1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Moderátor: Colommbo
1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Dobrý den, prosím o radu koupil jsem Citroen s motorem 1.6 HDI bez FAPu 55kw. Auto má najeto poctivých 35 tis. km (předváděčka), s autem budu jezdit každý den převážně popojížďky po městě s dlouhými prostoji (motor se asi úplně neprohřeje), vyjímečně delouhé trasy do 100km. O motoru jsem četl že má problémy s mazáním, tak nechci nic pokazit. Rozhoduji se mezi oleji Total Quartz 9000 5w-40, nebo Total INEO 5w-30 ECS. Oba oleje výrobce doporučuje. Olej budu měnit po max 15 tisících, nebo po roce. Který bude prosím na moje využití auta vhodnější. Nejde o peníze že je ten Total ineo 5w-30 o trochu dražší, chci který bude lepší pro motor aby měl dlouhou životnost. Jestě jsem někde četl že je lepší udělat proplach co si o tom myslíte? Není to zbytečné na 35 000 tisících? Děkuji za odpověď.
Text z mob.internetu
5w-30 na couracky ok,zvlaste v zime. Na letni cesty,zejmena event.dalky muze byt na 'hrane',proto 40ka bude vhodnejsi,nikoliv nutna. Jen bude mi 'rezervu' pro vyssi tepl.zatizeni v letnim obdobi.
Urcite ale ohlidat vykon.pozadavek na olej od vyrobce motoru.
A zkratit vymeny na 10tkm.
Urcite ale ohlidat vykon.pozadavek na olej od vyrobce motoru.
A zkratit vymeny na 10tkm.
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Jestli dáš 5W-30 nebo 5W-40 záleží na tobě. Můžeš dát oba. Ta 5W-40 bude mít větší alaklickou rezervu. Ale couračky po městě bych měnil max. 7500km nebo 2x do roka. Pořád to startovat studený a odstavovat neprohřátý ti olej zlikviduje brzo. Ale můžeš to samozřejmě měnit i po 15000km nebo roce jesti najedeš např. 10 000km ročně, tak ti motor taky chvíli vydrží.
Proplach motoru děláš tím, že měníš olej. Takže je zbytečný dělat něco speciálního. Jestli chceš, tak tam dej Total 5W-40 třeba na 3měsíce a pak ho vyměň. Prostě si zkrať jednu výměnu.
A jinak na couračky po městě bych si koupil malej benzín bez turba. Minimální sevis spotřeba nízká a topí to dřív .) Diesel na courání po městě neni. Tabulková hodnota spotřeby je jedna věc následnej servis pak druhá. Těžší motor likviduje přední nápravu, turbo, common rail, dvouhmotový setrvačník a DPF který naštěstí nemáš.
Malej benzin lehkej na předek, bez turba, spojka laciná, DPF nemá. Měníš svíčky, filtr vzduchu, olej a občas palivovej filtr a jezdíš furt za pár kaček.
Proplach motoru děláš tím, že měníš olej. Takže je zbytečný dělat něco speciálního. Jestli chceš, tak tam dej Total 5W-40 třeba na 3měsíce a pak ho vyměň. Prostě si zkrať jednu výměnu.
A jinak na couračky po městě bych si koupil malej benzín bez turba. Minimální sevis spotřeba nízká a topí to dřív .) Diesel na courání po městě neni. Tabulková hodnota spotřeby je jedna věc následnej servis pak druhá. Těžší motor likviduje přední nápravu, turbo, common rail, dvouhmotový setrvačník a DPF který naštěstí nemáš.
Malej benzin lehkej na předek, bez turba, spojka laciná, DPF nemá. Měníš svíčky, filtr vzduchu, olej a občas palivovej filtr a jezdíš furt za pár kaček.
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Na kratke jazdy na zimu je 5W30 idealny a kedze sa tento styl berie ako stazene podmienky pre motor tak na vymenu po 15.000 alebo 1 rok zabudni Tu plati 5-6.000 km alebo 6 mesiacov teda ak chces ozaj pre ten motor urobit to najlepsie Na leto by som potom dal 5W40 napr. teraz v akcii Mogul racing zdroj: uzivatel FF
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 19:56, celkem upraveno 1 x.
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
S ohledem na uvažovaný způsob provozu auta (motoru) všecko špatně, kolegové už to sdostatek objasnili... A volbou oleje motor moc nezachráníš, přání v poslední větě si nesplníš, skoro je mi toho motoru líto...podebradak píše: ...Citroen s motorem 1.6 HDI ... s autem budu jezdit každý den převážně popojížďky po městě s dlouhými prostoji (motor se asi úplně neprohřeje), vyjímečně delouhé trasy do 100km ... Olej budu měnit po max 15 tisících, nebo po roce ... chci který bude lepší pro motor aby měl dlouhou životnost...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Nenech se zblbnout. Stejný motor dokonce s DPF používám už 7 let a 120 000 km naprosto bez problémů.
Podle servisní knížky jsou výměnné intervaly pro těžký provoz 20 000 km nebo 1 rok. Olej používám s výkonnostní třídou ACEA C3.
I na jiných diskuzních fórech jsem si všimnul, že největší problémy s čímkoliv, mají ti, kteří to nepoužívají.
Podle servisní knížky jsou výměnné intervaly pro těžký provoz 20 000 km nebo 1 rok. Olej používám s výkonnostní třídou ACEA C3.
I na jiných diskuzních fórech jsem si všimnul, že největší problémy s čímkoliv, mají ti, kteří to nepoužívají.
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Děkuji všem za rady. Dám tam ten Total ineo 5w-30 na zimu, a v létě nějakou 5w-40, no auto už mám takže doufám jak psal kolega výše že to tak hrozné s tou životnosti nebude, na předchozím autě jsem najezdil takovýmto zbůsobem 370 tkm a stále jezdí 2.0 hdi, tak když vydrží alespoň 150tkm-200tkm tak budu rád, benzín jsem původně chtěl ale asi se do tohoto auta nedával, protože nešel zánovní vůz vůbec sehnat, tak jsem koupil toto. Ani 2.0 hdi se tam nedával, pouze 1.6 hdi. Olej budu tedy měnit dříve tak na těch 8.000-10.000, podle toho jak se zrovna bude jezdit. Díky.
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Normanlny provoz je potom kolko 30.000 ci 40.000Návštěvník píše:Podle servisní knížky jsou výměnné intervaly pro těžký provoz 20 000 km nebo 1 rok.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Ale samozřejmě, ať si každý jezdí s čímkoli a jakkoli a mění olej přesně podle servisního manuálu, je to jeho věc, já už mlčím...Návštěvník píše:Nenech se zblbnout...výměnné intervaly pro těžký provoz 20 000 km nebo 1 rok...největší problémy s čímkoliv, mají ti, kteří to nepoužívají.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
..tak si daj urobit rozbor oleja po 20tkm, ktory pracoval v takychto ztazenych podmienkach, napr. na obsah TBN (alkalicku rezervu..) a som zvedavy co budes tvrdit potom ..Len ignorant, maximalny setrilek alebo totalny laik ktory o tom nema ani paru, necha v motore pri takomto rezime olej na tolke kilometreNávštěvník píše:Nenech se zblbnout.
Podle servisní knížky jsou výměnné intervaly pro těžký provoz 20 000 km nebo 1 rok. Olej používám s výkonnostní třídou ACEA C3.
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
... majitel to psal ve stylu,chci pro svůj motor to lepší,než standartní,pokud jsem to správně pochopil.Proto,nejen, moje rada hlavně na zkrácení int.výměny,bo logicky a hlavně prakticky,poskakovacím stylem jde olej brzo do háje,resp. jeho určité komponenty.
Kdyby na to prděl,neptá se tady na to,naleje LL vazelínu a šmytec.
Kdyby na to prděl,neptá se tady na to,naleje LL vazelínu a šmytec.
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Stejný motor? A jezdíš s nim cukačky po městě na 20 000km interval? Jde o to jestli jezdíš stejnym stylem jako kolega ne jestli máš stejný motor.
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Poděbradáku, ten olej Total INEO 5W-30 bych tam nedával. Je to low saps olej pro auta s FAP filtry a pokud v autě skutečně filtr není, tak tyto oleje do auta bych vůbec nedoporučoval.
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
tomu motoru bude absolutne jedno,že kedy a aký olej bude menit. Skor než sa motor opotrebuje sa budu musiet menit dielce,ktoré prekročia cenou hodnotu motora-turbo pridlo nevydrží,vstrekovače pojdu do neba tiež dost skoro. Počítam max 100 tisíc,v najlepšom 150 tisíc. Tiež EGR a možno i hlava valca.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta