320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Moderátor: Colommbo
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Máchal: 1.8T od VW je dobrý motor,má ještě dobrý základ,či-li litinový blok motoru.Jediné na co je náchylný,tak že se při zanedbávání výměn oleje ucpává sítko v sacím koši olejového čerpadla.
Jinak to jede velice hezky 20V s Turbem..
Jinak to jede velice hezky 20V s Turbem..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Pitris píše:Cituji: Tyto polymerní látky jsou při provozu oleje střihově namáhány, zejména v olejovém čerpadle a dochází k jejich trhání na menší molekuly....
Ptáš se dobře, ale blbýho já nejsem ani fyzik ani chemik, já jen citoval ing. Černého z VŠCHT Prahav.vilik píše:A jak se dá roztrhnout molekula? To čerpadlo dokáže rozdělit molekulu?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Jde jen o jakesi nazorne pripodobneni, aby si to laik dokazal alespon trochu predstavit. Nic jineho bych za tim nehledal.
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Dochází ke zkracování řetězců u polymerů - toť vše.
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Pokud by někdo dokázal olejovým (resp. jakýmkoliv) čerpadlem rozdělit molekulu, dostal by minimálně Nobelovu cenu...
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Klasický šnekový mlýnek na maso je v určitém smyslu vlastně taky takový "čerpadlo". A zkus do něho strčit prst... Tož asi tak, pro představu...v.vilik píše:...A jak se dá roztrhnout molekula? To čerpadlo dokáže rozdělit molekulu?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Nestěžuju si, jen se bojím dne, kdy auto půjde z domu a budu se rozhodovat, co za motor zvolit (v ojetině - na nové nejsou chechtáky)NOVON píše:Máchal: 1.8T od VW je dobrý motor,má ještě dobrý základ,či-li litinový blok motoru.Jediné na co je náchylný,tak že se při zanedbávání výměn oleje ucpává sítko v sacím koši olejového čerpadla.
Jinak to jede velice hezky 20V s Turbem..
Když vidím nynější TSI, EcoBoosty a jiné parodie na motor, tak výběr opravdu nebude jednoduchý.
Každopádně o zanedbaných 1.8T a s tím spojených problémech s ucpaným sítkem vím, ale já asi na takový motor nenarazil (ťuk ťuk) a olej měním vždy do 10tkm (což většinou ani nenajedu)
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
z toho testu vyplyva, ze netreba hadzat flintu do zita nad mineral. olejmi pretoze ako vieme mineral ma vybornu odolnost voci vysokym tepl. a tu sa to aj potvrdilo
a kedze TEBOIL spada pod koncern LUKOIL kvalita je tam zarucena
a kedze TEBOIL spada pod koncern LUKOIL kvalita je tam zarucena
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
bjuke: Souhlasím, kdyby byl pro mou potřebu v odpovídající viskozitě a s odpovídajícími specifikacemi, byl by pro můj motor (klasika benzín střední velikosti 2001) minerál celkem jasnou volbou...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Ještě tady naštěstí pár "poctivých" motorů zbýváMáchal píše:Když vidím nynější TSI, EcoBoosty a jiné parodie na motor, tak výběr opravdu nebude jednoduchý....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Pocity po těch pár dnech a cca 300km jsou více než pozitivní Motor si přede jak zamlada a co mě nejvíc udivilo, tak oproti Mobil Super 3000 5W40 je motor tišší (za studena i za provozní teploty) respektive se mi zdá, že ani na nový Mobil X3000 nebyl motor tak tichý (tady doufám, že jsem měl origo Mobil a ne padělek - koupen na cardu) Ochota vytáčet motor je pořád skvělá (1.8VTi byl víc než dobrý soupeř ) tak doufám, že to vydrží a příští výměnu opět budu dávat Sunoco Další poznatky přihodím za delší čas.Colommbo píše:A pocity, dojmy, zkušenosti...?
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Pár dnů a 300km opravdu není mnoho, ale věřím, že ti spokojenost vydrží (vpodstatě ani není důvod, proč by neměla) stejně jako mně - na 5W50 najeto 45tis.km, z nich posledních 20tis. na Sunoco...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Moc toho nenajezdím, ale prostě mám z toho oleje daleko lepší pocit, než z předešlého Mobilu Super 3000.
Re: 320tkm potřebuju poradit s viskozitou
Tak ono srovnávat poctivé sunoco synturo sportivo 5w50 ( T.B.N skoro 10, HTHS vis 4.8 nebo 4.9 a vis indexem 182 a kde se nehraje na jakýsi debilní normy) s Mobilem 5w40 ani nejde.Máchal píše:Moc toho nenajezdím, ale prostě mám z toho oleje daleko lepší pocit, než z předešlého Mobilu Super 3000.