařadilo" třeba 5w20, 0w50 nebo 15w50 :?: A za druhé proto, že plněsyntetické oleje jsou dražší a tam, kde v současnosti už vyhoví teplotním rozsahem i levnější třída III je zbytečné (pokud to není potřeba z důvodů velice náročného provozu - třeba motosport) je dělat plněsyntetické. Ty bývají "vyhrazeny" hlavně SAE třídám, kde je teplotní rozsah příliš velký - např. 0w40, 0w50, 5w60 anebo motorům se speciálními požadavky na HTHS. Nehledě na to, že už jsou i "spešl" oleje třeba 0w15 nebo 10w70....
V dnešní době mohou být i oleje 10w40 nebo 15w50 plněsyntetické a většina olejů 5w40 i 5w30 jsou dle základového oleje polosyntetiky.... Což ale kvality polosyntetik pro nezávodní provoz nesnižuje.
Dá se číst i tady: http://www.oleje.cz/forum/jak-spravne-v ... t3103.html

Když chceš dobrý olej, dej (dle abecedy - a třeba) Agip/Eni, Elf, Eneos, Fina, Liqui Moly, Millers oils, Mobil, Mogul, Motorex, Motul, Q8, Panolin, Petro-Canada, Petronas, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco. A mezi TOP patří např. Millers oils, Mobil1, Motorex, Motul, Mogul, Liqui Moly
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
beny

Re: 5w 40

Příspěvek od beny »

Pitris píše:Před 20-ti lety (a možná i víc) to snad ještě platilo: 5w40 je "plná", 10w40 "polo" a 15w40 "minerál".
Teď už ne. Za jedno proto, že je běžně k dispozici daleko více SAE tříd - kam by se pak "zařadilo" třeba 5w20, 0w50 nebo 15w50 :?: A za druhé proto, že plněsyntetické oleje jsou dražší a tam, kde v současnosti už vyhoví teplotním rozsahem i levnější třída III je zbytečné (pokud to není potřeba z důvodů velice náročného provozu - třeba motosport) je dělat plněsyntetické. Ty bývají "vyhrazeny" hlavně SAE třídám, kde je teplotní rozsah příliš velký - např. 0w40, 0w50, 5w60 anebo motorům se speciálními požadavky na HTHS. Nehledě na to, že už jsou i "spešl" oleje třeba 0w15 nebo 10w70....
V dnešní době mohou být i oleje 10w40 nebo 15w50 plněsyntetické a většina olejů 5w40 i 5w30 jsou dle základového oleje polosyntetiky.... Což ale kvality polosyntetik pro nezávodní provoz nesnižuje.
Dá se číst i tady: http://www.oleje.cz/forum/jak-spravne-v ... t3103.html

Když chceš dobrý olej, dej (dle abecedy - a třeba) Agip/Eni, Elf, Eneos, Fina, Liqui Moly, Millers oils, Mobil, Mogul, Motorex, Motul, Q8, Panolin, Petro-Canada, Petronas, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco. A mezi TOP patří např. Millers oils, Mobil1, Motorex, Motul, Mogul, Liqui Moly
Děkuji za info a vyčerpávající odpověd :wink: . Teď už v tom mám docela jasno :) Půjdu do Mogulu.

Díkec ještě jednou.
Máchal

Re: 5w 40

Příspěvek od Máchal »

Pitris píše:mezi TOP patří např. Millers oils, Mobil1, Motorex, Motul, Mogul, Liqui Moly
Můžu se zeptat, zda tyto TOP oleje jsou opravdu lepší / kvalitnější, než ty "běžné - dobré" oleje? Šlo by se o tom rozepsat, případně někam přesměrovat, kde bych se dočetl více? Díky.
Autoxxxrady

Re: 5w 40

Příspěvek od Autoxxxrady »

To, že něco není plně S neznamená, že to je horší.
Ale zákazníci na to slyší. Proto se používá pro zákazníky označení plná syntetika, protože to zní kvalitněji. Nemá cenu přemýšlet jestli je něco S nebo není. Záleží na výkonnostní specifikaci co olej splňuje ACEA, API nebo jednotlivých výrobců VW, MB atd.
Oni ty PAO základový oleje mají o hodně lepší bod tuhnutí než základový z minerálních, proto se dřív museli vyrábět 5W a nižší ze syntetických. Dneska to není potřeba. Už to není potřeba hodně dlouho .) jenom prostě někdo se něco naučí před 30 lety a pak se to pořád předává. Dneska už je Škodovka taky jinde, než když dělala stodvacítky. Oleje se nevyrábí 30 let pořád stejně. Pořád se zlepšují a zlepšují technologické postupy výroby.
Mogul je na tom dobře to se bát nemusíš.
Autoxxxrady

Re: 5w 40

Příspěvek od Autoxxxrady »

Máchal píše:
Pitris píše:mezi TOP patří např. Millers oils, Mobil1, Motorex, Motul, Mogul, Liqui Moly
Můžu se zeptat, zda tyto TOP oleje jsou opravdu lepší / kvalitnější, než ty "běžné - dobré" oleje? Šlo by se o tom rozepsat, případně někam přesměrovat, kde bych se dočetl více? Díky.

CO jsou to TOP a co běžné oleje?


Někteří výrobci kromě běžných dělají i TOP. Ale, že by jejich běžné byly lepší než ostatní běžné .) marketing + hezký obal + hezká etiketa

Jsou tady organizace jako ATIEL - to jsou petrolejářské firmy
A pak je tady systém EELQMS (Evropský systém řízení kvality motorových olejů)


ACEA, ATIEL, ATC a CEC tvoří EELQMS
ACEA je sdružení výrobců automobilů
ATIEL - rafinérské firmy
ATC - aditivářské firmy
CEC - vývoj zkušebních metod a postupů
Tyto organizace jsou pro Evropu, normy API (Americké) jsou zase trošku jiný.

Aditivářských firem je asi jen 5. Takže i když je olejů plno značek aditiva jsou tam stejná. Rafinérie si dělají základové oleje, ale aditiva pak nakupují od aditivářských firem ATC. Chcete plnit např. normu ACEA A3/B4.
Jako rafinerie koupíte aditivační balík na ACEA A3/B4 od aditivářské firmy. Ta určí jakou kvalitu musí mít váš základový olej, aby to fungovalo a jak se to má smíchat. Smícháte a máte motorový olej.

Pokuď nejste rafinerie, tak si musíte koupit základový olej + aditivační balík a smíchat nebo si koupíte už hotový motorový olej.

1) Kvalitní motorový olej se může prodávat i pod neznámou značkou.
2) Nízká cena oleje nemusí znamenat, že je špatný. Můžete mít malou značkovou rafinerii a dělat si svůj základový olej. Ale váš objem bude malý tím pádem drahá výroba. Dneska je trend dělat obří kapacity. Velké kapacity na výrobu základových olejů jsou v Asii hlavně Jižní Korea. Pokuď pak někdo vyrábí ve velkých množstvích může se cena základového oleje snížit.
e1H

Re: 5w 40

Příspěvek od e1H »

Pitris píše:Když chceš dobrý olej, dej (dle abecedy - a třeba) Agip/Eni, Elf, Eneos, Fina, Liqui Moly, Millers oils, Mobil, Mogul, Motorex, Motul, Q8, Panolin, Petro-Canada, Petronas, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco.
Nemáš to podľa abecedy. :P
Naposledy upravil(a) e1H dne pát čer 06, 2014 7:02, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět