... zase hlavně kvůli koncernu: ono se totiž proláklo, že poddimenzované (příliš malé, tudíž se přehřívající) katalyzátory umístěné příliš blízko motoru (aby splnil legislativní požadavek na okamžitý náběh účinku katu) "chladí" při jízdě pod zatížením přebytkem paliva (bohatou směsí), takže je potřeba něčím likvidovat aerosoly (i ty totiž patří mezi "částice").lengy60 píše:No vždyť už se také mluví o FAP filtrech i na benzínové motory,tož ...
3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normální?
Moderátor: Colommbo
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Já to zase slyšel v souvislosti s PSA,tak si vyber. Ale něco pravdy na tom bude,protože na mém motoru je kat hned za výfukovým potrubím,stačí otevřít kapotu a je vidět.Návštěvník píše:... zase hlavně kvůli koncernu: ono se totiž proláklo, že poddimenzované (příliš malé, tudíž se přehřívající) katalyzátory umístěné příliš blízko motoru (aby splnil legislativní požadavek na okamžitý náběh účinku katu) "chladí" při jízdě pod zatížením přebytkem paliva (bohatou směsí), takže je potřeba něčím likvidovat aerosoly (i ty totiž patří mezi "částice").lengy60 píše:No vždyť už se také mluví o FAP filtrech i na benzínové motory,tož ...
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Korneli, promiň, ale musel jsem: taková skvělá přihrávka to byla...
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Kat blízko hlavy je dnes standardní řešení. Jde spíše o to, jak kdo řeší doprovodné problémy s tím související. Např. u Mercedesu k tomu přistoupili nikoli "po česku", tj. klasickým úhybným manévrem...lengy60 píše:Já to zase slyšel v souvislosti s PSA,tak si vyber. Ale něco pravdy na tom bude,protože na mém motoru je kat hned za výfukovým potrubím,stačí otevřít kapotu a je vidět.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
U mých malých tříválců je kat také hned za svody.lengy60 píše:Já to zase slyšel v souvislosti s PSA,tak si vyber. Ale něco pravdy na tom bude,protože na mém motoru je kat hned za výfukovým potrubím,stačí otevřít kapotu a je vidět.Návštěvník píše:... zase hlavně kvůli koncernu: ono se totiž proláklo, že poddimenzované (příliš malé, tudíž se přehřívající) katalyzátory umístěné příliš blízko motoru (aby splnil legislativní požadavek na okamžitý náběh účinku katu) "chladí" při jízdě pod zatížením přebytkem paliva (bohatou směsí), takže je potřeba něčím likvidovat aerosoly (i ty totiž patří mezi "částice").lengy60 píše:No vždyť už se také mluví o FAP filtrech i na benzínové motory,tož ...
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
No vždyť jsem přece napsal:Itall píše:U mých malých tříválců je kat také hned za svody.
Důvodem takovéhoto umístění jsou technické předpisy, které dnes vyžadují prakticky okamžitý náběh účinku katalyzátoru, což si zase vyžaduje jeho rychlé prohřátí. Potíž je v tom, že rychle se prohřeje kat dostatečně malý, akorát že takový se zase v případě častého využívání výkonového potenciálu motoru obvykle přehřívá. Prostě i zde platí, že vždy je něco za něco.Návštěvník píše:Kat blízko hlavy je dnes standardní řešení.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Kdyz jsem vyndal kat z litroveho motoru Fire i.e.,byl hned u svodu,neskutecny rozdil ve vykonu i Nm. U tak maleho motoru i auta,rozdil znatelny. A pullitr dolu.
R.v. 90
R.v. 90
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Tak on kat je zároveň i špunt....ale jeho demontáž se technikovi na STK určitě líbit nebude....
To už spíš projde na emisích ta spotřeba oleje blízká dvoutaktnímu motoru - jak zmínil Itall....
To už spíš projde na emisích ta spotřeba oleje blízká dvoutaktnímu motoru - jak zmínil Itall....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Spíš díky tradici, je to velká země, dlouhé štreky. Velká auta se používají i na městské přískoky, velmi podstatný vliv má určitě cena benzinu (asi poloviční, než u nás - v závislosti na kurzu dolaru). Také se tam více hledí na to, kdo s čím jezdí, kde bydlí atd. Takové to - je bohatý nebo je chudý - aby to bylo vidět na venek. Působilo to, že solidní člověk tam nechce mít malé auto, aby náhodou nebyl v podezření, že na větší nemá. Bloky pěkných zděných vil "lepších lidí", kus dál bloky dřevěných domů - nemíchat.Návštěvník píše:P.P.S.: Proč se v USA dosud statečně drží velkoobjemové mnohaválcové motory? Inu proto, že jde především o výdrž a spolehlivost dojetí do cíle.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Ano, nemíchat dojmy s realitou, která je ale hóóódně vzdálená tomu, co jsi napsal. V USA je totiž auto povětšinou životní nutností (bez něho se nedostaneš do práce ani na nákup) a jeho spolehlivost pak nezřídka i otázkou přežití (rozlehlé oblasti s minimálním provozem a bez signálu mobilního telefonu).Itall píše:... Spíš díky tradici, ... nemíchat.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Hitem mezi boháči na Manhattanu je Smart. A to jde o mizivý podíl těch pracujících Američanů, kteří si mohou dovolit ten největší luxus, tj. auto vůbec nevlastnit.Itall píše:...Působilo to, že solidní člověk tam nechce mít malé auto, aby náhodou nebyl v podezření, že na větší nemá.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Jedna kamarádka žije od revoluce v USA a strašně si libuje, jakou tu máme hustou a přesnou veřejnou dopravu. Tvrdila, že je dost míst, kde u nich nic takového není a bez auta se nepřežije. Takže souhlasím.Návštěvník píše: V USA je totiž auto povětšinou životní nutností (bez něho se nedostaneš do práce ani na nákup)
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Ale no tak..Co je to v porovnání s tatrou s vlekem,naloženou štěrkem..Pitris píše:Tak on kat je zároveň i špunt....ale jeho demontáž se technikovi na STK určitě líbit nebude....
To už spíš projde na emisích ta spotřeba oleje blízká dvoutaktnímu motoru - jak zmínil Itall....
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
...vlekoucí se do kopce, v obrovském mračnu plynů, které na horizontu po rozplynutí dají nahlédnout na SPZ s čerstvou zelenou známkou...NOVON píše: Ale no tak..Co je to v porovnání s tatrou s vlekem,naloženou štěrkem..
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Realitu jsem vypozoroval takovou, jak jsem napsal, bylo to tak. Bydlel jsem i v soukromí, setkával se také s česky nebo částečně česky mluvícími lidmi, informace byly celkem relevantní.Návštěvník píše:Ano, nemíchat dojmy s realitou, která je ale hóóódně vzdálená tomu, co jsi napsal. V USA je totiž auto povětšinou životní nutností (bez něho se nedostaneš do práce ani na nákup) a jeho spolehlivost pak nezřídka i otázkou přežití (rozlehlé oblasti s minimálním provozem a bez signálu mobilního telefonu).Itall píše:... Spíš díky tradici, ... nemíchat.
Do práce a na nákup se bez auta nedostaneš z každé druhé vsi i u nás. Rozlehlé oblasti jsem zmiňoval také, ty u nás nemáme, ten mobilní signál prý máme...