10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od Návštěvník »

jarson píše:Co sa týka predneho skla s prehladom riesim pomocou klimy - v zime pustim naplno teplo ale aj s klimou. Napocitam do desat a som odmrazený a odroseny.
Kompresor klimy nenaskočí, pokud je venkovní teplota nižší, než cca +4 st. C. Čelní sklo z jedné strany oškrábeš a z druhé ti v mezidobí namrzne. Jedeš vysokou rychlostí ve velkém mrazu a ani topením zevnitř nenahřeješ čelní sklo natolik, aby ti s výjimkou malé oblasti těsně nad výdechy vzduchu nenamrzalo. Jedeš za hustého sněžení při teplotě dost st. C pod nulou a sníh shrnutý stěrači mimo jejich dráhu ti okamžitě namrzá na čelním skle. K tomu ti namrzají samotné stěrače, které tím pádem přestávají plnit svou úlohu. Tohle všechno jsou situace, kdy je vyhřívání čelního skla nenahraditelné!
jarson píše:Inak ja mam na Carine napriklad este taku divotvornost že "vyhrievanie stieracov". S týmto som sa zatial inde nestretol. ...
Předpokládám, že tohle je obdobou vyhřívání zadního skla, ale jen pod samotnými raménky stěračů, v místě jejich "parkovací polohy" na spodku čelního skla. Jediným účelem této vychytávky je zabránit poškození mechanismu stěračů a samotných gumiček ramének stěračů při jejich spuštění v momentě, kdy jsou přimrzlé k čelnímu sklu. Prima, ale mnou popsané situace shora to nijak neřeší.
jarson píše:... Inak velmi prijemne su aj take detaily ako osvetlenie spinacej skrinky - aj ked to sa velmi neda považovat za výbavu.
Tohle velmi ocení zejména ti, kdo často střídají různá auta: někdy je fakt problém najít ve tmě onu díru! :mrgreen:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od Colommbo »

Vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, měla je už i předchozí Omča (1991), ale to má dneska asi už nejmíň každé druhé auto... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od Jezevcik »

jarson píše:Je to spolocne ( resp. v jednom ramceku integrovane ale zvlast zapinatelne) tlacitko s vyhrievanim zadneho skla + zrkadiel.
Mimochodom takisto sa mi deaktivuju sami po urcitom case - kolko to neviem , nikdy som nestopoval.
V Corolle E11 to je na vteřinu přesně 15 minut. Mě osobně to spíše otravuje. Nejsem slepý, kontrolku vidím a rád si sám rozhodnu, kdy to vypnout. E10 má naštěstí ještě klasický ovladač zap./vyp.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od Colommbo »

Tzn. že to zapneš, ale vypne se už jedině samo nezávisle na tobě...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od Návštěvník »

Měl bych úplně stejnou otázku, ale předpokládám, že tak to myšleno nebylo.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od Jezevcik »

Samozřejmě to můžu vypnout sám i před uplynutím té lhůty, ale štve mě, že mi do toho kecá časové relé, kterému musím pořád dokola opakovat, že existuje i přesčas, o kterém rozhoduje zaměstnavatel.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
v.vilik

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od v.vilik »

Jezevcik píše:Samozřejmě to můžu vypnout sám i před uplynutím té lhůty, ale štve mě, že mi do toho kecá časové relé, kterému musím pořád dokola opakovat, že existuje i přesčas, o kterém rozhoduje zaměstnavatel.
No jo, jenže pokud bude zaměstnavatel otrokář, nebo sklerotik, tak by eventuálně mohlo dojít k poškození zařízení. Proto ta časová pojistka. 8)
jarson

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od jarson »

Návštěvník píše: Kompresor klimy nenaskočí, pokud je venkovní teplota nižší, než cca +4 st. C. Čelní sklo z jedné strany oškrábeš a z druhé ti v mezidobí namrzne. Jedeš vysokou rychlostí ve velkém mrazu a ani topením zevnitř nenahřeješ čelní sklo natolik, aby ti s výjimkou malé oblasti těsně nad výdechy vzduchu nenamrzalo. Jedeš za hustého sněžení při teplotě dost st. C pod nulou a sníh shrnutý stěrači mimo jejich dráhu ti okamžitě namrzá na čelním skle. K tomu ti namrzají samotné stěrače, které tím pádem přestávají plnit svou úlohu. Tohle všechno jsou situace, kdy je vyhřívání čelního skla nenahraditelné!

...tak to mas teda blbe s tou klimou, holt cim modernejsie :? Ja to tak nemam - zapnem gombik - ide , vypnem gombik - nejde . Ziadne vonkajsie teploty to nepozna.
k situaciam co popisujes - no tu kde zijem byva tak max. -25 stupnov. A navyse ked je taketo pocasie urcite nejazdim extremne rychlo.
Neviem akou az kozmicky vysokou rychlostou by som musel v mraze jazdit aby mi primrzlo predne sklo ( alebo v akej arktickej zime). Tento problem som v nasich zemepisnych sirkach riesil naposledy u F850. Ale to bolo auto z roku 1968 a nemalo práve stastne vyriesene kurenie. Myslel som ze posledne auto s podobnym problemom bola skodovka radu 120. Som dost prekvapeny ze mas taketo starosti u auta iste vyssej triedy ak ma vyhrievane sklo.
U mojej Cariny aj ked je -20 mam vnutri smelo aj 30 stupnov ak chcem a to sa ani nemusi snazit. Namrzanie skla som kazdopadne este na nej nezazil.


To rozmrazovanie stieracov som ani ja doteraz celkom nepochopil ( popravde ani som to neskusal) , ale myslim ze sa to bude asi tykat zohrievania samotnych ramienok. Totiz plast velmi teplo nevedie ako vieme , tak mi nie je jasne ako by sa zohrial samotny stierac ked je na ramienku nasadeny plastovym uchytom.
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od javier »

Co sa tyka zohrievanych stieracov, tak ked pozries tie "aftermarket", na ktore som v tomto vlakne daval link, tak sucastou stieraca je vyhrievacia odporova lista. Ak by tvoja Carina nieco take mala, tak by tie stierace museli byt napojene na elektrinu, nebude to na principe vedenia tepla ramienkom stieraca. Obcas su take poveternostne podmienky, ze padajuci sneh postupne zahlcuje stierace a treba zastavit a mechanicky ich ocistit. Ovsem, pri tych dnesnych "aero" stieracoch sa mi to este nestalo.
Tych elektricky vyhrievanych prvkov mame pozehnane.

V tej suvislosti som si spomenul na BMW. Vraj pracovali na systeme pre dieslove auta, ktory vyuzije teplo vyfukoveho potrubia na vyrobu elektriny (na principe peltierovho clanku). Elektrina sa nasledne vyuzije najma na rychlejsi nabeh kurenia v kabine, kym je motor studeny. Vdaka tomu je menej zatazeny alternator. Vraj to ma vykon okolo 300W. Neviem, ci uz to maju vo vyrobe, ale povazujem za skvely napad.
Návštěvník

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od Návštěvník »

jarson píše:...tak to mas teda blbe s tou klimou, holt cim modernejsie :? Ja to tak nemam - zapnem gombik - ide , vypnem gombik - nejde . Ziadne vonkajsie teploty to nepozna.
Zapnes gombik a - kompresor nenaskočí. Proč? Zamrzl by ti výparník a celý systém vnitřní ventilace by se stal pro vzduch neprůchozím. Schválně si to vyzkoušej. Prostě ti to jen topí, ale vzduch to nevysouší, poněvadž klima při nízkých teplotách nefunguje. Mohu tě ujistit, že takhle je to u každého auta.
jarson píše:... k situaciam co popisujes - no tu kde zijem byva tak max. -25 stupnov. A navyse ked je taketo pocasie urcite nejazdim extremne rychlo.
Neviem akou az kozmicky vysokou rychlostou by som musel v mraze jazdit aby mi primrzlo predne sklo ( alebo v akej arktickej zime). ...
Ano, je to o velikosti plochy čelního skla vs. rychlost. Jeden můj stěrač má 650 mm a když jedu 1000 a více km, tak na té rychlosti docela záleží, abych to ujel na jeden zátah a nemusel nocovat, tzn. že jedou takovou rychlostí, jakou max. mohu.
Návštěvník

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od Návštěvník »

jarson píše:To rozmrazovanie stieracov som ani ja doteraz celkom nepochopil ( popravde ani som to neskusal) , ale myslim ze sa to bude asi tykat zohrievania samotnych ramienok. ...
S vyhřívanými raménky jsem se u sériového auta dosud nesetkal. Zato s těmi elektricky vyhřívanými ploškami v čelním skle pod gumičkami stěračů ano. A vždy to bylo spojeno se spínačem vyhřívání zadního skla. Ostatně napařené odporové vodiče mají naprosto stejnou podobu, tj. nejde o drátky uvnitř samotného skla, jako v případě celoplošného vyhřívání čelního skla.
Návštěvník

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od Návštěvník »

Tak a ještě nějaký ten příplatek, který už dnes člověk zřejmě mít na autě nemůže, např. vakuové zasklení (dvojsklo s vakuem uvnitř, jako mají zájezdové autobusy). Tenhle příplatek mohlo mít např. Audi 200 Turbo Quattro z 2. pol. 80. let. min. st. Při jízdě fantastický pocit naprosté zvukové izolace od okolního provozu, o tepelné pohodě uvnitř ani nemluvě. :wink:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od Jezevcik »

Kdysi jsem měl Corollu E 9, r. v. 91, 1,8 D, která byla zakoupena v tehdejším Tuzexu, což se projevilo na výbavě, nebo přesněji řečeno na nevýbavě. To auto bylo očesáno i o takové věci jako zapalovač, hodiny, venkovní lišty a další. Zkrátka konfigurace pro první porevoluční zákazníky se slabší kupní silou. S přihlédnutím k této logice tam zcela paradoxně zůstaly "viset" ostřikovače světel. Jak se ukázalo, tak to byla velice užitečná pomůcka. A teď nastává otázka, jak je to vlastně s tímto prvkem dnes? Nedokážu si uvědomit jestli je rozšířený, nebo výjimečný. Pravděpodobně je to nenápadně zakomponováno do nárazníků a člověk si toho ani nevšimne. V minulosti existovaly i takové fajnovosti jako stěrače na starých Volvech....
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte

Příspěvek od Colommbo »

Ano, při vnějších teplotách od cca +5°C méně kompresor klimy nespíná. Celý systém se rozeběhne a topí, ale na kompresoru se točí pouze řemenice, vnitřek zůstává odpojený... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět