3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normální?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:No vždyť už se také mluví o FAP filtrech i na benzínové motory,tož ...
... zase hlavně kvůli koncernu: ono se totiž proláklo, že poddimenzované (příliš malé, tudíž se přehřívající) katalyzátory umístěné příliš blízko motoru (aby splnil legislativní požadavek na okamžitý náběh účinku katu) "chladí" při jízdě pod zatížením přebytkem paliva (bohatou směsí), takže je potřeba něčím likvidovat aerosoly (i ty totiž patří mezi "částice"). :P
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:No vždyť už se také mluví o FAP filtrech i na benzínové motory,tož ...
... zase hlavně kvůli koncernu: ono se totiž proláklo, že poddimenzované (příliš malé, tudíž se přehřívající) katalyzátory umístěné příliš blízko motoru (aby splnil legislativní požadavek na okamžitý náběh účinku katu) "chladí" při jízdě pod zatížením přebytkem paliva (bohatou směsí), takže je potřeba něčím likvidovat aerosoly (i ty totiž patří mezi "částice"). :P
Já to zase slyšel v souvislosti s PSA,tak si vyber. :wink: Ale něco pravdy na tom bude,protože na mém motoru je kat hned za výfukovým potrubím,stačí otevřít kapotu a je vidět. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Návštěvník »

Korneli, promiň, ale musel jsem: taková skvělá přihrávka to byla... :lol:
Návštěvník

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:Já to zase slyšel v souvislosti s PSA,tak si vyber. :wink: Ale něco pravdy na tom bude,protože na mém motoru je kat hned za výfukovým potrubím,stačí otevřít kapotu a je vidět. :D
Kat blízko hlavy je dnes standardní řešení. Jde spíše o to, jak kdo řeší doprovodné problémy s tím související. Např. u Mercedesu k tomu přistoupili nikoli "po česku", tj. klasickým úhybným manévrem... :mrgreen:
Itall

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:
Návštěvník píše:
lengy60 píše:No vždyť už se také mluví o FAP filtrech i na benzínové motory,tož ...
... zase hlavně kvůli koncernu: ono se totiž proláklo, že poddimenzované (příliš malé, tudíž se přehřívající) katalyzátory umístěné příliš blízko motoru (aby splnil legislativní požadavek na okamžitý náběh účinku katu) "chladí" při jízdě pod zatížením přebytkem paliva (bohatou směsí), takže je potřeba něčím likvidovat aerosoly (i ty totiž patří mezi "částice"). :P
Já to zase slyšel v souvislosti s PSA,tak si vyber. :wink: Ale něco pravdy na tom bude,protože na mém motoru je kat hned za výfukovým potrubím,stačí otevřít kapotu a je vidět. :D
U mých malých tříválců je kat také hned za svody.
Návštěvník

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:U mých malých tříválců je kat také hned za svody.
No vždyť jsem přece napsal:
Návštěvník píše:Kat blízko hlavy je dnes standardní řešení.
Důvodem takovéhoto umístění jsou technické předpisy, které dnes vyžadují prakticky okamžitý náběh účinku katalyzátoru, což si zase vyžaduje jeho rychlé prohřátí. Potíž je v tom, že rychle se prohřeje kat dostatečně malý, akorát že takový se zase v případě častého využívání výkonového potenciálu motoru obvykle přehřívá. Prostě i zde platí, že vždy je něco za něco.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Pedro »

Kdyz jsem vyndal kat z litroveho motoru Fire i.e.,byl hned u svodu,neskutecny rozdil ve vykonu i Nm. U tak maleho motoru i auta,rozdil znatelny. A pullitr dolu.
R.v. 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Pitris »

Tak on kat je zároveň i špunt....ale jeho demontáž se technikovi na STK určitě líbit nebude....:evil:
To už spíš projde na emisích ta spotřeba oleje blízká dvoutaktnímu motoru - jak zmínil Itall....:twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:P.P.S.: Proč se v USA dosud statečně drží velkoobjemové mnohaválcové motory? Inu proto, že jde především o výdrž a spolehlivost dojetí do cíle.
Spíš díky tradici, je to velká země, dlouhé štreky. Velká auta se používají i na městské přískoky, velmi podstatný vliv má určitě cena benzinu (asi poloviční, než u nás - v závislosti na kurzu dolaru). Také se tam více hledí na to, kdo s čím jezdí, kde bydlí atd. Takové to - je bohatý nebo je chudý - aby to bylo vidět na venek. Působilo to, že solidní člověk tam nechce mít malé auto, aby náhodou nebyl v podezření, že na větší nemá. Bloky pěkných zděných vil "lepších lidí", kus dál bloky dřevěných domů - nemíchat.
Návštěvník

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... Spíš díky tradici, ... nemíchat.
Ano, nemíchat dojmy s realitou, která je ale hóóódně vzdálená tomu, co jsi napsal. V USA je totiž auto povětšinou životní nutností (bez něho se nedostaneš do práce ani na nákup) a jeho spolehlivost pak nezřídka i otázkou přežití (rozlehlé oblasti s minimálním provozem a bez signálu mobilního telefonu).
Návštěvník

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:...Působilo to, že solidní člověk tam nechce mít malé auto, aby náhodou nebyl v podezření, že na větší nemá.
Hitem mezi boháči na Manhattanu je Smart. A to jde o mizivý podíl těch pracujících Američanů, kteří si mohou dovolit ten největší luxus, tj. auto vůbec nevlastnit.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše: V USA je totiž auto povětšinou životní nutností (bez něho se nedostaneš do práce ani na nákup)
Jedna kamarádka žije od revoluce v USA a strašně si libuje, jakou tu máme hustou a přesnou veřejnou dopravu. Tvrdila, že je dost míst, kde u nich nic takového není a bez auta se nepřežije. Takže souhlasím.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od NOVON »

Pitris píše:Tak on kat je zároveň i špunt....ale jeho demontáž se technikovi na STK určitě líbit nebude....:evil:
To už spíš projde na emisích ta spotřeba oleje blízká dvoutaktnímu motoru - jak zmínil Itall....:twisted:
Ale no tak..Co je to v porovnání s tatrou s vlekem,naloženou štěrkem.. 8)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Jezevcik »

NOVON píše: Ale no tak..Co je to v porovnání s tatrou s vlekem,naloženou štěrkem.. 8)
...vlekoucí se do kopce, v obrovském mračnu plynů, které na horizontu po rozplynutí dají nahlédnout na SPZ s čerstvou zelenou známkou...
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Itall

Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:
Itall píše:... Spíš díky tradici, ... nemíchat.
Ano, nemíchat dojmy s realitou, která je ale hóóódně vzdálená tomu, co jsi napsal. V USA je totiž auto povětšinou životní nutností (bez něho se nedostaneš do práce ani na nákup) a jeho spolehlivost pak nezřídka i otázkou přežití (rozlehlé oblasti s minimálním provozem a bez signálu mobilního telefonu).
Realitu jsem vypozoroval takovou, jak jsem napsal, bylo to tak. Bydlel jsem i v soukromí, setkával se také s česky nebo částečně česky mluvícími lidmi, informace byly celkem relevantní.
Do práce a na nákup se bez auta nedostaneš z každé druhé vsi i u nás. Rozlehlé oblasti jsem zmiňoval také, ty u nás nemáme, ten mobilní signál prý máme... :D
Odpovědět