3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normální?
Moderátor: Colommbo
3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normální?
Zdravím, prosím o názory a rady. Autům nerozumím. V listopadu 2011 jsem koupil nový Yaris 1l VVT-i, motor 1KR-FE. K záruce 3 roky dokoupené ještě 2 roky, auto je tedy ještě v záruce. Ročně najedu cca 24 tis. km (50% město, 50% meziměsto, vzácně dálnice). Jezdím do autorizovaného servisu.
V prosinci 2014 mi začala poblikávat žlutá kontrolka motoru. Volal jsem do servisu, bylo mi řečeno, že „mám přijet, až bude kontrolka svítit trvale, jinak to diagnostika nezjistí“. Odjel jsem na hory, po cestě zpět už kontrolka motoru svítila trvale (přidala se kontrolka TRC) a motor začal čím dále častěji chrčet, v zatáčkách začala poblikávat červená kontrolka oleje. V servisu mi řekli, že v motoru už nebyl skoro olej. Měl jsem najeto 74 tis. km, garanční prohlídka měla být při 75 tis. km, proto byla udělána ihned a olej dolit. Reklamoval jsem úbytek oleje, proto byl olej zablombován. Při cca 75 300km byl v servise zkontrolován úbytek oleje “asi 1 deci“. Nyní při 82 200 km (8200km po dolití oleje v servise) opět při cestě na dovolenou, začal někdy motor chrčet. Žádná kontrolka nesvítila. Zkontroloval jsem olej a chyběl. Dle specifikace v manuálu jsem koupil olej GULF FORMULA ULE 5W-30 a dolil 3 - 3,2 litru oleje.
Dohaduji se ze servisem. Domnívám se, že nové auto nemůže žrát tolik oleje. Navíc spotřeba oleje roste. Nerozumím také funkci kontrolek (od slova kontrolovat), když dochází olej, má se včas rozsvítit adekvátní kontrolka (poprvé se rozsvítila obecná kontrolka motoru, podruhé nic). Servis tvrdí, že je mou povinností i u nového auta před každou jízdou kontrolovat olej (odvolává se na instrukce z autoškoly), že spotřeba oleje do 1 l/1000km je v pořádku a že Yaris nemá kontrolku na stav hladiny oleje, pouze na pokles tlaku v oleji.
Prosím o názory, kdo má pravdu a jak mám případně postupovat. Servisu již nevěřím poté, co jsme zpětně opravovali vyúčtování garančních prohlídek. Dle vyjádření Toyoty není na severní Moravě další servis, který by měl vyřízený přístup do elektronické servisní knížky. Pro nedostatek konkurence v autorizovaných servisech bych už příště do Toyoty nešel.
V prosinci 2014 mi začala poblikávat žlutá kontrolka motoru. Volal jsem do servisu, bylo mi řečeno, že „mám přijet, až bude kontrolka svítit trvale, jinak to diagnostika nezjistí“. Odjel jsem na hory, po cestě zpět už kontrolka motoru svítila trvale (přidala se kontrolka TRC) a motor začal čím dále častěji chrčet, v zatáčkách začala poblikávat červená kontrolka oleje. V servisu mi řekli, že v motoru už nebyl skoro olej. Měl jsem najeto 74 tis. km, garanční prohlídka měla být při 75 tis. km, proto byla udělána ihned a olej dolit. Reklamoval jsem úbytek oleje, proto byl olej zablombován. Při cca 75 300km byl v servise zkontrolován úbytek oleje “asi 1 deci“. Nyní při 82 200 km (8200km po dolití oleje v servise) opět při cestě na dovolenou, začal někdy motor chrčet. Žádná kontrolka nesvítila. Zkontroloval jsem olej a chyběl. Dle specifikace v manuálu jsem koupil olej GULF FORMULA ULE 5W-30 a dolil 3 - 3,2 litru oleje.
Dohaduji se ze servisem. Domnívám se, že nové auto nemůže žrát tolik oleje. Navíc spotřeba oleje roste. Nerozumím také funkci kontrolek (od slova kontrolovat), když dochází olej, má se včas rozsvítit adekvátní kontrolka (poprvé se rozsvítila obecná kontrolka motoru, podruhé nic). Servis tvrdí, že je mou povinností i u nového auta před každou jízdou kontrolovat olej (odvolává se na instrukce z autoškoly), že spotřeba oleje do 1 l/1000km je v pořádku a že Yaris nemá kontrolku na stav hladiny oleje, pouze na pokles tlaku v oleji.
Prosím o názory, kdo má pravdu a jak mám případně postupovat. Servisu již nevěřím poté, co jsme zpětně opravovali vyúčtování garančních prohlídek. Dle vyjádření Toyoty není na severní Moravě další servis, který by měl vyřízený přístup do elektronické servisní knížky. Pro nedostatek konkurence v autorizovaných servisech bych už příště do Toyoty nešel.
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Bohužel tady má servis pravdu. Jednak je kontrolka opravdu závislá na tlaku nikoliv hladině. Kontrola stavu hladiny je dána v uživatelské příručce k vozidlu. A jistě bude i v podmínkách,že spotřeba oleje do 1l/1000 km bude v normě. Je to bohužel smutný fakt,ale servis,resp výrobce si myje ruce. Že něco není v pořádku je věc jiná. Chtělo by to zjistit příčinu takového úbytku oleje. Nicméně pakli že se už rozsvítí kontrolka mazání,tak už se to začne podepisovat na stavu motoru ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
To, že majitel nekontroluje hladinu oleje a motor se poté třeba přidře a začne olej papat, není věc výrobce ani servisu, to je bohužel fakt. Na to je asi jen jedna rada, jezdit, kontrolovat, dolévat a po záruce auto prodat...Možná by stálo za to zkusit v létě olej s vyšší viskozitou, např. 5w, 10w40, pokud to manuál povoluje.
A ještě jedna věc, tobě chybělo v autě 3l oleje?
A ještě jedna věc, tobě chybělo v autě 3l oleje?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Ještě dodám,že kontrola provozních kapalin je jednou ze základních povinností řidiče před jízdou stejně jako kontrola osvětlení popřípadě stavu pneu a jejich tlaku. Vím,že se to dnes vůbec nenosí a kapota se otevírá přinejlepším vždy jen 1x do roka v servisu. Člověk to nesmí přehánět,ale pokud mám svoje auto,tak min 1x za 500 až 1000 km pod kapotu kouknu a zkontroluji olej i když vím,že mi neubývá. Stejně tak stav brzdové kapaliny a chladící kapaliny. Tato prevence,která zabere sotva 2 minuty,tak věřím,že dokáže předejít takové pohromě,jako je například rozsvícení kontrolky tlaku oleje v souvislosti s jeho nedostatkem. Pokud si auto půjčuji,tak před vyjetím si kontroluji vše. Případná zodpovědnost je přeci na mě jako na řidiči. Příště alespoň častěji kontrolovat stav oleje ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
No jako lehce ojetou zánovní voňavku v supr stavu Pokud nebudu chtít byt hovado,tak na spotřebu oleje blížící se 2T motoru upozornit. Ale tady nejsme od moralizování že?lefort píše:Na to je asi jen jedna rada, jezdit, kontrolovat, dolévat a po záruce auto prodat...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Nevím jak dnes, ale zde námi kritizovaná francouzská auta mívala jak kontrolku tlaku, tak i hladiny.
Moje tchýně má ten samý motor 1KR - FE a jak se postupně ukazuje, tak spotřebu oleje možná ještě větší. To auto nemá moc dlouho, takže jí chci olej vyměnit a začít pečlivě měřit. Zatím to vypadá na 1l/1000 km. Kilometrový nájezd to má stejný. Když jsem jí to naposledy kontroloval, tak to měla cca 5 mm pod dolní rysku a dal jsem tam v pohodě 1 litr oleje - jak by se zde hodila kontrolka hladiny, která by předešla možné havárii. Pokud jsi doléval 3 litry, tak už tam nebylo téměř nic. Hřálo se to?
Moje tchýně má ten samý motor 1KR - FE a jak se postupně ukazuje, tak spotřebu oleje možná ještě větší. To auto nemá moc dlouho, takže jí chci olej vyměnit a začít pečlivě měřit. Zatím to vypadá na 1l/1000 km. Kilometrový nájezd to má stejný. Když jsem jí to naposledy kontroloval, tak to měla cca 5 mm pod dolní rysku a dal jsem tam v pohodě 1 litr oleje - jak by se zde hodila kontrolka hladiny, která by předešla možné havárii. Pokud jsi doléval 3 litry, tak už tam nebylo téměř nic. Hřálo se to?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Sorry, asi jsem to napsal trochu explicitně Nemyslel jsem to nějak špatně, já sám bych to auto bez upozornění nikomu ani nedaroval...Pardon za OTDurex píše:No jako lehce ojetou zánovní voňavku v supr stavu Pokud nebudu chtít byt hovado,tak na spotřebu oleje blížící se 2T motoru upozornit. Ale tady nejsme od moralizování že?lefort píše:Na to je asi jen jedna rada, jezdit, kontrolovat, dolévat a po záruce auto prodat...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Nevím, jestli na stejném kódu motoru, ale mně olej nežere (a i po delší jízdě hladina neklesá, tudíž neusuzuju na "nahrazení" oleje benzínem). Najeto asi 30tkm. Mezi intervaly nedolívám, kratší jízdy. 5W40.
Poznatek: ani v návodu, ani na netu jsem nenašel, že by výrobce stanovil firemní specifikaci oleje. Takže se dá nalít cokoli, s rozumem od 5W30 až po dejme tomu 10W40 podle podnebí. Jestli levný Mogul, nebo drahý Toyota...
Mimochodem, teď mě čeká servis, takže podle Vratných lahví - "olej vlastní".
Poznatek: ani v návodu, ani na netu jsem nenašel, že by výrobce stanovil firemní specifikaci oleje. Takže se dá nalít cokoli, s rozumem od 5W30 až po dejme tomu 10W40 podle podnebí. Jestli levný Mogul, nebo drahý Toyota...
Mimochodem, teď mě čeká servis, takže podle Vratných lahví - "olej vlastní".
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Levny Mogul? Kde,koupim!
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Výrobce pro Yaris II (2006 - 2011) stanoví toto:bouchy píše: Poznatek: ani v návodu, ani na netu jsem nenašel, že by výrobce stanovil firemní specifikaci oleje. Takže se dá nalít cokoli, s rozumem od 5W30 až po dejme tomu 10W40 podle podnebí.
http://jezevcik72.rajce.idnes.cz/nasten ... -manul.jpg
P.S. pořád jde o ten samý tříválcový litrový motor.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Ano Tome. I ta stara rodinna i soucana Xsara ma tlakovou i hladinovou kontrolku. Cervena vs.zluta.
Minula Toy a soucasny Niss nevezme ani deci,mezi vymenama,coz je cca 3500-4000km.
Minula Toy a soucasny Niss nevezme ani deci,mezi vymenama,coz je cca 3500-4000km.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
http://www.zbozi.cz/vyrobek/mogul-10w-40-extreme-4l/Pedro píše:Levny Mogul? Kde,koupim!
Myslim, že not bad. A to dost zbude...
To je ončo. Velmi obecný předpis na SAE a API. Norma typu MB, VW, GM chybí. Ale myslím, že jsem někde čet, že olej by měl plnit GM??, nebo jak, ale to snad platilo pro jiné země...Jezevcik píše: Výrobce pro Yaris II (2006 - 2011) stanoví toto:
http://jezevcik72.rajce.idnes.cz/nasten ... -manul.jpg
P.S. pořád jde o ten samý tříválcový litrový motor.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Mogul here: http://www.mountfield.cz/oleje-pro-motorova-vozidlaPedro píše:Levny Mogul? Kde,koupim!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Jestliže se při jízdě rozsvítí červená kontrolka tlaku oleje, je třeba motor okamžitě vypnout a už vůbec nepokračovat v jízdě. Pokud jsi jel dál, pak se nediv, že máš motor zralý na GO.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Diky za info o Mogulu. Holt jsem mel smulu. Musel jsem vzit Total
Navstevnik :
Navstevnik :