1.4 TSI - benzín v oleji
Moderátor: Colommbo
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
No tak výborně, teď ještě nechat přeprogramovat DSG, jinak se to bude opakovat.
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Jestli je kompresor klimy poháněn ozubenou stranou rozvodaku, tak jde o další z mnoha konstrukterskych perel VAGu!packy_gis píše:P.S.
Zítra veze auto do té samé autodílny můj taťka, který ráno pod jejich "Jetynou" našel olejovou skvrnu a minimum oleje v motoru. Tady tuším zradu, protože asi před 3/4 rokem se jim kousnul kompresor klimy a oholilo to rozvody a potkal se motor - ten tedy prošel GO a šlapal dobře ... ale kdo ví, co se tam mohlo stát.
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Proto jsem psal, že mi souvislosti nějak unikají. Tahle varianta mě jako jediná napadla, ale současně s tím, že to přece není noumání, Úďo...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
A to je možné? Vždyť to musí dostávat strašné štosy.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Dnes ne, spinane kompresory se snad už ani nevyskytují.
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
No - já jen předávám informace, jak jsem získal Bylo mi řečeno, že tím jak se kousl ten kompresor, tak to během chvíle oholilo rozvoďák a motor byl v háji.
Ještě k tomu přeprogramování DSG - to by se mělo teda udělat proto, aby to při jízdě ve městě na 50km/h netočilo 1500 ot. - chápu to dobře. Nestačilo by tedy jezdit ve městě na "sportovní režim"?
Nebo to chápu špatně - a nízké otáčky způsobují špatné spalování benzinu a tudíž jeho prolínání do oleje? Nebo ucpávání toho katalyzátoru a mrvení lambda sondy?
Díky
Honza
Ještě k tomu přeprogramování DSG - to by se mělo teda udělat proto, aby to při jízdě ve městě na 50km/h netočilo 1500 ot. - chápu to dobře. Nestačilo by tedy jezdit ve městě na "sportovní režim"?
Nebo to chápu špatně - a nízké otáčky způsobují špatné spalování benzinu a tudíž jeho prolínání do oleje? Nebo ucpávání toho katalyzátoru a mrvení lambda sondy?
Díky
Honza
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Řekl bych, že vlivem zadřeného kompresoru se přetrhnul klíňák a jeho zbytek pak vtáhnula řemenice na klice pod kryt rozvodů, kde se to trochu semlelo.....
Franta
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Jenže k tomu by při řádné konstrukci rozhodně nemělo dojít.
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Honzo,
jezdíš někdy na bicyklu s prehazovackou? Pokud ano, tak si představ, že by tě někdo nutil jezdit pořád na nejtěžší převod: v prvé řadě zničíš řetěz a zuby na nejmenším kolečku vzadu, následovat bude středové složení (ložisko pod klikami šlapek), no a u tebe kolenni klouby a šlachy na lytkovych a stehenních svalech. U auta je to podobné: chronické podtaceni kurví celý hnací řetězec a očistné systémy výfukových plynů!
Jarda
jezdíš někdy na bicyklu s prehazovackou? Pokud ano, tak si představ, že by tě někdo nutil jezdit pořád na nejtěžší převod: v prvé řadě zničíš řetěz a zuby na nejmenším kolečku vzadu, následovat bude středové složení (ložisko pod klikami šlapek), no a u tebe kolenni klouby a šlachy na lytkovych a stehenních svalech. U auta je to podobné: chronické podtaceni kurví celý hnací řetězec a očistné systémy výfukových plynů!
Jarda
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Je to daň za úsporu váhy, kryt řemene je v podstatě atrapa. Zažil jsem případ, kdy se u motoru Andoria vozu Honker dostalo na rozvodový řemen bahno od jízdy v terénu. Motor se pochopitelně potkal, naštěstí mezi vačkou a ventily tam jsou krátká litinová vahadla, ta všechna popraskala a motoru se tak téměř nic nestalo. Mechanik, který to opravoval, tvrdil, že kdysi našel pod víkem rozvodů u tohoto typu motoru i chcíplou myš...Jerry3 píše:Jenže k tomu by při řádné konstrukci rozhodně nemělo dojít.
Franta
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Ten kryt byl víceméně jen ochranou proti průniku nečistot vždy a u všech značek. Jeho (ne)proražení, resp. (ne)průnik pod rozvodak, eventuálně prasklým vnějším řemenem pohonu příslušenství je úplně jinou otázkou, resp. věcí drobných konstrukčních opatření, která se povětšinou přímo/přirozeně nabízejí.
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Tak hlásím, že ujeto dalších 100km a hladina stále drží
Problém s olejem u rodičů Yetiny také vyřešen - mikroprasklina na víčku olejového filtru.
Takže dnes úspěšný den.
Honza
Problém s olejem u rodičů Yetiny také vyřešen - mikroprasklina na víčku olejového filtru.
Takže dnes úspěšný den.
Honza
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Toť jen drobný úspěch na trnité cestě ke konečnému prozření a zejména pochopení. Pochopení toho, že nic koncernového mi nesmí do vlastní garáže!
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Jerry3, do garáže nesmí ani Bugatti Veyron, Bentley, Porche, Lamborghini? Osobně bych je také nechtěl ale z jiných důvodů.
Jinak jsem čekal na rozuzlení, netroufal jsem si ani pomyslet, že by za pár set km mohla vadná lambda s katíkem takhle propláchnout motor. Nemohlo to také snížit mezní tření ve válcích a trochu je načat?
Jinak jsem čekal na rozuzlení, netroufal jsem si ani pomyslet, že by za pár set km mohla vadná lambda s katíkem takhle propláchnout motor. Nemohlo to také snížit mezní tření ve válcích a trochu je načat?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: 1.4 TSI - benzín v oleji
Samozřejmě, to ale nemá rozumné řešení.