1.9 TDI PD s DPF. 74 kw

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

adosM

1.9 TDI PD s DPF. 74 kw

Příspěvek od adosM »

Čáu. Tak trochu se snažím pomoci otcovy vybrat olej pro příští výměnu oleje. Škoda octavia Tour. Tedy II motor a kastla I. 1.9 TDI PD s DPF. 74 kw. Už mu před rokem skončili povinné výměny LL oleje ve škodě. Tam dávali shell. Ale na olej nikdy nenajel nad 15tis km. Nejezdí moc. Auto je kupovaný před 5 rokama fungl nové a ted má najeto 41500km.... :D Před rokem si vezl do servisu olej Champion
http://www.olejechampion.cz/oleje-champ ... tek-zdarma

Říkal že to byl snad jediný olej co našel co má všechny normy ( oem specific 5W30 LL III 504.00 a 507.00 acea c2/c3 ) pro jeho auto a stál ho 1700kč 5 litrů...
Je to starší generace a hold asi neumý moc hledat na netu a asi to koupil někdě v obchodě, tak proto cena taky vysoko.

Chci mu poradit. Třeba mě vyslechne. Jaký má výběr? Z renomovaných olejů Millers, motul, mobil apod.? Cena okolo 1600kč za 5 L..Stačila by 4 litrovka. EE Nano 5w30 c3-10 504 a 507 , která má být ted u millersu nově bude asi cenově jinde že? Díky za tipy
e1H

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od e1H »

Odpovedal si si sám. Vyber nejaký olej na M (Millers Oils, Mobil 1, Motul), dodrž predpísané schválenie a bude to dobré. Cenu chystaného oleja Millers Oils EE 5W-30 so schválením VW 507.00 odhadujem na +/- podobnú ako má aktuálne EE 5W-40.
adosM

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od adosM »

e1H píše:Odpovedal si si sám. Vyber nejaký olej na M (Millers Oils, Mobil 1, Motul), dodrž predpísané schválenie a bude to dobré. Cenu chystaného oleja Millers Oils EE 5W-30 so schválením VW 507.00 odhadujem na +/- podobnú ako má aktuálne EE 5W-40.
To by potom bylo dobré. Ta EE 5w30 s normama pro otcův motor by byla asi na lepší urovni, než současná 5w30 že?
e1H

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od e1H »

Ešte sme nevideli ani technické listy, takže ťažko povedať niečo na isto, ale teoreticky by mal byť lepší.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od Pitris »

adosM píše:1.9 TDI PD s DPF. 74 kw. Už mu před rokem skončili povinné výměny LL oleje ve škodě. Tam dávali shell. Ale na olej nikdy nenajel nad 15tis km....
Nevím proč by měl mít povinné výměny "LL" :?: :shock:
Ten Millers nebo Mobil 5w30 na max. 15tkm lze, ale stejně tak lze i olej 5w40 VW505.01 ACEA C3.
A vláken o tom je zde spousta:
http://www.oleje.cz/forum/jaky-olej-2-0 ... t5739.html
http://www.oleje.cz/forum/tdi-pd-olej-v ... t3216.html
http://www.oleje.cz/forum/olej-skoda-fa ... t5686.html
http://www.oleje.cz/forum/olej-do-fabia ... t5664.html
http://www.oleje.cz/forum/505-01-c3-pre ... t5640.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od adosM »

Ok. To jsem chtěl ještě slyšet. Na 100% mu o LL oleje nepůjde. Za rok najede max 10tis. Ale jen se bojím, že když mu doporučím olej 5W40, tak může říkat, že tam prostě chce mít to co píše Škoda. A budu do něho moci klábosit jak chci ale stejně s ním nic neudělám. Možná bude i remcat, že to nenní LL. Ale to bych ho spracoval. Oleje jeho norem teda když jsou vyrobeny LL, tak nemají žádnou výhodu oproti olejům bez LL. Jen jsou LL dražší.
adosM

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od adosM »

Ještě prostuduju ty vlákna co jsi vložil. Díkec 8)
e1H

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od e1H »

Pitris, ten motor už má DPF, takže ja osobne by som sa už radšej držal schválenia VW 507.00. Tie oleje sú kvalitné, len tak ako som pár minút dozadu písal v druhom vlákne, treba rozlišovať medzi LL olejom (tie sú väčšinou kvalitné) a LL intervalom (tomu je lepšie sa vyhýbať).
Takže adosM, ja ti radím, vyber radšej olej so schválením VW 507.00, s tým že sa vymení po 10-15 tisíc km. Tým určite nič nepokazíš, práve naopak.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od Pitris »

Já taky netvrdím, že by oleje 507 nemohl. Já píši, že 5w40 VW505.01 ACEA C3 je taky možnost -
- a vůbec ne špatná (v tom odkaze "na prečítanie" http://www.oleje.cz/forum/na-precitanie-t5745.html na str. 21 pozn. 5)
Ale když se bude měnit olej po 1roce nebo po 10-ti tkm, tak je v podstatě jedno, jaký se použije.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od e1H »

Ja len nevidím dôvod tam dávať iný olej, ak sú dostupné desiatky takých ktoré sú pre daný motor priamo určené. Ten dokument na ktorý odkazuješ som čítal a mňa osobne tam veta o použiteľnosti ACEA C3 olejov namiesto olejov aj so schváleném VW 507.00 dosť prekvapila. Nevieme totiž, že aké ďalšie parametre musia oleje so schválením VW 504.00/507.00 splniť, napr. ohľadom na kompatibilitu s tesniacimi materiálmi, atď. A nakoniec by som nezabúdal ani na pavučinový graf na stránke Lubrizoilu, v ktorom schválenie VW 504.00 výrazne prekonáva aj najnovšiu ACEA C3-12 výkonnostnú triedu.
Ten PD-TDI motor s DPF na ACEA C3 olej so schválením VW 502.00/505.01 určite bude jazdiť bez problémov, ale z dlhodobého hľadiska nepôjde voľba nesprávneho oleja na úkor životnosti toho motora? Ja som zastávam názor, že ak je možnosť, treba dodržať predpísané schválenia a zbytočne neexperimentovať. Tie oleje VW 507.00 dnes už nie sú tak drahé, ba dokonca sú často lacnejšie ako trochu lepší VW 505.01 olej, takže ani cena už ako argument neobstojí.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od Pitris »

Holt na to nemáme stejný názor, ale když se olej bude měnit po 10-ti tkm, je to v podstatě jedno....
Tebe "osobne tam veta o použiteľnosti ACEA C3 olejov namiesto olejov aj so schváleném VW 507.00 dosť prekvapila", já zase v grafu vidím, že olej 507 "boduje" hlavně a v podstatě jen v zanedbatelně nižší spotřebě paliva a emisích a pak ve věcech které jsou pro "LL" provoz.... Ale asi to už moc "pitváme"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od bjukemen »

nevidim tam ziaden extra prinos v predlzeni zivotnosti oleja pri norme 507.00 a za druhe netreba verit vsetkemu co VW uvazda,ale toho tu uz bolo :wink:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
e1H

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od e1H »

Ja osobne 5W-30 oleje nepoužívam, ale vieme, že pre bežné jazdenie je viacmenej jedno, či je v motore 5W-30 alebo 5W-40. A keď je to jedno, tak prečo dávať do motora taký olej ktorý tam nie je predpísaný a pri 10-15 tisíc km je už na hranici svojej životnosti, pričom ten druhý olej to ešte zvláda prstom v nose ďalších 10 tisíc km?

Ďalej nechápem, že prečo tu zase riešite VW. Reč je tu o olejoch. Oni akurát niečo predpisujú pre svoje motory. A tak isto ako netankujeme do motora olovnatý benzín, lebo je predpísaná BA95-ka, tak rovnako nechápem prečo by niekto mal dávať do motora iný olej, než aký je do neho priamo určený.
Veď ani do Hondy nedáte olej API SJ, keď manuál píše SL a vyššie, nie?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od jerome »

Jedina VW norma pre 1.9 TDI PD s DPF je VW507 vid tabulka tak nechapem o com je tato debata :?: :idea:
bjukemen píše:nevidim tam ziaden extra prinos v predlzeni zivotnosti oleja pri norme 507.00
Ktore oleje splnaju normu VW507 :?: V drvivej vacsine 5W30 tj oleje ktore su najstabilnejsie a preto sa aj pouzivaju na LL intervaly. To vsak neznamena ze v kazdom motore maju rovnaku zivotnost :idea: Na to co sa pisalo davnejsie ze diesle su na dlhsie trasy sa v europe kde sa kupuje auto podla spotreby a velkosti kufru nejako zabudlo a diesle sa kupuju vo velkom aj na kratke mestske trasy potom sa vsetci cuduju ze im svieti DPF a ze pri tych LL vymenach motor nevydrzi to co by mal. Ani nemoze lebo ci je tam LL olej alebo obycajny pri tychto kratkych jazdach ho treba menit castejsie :idea: Lenze o tomto nemaju sancu tí motaci zo znackovych servisov a tí co o tom vedia to neriesia lebo dnes nie je na prvom mieste spokojny zakaznik ale ten co sa v kratkej dobe vrati spat :|
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Mnd

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od Mnd »

Pitris píše:Holt na to nemáme stejný názor, ale když se olej bude měnit po 10-ti tkm, je to v podstatě jedno....
Tebe "osobne tam veta o použiteľnosti ACEA C3 olejov namiesto olejov aj so schváleném VW 507.00 dosť prekvapila", já zase v grafu vidím, že olej 507 "boduje" hlavně a v podstatě jen v zanedbatelně nižší spotřebě paliva a emisích a pak ve věcech které jsou pro "LL" provoz....
To asi koukáme každý na jiný graf. Já vidím, že VW504/507 je lepší v parametrech:
- ochrana proti opotřebení,
- ochrana katalyzátorů a výfukových filtrů,
- oxidační zahušťování,
- pístové usazeniny,
- vznik kalů v oleji,
- spotřeba paliva

v jednom parametru - zahušťování sazemi je na tom stejně.
Odpovědět