1.9 TDI PD s DPF. 74 kw

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

adosM

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od adosM »

Sorry kluci. Je to jak říkáte. 74kw bez dpf. Byl jsem v autě a žádná kontrolka dpf tam není, prošel jsem manuál a o dpf nikde ani zmínka. Ale není to moje auto, takže jsem se o to nezajímal. Jak tady padly názory, že ani nevím co mám za motor. :D Takže musím poradit otcovy jiný olej. Když tam není DPF, tak je ten 5w30 LL s normou pro filtr částic a s low nebo mid saps uplně mimo. Na 5w40 nebo 5w30 s 505.01 si to bude chrochtat. Něco od motulu, mobilu, milerrsu. A kdyby se tatkovy nelíbila 5w40, tak 5w30.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od Pitris »

U vozů VW se filtr pevných částic - DPF pozná podle kódu 7GG na datovém štítku výbavy vozu.
A při "pátrání" po DPF pomůže i hodnota kouřivosti, tzv. součinitel absorpce.
0,50 nebo 0,51 značí přítomnost DPF, jestli je tam přes 1,00, filtr pevných částic tam není....

A když tam DPF není, tak opravdu olej VW505.01 a (raději) 5w40 je to nejlepší (s výměnou po 10-ti tkm)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od Pitris »

e1H píše: Pitris, prosím ťa ukáž mi manuál od Octavie, v ktorej pri motorizácii s DPF je povolené schválenie 505.01 + ACEA C3.
To Ti neukážu, ale je to použitelné pro pevný interval výměny oleje u motorů VW TDI-PD s DPF.
"Pětsetsedmička" nahrazuje "pětsetpětnulajedničku" (a všechny ostatní VW normy pro nafťáky) a je vhodnější použít olej "ušitý" přímo pro ten který motor než nějaký "univerzál". Ale jak kdo chce....:idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
šulda

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od šulda »

7GG + kontrolka už sem tu psal, taky doporučení oleje výrobcem atd. Že někdo neví že nemá nebo má DPF je vcelku běžná věc a není to nic špatnýho ale když soudruzi ze škodovky někomu řeknou že ho má v Octavii I Tour kam se nikdy nedával Obrázek Jen se ještě zeptám, ta 506.01 se dá nahradit 505.01?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od Pitris »

šulda píše:506.01 se dá nahradit 505.01?
506.01 je "LL" olej, takže na pevný interval výměny se dá použít 505.01 - s jednou vyjímkou:
v motorech R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 (údajně) MUSÍ být 506.01 - jiné nejsou povolené.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
šulda

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od šulda »

Kua to je fakt alchymie :mrgreen: Ta jedničková tourka má právě v manuálu na pevnej interval tu 506.01 jak už sem psal.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od Pitris »

Někde udělali soudruzi chybu :roll: :P http://www.hazmioil.cz/pdf/normy_vw_%20 ... _oleje.pdf
A možná právě proto, že v tom byl už pěknej maglajz, tak "udělali" 504/507 - do (skoro) všeho :?
Dyť VW má normu možná i na vodu do ostřikovače. :twisted: A mohli by pro řidiče udělat i VW pivo. :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od jerome »

Pitris píše:
jerome píše:Jedina VW norma pre 1.9 TDI PD s DPF je VW507....
Není. Ještě VW505.01 s ACEA C3
Pitris ja viem ze tieto olej su pre DPF ale VW normy uvadzaju pre DPF len VW507
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
šulda

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od šulda »

Pitris>> Téměř nejezdím do autorizáku tak to možná nevnímám ale s VW normama se setkávám jen u těch olejů ve kterejch začal bejt opravdu už galimatyáš tak asi přišli jak píšeš s tou 507.00 ale možná i ten VW normokolotoč u olejů měl svůj ekonomický přínos :mrgreen:
e1H

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od e1H »

šulda píše:Kua to je fakt alchymie :mrgreen: Ta jedničková tourka má právě v manuálu na pevnej interval tu 506.01 jak už sem psal.
Ten manuál posledných ročníkov O1 sme tu už raz riešili a zistili sme, že je dosť divný. Pri niektorýžch motoroch dokonca píšu, že VW 506.01 je aj pre pevný, aje pre premenlivý interval. Keď si ho vyhľadáš na stránke Škodovky, tak zistíš že tam uvádzajú aj VW 508.00 (to nie je preklep z mojej strany). Vzhľadom aj na túto chybu by som sa určite obrátil mailom priamo na Škoda Auto (nie na ich servisy) s VIN číslom a konkrétnou otázkou, že čo dávať do motora: VW 505.01 alebo VW 506.01? A zvlášť by som žiadal túto informáciu pre pevný aj pre premenlivý interval.
VW 506.01 sú totiž ľahkobežné ACEA A5/B5 oleje s viskozitou 0W-30, a použitie týchto olejov pre R4 PD-TDI je trochu netypické.
šulda

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od šulda »

Takže to s velikou pravděpodobností zprasili při "výrobě" manuálu a už se neobtěžovali to opravit a to je ten ekonomický přínos :mrgreen: Já ty příručky mám už dávno, spousta lidí z mého okolí má ty auta ale manuály už ne :), do tý tourky sem nahlídl až teď. Kolega z práce ji má a taky je to z toho zmaten tak možná zašlem email do paláce škodovky a uvidíme jak se z toho vykroutí
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od lengy60 »

Chlapi,nenechte zbytečně cloumat svým majestátem. :D My u Citroenu to máme podobně,návod je vytištěn v obecné rovině a spousta věcí vůbec v autě být nemusí.Relevantní informace lze získat pouze dle VIN,kódu motoru,případně převodovky.Ono se občas stávalo,že v MB vymetli sklady a pak byly k vidění variace,že by jeden nevěřil.Stalo se to i našemu šéfovi servisu,měl nějaký problém a nakonec zjistil,že má v autě motor Audi. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
e-panolin.cz

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od e-panolin.cz »

Pouze 506.01 - Pro motory R5 TDI / 2,5l/ a V10 TDI se nesmí olej VW 507.00 použít!
adosM

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od adosM »

Nějak se ztrácím v tom najít olej 5w40 s normou 505.01. Když najdu 505.01 tak to je mid saps. ( Millers ) Full saps se 5w40 s 505.01 nedělají? Když už, tak at má motor co nejlepší ochranu. Našel jsem valvoline durablend disel 5w40 s 505.01, ale tam prd vím zda je tam snížený množství sulf popela což nechci. Motul 5w40 x-cess je na tom jak? V uvodu tam 505.01 nemají. V technickém listě tam cosi o 505.01 píší, ale anglickou hatlatilkou moc nerozumím. Ještě jsem našel s 505.01 Motorex SELECT SP-X 5W-40. Ale chtělo by to tech.list ohledně sulf popela a Hths viskozity
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 507.00 vs Millers oils 507.00 5W-30

Příspěvek od Pitris »

O Valvoline Durablend Diesel 5w40 se tu hovořívalo jako o dobrém "full saps" oleji. TL jsou tady http://www.valvolineeurope.com/english/ ... esel_5w-40 Ten Motul 5w40 X-CESS pro TDI-PD NE :!: :!:
Pokud jde o Motorex, je už taky C3 http://www.se.motorex.com/File/se/Swede ... 205W40.pdf ale už C3-10, stejně jako třeba Yacco VX 1000 FAP 5w40 http://www.yacco-bulgaria.com/products/ ... 7-2013.pdf kde C3 už nevadí, protože je to už C3-10 / jiná - už "neškodná" aditiva. Pak je ještě Motul Specific 505.01 https://www.motul.com/system/product_de ... 1380705871 - ten je taky C3, ale když se bude měnit po 10-ti tkm, tak ACEA C3 řešit nemusíš. A je fakt, že olejů 5w40 VW505.01 bez C3 už moc není :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět