1.4 TSI - benzín v oleji

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Pedro »

...a verze ,,gti,, uz v 5kovem golfu pred 10ti lety,se 170k.
Nebyl to uplne spatny povoz,jen muj zvraceny nazor je,ze by stacil kompresor. A min koni.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Colommbo »

O tato auta se moc nezajímám, ale mám dojem, že verze turbo+kompresor jsou označeny TFSI, TSI je jen turbo. A 2000/min. při 100km/h mi přijde málo. Bude-li to na šestku, tož ještě budiž, ale pokud ji DSG řadí už při pomalejší jízdě/nižších otáčkách, dostává soustrojí motor+převodovka docela na prdel. Vivat emise!
P.S. Ty nevíš, jakou máš verzi motoru, že to musíš hledat na netu...? Prodejce ti to neřekl...? Odpusť, kolego, ale to snad ani nestojí za komentář... :?
packy_gis píše:No - já mám motor 103KW a ten je s kompresorem (teda co jsem si alespoň našel na internetu). Na 100 km/h to točí ca 2000 otáček (při konstantní jízdě).
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Jerry3 »

Ale vždyť úplně stačí pohled na řemenici klikovky!
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Colommbo »

Trochu mi to připomíná některé (ojedinělé, ale i tak...) případy v oplím klubu - lidi si pořídí nafťák a nevědí, že mají DPF, a ani netuší, co to zvíře žere a jak se k němu chovat... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1863
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od BigBang »

Stačí se podívat do techničáku na kód motoru a podle toho dohledat. Vzhledem ke zkušenostem packy_gise si myslím, že i kdyby otevřel kapotu a snažil se něco vykoukat, tak by asi moc nevykoukal, jelikož neví, co má hledat...

Colommbo: TFSI bylo značení zejména u Audi. Obecně se jednalo/jedná o motory s přímým a nepřímým vstřikem ;) Značený to bylo docela zmatečně :D

packy_gis: O 103kW twinchargeru slyším poprvé. Napiš kód motoru a rozluštíme to :)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
packy_gis

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od packy_gis »

No - auto nemám u tu a jelikož jedu sonarovat přehrady, tak se k němu dostanu až ve čtvrtek - nicméně v TP je u motoru uvedeno BMY a podle této stránky by tam mělo být turbo i kompresor. Ale já jsem jen uživatel ... :D

Jinak testování nového katu se odkládá na zítra, protože dorazila nová lambda sonda z druhovýroby, která se jim na dílně nezdála a tak jsme objednali origo - ta bude zítra ráno.

Honza
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Colommbo »

BigBang píše:...Značený to bylo docela zmatečně :D ...
Máš pravdu, teď koukám na odkazovanou stránku od Honzy a je v tom guláš, i to nečitelný kódování motorů. Trochu mi to připomíná maglajs v olejových normách. Vymyšlený to má ten koncern moc dobře - aby se nikdo v ničem pořádně nevyznal a radši jezdil do servisu, samosebou značkového... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od bjukemen »

takze na BMY sa naozaj uvadza 103 kw a 250nm
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Pedro »

Dmychadlo je videt,kompresor hur,ale se da.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od NOVON »

Colombo: Co by zralo DPF? 2 litry mocoviny za 1700 kc/litr na 60 000 km :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:....lidi si pořídí nafťák a nevědí, že mají DPF, a ani netuší, co to zvíře žere a jak se k němu chovat... :?
Řekl bych že to bylo myšleno yinako :o že si někdo koupí auto s DPF a nemá páru jak se k němu chovat. K tomu autu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
packy_gis

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od packy_gis »

Ahoj,
tak přináším poslední novinky :) ... trochu se zpožděním, jelikož jsem nasazoval život při vědeckém výzkumu na českých přehradách :lol:

V úterý byl namontovaný nový katalyzátor a originál lambda sonda - od té doby najeto ca 40 km krátké trasy (tzv okolo komína), 120 km po silnicích I. a II. třída a 200 km po dálnici (+ rychlé silnice) - celkem tedy více jak 350km a nepřibyl ani milimetr oleje (resp. benzínu). Po dojetí mi teda trochu zatrnulo, že zase přibylo - ale stačilo postavit auto na stejné místo jako při prvním měřením (ulice byla mírně skloněná ke straně) a ukázalo to stejně.
Auto jede o poznání svižněji a dokonce jsem měl na dálnici téměř o litr nižší průměrnou spotřebu (při 140km/h) než předtím. Doufám tedy, že to vydrží :D

Díky všem za rady a čas, který přispíváním do této diskuze strávili a jsem rád, že to (snad) dobře dopadlo :wink:

Budeme to dále sledovat a pokud by opět začalo přibývat, tak auto asi půjde pryč ... ale doufám, že tento scénář nenastane.

Ještě jednou díky.
Honza

P.S.
Zítra veze auto do té samé autodílny můj taťka, který ráno pod jejich "Jetynou" našel olejovou skvrnu a minimum oleje v motoru. Tady tuším zradu, protože asi před 3/4 rokem se jim kousnul kompresor klimy a oholilo to rozvody a potkal se motor - ten tedy prošel GO a šlapal dobře ... ale kdo ví, co se tam mohlo stát.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Jezevcik »

Jednomu přibývá a druhému ubývá... To je v pohodě, až koupíte třetí VW, bude to mezi ryskami.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Colommbo »

packy_gis píše:...se jim kousnul kompresor klimy a oholilo to rozvody a potkal se motor...
Možná budu za blbce, ale to neva - souvislosti mi nějak unikají... Ale to taky neva. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Ano-nym
Příspěvky: 17
Registrován: pát úno 03, 2017 11:30

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Ano-nym »

packy_gis píše:Ahoj,
tak přináším poslední novinky :) ... trochu se zpožděním, jelikož jsem nasazoval život při vědeckém výzkumu na českých přehradách :lol:

V úterý byl namontovaný nový katalyzátor a originál lambda sonda - od té doby najeto ca 40 km krátké trasy (tzv okolo komína), 120 km po silnicích I. a II. třída a 200 km po dálnici (+ rychlé silnice) - celkem tedy více jak 350km a nepřibyl ani milimetr oleje (resp. benzínu). Po dojetí mi teda trochu zatrnulo, že zase přibylo - ale stačilo postavit auto na stejné místo jako při prvním měřením (ulice byla mírně skloněná ke straně) a ukázalo to stejně.
Auto jede o poznání svižněji a dokonce jsem měl na dálnici téměř o litr nižší průměrnou spotřebu (při 140km/h) než předtím. Doufám tedy, že to vydrží :D
Těší mne vyřešení problému (pevně věřím, že to bude i nadále dobré) a přeji mnoho najetých kilometrů bez závad :)
Odpovědět