320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Passx

320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Passx »

Dobrý den ,

Koupil jsem Passata CC VR3.6 aktuálně najeto 320tkm koupil jsem ho při 290tkm předchozí majitel tam podle servisky měnil Castrol LL 5w30 po 25tkm průměrem. Po koupi jsem vyměnil olej za Mobil 1 5w40 chod se zlepšil po pár tkm ale furt to nebylo úplně ono. Další výměna byla taktéž 5w40 mobil 1 a teď poslední jsem dal mobil1 chod se nijak nezlepšil což jsem ani neočekával. Jinak olej měním po 10tkm jezdím tak střídavě kratší i delší trasy. Ale častý starty a docela často když chytnu nerva tak ostřejší jízdy.

Chci zkusit změnu a zeptat se zdejších odborníku na názor.
Na 0w50 Mobil1 (nechám si poslat z UK v čr není k dostání)
A nebo co se mi příjde lepší volba 5w50 taktéž mobil1.
A nebo 10w50?

Jde mi o zklidnění chodu je mi jasný že to nebude jako za mlada když to vylágroval tou LL výměnou. Ale alespoň lepší změnu.
Případně jestli je nějakej lepší olej než Mobil1 na ceně ani tak nezáleží ale zas abych neplatil jen marketing... Děkuju
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

Pro zklidnění či ztišení chodu motoru je možné vyzkoušet olej s vyšší letní viskozitou, tedy bych zkusil "klasický" (zdeksehnání) Mobil1 5W50, pro režim jízd bude akorát, viskozitu 0W50 netřeba. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Passx

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Passx »

Ok děkuju a měnit furt po 10tkm to bude asi nejlepší ne?
Hele a jenom vím že to tu už bylo ale ten mobil 5w50 sice neplní normu vw ale překračuje jí ne? Jde mi o to jestli ho tam můžu s klidným svědomím dát?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

Zcela upřímně - koncernovým olejovým normám moc nerozumím a do jisté míry (tedy s výjimkou motorů s DPF a PD) je nechápu. Ač trošku zvláštní konstrukce, tohle je pořád ještě "normální" klasický nefoukaný benzín a ten olej motor naprosto spolehlivě umaže. A interval výměny 10tis.km je úplně úžasný! :)
Cit.: "Motorový olej Mobil 1 Peak Life (Rally Formula) 5W-50 splňuje specifikace:
ACEA A3/B3, A3/B4, API SM/CF, VW 501 01/505.00, MB - Approval 229.3/229.1, Porsche A40"
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od e1H »

Citujem zo stránku Mobilu:
Mobil 1 Racing™ 0W-30 and 0W-50 were developed specifically for racing engines and are not recommended for street use.

For road and track use, consider Mobil 1™ motor oils in 15W-50 or 0W-40 viscosities.
Čo sa týka schválenia, olej by mal plniť VW 502.00. Ak sa ho chceme držať, tak 5W-50-ka vypadáva z hry (a podľa mňa je aj úplne zbytočná). Ja osobne by som namiesto toho bežného Mobil Super 3000 X1 5W-40 dal Mobil 1 New Life 0W-40 ktorá bude lepšia na tie časté (studené) štarty. Neverím, že 50-ka tomu motoru ešte nejak pomôže.

Prípadne by som ešte skúsil Millers Oils CFS 5W-40 NT (tri-ester), alebo keď tam má ísť za každú cenu 50-ka, tak Penrite Premium 0 (0W-50) ktorá má aj schválenie VW 502.00. Pri oboch je ale výrazne vyššia cena.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

Passx-ovi jde o zklidnění chodu motoru. S 5W40 se mu to stále nějak nedaří a ty mu doporučuješ dokonce 0W40...? Nebo 5W40 NT od Miller'sů...? Kvůli čemu, kvůli častým startům...? Myslíš si, že 5W50 bude v tomto ohledu horší...? A že Mobil1 5W50 zrovna nemá výslovnou 502.00 - vadí to v tomto konkrétním případě něčemu, ten motor neumaže...? :) Nevěříš, že padesátka motoru pomůže, tož nevěř. Ale nikdy jsi takový olej v motoru neměl, brachu... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od e1H »

Nikde som nepísal, že ten Mobil 5W-50 ten motor neumaže, ale keď samotný Mobil píše, že ich 0W-40 stačí aj na trackday (potvrdzujem aj z vlastnej skúsenosti), tak sa mi zdá byť tento olej trochu overkill, a k tomu ešte neplní ani predpísané VW schválenie (a asi nie náhodou, keď tam je iba staršie).
Ďalej, bolo spomenuté, že sa jazdia aj kratšie trasy, tam 0W určite nie je na škodu. A 0W so skludnením nemá nič spoločné, dobre vieš, to označenie určuje čerpateľnosť a viskozitu za studena, ktorá bude stále rádovo vyššia, ako pri nejakej 10W-60 za tepla. Naopak je tu rozdiel v tom, že ja som doporučil olej Mobil 1 namiesto bežného Mobilu.

Ďalšie dva oleje som spomenul kvôli tomu, že sú esterové. Možno by táto ich vlastnosť mohla pomôcť ukľudniť ten motor. :)

Čo sa týka jazdenia na viskózne oleje, u mňa to zatiaľ nehrozí. Olejové čerpadlo radšej nech tlačí viac menej viskózneho oleja, než síce oleja odolného, ale v nedostatočnom množstve (s viskóznejším olejom sa skôr dosiahne maximálny tlak v systéme a časť oleja sa vtedy začne vracať späť do vane).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Pitris »

Já bych souhlasil s Colommbem - ten Mobil1 5w50 bych aspoň vyzkoušel. Sice nemá VW502, ale benzinovou normu VW (už) plní - 501.01 http://www.mobil.com/Italy-English/Lube ... 5W-50.aspx
Ten Penrite Premium 0 (0W-50) od e1H by šel taky, ale je cenově jinde a jeho plné využití by bylo jen při velkém mrazu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

e1H píše:Nikde som nepísal, že ten Mobil 5W-50 ten motor neumaže, ale keď samotný Mobil píše, že ich 0W-40 stačí aj na trackday (potvrdzujem aj z vlastnej skúsenosti), tak sa mi zdá byť tento olej trochu overkill, a k tomu ešte neplní ani predpísané VW schválenie (a asi nie náhodou, keď tam je iba staršie).
Ďalej, bolo spomenuté, že sa jazdia aj kratšie trasy, tam 0W určite nie je na škodu...
Znovu opakuju, že (předpokládám) tazatel nepotřebuje zlepšení mazání jako takového, ale zklidnění (zkultivování) chodu motoru, tož tu, prosím, neargumentuj nějakými trackdays (btw na takové a jemu podobná slova tlačící se do českého, potažmo slovenského jazyka začínám být alergický... :x ) A při studených (s výjimkou velmi mrazivých) startech je naprosto jedno, zda je v motoru 0W nebo 5W... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od e1H »

Colommbo píše:Znovu opakuju, že (předpokládám) tazatel nepotřebuje zlepšení mazání jako takového, ale zklidnění (zkultivování) chodu motoru, tož tu, prosím, neargumentuj nějakými trackdays (btw na takové a jemu podobná slova tlačící se do českého, potažmo slovenského jazyka začínám být alergický... :x ) A při studených (s výjimkou velmi mrazivých) startech je naprosto jedno, zda je v motoru 0W nebo 5W... :)
Pointa nebola v trackday, ale v tom, že samotný Mobil vôbec nedoporučuje svoj 0W-50 olej na iné jazdenie ako závodné, a k tomu tam je ešte doplnok, že na bežné jazdenie a ešte aj trackdays (čo je niečo medzi bežným civilným a profi závodným použitím) treba zvoliť iné oleje. Nič viac, nič menej, myslím si, že väčšina to tu pochopila.
Čo sa týka anglických výrazov, je to bežne zaužívaný výraz, rovnako ako drift, alebo silent (a určite by sa takých našlo viac). Ak sa ti nepáčia, môžeš ich používať česky, to len btw.

P.s.: Inak načo tie schválenia máme, ak sa tu radia aj tak oleje, ktoré ich nespĺňajú. Nepoviem, ak by to bola nejaká špecialita, ale reč je tu o VW 502.00 ktoré plní asi každý druhý olej na trhu. Nie, aj tak poradme niečo, čo neplní ani toto blbé VW 502.00. Veď keď je ten olej dobrý do 20-30 ročného auta, tak bude dobrý aj do moderného FSI. :roll:
A zaujíma ma, že čo ak s tou 50-kou to bude rovnaké ako so 40-kou. To bude výhra.
Passx

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Passx »

první výměna byla 5w40 a potom jsem zkusil i 0w40 subjektivně změna žádná možná si to víc bralo olej ale v manuálu je napsáno až 0,5 na 1000km což u mě nehrozí ale dolít jsem musel... S 5w40 dolívám cca 0,5 na těch 10 tisíc.

Cena za olej je mi nějak tak "šumák" jde mi o to aby ten motor dostal v podstatě to nejlepší co mu můžu dát proto mě napadlo 5w50 já vím že nemám M3 ale přece jen 220kw to má proto ta 5w50 popřípadě něco podobnýho...

S tím mobilem 5w50 každý říká že to umaže - neumaže druhá več proč nemá tu normu?

A jenom ještě otázka já myslel že Mobil a Mobil 1 je naprosto to stejný nebo se pletu? A to první jsou nějaký low end řady oleju?
Passx

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Passx »

A jen pro zasmání dnes jsem byl ve VW nechat vyměnit svíčky preventivně a ptal jsem se co by mi doporučili za olej když má motor tolik KM tak nejprve že je to jedno kolik má najeto ať dávám longlife interval že ten motor si pozná kdy už bude olej špatný. Na mojí odpoveď že bych rád pevnej interval a měnit po 10tkm tak na mě nejdřív koukal jak na exota pak pochopil že to myslím vážně tak mi doporučil LL 5w30 a měnit po 10 že longlife oleje jsou dnes to nejlepší pro každej motor odVW :D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

e1H píše:...P.s.: Inak načo tie schválenia máme, ak sa tu radia aj tak oleje, ktoré ich nespĺňajú. Nepoviem, ak by to bola nejaká špecialita, ale reč je tu o VW 502.00 ktoré plní asi každý druhý olej na trhu. Nie, aj tak poradme niečo, čo neplní ani toto blbé VW 502.00. Veď keď je ten olej dobrý do 20-30 ročného auta, tak bude dobrý aj do moderného FSI. :roll:
A zaujíma ma, že čo ak s tou 50-kou to bude rovnaké ako so 40-kou. To bude výhra.
V tomhle s tebou souhlasím - ano, pokud by šlo o nějakou specialitu, tož ať má vlastní normu, ale jinak co je to za normu, když ji plní asi každý druhý olej na trhu (vidíš, zrovna Mobil1 5W50 nee... :mrgreen: ) - (nejen) proto si myslím, že je to jen norma pro normu a tedy zcela zbytečná. Ale to jsem už mimo vlákno. A jestli pomůže 50 nebo 40, to dopředu nikdo neví, nicméně u 50 je to pravděpodobnější... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

Passx píše:...mi doporučil LL 5w30 a měnit po 10 že longlife oleje jsou dnes to nejlepší pro každej motor odVW :D
Ano, takto to sice použít lze, ale pro motor to není to pravé ořechové (LL oleje mají jinší aditiva). Jinak vůbec se nedivím doporučení servismana, nic jiného ti snad ani říct nemohl... :mrgreen: A oleje Mobil a Mobil1 opravdu nejsou jedno a totéž - první jsou "hodně dobré", druhé jsou "prémiové". :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

e1H: Jinak nic ve zlém, příteli, jen máme na auta, jejich motory a náplně v nich celkem hodně rozdílné názory, ale to neva... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět