10w40 Audi 80 1,9tdi
Moderátor: Colommbo
10w40 Audi 80 1,9tdi
Zdravím, potřeboval bych doporučení jaký olej lít do Audi 80 1.9TDI motor 1Z.
Popř. jaké máte kdo zkušenosti.
Interval mám 10 000 na výměnu, momentálně tam je Shell Helix HX7 10w40.
Specifikace pro automobil je VW 505 00. Auto má najeto cca 280 000, jezdím s ním denně jak krátké tak dlouhé trasy.
P.S. Na oleji nepotřebuji šetřit hledám to nejlepší co je, i když pro tohle staré TDI to nebude tak horký?!
Dík moc
Popř. jaké máte kdo zkušenosti.
Interval mám 10 000 na výměnu, momentálně tam je Shell Helix HX7 10w40.
Specifikace pro automobil je VW 505 00. Auto má najeto cca 280 000, jezdím s ním denně jak krátké tak dlouhé trasy.
P.S. Na oleji nepotřebuji šetřit hledám to nejlepší co je, i když pro tohle staré TDI to nebude tak horký?!
Dík moc
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
A znovu, snad již po 1000 a prvé, "škatulkovy" dotaz od koncernaka, jenž je líný hledat a hlavně potřebuje ten "nejlepší" olej, aniž by na něm chtěl šetřit...
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
Co tě sere že mám auto z koncernu nebo že se ptám na olej?!?
Co jsem tady hledal tak jsem toho tady moc o tomhle autě nenašel, co se tady probírá za tdi-čka tak většinou novější generace.
Co jsem tady hledal tak jsem toho tady moc o tomhle autě nenašel, co se tady probírá za tdi-čka tak většinou novější generace.
Naposledy upravil(a) loonger dne úte říj 18, 2016 11:49, celkem upraveno 1 x.
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
Klidně u něj zůstaň Důležitější je ten interval výměny 10tkm....loonger píše:....Shell Helix HX7....
Jinak Jerry3 naráží - a možná oprávněně - na http://www.oleje.cz/forum/vw-audi-skoda ... t5997.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
Jasné, to jsem četl, díky, spíš mě zajímala odpověď od lidí co to auto mají nebo tak, jelikož sem rozmýšlel tam na zimu dát 5w.
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
5w40 dát můžeš, ale bude mít opodstatnění jen při častých mrazivých startech a kratších jízdách.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
Jo to mě právě taky zajímalo, v zimě jezdím spíš krátké trasy, že se to ani pořádně neohřeje a občas mi při studených startech cvakaj hydroštely než se vymezí vůle pak je klid, myslíš že s tou 5w nebude problém? Jinak olej se mi neztrácí - nemusím dolívat.
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
Obávám se, že takových lidí už moc není. Ani si nepamatuji, kdy jsem Audi 80 TDI viděl naposledy. To nic nemění na tom, že jde o motor, který konstrukčně nedisponuje něčím převratným a ten Shell v rozumných intervalech výměny bude bohatě stačit.loonger píše:...spíš mě zajímala odpověď od lidí co to auto mají nebo tak...
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
Jj, jsou to starý kamna, i když ta moje oproti třeba MB Vitu z roku 2006 co mám vypadá dost zachovale, ani známka rzi, podvozek má původní nátěr a paráda, což se o MB říct nedá, to se snad víc vyvařuje než jezdí. Dík za odpověď.
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
Problém to nebude, a 5w ty hydroštely natlakuje po mrazivém startu dřív ale po 280-ti tkm je jiný olej asi už neztiší. 10w40 bude v pohodě pokud nebydlíš někde kde bývá často -15 Celsiů a míň.loonger píše:....v zimě jezdím spíš krátké trasy, že se to ani pořádně neohřeje a občas mi při studených startech cvakaj hydroštely než se vymezí vůle pak je klid, myslíš že s tou 5w nebude problém....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
Jj, tak nechám tu desítku. Servis mám v plánu jak mi to časově vyjde, takže ty hydroštely se budou dělat při tom + zbytek.
Díky za odpovědi.
Díky za odpovědi.
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
Jenom to, že jako "správný koncerňák" jsi měl obvyklou potřebu založit další samostatné vlákno k těm několika tuctům o tomtéž zde již existujícím. Jinak řečeno, potřebu domoci se preferenčního zacházení ... aby se ti, vcelku logicky, dostalo triviální odpovědi na triviální dotaz.loonger píše:Co tě sere že mám auto z koncernu nebo že se ptám na olej?!?
Přitom, pokud skutečně platí toto
tak ti muselo být předem jasné (nejspíše však nebylo...), že stačí postupovat podle analogie: ony motory 1,9TDI se totiž lišily v nárocích na olej pouze tím, zda to byly ještě rotačky anebo již PD, a pak také po zavedení filtru pevných částic, jinak zcela nekompatibilního s PD.loonger píše:Co jsem tady hledal tak jsem toho tady moc o tomhle autě nenašel, co se tady probírá za tdi-čka tak většinou novější generace.
Mně zase pro změnu není jasné, jakou že by to mělo mít relevanci, i kdybys nakrásně někoho takového tady objevil.loonger píše:Jasné, to jsem četl, díky, spíš mě zajímala odpověď od lidí co to auto mají nebo tak...
No a nakonec, přesně v duchu potřeb klasického koncerňáka, jsi neopomněl příležitost se pochlubit:
loonger píše:Jj, jsou to starý kamna, i když ta moje ... co mám vypadá dost zachovale, ani známka rzi, podvozek má původní nátěr a paráda...
Poučení: Veškerá snaha naučit konceňáky samostatnému myšlení, aniž by "potřebovali vodit za ručičku", je nejspíše marná. Dtto co se týče jejich socializace...
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
loonger: No myslim si,ze tyhle auta znam dokonale,asi jediny tady na foru.Ten shell co tam davas je vyborny olej s vybornymi cisticimi schopnostmi.Cvakani po studenem startu je u techto motoru normalni a pokud tam das 5W,tak cvakat prestane o 1,2 vteriny drive.Zustal bych u toho co tam mas doted i vymeny delas na "jednicku"..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
jerry3: No a co je to takovy problem?Padne server nebo co?Misto rejpani,bys mel ocenit,ze je jeste nekdo,kdo ma a stara se o tyhle stare auta a ne jako ty,ktery zbabele utekl na novejsi rocnik,misto toho,aby jsi zustal u osvedceneho Galanta.Tohle ja ocenuju a chvalim,ne ty dnesni papiraky,co si rikaji automobily..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: 10w40 Audi 80 1,9tdi
Jardo myslím si že víš že Tě beru a respektuju, ale toto snad ještě není typický "koncern"....
PS: ale vím jak si to myslel.
PS: ale vím jak si to myslel.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF