3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normální?
Moderátor: Colommbo
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
To je fakt drasticky rozdiel. Napr. 1.5 90k v druhom stupni vybavy stoji u nas okolo 12tis. V Nemecku o 7tis. viac?! Zbezne som tie polozky vybavy prezrel a zda sa byt rovnaka u nich aj u nas.
Niekde som cital, ze Mazda sa postupne chce prepracovat medzi premiove znacky. Ak to znamena, ze postupne dvihnu ceny na taku uroven ako su teraz v D, tak sa zo mna po dlhych rokoch spoluzitia s Mazdami stane asi fanusik a majitel Mitsubishi...
Niekde som cital, ze Mazda sa postupne chce prepracovat medzi premiove znacky. Ak to znamena, ze postupne dvihnu ceny na taku uroven ako su teraz v D, tak sa zo mna po dlhych rokoch spoluzitia s Mazdami stane asi fanusik a majitel Mitsubishi...
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Asi to bude trochu jinak, odkaz je na švýcarské stránky Mazda v němčině, jestli jsem to dobře pochopil.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Máš pravdu, to "de" ma na začiatku odkazu zmiatlo. Ale kurz CHF je s EUR takmer jedna ku jednej...
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Teda ta minulá stránka se fakt povedla
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Takhle to ale nelze počítat. Kurz se zlomil kolem 15. ledna t.r. a pro Švýcary se změnilo pouze to, že jejich měna má teď v cizině mnohem vyšší kupní sílu. Ovšem hladina cen a samozřejmě i příjmů (platů) v CH zůstala stejná. Kromě toho platí, že ač se "holátko" v ceníku "povinně" vyskytuje, je problém ho pořídit, poněvadž tam ho nikdo nekoupí. Dodnes vzpomínám, jak si můj tehdejší kolega pořizoval úplně základního Nissana Sunny 1,4 LX: v ceníku byl, pročež ho museli dodat, akorát to trvalo 9 měsíců. Prostě porod.e1H píše:Máš pravdu, to "de" ma na začiatku odkazu zmiatlo. Ale kurz CHF je s EUR takmer jedna ku jednej...
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
No a převažující spotřebitelské chování na českém trhu způsobí, že ty "normální" verze z domácí nabídky brzy zmizí. Stejně jako svého času Toyota Yaris 1,5.Itall píše:No jo, nabídka stejná jako u nás, 75 koňovou verzi nevyjímaje...
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Přesně tuto výbavu jsem kdysi vlastnil (2001 - 2005) byl to rok 94 a samozřejmě, že na dnešní dobu je to holátko, ale ve své době na našem trhu šlo o auto na úrovni. Ve výbavě byl posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, výškově a velmi jemně nastavitelná sedačka, tónovaná okna, digitální hodiny, můj kus měl elektrickou střechu, u japonců už tehdy naprosto normální ventilované kotouče, metalízu, plnohodnotnou rezervu, airbag řidiče, centrální zamykání, výškově nastavitelné opěrky i pásy, dělená zadní sedadla, umožňující vytvořit krásnou rovnou plochu.....Návštěvník píše:Dodnes vzpomínám, jak si můj tehdejší kolega pořizoval úplně základního Nissana Sunny 1,4 LX: v ceníku byl, pročež ho museli dodat, akorát to trvalo 9 měsíců. Prostě porod.
Z dnešního pohledu je to asi úplně normální, ale třeba taková Toyota v té době byla ještě daleko skromnější. Největší klenot se ovšem skrýval pod kapotou. Ta 1,4 byla nesmírně tichá, kultivovaná, úsporná, nežrala olej a měla naprosto tichý řetěz, o kterém člověk vůbec nevěděl. Měl jsem velmi praktický liftback, moc na to auto vzpomínám a je mně líto, že už Nissan takové nenápadné a kvalitní vozy nedělá.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Tenhle neměl otevírací střechu a dokonce ani centrál, ten jsem mu tam totiž odmontovával. Zda měl posilovač řízení, to si už nepamatuji. Já měl v té době dvě auta, jedním z nich byl Lancer 1,5 GLXi EXE (1468 ccm, 66 kW, 128 Nm) - ve srovnání s tím Sunny auto z jiné dimenze, byť patřící do stejné kategorie velikostí, motorizací i karosářskou variantou (oba to byly liftbacky).Jezevcik píše:Ve výbavě byl posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, výškově a velmi jemně nastavitelná sedačka, tónovaná okna, digitální hodiny, můj kus měl elektrickou střechu, u japonců už tehdy naprosto normální ventilované kotouče, metalízu, plnohodnotnou rezervu, airbag řidiče, centrální zamykání, výškově nastavitelné opěrky i pásy, dělená zadní sedadla,...
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Nemyslel jsi spíš domontovával,když tam ten centrál nebyl?Návštěvník píše:Tenhle neměl otevírací střechu a dokonce ani centrál, ten jsem mu tam totiž odmontovával. Zda měl posilovač řízení, to si už nepamatuji. Já měl v té době dvě auta, jedním z nich byl Lancer 1,5 GLXi EXE (1468 ccm, 66 kW, 128 Nm) - ve srovnání s tím Sunny auto z jiné dimenze, byť patřící do stejné kategorie velikostí, motorizací i karosářskou variantou (oba to byly liftbacky).Jezevcik píše:Ve výbavě byl posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, výškově a velmi jemně nastavitelná sedačka, tónovaná okna, digitální hodiny, můj kus měl elektrickou střechu, u japonců už tehdy naprosto normální ventilované kotouče, metalízu, plnohodnotnou rezervu, airbag řidiče, centrální zamykání, výškově nastavitelné opěrky i pásy, dělená zadní sedadla,...
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Musím se omluvit: centrál to mělo, ale bez servomotoru ve dveřích řidiče, který jsem tam musel DOmontovat, když jsem mu tam instaloval dálkově ovládaný alarm s funkcí odemykání/zamykání dveří. To byla však tehdy obecně platná specialita Nissanů: prostě uspořili jeden servomotor.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Ještě se vrátím k té spotřebě oleje, vy servomotoři...
Jestliže může mít dnešní auto spotřebu oleje legálně až 1L/1000 km, pak při spotřebě paliva 5L/100 km mi vychází míšení spalovaného benzinu a oleje 1:50. To je jako takový běžný starší dvoutakt... Nejsou dvoutakty likvidovány kvůli neekologickému spalování oleje? Kde jsme?
Jestliže může mít dnešní auto spotřebu oleje legálně až 1L/1000 km, pak při spotřebě paliva 5L/100 km mi vychází míšení spalovaného benzinu a oleje 1:50. To je jako takový běžný starší dvoutakt... Nejsou dvoutakty likvidovány kvůli neekologickému spalování oleje? Kde jsme?
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
No a viděl jsi někdy na běžném starším dvoutaktu třícestný řízený katalyzátor? Pokud ne, tak tu máš hnedle odpověď ohledně "neekologického" spalování oleje a likvidace dvoutaktů.Itall píše:... To je jako takový běžný starší dvoutakt... Nejsou dvoutakty likvidovány kvůli neekologickému spalování oleje? Kde jsme?
Ty prostě chceš mít všechno (kladné) dohromady, jenže takhle to prostě nefunguje: vždy je něco za něco.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Jak děl lesní adjunkt Vilja Dézi hraběti Teleke z Tölökö - "v pérdeli, pane hrábě"....Itall píše:Kde jsme?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
No vždyť už se také mluví o FAP filtrech i na benzínové motory,tož se nemusíme ničeho bát.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
No dyť sem napsal kde jsme Neumíme udělat pořádný motor, tak mu dáme filtr a bude to O.K.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF