Pandora píše:Extreme 5W40 se vyravi jako PD s ACEA C3 a TBN 7,5.
Tak jeste zbyva Trident s API SL.
Aké sú štandardné hodnoty TBN? Hodnota TBN 7 až 9 je dostatočné pre benzínové motory. Pre naftové motory bola hodnota TBN vyššia 9 -11. Dôvodom bola nafta s vysokým obsahom síry. V dnešnej dobe je nízky obsah síry v nafte asi 10ppm (10mg na 1Kg nafty). Preto aj pre naftové motorý je maximálne dostattočná hodnota TBN 7 až 9.
Ked nebudes natahovat vymeny oleja na 15-20tis.km tak nemusis zbytocne stresovat z nizsich hodnot TBN
Tak to je pisane k viacero 5W40 olejom ale vieme ze je to len zavadzanie spotrebitela
Klasicke 5W40 za 4-5€/l nie su plne synteticke. Mozno niektore vynimky ale uz za iny peniaz
Pristi tyden ma byt -7°C, tak doufam, ze Extreme PD 5w40 ty studene starty zvladne.
Nevim, jestli PD verze ma nejake lepsi mazaci schopnosti za mrazu, oproti jen VW 502 00, 505 00, byt PD nemam motor, ale 1,4 16V.
Na dalsi vymeny (po pul roce), mam jiz prapraveny Millers XF 5w40 a Liqui Moly synthoil high tech 5w40.
Pak uz budu mit najeto cca 10 tis km., tak vyzkousim i ty oleje, co vyrazneji snizuji treni...
Pandora píše:Pristi tyden ma byt -7°C, tak doufam, ze Extreme PD 5w40 ty studene starty zvladne....
Jezdím roky výhradně na 10W-40 a vždy to zvládlo daleko horší mrazy. Myslím, že slyšíš trávu růst a v hlavě máš továrnu na výrobu problémů.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Tome
Mineralni Extreme 5-40 a -7 muze byt problem. Ty pouzivas syntetiku 10-40 a to je v poho.
...umele hledat problemy tam kde nejsou a byt nemuzou,to náš Navstevnik jiste a pravem,odiagnozuje.
Pandora píše:Pristi tyden ma byt -7°C, tak doufam, ze Extreme PD 5w40 ty studene starty zvladne....
Bože chlapče Olej 5w má čerpatelnost do -30-ti°C a motory dokáže ochránit i při -25-ti°C.... A to že má i VW505.01 NIČEMU NEVADÍ - jsou tam navíc aditiva zaručující větší odolnost na vačce která je u motorů TDI-PD daleko více namáhaná.... Fakt nehledej problémy tam kde nejsou A LMSHT je O.K
dneska rano - 16° v motore 10w-40 gulf a mam dojem ze starter tocil troska tazsie ako vlani s 5w-40, samozrejme akumulator mohol byt vlani v lepsiej kondicii