1.4 TSI - benzín v oleji

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Jerry3 »

No tak výborně, teď ještě nechat přeprogramovat DSG, jinak se to bude opakovat.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Jerry3 »

packy_gis píše:P.S.
Zítra veze auto do té samé autodílny můj taťka, který ráno pod jejich "Jetynou" našel olejovou skvrnu a minimum oleje v motoru. Tady tuším zradu, protože asi před 3/4 rokem se jim kousnul kompresor klimy a oholilo to rozvody a potkal se motor - ten tedy prošel GO a šlapal dobře ... ale kdo ví, co se tam mohlo stát.
Jestli je kompresor klimy poháněn ozubenou stranou rozvodaku, tak jde o další z mnoha konstrukterskych perel VAGu!
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Colommbo »

Proto jsem psal, že mi souvislosti nějak unikají. Tahle varianta mě jako jediná napadla, ale současně s tím, že to přece není noumání, Úďo... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Jezevcik »

A to je možné? Vždyť to musí dostávat strašné štosy.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Jerry3 »

Dnes ne, spinane kompresory se snad už ani nevyskytují.
packy_gis

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od packy_gis »

No - já jen předávám informace, jak jsem získal :) Bylo mi řečeno, že tím jak se kousl ten kompresor, tak to během chvíle oholilo rozvoďák a motor byl v háji.

Ještě k tomu přeprogramování DSG - to by se mělo teda udělat proto, aby to při jízdě ve městě na 50km/h netočilo 1500 ot. - chápu to dobře. Nestačilo by tedy jezdit ve městě na "sportovní režim"?
Nebo to chápu špatně - a nízké otáčky způsobují špatné spalování benzinu a tudíž jeho prolínání do oleje? Nebo ucpávání toho katalyzátoru a mrvení lambda sondy?

Díky
Honza
František Smíšek
Příspěvky: 125
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od František Smíšek »

Řekl bych, že vlivem zadřeného kompresoru se přetrhnul klíňák a jeho zbytek pak vtáhnula řemenice na klice pod kryt rozvodů, kde se to trochu semlelo.....
Franta
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže k tomu by při řádné konstrukci rozhodně nemělo dojít.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Jerry3 »

Honzo,
jezdíš někdy na bicyklu s prehazovackou? Pokud ano, tak si představ, že by tě někdo nutil jezdit pořád na nejtěžší převod: v prvé řadě zničíš řetěz a zuby na nejmenším kolečku vzadu, následovat bude středové složení (ložisko pod klikami šlapek), no a u tebe kolenni klouby a šlachy na lytkovych a stehenních svalech. U auta je to podobné: chronické podtaceni kurví celý hnací řetězec a očistné systémy výfukových plynů!
Jarda
František Smíšek
Příspěvky: 125
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od František Smíšek »

Jerry3 píše:Jenže k tomu by při řádné konstrukci rozhodně nemělo dojít.
Je to daň za úsporu váhy, kryt řemene je v podstatě atrapa. Zažil jsem případ, kdy se u motoru Andoria vozu Honker dostalo na rozvodový řemen bahno od jízdy v terénu. Motor se pochopitelně potkal, naštěstí mezi vačkou a ventily tam jsou krátká litinová vahadla, ta všechna popraskala a motoru se tak téměř nic nestalo. Mechanik, který to opravoval, tvrdil, že kdysi našel pod víkem rozvodů u tohoto typu motoru i chcíplou myš...
Franta
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Jerry3 »

Ten kryt byl víceméně jen ochranou proti průniku nečistot vždy a u všech značek. Jeho (ne)proražení, resp. (ne)průnik pod rozvodak, eventuálně prasklým vnějším řemenem pohonu příslušenství je úplně jinou otázkou, resp. věcí drobných konstrukčních opatření, která se povětšinou přímo/přirozeně nabízejí.
packy_gis

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od packy_gis »

Tak hlásím, že ujeto dalších 100km a hladina stále drží :wink:

Problém s olejem u rodičů Yetiny také vyřešen - mikroprasklina na víčku olejového filtru.

Takže dnes úspěšný den.

Honza
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Jerry3 »

Toť jen drobný úspěch na trnité cestě ke konečnému prozření a zejména pochopení. Pochopení toho, že nic koncernového mi nesmí do vlastní garáže!
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2270
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od tonny »

Jerry3, do garáže nesmí ani Bugatti Veyron, Bentley, Porche, Lamborghini? Osobně bych je také nechtěl ale z jiných důvodů.

Jinak jsem čekal na rozuzlení, netroufal jsem si ani pomyslet, že by za pár set km mohla vadná lambda s katíkem takhle propláchnout motor. Nemohlo to také snížit mezní tření ve válcích a trochu je načat?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Jerry3 »

Samozřejmě, to ale nemá rozumné řešení.
Odpovědět