Ahoj,
Situace se má tak že měním poprvé olej u mé octavie (1gen) má najeto 275 000 km, šlape krásně. Po novém roce půjde na chip a pravděpodobně i trysky. Mám těžší nohu a jezdím denně 80km z toho cca 60km dálnice (40km do prace a 40km z práce). Vůbec se neorientuji v označení olejů ani co by bylo vhodné pro můj motor a styl jízdy dokázal by mi někdo poradit?
Díky Petr
1.9 Tdi r.v.99 81 kW výměna oleje
Moderátor: Colommbo
Re: 1.9 Tdi r.v.99 81 kW výměna oleje
Bere auto olej? Kolik na 1000km? Podle toho se bude odvíjet volba viskozity. Na co auto jezdilo doteď?
A to nejdůležitější na konec-čip ve 275tkm je sebevražda. Díly jsou už hodně opotřebené a pokud je turbo původní, bude na pokraji smrti. Čipem se jen zvýší zatížení opotřebených dílů a motor půjde během pár tisíc km do kopru...
A to nejdůležitější na konec-čip ve 275tkm je sebevražda. Díly jsou už hodně opotřebené a pokud je turbo původní, bude na pokraji smrti. Čipem se jen zvýší zatížení opotřebených dílů a motor půjde během pár tisíc km do kopru...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: 1.9 Tdi r.v.99 81 kW výměna oleje
mame ve firme 3 scharany s timto motorem jeden ma najeto pres 600 tkm ,druhej 530tkm a treti 450tkm a turba jsou puvodni, lilo se tam vzdy 10w40 a zadnej problem,ale je pravda ze jezdi jenom dlouhe streky
Re: 1.9 Tdi r.v.99 81 kW výměna oleje
to Petrdel: Na Tvé jízdní podmínky bych volil olej s normou VW505.00, a to 5w40 při malé spotřebě oleje, nebo 5w50 při vyšším zatížení (využívání chipu), event. při již zvýšené spotřebě oleje.
Nevím kolik chceš do oleje investovat - dá se vybrat pětilitr v cenové relaci asi 600-2500,-Kč, ale při Tvých jízdách bych měnil olej po 10-ti tkm - a samozřejmě včetně filtru. Jinak se dá i 10w40, ale při studených startech je vhodnější ta "pětka".... PS: a co převoďák, chladicí kapalina, brzdovka, filtry ?
Nevím kolik chceš do oleje investovat - dá se vybrat pětilitr v cenové relaci asi 600-2500,-Kč, ale při Tvých jízdách bych měnil olej po 10-ti tkm - a samozřejmě včetně filtru. Jinak se dá i 10w40, ale při studených startech je vhodnější ta "pětka".... PS: a co převoďák, chladicí kapalina, brzdovka, filtry ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.9 Tdi r.v.99 81 kW výměna oleje
Cau prvne vsem dekuji za rychlou reakci pokusim se shrnout odpovědi. Ted tam je 5w40 nebo 10w40 ted nemam moznost se podivat dodam pozdeji. Filtry měněny všechny cca tech 10k zpatky. Olej prakticky nežere nemusel jsem vůbec dolévat posledních 10k. Chladici kapalina měnená v létě před 15k. Brzdovka nevím, převoďák? jestli myslíš rozvody tak fungl nové 15k dozadu. jestli myslíš neco jiného specifikuj nejsem tak zběhlý
Re: 1.9 Tdi r.v.99 81 kW výměna oleje
Jeste k chipu , to se uvidí co mi řekne klučina v servisu jak je na tom ale subjektivně když porovnám s firemní octavkou tak je ten motor mnohem živější. (stejna verze taky 81kw 99rv)
Re: 1.9 Tdi r.v.99 81 kW výměna oleje
Myšleno ta moje že je mnohem živější, pardon frmol v práci
Re: 1.9 Tdi r.v.99 81 kW výměna oleje
Tak nechej interval výměny oleje 10tkm - moc lepšího pro motor udělat nemůžešPetrdel píše:....Olej prakticky nežere nemusel jsem vůbec dolévat posledních 10k. Chladici kapalina měnená v létě před 15k. Brzdovka nevím, převoďák?....
A když dolévat nemusíš, tak bych dal 5w40 - nebo, když bys to "čipnul a šlapal tomu na krk" 5w50....
a doporučím zavedeného výrobce. Např. Agip/Eni, Elf, Eneos, Gulf, Liqui Moly, Millers oils, Mobil, Mogul, Motorex, Motul, Panolin, Penrite, Petro-Canada, Q8, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco.... a filtr třeba MANN
Pokud jde o brzdovku, tak měnit po 2 (max. 3) letech a patří tam DOT4 SAE J 1703 F.M.V.S.S.č.116, převoďák měnit po 5-ti letech a patří tam olej s normou VW501.50. Jinak údržbu podle servisky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF